Paulus0013 zei:
PauseBreak zei:
Durashift zei:
PauseBreak zei:
Het valt vooral op wanneer je achter een gemiddelde C-segmenter rijdt. Een Mégane met 14%-bijtelling trekt me er echt volledig uit. Zeker in tussensprints (na een inhalende vrachtwagen of sleurhut) ben je gezien in deze auto als je niet terugschakelt naar 3.
Tja, die turbo diesel/benzine torretjes trekken op koppel weg.. veelal ook in z'n zesde verzet..
Was het druk op de weg? Zo te zien niet, dus met iets minder gang invoegen (minder toeren) was toch net zo makkelijk geweest?
Nee, het was op zich niet druk, maar er kwam net zo'n verkeersgolf aan. Dus dan maar even gas geven en voor de meute invoegen
Vandaag kwam ik dit geval tegen:
Hoe vaker ik het zie, hoe groter mijn verbazing dat dit allemaal goed is gegaan. En ja, ik heb zijn kentekenplaat en actie doorgebeld. Het was overigens een 50+'er.
Het begint al met de Nissan die onnodig in het midden rijdt.
Wat ik alleen niet snap is waarom je zelf niet harder afremt. Hoe dan ook moet er ruimte komen. Ik zou fors remmen als ik dit zie gebeuren zodat de bestelbus voor je ruimte heeft om uit te wijken. Van 126km/u naar 121 vind ik nu niet bepaald getuigen van handelen naar de situatie. Ik had zelf ook niet direct langs die auto gestoken, maar even die 2 tellen gewacht voor de zekerheid.
Duidelijk is wel hoe rechts inhalen voor grote problemen kan zorgen. Of moeten we nu de middenrijder de schuld geven omdat deze de aanleiding is hiertoe? Hij kiest er waarschijnlijk niet voor om op deze manier rechts ingehaald te worden, dat is nog altijd de keuze van die malloot zelf die het zo nodig zo absurd moet doen.
Nah, het begon daarvoor al met een inhalende auto-aanhanger combinatie die 5 minuten links bleef rijden. Waarom ik niet harder afremde: Simpel, ik had het niet zien aankomen en mijn primaire reflex is om uit te wijken, niet om te remmen. Dat uitwijken doe ik hier ook. Het vertekent wat, maar ik zat op het asfalt dat buiten de rijbaan ligt.
En tsja, niet direct er langs steken ... De laatste keer dat ik mijn binnenspiegel had gecontroleerd (5s geleden) zat die Astra achter me te kleven. Daarna kwam hij rechts ineens in beeld en deed hij wat je kunt zien. Zover ik me bewust was, was er geen reden om even te wachten met inhalen.