Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Dat jij een oudere dame (met wandelstok) het recht op voorrang ontzegt. Totaal ontzegt zelfs. Terwijl duidelijk is dat ze slecht ter been is. En dus voorrang heeft. Net als in mijn voorbeeld bij het zebrapad.

Dat probeer ik te zeggen. Dacht dat dat wel duidelijk was. Sorry!

Zemelaar zei:
Dat jij een oudere dame (met wandelstok) het recht op voorrang ontzegt. Totaal ontzegt zelfs. Terwijl duidelijk is dat ze slecht ter been is. En dus voorrang heeft. Net als in mijn voorbeeld bij het zebrapad.

Dat probeer ik te zeggen. Dacht dat dat wel duidelijk was. Sorry!

Ik ontzeg helemaal niemand iets, was in de veronderstelling dat ze geen voorrang had. Onder andere wegens dat ze prima liep (zij het wat langzaam), geen blindengeleidestok had en het geen oversteekplaats of zebrapad was. Evengoed stop ik, zoals ik eerder meldde, altijd voor oudere mensen of bij een zebrapad.

edit: trouwens op het moment dat ik kwam aanrijden stond de dame stil en was de wandelstok niet eens te zien. Toch stopte ik uit vooral uit beleefdheid, toen ze daadwerkelijk ging lopen zag ik de wandelstok pas.

Volgens mij hebben overstekende voetgangers, die slecht ter been zijn, ook voorrang buiten de zebrapaden om.

Zemelaar zei:
Volgens mij hebben overstekende voetgangers, die slecht ter been zijn, ook voorrang buiten de zebrapaden om.

Alleen wanneer ze zich moeilijk voortbewegen.
Een rollator of wandelstok valt daar niet direct onder.

Niet direct? Wat bedoel je?

Een rollator en wandelstok gebruik je toch als je je moeilijk kunt voortbewegen?

Of ben je dan juist net weer te mobiel?

Er zijn ook mensen die joggen met een rollator, en ken je Nordic Walking?

Het gaat om moeilijk voorbewegen.

Maar dan weer niet als je strontlazerus bent of met twee kratjes in elke hand de supermarkt uitkomt.

Mijn moeder loopt normaal tempo met een rollator. Aan haar benen mankeert niks. Ze heeft het ding echter wel nodig omdat ze anders in no-time last krijgt van haar rug.

M.a.w. niet iedereen met een rollator is slecht ter been, gebruik daarvan kan ook een andere reden hebben.

Een geijkt voorbeeld is de persoon in de rolstoel. Die is heel slecht ter been maar valt toch niet onder RVV49 lid 1.

joebarteam zei:
Joep83 zei:
Gisteren in Maasmechelen door een NLse vrachtauto op de middenberm van een rotonde gedrukt... Ik stond voorgesorteerd op de rotonde 3/4 rond te nemen. Rechts van mij de vrachtauto. We beginnen gelijktijdig te rijden, komt die vrachtauto meteen naar de binnenste ring waar ik rijd! Ik kon gelukkig de auto op de verhoging van de rotonde sturen... Kijkt die chauffeur mij ook nog aan alsof ik fout ben! Uiteindelijk moest ook hij 3/4 rond. Ik heb geen richtingaanwijzer zien knipperen bij hem...

Doe dan als de Belgen: blijf 3/4 op de buitenste ring.

Dat gaat niet altijd met een vrachtwagen.
Als een (grote) vrachtwagen de rotonde opdraait en meteen op de rechter rijbaan blijft rijden, zal zijn oplegger half over de berm heen denderen.
Daarom gebruiken vrachtwagens vaak de gehele breedte van de rijbanen op een rotonde, uiteraard afhankelijk van de grootte van de rotonde en de breedte van de rijbanen.

Ook op de rotonde zelf, gebruiken veel vrachtwagens (bij kleinere rotondes/smalle rijbanen), de gehele breedte van de rotonde, omdat de oplegger automatisch naar binnen trekt en omdat ze bij het verlaten van de rotonde weer extra ruimte nodig hebben en dus willen voorkomen dat er iemand links van ze rijdt, waardoor ze in moeilijkheden komen.

Zoals al eerder gemeld, is dit dus afhankelijk van de grootte en breedte van de rotonde

Bij kleine rotondes snap ik het helemaal en houd ik er rekening mee. Maar dit is echt een grote rotonde waar vrachtauto's normaal gewoon over de buitenste baan kunnen rijden. Meestal kan ik ruim binnendoor als een vrachtwagen de 2e afrit neemt en ik de derde. En het was ook geen ongebruikelijk lange oplegger of zo...

der Magistrat zei:
Idiote actie: voor me staat een vrij nieuwe 5-serie met de achterruitrijlampen aan. Omdat ik het zelf vervelend vind dat mensen niet geduldig wachten bij dergelijke manoeuvres, besluit ik de beste man de tijd te geven. Deze rijdt vervolgens achteruit zijn oprit op. Halverwege gaf die opeens een redelijk dotje gas en reed zo zijn stenen brievenbus omver. Ouch. Achterlicht stuk, bumper en kofferbak beschadigd, brievenbus onbruikbaar...De man keek me totaal gedesillusioneerd aan toen ik besloot verder te rijden. Helpen kon ik immers niet, al leefde ik wel mee. Hoe een stomme fout zo in de papieren kan lopen (een nieuwe BMW herstellen zal vast wel aardig wat kosten).

Ik kan mij voorstellen dat de beste man 'zenuwachtig werd' en het 'snel wilde doen' om jou zo kort mogelijk te laten wachten..
Wellicht is hij gewend dat anderen hem 'om de oren rijden' en dat ie daarna vrij baan en alle tijd hebt om een paar keer heen en weer te steken om goed op de oprit uit te komen.B)

Blik_op_wielen zei:
Vandaag op de Dam in Amsterdam. Er staan daar verkeerslichten om de Nieuwezijds Voorburgwal op te draaien waar je alleen rechtsaf mag slaan. Uiteraard had ik ook mijn knipperlicht naar rechts aan dus voor iedereen was het duidelijk waar ik heen wilde. Omdat je eerst een hele stroom fietsers voor moet laten gaan die wel rechtdoor mogen kan er meestal maar een auto door bij groen. Daarom rij ik altijd zo ver mogelijk naar voren zodat mijn achterligger ook nog door groen kan. Maar dan is het niet de bedoeling dat mijn achterligger zoals vandaag mij tijdens het afslaan rechts inhaalt om zo opeens voor me te komen.

Soortgelijke actie had ik vorige week ook, maar dan op links, binnen een tijdbestek van ruim een uur 2x:O

1e keer nam ik de bocht wat ruim om de tegemoetkomende fietser ruim baan te geven.. op rechts was de weg wegens werkzaamheden toch dicht..
Auto achter mij zag de fietser (of wilde die niet zien) niet en piepte tussen mij en de vluchtheuvel door(td)

2e keer was voor een zebrapad... die liep 'een beetje schuin over de weg' Okay, de betreffende vrouw was nog niet echt bij het pad.. ze liep evenwijdig aan mij.. doordat het schuin weg liep, was er op mijn rijbaan best ruimte dat ik nog voor de vrouw voorlangs kon 'piepen'. Echter, ik had geen haast en besloot te wachten.. Kerel achter mij in een witte Mégane had kennelijk wel haast om bij de piepers thuis te komen.. dus passeerde binnenkant bij mij maar had de vrouw niet gezien (zal wel in de dode hoek van de A-stijl gezeten hebben). Gelukkig keek de vrouw goed uit haar ogen en kwam ze veilig op de overkant..

Sarcast zei:
Een geijkt voorbeeld is de persoon in de rolstoel. Die is heel slecht ter been maar valt toch niet onder RVV49 lid 1.
Lijkt me ook logisch. Het heeft namelijk niet zo gek veel met 'slecht ter been zijn' te maken. Blinden (met de herkenbare stok) moet je altijd voor laten gaan, en mensen in een 'mindervalidenvoertuig' moet je als voetganger behandelen wanneer ze bij een zebrapad staan.

Een scootmobiel of rolstoeler die op een willekeurige plek de rijbaan wil oversteken heeft dus helemaal geen recht op voorrang. Wil natuurlijk niet zeggen dat het soms wel handig is om ze toch voor te laten (in het kader van de veiligheid), maar wettelijk gezien is daar geen aanleiding toe.

Ik had gisteravond een leuke ervaring op de A10 vanaf de ring zuid richting ring west (zeg maar van Rai naar Zaandam).

In de bocht naar rechts reed ik op de linkerbaan naast een groene renault Megane station. De megane gaf richting aan naar rechts en ging ook netjes de oprit voor de S107 op. Ik ging dus gelijk op mee naar rechts van de linkerbaan naar de rechterbaan. Vlak voor het verdrijfingsvak besloot de megane toch maar weer links de A10 op te rijden.

Gelukkig was het rustig en kon ik weer mee naar rechts naar de rechterbaan. Bij drukker verkeer had ik vol in de ankers gekund. Op de A10 west zelf langs de megane gereden. Was een meneer van zeg 60 jaar die zeer geconcentreert aan het autorijden was en kijk niet om of over. Niet dat hij strak voor zich keek, hij was zo druk bezig dat hij me niet eens leek te zien toen ik naast 'm reed :}

Gisteravond een idiote actie op de ring Utrecht Noord, bij oprit richting A27. Wat ik zag gebeuren:

Een kerel in campingsmoking, met noord-afrikaans uiterlijk stapt als passagier uit een VW Polo Bluemotion (vorig type, 5 deurs grijs, import volgens mij 8-TLP-..) en staat pontificaal met een telefoon in de hand met zijn rug naar de rijrichting..
Kennelijk wil hij heel graag een foto maken van de auto achter hem, een Fiat Panda (4 deurs) met daarin een Hollandse vrouw met blonde krullen.
Die verblikt of verbloost niet.. Vreemd..

Kerel maakt foto, stapt in en de chauffeur rijdt als een daapse weg.. Ik vraag mij af of er veel te zien is op de foto, want het was al bijna donker en het licht van de koplampen helpt dan niet , volgens mij..

ff daarvoor zag ik de bewuste Polo een zigzag beweging maken.. vermoedelijk zal daar de oorsprong van dit intimiderende gedrag liggen?

techlo2 zei:
Zemelaar zei:

Een voetganger kan geen voorrang krijgen.
Ben razend benieuwd hoe je dat bedoelt. Want er zijn wel degelijk situaties in het verkeer waarbij voetgangers voorrang hebben op de overige weggebruikers...

Vanmorgen een truck van Dega met de vlam in de pijp op de A35.

image-4547274.png

Opzich nog best heftig om te zien, verkeer probeert er rekening mee tehouden. explosie gefilmd op 00.16 sec

Verschillende mensen met mobiel in de hand aan het filmen, ramptoeristen die het zijn.

Bij 1 filmpje zie je de bestuurder naar links sturen om het goed op beeld te krijgen, terwijl je ziet dat iemand in de strook links ervan de redresseerstrook moet gebruiken om er langs te komen. Zucht 8-)

linkje, check 00.26 sec moment van sturen

"DEGA. Totaalontzorging in veiligheid en doorstroming op de weg."
Gelukkig geen persoonlijke slachtoffers, maar slechts (flinke) materiële schade.

Gisteren vertrok ik iets na 2 uur richting mijn werk. En toen kwam het plots met bakken uit de hemel.
Het wegdek veranderde in een stroom water en het zicht was slecht, zeer slecht. De ruitenwissers konden het met overuren nauwelijks bijhouden.
Dat mensen in zo'n situatie ietsje langzamer gaan rijden kan ik nog inkomen.
Dat er echter mensen rijden zonder enige verlichting te voeren is wat mij betreft een artikel 5 waardig in deze situatie.
De verlichting is juist hetgeen in deze omstandigheden een auto nog enigszins zichtbaar maakt.

Yep. Filmen, opzij kijken, toeteren. Bijzonder. :-D

@Paulus0013: "jamaar het is toch nog niet donker? En ik kan alles gewoon zien hoor!" Er zijn genoeg mensen die niet beseffen dat verlichting ook van belang is om gezien te worden. Iets wat we zometeen als het echt vroeg donker wordt ook weer gaan merken aan fietsers.

Dat merk je nu ook al aan fietsers. Ik wel althans, maar misschien is Groningen niet representatief voor de rest van Nederland :}

Net ook weer een grappenmaker. Begint met vaart maken richting een snelweg. Echter na 80 km/u houdt dat versnellen op. Uiteraard nog voordat de onderbroken blokken beginnen gaat de richtingaanwijzer al aan. En meneer gaat ook daadwerkelijk invoegen direct waar de blokken beginnen. Ik check mijn spiegel en zie van achter welgeteld 1 auto naderen. Deze reed uiteraard sneller en kon dus min of meer gedwongen een rijstrook opschuiven.

Iedere dag opnieuw zie ik dit weer gebeuren. Onvoorstelbaar.

@Leon, Die is waarschijnlijk een beetje vergeetachtig. Op het platteland hangen mensen met een lange oprit wel vaker de kliko aan de trekhaak, om hem aan de straat te zetten.
Ik vrees dat deze er niet helemaal bij was met zijn gedachten, en hem er dus gewoon achter heeft laten zitten

Vandaag een lekkere actie toen ik vanaf Kampen centrum de N50 op wilde rijden. Ik kwam bij stoplichten nr. 1 achter een buitenlandse vrachtwagen te zitten, welke blijkbaar niet op aan het letten was. Anders rijd je niet 3M voorbij het stoplicht.
Probleem nr. 1, hij kan het stoplicht niet meer zien, dus hij bleef staan bij groen (tot een auto er voorbijging, en hij begreep dat hij erlangs mocht)
Na dat stoplicht slingerde hij heel erg tussen 2 verschillende rijbanen, en snelheid opbouwen lukte ook niet echt. Bij het volgende stoplicht reed hij er weer 3 Meter voorbij.
Na 2x toeteren begon hij eindelijk te rijden, hier gingen we de oprit van de autoweg op. Daar bleef hij zoveel mogelijk rechts, gelukkig had hij wel het fatsoen om links langs een auto op de vluchtstrook te rijden. Na die auto ging hij gelijk weer naar rechts de vluchtstrook op.

Hier ging ik er vanuit dat hij daar bleef staan, dus piepte ik erlangs. Achter mij bleef hij dus gewoon doorslingeren. Toen ik op de autoweg zat, zag ik hem ergens in de horizon invoegen.

WAT BEZIELD DIE GAST??? Stomdronken, doodmoe (al 24hr in de vrachtwagen?), geen rijbewijs of nog nooit in NL gereden?
Het leek mij in ieder geval wel een dramatisch voorbeeld van een vrachtwagenchauffeur die €300 per maand verdiend. (dat verdienen ze hier, ik heb enkele mensen in dat land gesproken.)

PauseBreak zei:
Dat merk je nu ook al aan fietsers. Ik wel althans, maar misschien is Groningen niet representatief voor de rest van Nederland :}

Wij tellen niet mee he? :(
Maar inderdaad, fietsers zonder licht is hier altijd een issue. Gelukkig word er wel veel gecontroleerd door de politie. Vorig jaar toen ik naar huis reed vanaf de Hanze en de ring op wilde draaide, werd daar elke fietser zonder licht staande gehouden door de politie (stond een enorme file fietsers die allemaal bediend moesten worden :}). Erg zure boete voor de studenten maar ja, beter een boete dan het ziekenhuis in gereden worden.

Leon in z'n SEAT zei:
techlo2 zei:
Zemelaar zei:

Ben razend benieuwd hoe je dat bedoelt. Want er zijn wel degelijk situaties in het verkeer waarbij voetgangers voorrang hebben op de overige weggebruikers...

Voorrang is geregeld tussen bestuurders onderling, een voetganger is geen bestuurder en kan daarom geen voorrang krijgen. Simpel toch?

techlo2 zei:
Leon in z'n SEAT zei:
techlo2 zei:
Zemelaar zei:

Voorrang is geregeld tussen bestuurders onderling, een voetganger is geen bestuurder en kan daarom geen voorrang krijgen. Simpel toch?

Leer jij je theorie nog maar eens. Dan wordt het nog simpeler

techlo2 zei:

Hoe rijm jij dan rechtdoorgaand verkeer. Dan heeft een voetganger voorrang op afslaand verkeer.

Goedendag zei:
Leer jij je theorie nog maar eens. Dan wordt het nog simpeler
Hoe je het noemt maakt weinig uit.
Er is nog wel een aardige combinatie met een rechtdoorgaande voetganger en afbuigende voorrang.

Zemelaar zei:
Hoe rijm jij dan rechtdoorgaand verkeer.
Ook artikel 18 spreekt alleen van voorgaan.

natuurlijk weet ik heus wel dat voetgangers in voorkomende gevallen voorgaan, formeel heet dat echter geen voorrang. Doet het trouwens altijd leuk op verjaardagsfeestjes, ik heb al heel wat verhitte discussies meegemaakt:-D

Het heeft gister niet gestormd, toch?

Toch heb ik een flinke tak van de weg geraapt en in de berm gegooid. Kennelijk was het voor iemand die z'n tuin had gesnoeid teveel moeite om het snoeiafval fatsoenlijk vast te zetten op weg naar de stort 8-)

Ik weet niet waar "hier" is, maar ik woon in Noord-Holland.

Maar het was sarcastisch bedoeld. In de anderhalve kilometer die volgde (toen was ik thuis) zag ik nog meer kleine takjes en blaadjes liggen die duidelijk van dezelfde boom danwel struik afkomstig waren.

Afgelopen vrijdag vertrok ik bij de locatie waar we goederen lossen en ik zag daar een collega staan die regelmatig als een malloot rijdt. Na deze locatie vertrokken we allemaal naar ons laatste adres ongeveer 12 kilometer uit de buurt en ik reed tegelijk met een andere collega op. Toen we nog ongeveer een kilometer moesten afleggen stond ik naast mijn collega voor een rood verkeerslicht, ik op de rechterstrook en hij op de linkerstrook om allebei linksaf te slaan. Toen het groen werd wierp ik nog snel een blik in mijn rechter buitenspiegel en zag daar een witte bestelbus opdoemen. Mijn vermoeden dat het die malloot was werd al meteen bevestigd want voor ik het wist werd ik rechts ingehaald en schoot hij net langs mijn neus voor de vluchtheuvel langs. Even voor de duidelijkheid: hij haalde me dus in op de rijstrook om rechtsaf te slaan maar uiteindelijk sloeg 'ie linksaf. Hij heeft geluk gehad dat een automobilist een keer op dit punt precies hetzelfde geintje flikte, toen had ik niet in mijn buitenspiegel gekeken maar trok ik heel langzaam op en zag ik doodleuk nog een auto voor me invoegen.

Dus sprak jij je collega hierop aan bij het laatste los adres?
Was de lading nog heel?

Je andere collega op links is getuige.

Durashift zei:
Dus sprak jij je collega hierop aan bij het laatste los adres?
Was de lading nog heel?

Je andere collega op links is getuige.

Lijkt me niet de persoon die je op zoiets aanspreekt gezien rijgedrag. Is wel op te merken dat het een echte aso/tokkie is en met een grote bek al dan niet intimiderend gedrag erbij. Soms is het maar beter om je van de domme te houden voordat je een paar (bijna) klappen kan incasseren.

Dat valt tussen collega's meestal wel wat mee. Die slaan mekaar niet zo snel op de bek. En al helemaal niet tijdens het werk. Dan vlieg je zo de laan uit.

En anders, als er echt niet met de betreffende collega valt te praten, gaan klagen bij de leidinggevende (en als die niet wil luisteren, bij diens leidinggevende, desnoods tot aan de directie). Komt misschien over als klikken, maar uiteindelijk gaat het belang van het bedrijf boven dat van het individu. Ook zonder dat er ongelukken gebeuren, kan er sprake zijn van de negatieve reclame (er vanuit gaande dat de bestelauto voorzien is van de bedrijfsnaam).

Zemelaar zei:
Dat valt tussen collega's meestal wel wat mee. Die slaan mekaar niet zo snel op de bek. En al helemaal niet tijdens het werk. Dan vlieg je zo de laan uit.

Genoeg die erop los timmeren. Laatst kreeg een pakketbezorger ook een opmerking van iemand omdat degene vond dat die bus wel erg aso geparkeerd stond. Koerier pikte de opmerking niet en liep uit op een vechtpartij. Mensen met zo'n hoge bloeddruk denken niet meer van "Oh laat ik me maar gedeisd houden want anders raak ik mijn baan kwijt..." nee die vinden het veel belangrijker om degene die hun aanspreekt even " aan te pakken. "

Staat nu ook een leuk bericht van "volwassen" Hells Angels mannen die een 16-jarige achterna hebben gezeten en helemaal kapot getrapt/geslagen alleen omdat deze jongen ruzie had met 1 van de zoons van die Hells Angels. Nee, mensen die agressief zijn en erop los beuken 28 jaar vs. 16 jaar en tegen de politie zeggen: "Ik weet niet wat er gebeurde, ineens kreeg ik een zwarte vlek voor mijn ogen, ik was mezelf niet" lopen na paar uur weer politiebureau (lachend) uit.

Ok niet helemaal waar.. ze zitten in voorarrest maar dat zal wel te maken hebben met hun lange strafblad en/of andere strafbare feiten. Straks komen ze voor de rechter en hebben ze al zo lang in voorarrest gezeten dat ze vrij zijn om te gaan.

@PM zei:
En anders, als er echt niet met de betreffende collega valt te praten, gaan klagen bij de leidinggevende (en als die niet wil luisteren, bij diens leidinggevende, desnoods tot aan de directie). Komt misschien over als klikken, maar uiteindelijk gaat het belang van het bedrijf boven dat van het individu. Ook zonder dat er ongelukken gebeuren, kan er sprake zijn van de negatieve reclame (er vanuit gaande dat de bestelauto voorzien is van de bedrijfsnaam).

Is wel de beste oplossing ja. Als je maar geen last (bedreigingen etc.) daarna van die gozer krijgt.

Val zei:
Genoeg die erop los timmeren. Laatst kreeg een pakketbezorger ook een opmerking van iemand omdat degene vond dat die bus wel erg aso geparkeerd stond. Koerier pikte de opmerking niet en liep uit op een vechtpartij. Mensen met zo'n hoge bloeddruk denken niet meer van "Oh laat ik me maar gedeisd houden want anders raak ik mijn baan kwijt..." nee die vinden het veel belangrijker om degene die hun aanspreekt even " aan te pakken. "

Omdat die anoniem is. Die kennen ze niet. En dan denken ze A ermee weg te komen en B zien ze zo'n zeurpiet als irritatiebron, niet als iets met gevoelens. Maar even een collega op de bek slaan is veel meer in het eigen wereldje. Totaal niet anoniem. En dan wordt het anders.

Dat was mijn punt wat ik bedoelde.

Die ene collega, in de post van Blik_op_wielen, had prima zijn andere collega op zijn rijgedrag kunnen aanspreken. Samen met de derde collega als getuige.

Er was geen klap gevallen.

Bovendien, juist door hem dan niet op zijn gedrag aan te spreken zal dat ook nooit veranderen.

Zemelaar zei:
Triest dat je elkaar niet in elkaar hoekt, alleen maar om eventueel je baan te verliezen. Slappe hap zeg *-)

Aan de hand van dit filmpje zou de bestuurder van dat vrachtwagentje geverbaliseerd moeten worden. Is die nou helemaal van de pot gerukt. Hij heeft maar te wachten tot hij er voorbij kan. Zo werkt het in het verkeer.

En hoe meer hij aandringt, des te meer zijn voorligger de kont tegen de krib gooit. Heel menselijk.

Kan menselijk zijn, maar niet de bedoeling, die braketest. Persoonlijk ben ik het soort types als in dat vrachtwagentje liever kwijt dan rijk op mijn achterbumper en zorg ik ervoor dat zo iemand me zo snel mogelijk kan passeren. Ja, daarmee krijgt hij z'n zin, maar ik kom liefst heel thuis. Je ziet aan het einde van het filmpje ook dat meneer in het vrachtwagentje als beloning voor het gedrag nog even "per ongeluk" naar rechts wijkt. Dat zal maar net mis gaan. Tuurlijk: dan ligt de schuld in zijn geheel bij de bestuurder van dat vrachtwagentje, maar daar heb je zo weinig aan als je in het ziekenhuis ligt. Of in een kist.

bat zei:
Kan menselijk zijn, maar niet de bedoeling, die braketest. Persoonlijk ben ik het soort types als in dat vrachtwagentje liever kwijt dan rijk op mijn achterbumper en zorg ik ervoor dat zo iemand me zo snel mogelijk kan passeren.
Ja ik ook.

Val zei:
@PM zei:

Is wel de beste oplossing ja. Als je maar geen last (bedreigingen etc.) daarna van die gozer krijgt.

Ik heb ook wel eens een irritant klooiende collega gehad en ben toen direct naar de leidinggevende gestapt. Was niet het eerste akkefietje met die man dus hij was al spoedig geen collega meer.

Terug
Bovenaan