Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Boppie zei:Komt vanzelf...heb geduld. Dit is net zo zeker als een biefstuk in een aquarium met piranha`s gooien. Dat kunnen ze niet weerstaan.
der Magistrat zei:'Zag je me niet?' 'Jawel', reageerde ze', ik pinkte toch?!' en ze vervolgde haar weg. Verbijsterd tufte ik de rotonde op.
Slagboom bij Coentunnel in een ochtend 3 keer aangereden
8 november 2014, 13:00
De gesloten wisselstrook bij de Coentunnel zorgt de afgelopen weken voor een reeks ongevallen. Zaterdagochtend ging het zelfs drie keer mis. Keer op keer reden automobilisten door de gesloten slagboom bij de wisselstrook, met alle gevolgen van dien. Waarom het zo vaak mis gaat, is niet geheel duidelijk. Op de bebording staat duidelijk aangegeven dat de wisselstrook dicht is.
Zaterdag lijkt de felle en laagstaande zon de oorzaak van de incidenten. Automobilisten lijken de gesloten slagboom gewoonweg niet te zien en rijden in volle vaart richting wisselstrook, ondanks de rode kruizen op de uitvoegstrook. Op andere dagen, met minder zon, ging het echter ook al verschillende keren fout. Naar schatting wordt de slagboom wekelijks een of meerdere keren kapot gereden.
De ongevallen leveren niet of nauwelijks vertraging op voor het overige verkeer. De incidenten gebeuren immers op een reeds afgesloten wegvak. Bij de verschillende ongevallen was vooral sprake van blikschade: alle bestuurders kwamen met de schrik vrij. Het betreft de wisselstrook op het knooppunt Coenplein in zuidelijke richting (in de nieuwe, tweede tunnelbuis), die beschikbaar is voor het verkeer vanaf de A8 vanuit Zaanstad.
Zaterdagochtend
Rond 09:30 uur was op de VID trafficam te zien dat een auto de slagboom raakte en op de wisselstrook tot stilstand kwam. De automobilist had te laat door dat de wisselstrook dicht was, ondanks de eerder aangegeven pijlen en rode kruizen boven de weg. Er wordt nog geprobeerd uit te wijken, maar de slagboom wordt geraakt en de auto wordt de wisselstrook op geslingerd. Terwijl de bestuurder op hulp staat te wachten rijdt een tweede auto tegen de slagboom, vlak voor de ogen van de weginspecteur die net aan komt rijden. Beide auto's zijn door een bergingsbedrijf afgesleept.
Rond 10:30 uur was het voor de derde keer raak. Een vrachtwagen van een verhuurbedrijf reed door de slagboom waarbij de slagboom voor de derde keer deze dag een flinke tik kreeg. Ook de vrachtwagen is door de berger afgesleept.
Video
De ongevallen zijn door een verkeerscamera van de VID vastgelegd. De ongevallen van vanmorgen zijn hier te bekijken.
@PM zei:Hoe achterlijk ben je dan... die laatste helemaal, nog ff over het puntstuk de slagboom eraf rijden.
Wielrenner mishandelt zwangere vrouw na botsing
Een verkeersruzie is finaal uit de hand gelopen in Leiden. Een wielrenner kwam in botsing met een auto en was zo kwaad op de bestuurster dat hij haar flink mishandelde. Pas toen hij erachter kwam dat ze zwanger is, hield hij op.
Remmen
De vrouw reed zaterdagavond rond 19.00 uur over de Vlietweg, waar ze een wielrenner voorbijreed. Een stukje verderop moest ze plotseling remmen voor een fietser. De renner botste daardoor achter op de auto van de vrouw.
Vuisten in gezicht
Toen ze uitstapte, liep de wielrenner kwaad op haar af en sloeg haar meerdere keren met zijn vuisten in haar gezicht. Vervolgens trok hij haar door de bosjes en viel ze in het water van de Vliet. Hij wilde haar eigenlijk achterlaten, maar toen ze riep dat ze zwanger was, probeerde hij haar de kant op te trekken. Dat lukte met hulp van een voorbijganger. De wielrenner ging er daarna als een haas vandoor, waarna de voorbijganger de politie waarschuwde.
Gewond
De vrouw is gewond aan haar gezicht, armen en benen. De politie is nog op zoek naar de wielrenner en roept hem op zichzelf aan te geven. Ook wordt getuigen gevraagd zich te melden.
https://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3786308/2014/11/09/Wielrenner-mishandelt-zwangere-vrouw-na-botsing.dhtml
Boppie zei:Inderdaad. Zulke moeten gewoon helemaal kapotgeslagen worden. Ga maar eens een week of wat via een slangetje eten.
Carfanatic zei:Wielrenner mishandelt zwangere vrouw na botsing
Een verkeersruzie is finaal uit de hand gelopen in Leiden. Een wielrenner kwam in botsing met een auto en was zo kwaad op de bestuurster dat hij haar flink mishandelde. Pas toen hij erachter kwam dat ze zwanger is, hield hij op.
Remmen
De vrouw reed zaterdagavond rond 19.00 uur over de Vlietweg, waar ze een wielrenner voorbijreed. Een stukje verderop moest ze plotseling remmen voor een fietser. De renner botste daardoor achter op de auto van de vrouw.
Vuisten in gezicht
Toen ze uitstapte, liep de wielrenner kwaad op haar af en sloeg haar meerdere keren met zijn vuisten in haar gezicht. Vervolgens trok hij haar door de bosjes en viel ze in het water van de Vliet. Hij wilde haar eigenlijk achterlaten, maar toen ze riep dat ze zwanger was, probeerde hij haar de kant op te trekken. Dat lukte met hulp van een voorbijganger. De wielrenner ging er daarna als een haas vandoor, waarna de voorbijganger de politie waarschuwde.
Gewond
De vrouw is gewond aan haar gezicht, armen en benen. De politie is nog op zoek naar de wielrenner en roept hem op zichzelf aan te geven. Ook wordt getuigen gevraagd zich te melden.
https://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3786308/2014/11/09/Wielrenner-mishandelt-zwangere-vrouw-na-botsing.dhtml
laffe hond![]()
Lycan_Capri (TSC) zei:Jammer dat ik nooit in de buurt ben bij zoiets.
Heer wielrenner had toch op z'n minst met een ambulance die plaats verlaten. Geen idee wanneer en of hij nog wakker zou worden
Zemelaar zei:Lycan_Capri (TSC) zei:Jammer dat ik nooit in de buurt ben bij zoiets.
Heer wielrenner had toch op z'n minst met een ambulance die plaats verlaten. Geen idee wanneer en of hij nog wakker zou worden
Ook als die wielrenner formaat kickbokser Hans Nijman was geweest?
Zemelaar zei:Dan had niet heer wielrenner de plek des onheils in een ambulance verlaten.![]()
Een stukje verderop moest ze plotseling remmen voor een fietser. De renner botste daardoor achter op de auto van de vrouw.
Lycan_Capri (TSC) zei:Die lui zouden net zo verboden moeten worden als de straatracers![]()
Zeg vuil stuk vreten, zal ik jou eens op je bek timmeren met die belachelijke generaliserende kutpraatjes van je.Lycan_Capri (TSC) zei:wielrenners kijken over het algemeen bijna nergens naar.
bat zei:Zeg vuil stuk vreten, zal ik jou eens op je bek timmeren met die belachelijke generaliserende kutpraatjes van je.Lycan_Capri (TSC) zei:wielrenners kijken over het algemeen bijna nergens naar.
edit: excuus, de adrenaline zat me blijbaar nog een beetje hoog van vanmiddag en ik keek niet verder dan mijn neus lang is. Wielrenner hè, dan krijg je dat.
![]()
Terence zei:https://youtu.be/7Gmcx8sFcp0
Komt u maar hoor bus...
Boppie zei:Alleen zijn veel mensen zo egoïstisch bezig.......hun eigen belang staat altijd voorop. Bij ons in het dorp is het voetpad een favoriete uitwijkmogelijkheid om toch maar zo snel mogelijk die rij auto`s te passeren.
Boppie zei:Voetgangers gaan even aan de kant, en jij fietst er niet als een idiote voorbij. Groet iemand goedendag en je gaat weer verder.
Moderator
der Magistrat zei:Terence zei:https://youtu.be/7Gmcx8sFcp0
Komt u maar hoor bus...
Vorige week heb ik middels een stevige remactie zo een aanrijding met een bus weten te voorkomen. Ik reed op de rotonde, maar dat maakte voor de buschauffeur kennelijk niet uit. Misschien moet ik toch maar eens op zoek naar een dashcam, welke heb jij?
Terence zei:Hahaha hij stond er toch al wel weer 5 seconde te wachten inderdaad, tijd is geld! Ik geef ze graag wat ruimte, maar zo opeisen is ook wel weer wat. :T
Terence zei:der Magistrat zei:Terence zei:https://youtu.be/7Gmcx8sFcp0
Komt u maar hoor bus...
Vorige week heb ik middels een stevige remactie zo een aanrijding met een bus weten te voorkomen. Ik reed op de rotonde, maar dat maakte voor de buschauffeur kennelijk niet uit. Misschien moet ik toch maar eens op zoek naar een dashcam, welke heb jij?
Bizar he! Ik heb de DOD LS 430w die uitstekend bevalt. Windows Live Movie Maker heeft de kwaliteit behoorlijk vern**kt...
PauseBreak zei:Terence zei:Hahaha hij stond er toch al wel weer 5 seconde te wachten inderdaad, tijd is geld! Ik geef ze graag wat ruimte, maar zo opeisen is ook wel weer wat. :T
In mijn ervaring is dit standaard rijgedrag door Qbuzz-chauffeurs.
Carfanatic zei:Slagboom bij Coentunnel in een ochtend 3 keer aangereden
De gesloten wisselstrook bij de Coentunnel zorgt de afgelopen weken voor een reeks ongevallen. Zaterdagochtend ging het zelfs drie keer mis. Keer op keer reden automobilisten door de gesloten slagboom bij de wisselstrook, met alle gevolgen van dien. Waarom het zo vaak mis gaat, is niet geheel duidelijk. Op de bebording staat duidelijk aangegeven dat de wisselstrook dicht is.
Zaterdag lijkt de felle en laagstaande zon de oorzaak van de incidenten. Automobilisten lijken de gesloten slagboom gewoonweg niet te zien en rijden in volle vaart richting wisselstrook, ondanks de rode kruizen op de uitvoegstrook. Op andere dagen, met minder zon, ging het echter ook al verschillende keren fout. Naar schatting wordt de slagboom wekelijks een of meerdere keren kapot gereden.
De ongevallen leveren niet of nauwelijks vertraging op voor het overige verkeer. De incidenten gebeuren immers op een reeds afgesloten wegvak. Bij de verschillende ongevallen was vooral sprake van blikschade: alle bestuurders kwamen met de schrik vrij. Het betreft de wisselstrook op het knooppunt Coenplein in zuidelijke richting (in de nieuwe, tweede tunnelbuis), die beschikbaar is voor het verkeer vanaf de A8 vanuit Zaanstad.
Zaterdagochtend
Rond 09:30 uur was op de VID trafficam te zien dat een auto de slagboom raakte en op de wisselstrook tot stilstand kwam. De automobilist had te laat door dat de wisselstrook dicht was, ondanks de eerder aangegeven pijlen en rode kruizen boven de weg. Er wordt nog geprobeerd uit te wijken, maar de slagboom wordt geraakt en de auto wordt de wisselstrook op geslingerd. Terwijl de bestuurder op hulp staat te wachten rijdt een tweede auto tegen de slagboom, vlak voor de ogen van de weginspecteur die net aan komt rijden. Beide auto's zijn door een bergingsbedrijf afgesleept.
Rond 10:30 uur was het voor de derde keer raak. Een vrachtwagen van een verhuurbedrijf reed door de slagboom waarbij de slagboom voor de derde keer deze dag een flinke tik kreeg. Ook de vrachtwagen is door de berger afgesleept.
Video
De ongevallen zijn door een verkeerscamera van de VID vastgelegd. De ongevallen van vanmorgen zijn hier te bekijken.
video: https://www.vid.nl/verkeersjournaal.html?v=141108.1
![]()
Durashift zei:PauseBreak zei:Terence zei:Hahaha hij stond er toch al wel weer 5 seconde te wachten inderdaad, tijd is geld! Ik geef ze graag wat ruimte, maar zo opeisen is ook wel weer wat. :T
In mijn ervaring is dit standaard rijgedrag door Qbuzz-chauffeurs.
Dit is een Schiphol/Sternet bus (is Connexxion volgens mij)..
Moest zeker op tijd op de Airport zijn..
In Utrecht rijdt Qbuzz onder de merknaam U-ov sinds december 2013.. Zijn feitelijk GVU / Connexxion chauffeurs..
Dergelijk rijgedrag valt mij nog niet op..
Mijn ervaring met een Qbuzz chauffeur in Drenthe is van een tijd geleden (vorige zomer).. Die 'blafte' eerst een instappende passagiere toe dat ze 't blikje cola echt niet mee de bus in mocht nemen.. om vervolgens in Assen centrum de weg te vragen aan een passagier..![]()
Carfanatic zei:Slagboom bij Coentunnel in een ochtend 3 keer aangereden
Zaterdagochtend
Video
video: https://www.vid.nl/verkeersjournaal.html?v=141108.1
![]()