Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Durashift zei:
PauseBreak zei:
Het valt vooral op wanneer je achter een gemiddelde C-segmenter rijdt. Een Mégane met 14%-bijtelling trekt me er echt volledig uit. Zeker in tussensprints (na een inhalende vrachtwagen of sleurhut) ben je gezien in deze auto als je niet terugschakelt naar 3.

Tja, die turbo diesel/benzine torretjes trekken op koppel weg.. veelal ook in z'n zesde verzet..

Was het druk op de weg? Zo te zien niet, dus met iets minder gang invoegen (minder toeren) was toch net zo makkelijk geweest?

Nee, het was op zich niet druk, maar er kwam net zo'n verkeersgolf aan. Dus dan maar even gas geven en voor de meute invoegen :)

Vandaag kwam ik dit geval tegen:

Hoe vaker ik het zie, hoe groter mijn verbazing dat dit allemaal goed is gegaan. En ja, ik heb zijn kentekenplaat en actie doorgebeld. Het was overigens een 50+'er.

Zemelaar zei:
Paulus0013 zei:
En ja hoor het mannetje fietst zo de weg op. Schijnbaar verwacht men dat je voor hen maar even naar links stuurt.

Dat gebeurde mij een week of twee geleden hier in Bergen. Fiets komt zo de weg oprijden, ondanks de haaientanden. Of ik ook maar even plek wilde maken. Dientengevolge rakelings langs hem gereden. Ik had 'm eigenlijk even aan moeten tikken. Maar dan heb je weer een kras op je auto.
Een paar krassen meer of minder op mijn huidige auto kan ik niet wakker van liggen.
Het geeft ook weer zo'n gedoe met de verzekering om aan te tonen dat meneer lukraak de straat op kwam gefietst. Het valt nog niet mee om zoiets bewezen te krijgen zonder beelden en met enkel zijn gezelschap als getuige. En waarschijnlijk is mijn auto ook direct total loss met wat krassen.
Ik zal een volgende keer in zo'n situatie de fietser eens klem rijden (niet van zijn fiets rijden), uitstappen en een wat intenser gesprek aan proberen te knopen. Ergens moeten die mensen toch ook wel snappen dat >1000kg pijn moet doen als dat je met een bepaalde energie raakt. Alhoewel de praktijk eigen het tegendeel uitwijst.

PauseBreak zei:
Durashift zei:
PauseBreak zei:
Het valt vooral op wanneer je achter een gemiddelde C-segmenter rijdt. Een Mégane met 14%-bijtelling trekt me er echt volledig uit. Zeker in tussensprints (na een inhalende vrachtwagen of sleurhut) ben je gezien in deze auto als je niet terugschakelt naar 3.

Tja, die turbo diesel/benzine torretjes trekken op koppel weg.. veelal ook in z'n zesde verzet..

Was het druk op de weg? Zo te zien niet, dus met iets minder gang invoegen (minder toeren) was toch net zo makkelijk geweest?

Nee, het was op zich niet druk, maar er kwam net zo'n verkeersgolf aan. Dus dan maar even gas geven en voor de meute invoegen :)

Hoe vaker ik het zie, hoe groter mijn verbazing dat dit allemaal goed is gegaan. En ja, ik heb zijn kentekenplaat en actie doorgebeld. Het was overigens een 50+'er.
Het begint al met de Nissan die onnodig in het midden rijdt.
Wat ik alleen niet snap is waarom je zelf niet harder afremt. Hoe dan ook moet er ruimte komen. Ik zou fors remmen als ik dit zie gebeuren zodat de bestelbus voor je ruimte heeft om uit te wijken. Van 126km/u naar 121 vind ik nu niet bepaald getuigen van handelen naar de situatie. Ik had zelf ook niet direct langs die auto gestoken, maar even die 2 tellen gewacht voor de zekerheid.
Duidelijk is wel hoe rechts inhalen voor grote problemen kan zorgen. Of moeten we nu de middenrijder de schuld geven omdat deze de aanleiding is hiertoe? Hij kiest er waarschijnlijk niet voor om op deze manier rechts ingehaald te worden, dat is nog altijd de keuze van die malloot zelf die het zo nodig zo absurd moet doen.

Paulus0013 zei:
PauseBreak zei:
Durashift zei:
PauseBreak zei:

Wat ik alleen niet snap is waarom je zelf niet harder afremt. Hoe dan ook moet er ruimte komen. Ik zou fors remmen als ik dit zie gebeuren zodat de bestelbus voor je ruimte heeft om uit te wijken. Van 126km/u naar 121 vind ik nu niet bepaald getuigen van handelen naar de situatie. Ik had zelf ook niet direct langs die auto gestoken, maar even die 2 tellen gewacht voor de zekerheid.
Duidelijk is wel hoe rechts inhalen voor grote problemen kan zorgen. Of moeten we nu de middenrijder de schuld geven omdat deze de aanleiding is hiertoe? Hij kiest er waarschijnlijk niet voor om op deze manier rechts ingehaald te worden, dat is nog altijd de keuze van die malloot zelf die het zo nodig zo absurd moet doen.

Nah, het begon daarvoor al met een inhalende auto-aanhanger combinatie die 5 minuten links bleef rijden. Waarom ik niet harder afremde: Simpel, ik had het niet zien aankomen en mijn primaire reflex is om uit te wijken, niet om te remmen. Dat uitwijken doe ik hier ook. Het vertekent wat, maar ik zat op het asfalt dat buiten de rijbaan ligt.
En tsja, niet direct er langs steken ... De laatste keer dat ik mijn binnenspiegel had gecontroleerd (5s geleden) zat die Astra achter me te kleven. Daarna kwam hij rechts ineens in beeld en deed hij wat je kunt zien. Zover ik me bewust was, was er geen reden om even te wachten met inhalen.

In die Astra zat een 50 ér?

IK dacht eerst dat die Astra van de invoegstrook kwam blazen... hij zat dus eerst achter je..
hmm. is wel erg bont dit.. heeft kennelijk door die Nissan, vanaf zijn positie links, de aanhanger op rechts niet gezien toen hij zijn keuze maakte..

Paulus0013 zei:
En vanmiddag was het weer bijna raak. Ik zie 2 fietsers vanuit een woonerf richting de weg waar ik rijd fietsen. En ja hoor het mannetje fietst zo de weg op. Schijnbaar verwacht men dat je voor hen maar even naar links stuurt.

dat zie ik heel vaak gebeuren (td)

PauseBreak zei:
Paulus0013 zei:
PauseBreak zei:
Durashift zei:
PauseBreak zei:

Nah, het begon daarvoor al met een inhalende auto-aanhanger combinatie die 5 minuten links bleef rijden. Waarom ik niet harder afremde: Simpel, ik had het niet zien aankomen en mijn primaire reflex is om uit te wijken, niet om te remmen. Dat uitwijken doe ik hier ook. Het vertekent wat, maar ik zat op het asfalt dat buiten de rijbaan ligt.
En tsja, niet direct er langs steken ... De laatste keer dat ik mijn binnenspiegel had gecontroleerd (5s geleden) zat die Astra achter me te kleven. Daarna kwam hij rechts ineens in beeld en deed hij wat je kunt zien. Zover ik me bewust was, was er geen reden om even te wachten met inhalen.
Mij is tijdens de rijles geleerd niet zonder meer uit te wijken, omdat je dan anderen in je weg kunt meenemen. Mij is dus geleerd primair de snelheid er eerst uit te halen. In dit geval had dat ook direct ruimte geschapen voor als de bus nog meer zou gaan slingeren.
Op de beelden is trouwens te zien dat je naar links gaat. Iets dat ik ook ooit deed toen iemand naar links kwam, maar die kwam door en dat was dus boem. Daaruit blijkt dan ook dat remmen helemaal geen slechte optie zou zijn.
Wel apart dat de Astra dus eerst links kleeft en dan plankgas rechts de bende voorbij gaat. Dan had die malloot toch zelf ook kunnen bedenken dat mensen weleens naar rechts kunnen komen en dat ie ze onderweg ergens tegen kan komen zou je zeggen.
Verder is er juist alle reden te wachten met inhalen. De auto die je inhaalt vertoonde een fractie eerder namelijk nog afwijkend gedrag. Eigenlijk net als met invoegen. Eerst invoegen, je plaats op de weg vinden, het verkeer aanvoelen en daarna pas weer gaan inhalen. Ook iets dat veel mensen niet begrijpen.

En hier een voorbeeld van wat hier meermaals is besproken:
https://www.dumpert.nl/mediabase/6612270/e334fe33/spot_de_pannekoek,_gek,_mafkees_in_dit_filmpje.html

Als je na het invoegen gewoon even 2 tellen wacht, dan kom je als filmert ook niet in zo'n situatie terecht.
Werkelijk lomp ook dat je juist als laatste in het rijtje als eerste wilt gaan inhalen.
En verder ben ik het een keer eens met de reacties eronder: veel geposte filmpjes tonen eerder de lompheid van de filmert dan van degene die als idioot wordt bestempeld door deze filmert.

Bizar filmpjes Geelhoed. Ik zal eens even kijken of ik wat beeld heb van iemand die over de vluchtstrook inhaalde op de A2. Vrachtwagen ging ineens toeteren en ik begreep niet waarom. Bleek dus een inhaler te zijn over de vluchtstrook die daarna ook matig reed.

Ik vraag me af wat er dan gebeurt daar achter het stuur...waarom zou je eerst inhalen, vervolgens je gas loslaten en dan naar rechts komen....

Heb je nou veel last van de regen in zo`n apparaat?

Ik denk gewoon een kwestie van niet opletten en bezig zijn met andere zaken dan autorijden.
Levensgevaarlijk dus, stukje bewustwording tijdens het rijden ontbreekt bij heel veel mensen tegenwoordig.

Gisteravond ook even op de snelweg een muts 1e klas zien rijden. Bij de afslag van A1 naar de A35 heb je erg scherpe bocht, Mw.M.Uts gaat vol door de binnenbocht / vluchtstrook want ze had haast? ik reed harder en kon haar naderen. Zat ze opeens te gebaren naar mij terwijl ze met 75 km/u bleef rijden waar de rijstrook weer recht werd (dus gaan met die banaan). Daarna het stukje van knooppunt Buren tot aan Enschede met haar Ford Ka 160 km/u(top?) rijden zonder richting aan te geven links en rechts wisselend en soms onnodig links rijden achter me. Daar waar ik wel liefst zoveel mogelijk rechts rijd waar het kan.
Wat een kansloos figuur en dat terwijl er weinig verkeer was. Het ergste was nog dat ze nog 3 mensen in de auto had, ik was zeker tegen haar uitgevallen als ik passagier was.

Overigens afgelopen week ook hoofdschuddend gebaar gemaakt naar mijn eigen buurman die voor mij door rood rijdt. Ik stopte netjes, maar hij had zijn kind op de achterbank. Gisteren ook iemand die voor me door rood rijdt, terwijl ik groen heb (zijstraat). Wederom met een kleintje op de achterbank. Wat een hersenloze mensen zeg! Dat je door rood rijdt, jezelf en een andere verkeersdeelnemer in gevaar brengt is al schrijnend. Maar dat je ook nog je kind in gevaar brengt, dan snap je echt niet waar je mee bezig bent.

Boppie zei:
Heb je nou veellast van de regen in zo`n apparaat?
Valt wel mee als je kan blijven rijden. Deurtjes helpen wel overigens.

wel jammer dat ik dit fenomeen niet beter in beeld had.

Dat boos kijken zal wel op jouw toeter van toepassing zijn..

Had hij je richtingaanwijzer uitstaan?

Er zit wel wat ruimte tussen jou en de fietsers, als jij de 'rotonde' op rijdt..
Kennelijk zagen de fietsers gelegenheid om te gaan fietsen. Dat ging misschien niet zo snel als gewenst..

Daarbij, richtingaanwijzers van moderne auto's zijn moeizaam te zien, zeker VW heeft er een hand van om ze klein te maken zodat het wegvalt in het omgevingslicht. Vind ik.

Mja, daar zat echt niet genoeg ruimte tussen om te gaan rijden. Aan de andere kant reageert BMW Power wel erg laat. Wou je ze laten schrikken?

Uiteraard had ik mijn richtingaanwijzer uit.

Het was overduidelijk dat ze voorrang gingen nemen, vandaar dat ik ook bewust laat reageerde en claxonneerde. Om ze te laten merken dat ze een 'verkeerde' keuze hebben gemaakt. Ik word er doodmoe van dat fietsers maar voorrang nemen, vooral ook op dit punt. Een aantal automobilisten gaan ze dan voorrang geven, terwijl achterliggende auto's dat niet verwachten.

Als het nou superdruk is daar, maar ze kunnen rustig even wachten, zat normale mogelijkheden om over te steken.

In mijn oude woonplaats, waar 65+ de overhand heeft, ligt een normale rotonde met dus bij elke afslag haaientanden voor diegenen die erop willen rijden. Het is daar echter heel normaal dat fietsers die haaientanden compleet negeren en vrolijk hun fiets voor je auto gooien zonder op of om te kijken. Kan me daar ook heel erg aan irriteren maar toeteren doe ik vaak niet of even kort. Helemaal naar ouderen op een fiets toeteren doe ik niet omdat zij misschien dusdanig kunnen schrikken dat ze vallen en wellicht iets breken of erger.
Gelukkig hoef ik daar niet vaak te komen.

Ik betwijfel het. Een toetertje hier en een toetertje daar haalt weinig uit, vrees ik.

Omdat veruit het gros van de mensen erg overtuigd is van zijn eigen gelijk. In eerste instantie ook gelijk in de verdediging springt. Boos kijken. En pas na enige tijd zijn ongelijk toegeeft.

Er is gewoon veel koppigheid in de maatschappij. En dat staat veel in de weg. Zo jammer!

Ik zou het precies als BMW Power gedaan hebben.

Donderdag bij Hellevoetsluis een wielrenner die zich ook niks van de haaientanden wou aantrekken, echter had ik nog net ruimte om voor hem langs te schieten. Waardoor hij wel stil moest gaan staan, waarop hij z'n middelvinger naar me opstak en me uitschold voor een ziekte-leijer.

Waarschijnlijk had hij niet verwacht dat ik heel snel daarna stil zou staan, want toen ik vroeg of hij dat nog eens wou herhalen fietste hij toch maar snel door met een rooie kop. Gelukkig was ik nog niet uitgestapt dus heb ik daar geen energie aan verspilt.

Veel fietsers denken er nog wel gauw 'voorlangs' te kunnen. Hebben voetgangers ook last van, als het verkeerslicht voor voertuigen lang op rood blijft staan..

Er was misschien niet veel ruimte tussen de Mercedes en de Golf.. toch schatte 1 van de fietsers dat wel zo in en dacht in dezelfde flow door te fietsen, na passeren van MB. Vrouw met kind achterop reageerde daarop en ging 'mee' terwijl zij vanuit stilstand moest vertrekken.

ach ja.

Zijn mensen dan niet bang om door een auto te worden aangetikt? En met grind in je knie en gescheurde en bebloede broek je weg te moeten vervolgen! En dat is dan nog de best case scenario.

Of ben ik een schijterd en te voorzichtig?

Als zwakke verkeersdeelnemer verlies je het uiteraard altijd van de sterkere. Of is dat wel de prijs die men bereid is te betalen voor een voorrang?

Zemelaar zei:
Zijn mensen dan niet bang om door een auto te worden aangetikt? En met grind in je knie en gescheurde en bebloede broek je weg te moeten vervolgen! En dat is dan nog de best case scenario.

Als zwakke verkeersdeelnemer verlies je het uiteraard altijd van de sterkere. Of is dat wel de prijs die men bereid is te betalen voor een voorrang?

Ik snap er ook niets van! Zelf doe ik ook aan wielrennen en, in tegenstelling tot veel wielrenners, rij ik juist erg 'defensief' en ga er vanuit dat ik nergens voorrang krijg en dat men mij niet ziet.

BMW Power zei:

Het was overduidelijk dat ze voorrang gingen nemen, vandaar dat ik ook bewust laat reageerde en claxonneerde. Om ze te laten merken dat ze een 'verkeerde' keuze hebben gemaakt. Ik word er doodmoe van dat fietsers maar voorrang nemen, vooral ook op dit punt. Een aantal automobilisten gaan ze dan voorrang geven, terwijl achterliggende auto's dat niet verwachten.

Als het nou superdruk is daar, maar ze kunnen rustig even wachten, zat normale mogelijkheden om over te steken.

Bijzonder dat je defensief rijdt op de fiets, maar in de auto uiterst offensief.

Het zal de natuur zijn. Bij het oversteken van een rivier vol krokodillen heb je voorzichtige zebra's en onvoorzichtige zebra's.

Is bij de mens niet anders.

Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:
Bijzonder dat je defensief rijdt op de fiets, maar in de auto uiterst offensief.

Juist niet. Bij de status van zwakke verkeersdeelnemer geldt een ander gedrag dan bij een sterke verkeersdeelnemer. Iets met lijfsbehoud.

BMW Power zei:

Op de fiets ben je iéts kwetsbaarder dan in de auto..

En omdat ik voorrang had in de auto en dat even laat merken rij ik gelijk offensief? Dat is een snelle conclusie obv paar seconde beeldmateriaal ;)

Wel een prachtige metafoor trouwens Zemelaar! (tu)

Ik denk echt dat het zo is. De natuur schakelt de onvoorzichtigen feilloos en ongenadig uit. Bij dieren. Bij mensen.

De natuur heeft niks aan onvoorzichtigen. Die brengen zichzelf en anderen in gevaar. Met kans op uitsterven van het ras.

Zemelaar zei:

Ik denk dat de gemiddelde fietser zich überhaupt niet bewust is van de gevolgen. Zelfs als je met 30km/u wordt aangereden zijn de gevolgen doorgaans ernstiger dan wat jij hier aanhaalt. Ik ben met 20-30km/u op een rotonde van mijn fiets afgereden (ik had voorrang als fietser) door iemand met een borreltje teveel op. Voor hem waren de gevolgen een verbogen kentekenplaat (en hopelijk het inzicht dat hij niet meer moet rijden als hij teveel heeft gedronken). Ik had 2e graads brandwonden over mijn benen, zijkant van het torso, 4 gebroken ribben en een zwaargekneusd bekken. Het is verbazingwekkend hoe snel een gewone broek volledig weg is als je over asfalt glijdt.

PauseBreak zei:
Ik denk dat de gemiddelde fietser zich überhaupt niet bewust is van de gevolgen.

De gemiddelde zebra ook niet!;) Is wel precies wat de natuur wil. Om het ras sterk te krijgen.

Want ik lees, jij had voorrang. Maar wel van je fiets gereden. Zag je die auto niet? Of zag je 'm wel, maar dacht jij uit hoofde van jouw voorrang, hij zal wel stoppen?

Ik ben ook wel een paar keer gevallen. Welke wielrenner niet? Midden in een wedstrijd in het peloton tegen de 50 km/h het achterwiel van mijn voorligger geraakt.

Had een best stuk huid op de zijkant van mijn rechter bovenbeen open liggen. En branden zo'n schaafwond. Tetanus spuit gehad.

Nee, vallen met de fiets is geen pretje.

Ook wel eens gevallen op skeelers trouwens. Toen bleef het bij grind in de knie.

Want ik lees, jij had voorrang. Maar wel van je fiets gereden. Zag je die auto niet? Of zag je 'm wel, maar dacht jij uit hoofde van jouw voorrang, hij zal wel stoppen?

Haha nee, had niks met mij te maken. Ik fietste al op de rotonde toen ik een motor toeren hoorde maken in plaats van dat die afremde. Daarop trapte ik harder om vóór die auto van de rotonde te zijn zodat hij me niet zou raken. Niet gelukt. De verklaring is simpel: De alcomobilist had mij niet gezien. Alcohol doet wat dat betreft rare dingen met een mens.
Die ervaring is ook een van de redenen dat ik nooit drink als ik moet rijden. Dit ongeluk was namelijk heel makkelijk te voorkomen geweest als de alcomobilist zich aan de wetgeving had gehouden.

Als kind de knie met grind open gehad.. door de waarschuwing van mijn pa in de wind te slaan en gewoon van de dijk af sjezen met een step zonder remmen (:B*-)

Tja, 'dingen' gebeuren vaak onbewust.. Afgelopen week deed ik ook wat stoms.. Op een buitenweg, na een niet echt overzichtelijke bocht stoppen (nadat ik nota bene voor die bocht al dacht .. ff rustig aan, je ziet weinig door de bocht) en stukje achterruit rijden om linksaf de juiste weg inrijden..

Bij het starten van achteruitrijden zat er niks achter mij.. toen ik stopte keek ik, door de a.spiege, in de neus van een Matiz..8-)
Die was dus door de 'blinde bocht' gekomen en had mij kennelijk op tijd gezien(tu)

Durashift zei:
Tja, 'dingen' gebeuren vaak onbewust..

Of is het een afweging? Even klein stukje terug is minder moeite dan misschien wel een heel eind rechtdoor. Draaien in de eerstvolgende inrit.

Of is het inderdaad onbewust. Niet of te weinig bij nadenken. Automatische piloot. Iets met te onzorgvuldig.

Voorbeeld. Mijn vrouw doet het haakje op de deur net niet helemaal goed dicht. Waardoor het effect gedeeltelijk verloren gaat.
Anti diefstal maatregelen vallen en staan bij goed gebruik.

Toen ik haar daar op wees, gaf zij toe het sluiten op de automatische piloot te doen. Er net niet goed genoeg bij na te denken. Net iets te onzorgvuldig.

Intentie is goed maar uitvoering kan iets beter.

Ik ben natuurlijk wel een Pietje Precies!

BMW Power zei:
BMW Power zei:

Op de fiets ben je iéts kwetsbaarder dan in de auto..

En omdat ik voorrang had in de auto en dat even laat merken rij ik gelijk offensief? Dat is een snelle conclusie obv paar seconde beeldmateriaal ;)

Ik druk me niet goed uit inderdaad. Op dat moment reed je tamelijk offensief naar mijn mening. Een schrikreactie kan een val veroorzaken, zeker bij die vrouw met het kind. Een defensieve reactie was meer op zijn plaats geweest, het valt mij alleen op dat je, als je zelf de zwakke verkeersdeelnemer bent voorzichtiger bent.

Zemelaar zei:
Durashift zei:
Tja, 'dingen' gebeuren vaak onbewust..

Of is het een afweging? Even klein stukje terug is minder moeite dan misschien wel een heel eind rechtdoor. Draaien in de eerstvolgende inrit.

Of is het inderdaad onbewust. Niet of te weinig bij nadenken. (..)

Dit laatste.. Ik was al bezig met het feit dat ik ergens naar links moest.. reed op 'gevoel' terug op een voor (nog) mij niet heel bekende route..

Ik had inderdaad door moeten rijden en dan keren..

Dat doe ik ook wel, deed ik eerder op de dag.. alleen dan rij ik soms wel weer 'te veel' door omdat er geen geschikte draaiplek is of dat ik het ook niet zo sociaal vind om op iemands oprit te keren.

Idioot eigenlijk om met je personenwagen in de 'dode hoek' te blijven rijden van een vrachtwagen..

https://vid.me/ZgE

Wél goed reactievermogen van beide bestuurders.. Juist de filmende trucker reageert naar mijn mening wat laat.. een lichtsignaal of luchthoorn bij het zien van de knipper had iets kunnen voorkomen (al is een lichtsignaal veelal het 'veilig'sein voor een trucker).

Context bij het verhaal:
chauffeursforum zei:
https://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/34488-ongelukje-in-de-dode-hoek-van-een-vrachtwagen

Op de A4 zijn ze al jaren bezig met wegwerkzaamheden, nu was de situatie weer eens veranderd waar niet alle weggebruikers mee om weten te gaan.

Nu kwam er net voor de video begint een rijstrook bij de weg aan de rechterkant van de snelweg, daar reed de personenauto op. Ik was uiteraard meteen netjes ingevoegd op de 'nieuwe' rechter weghelft. De collega had het wat later door dat die al tijden op de middelste rijstrook reed.

De personenauto vond blijkbaar dat hij het recht had om te rijden waar die reed omdat die daar nu eenmaal eerder reed en wilde absoluut niet even gas geven of een beetje bijremmen en bleef dus dapper in de dode hoek van de vrachtwagen rijden. Een ongeluk kon dan ook niet uitblijven, wonder boven wonder dat het bij blikschade is gebleven.

Dit is ook vrij idioot.

o_1902jtsgm1t8j19foh2ot1bpjj-full-wm.jpg

Link

En nog overleefd ook, gelukkig uiteraard...

Je bedoelt dat de veiligheid van je eigen lijf je dierbaarder is dan dat van een ander? Dat is zo, maar je daarvan bewust zijn kan je rijstijl beïnvloeden richting onvoorzichtige fietsers.

Ik had in bovenstaande casus niet geclaxonneerd. Om die reden.

Als je zelf de zwakke verkeersdeelnemer bent, ben je voorzichtiger dan wanneer je blik om je heen hebt. Lijfsbehoud.

@CK.. grip verloren op de rotonde, denk?

Impact van de paal misschien net op de goede plek om geen dodelijk letsel te hebben.. Zal een beste klap geweest zijn..

Je bedoelt dat de veiligheid van je eigen lijf je dierbaarder is dan dat van een ander? Dat is zo, maar je daarvan bewust zijn kan je rijstijl beïnvloeden richting onvoorzichtige fietsers.

Ik had in bovenstaande casus niet geclaxonneerd. Om die reden.

Wat een b*lsh*t..

Het lijf van en ander is me ook dierbaar, daarom rem ik toch op tijd? Door het claxonneren wijs ik de onvoorzichtige fietser juist op haar gedrag en veiligheid, zodat ze in de toekomst beter nadenkt. Er komt namelijk een keer een moment dat een automobilist nét niet goed oplet.....

Terug
Bovenaan