Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

En vanmiddag ook weer een leuke.
Ik reed op een voorrangsweg binnen de bebouwde kom. Bij een zijweg van rechts komt een oude vrouw aanfietsen die dus moet wachten.
In plaats van te stoppen en haar voet neer te zetten blijft ze heel langzaam slingeren en rijdt dan half de weg op om al zwalkend zo ver mogelijk rechts te houden om 'mij niet te hinderen'. Dat aarzelende gedrag zorgde er al voor dat ik mijn voet al op de rem had en op het moment dat ze de weg op zwalkt maar een noodstop gemaakt tot complete stilstand (gelukkig geen verkeer achter me..). Nadat mevrouw vluchtig en slingerend een paar keer omkeek had ze in de gaten dat ik stilstond waarna ze overstak.

Ik snap dat soort gedrag niet. Stop gewoon. Dat onverwachte zwalken en ook nog eens half de weg oprijden is levensgevaarlijk. Had ik niet geremd dan had ik haar geschampt en was ze gevallen..
Ik reed overigens 55-60, vmax 50.

Vandaag een of andere malloot in een behoorlijke trekker met een mesttank erachter die fijn over een smal fietspad stuurt om 2 kilometer af te snijden. Fietspad loopt langs het Valleikanaal in Leusden. Het is een druk fietspad met schooljeugd en oude mensen, zeker met mooi weer. En dan moet deze oen met alle geweld met zijn combi zo rijden. Jammer dat je dan geen politie ziet, gelijk rijbewijs afpakken, artikel 5 aan zijn broek.

Ik kan er met mijn kop niet bij dat iemand zo iets kan doen met droge ogen. Ik zou me de ogen uit de kop schamen als ik met zo`n voertuig me daar begeef. Ik schat een 15 ton aan gewicht met banden die een doorsnede hebben van 1.80 meter. Een fietser maakt geen schijn van kans als het fout gaat.

Carfanatic zei:
https://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/04/toet_toet_toeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoet.html

zulke invoegers kom ik ook wel eens tegen bij de wegwerkzaamheden aan de n242 bij heerhugowaard. :rolleyes:

Voor zulke lui zou je het liefst helemaal niet remmen en ze de weg afbeuken.

Vandaag op de A4 weer feest. Er zijn iets van 5 rijstroken en precies in het midden volgen 2 Duitse auto's elkaar. Rechts van hen rijdt inmiddels niemand meer als iedereen zich er links om heen probeert te wurmen.
Iets verderop knalt iemand zijn auto een rijstrook opzij en snijdt daar een ander mee af. Die ander remt eerst en knalt vervolgens zijn auto ook maar weer een rijstrook verder en zorgt er hiermee voor dat ook hij weer iemand afsnijdt die nu in de remmen kan. Een soort van probleem verplaatsen.

Zelf ook nog wat moeilijk gedaan om niets eigenlijk. Iets te vlot doorhalen vanaf de invoegstrook en direct door naar helemaal links over 3 rijstroken. Ergens halverwege besluiten sommige bestuurders ook naar links te willen vanaf rijstrook 2. Tja die zien mij natuurlijk niet aankomen als ik daarvoor nog rechts achter van ze reed.

Vanmiddag een tikje van een trekhaak van mijn voorligger op de bumper ontvangen, oma vergat rem ingetrapt te houden en rolde achteruit bij het stoplicht. Was nota bene iemand die ik voorliet vanuit een zijstraat in de file op de hoofdweg. Toen ik de wagen achteruit zag rollen claxonneerde ik tot moment dat ze me raakte. Gelukkig geen schade, ging vrij zacht en trekhaak kwam volgens mij precies tegen m 'n kentekenplaat.
Oma had weinig in de gaten toen ik claxonneerde en gebaarde, ze ging wel een meter weer naar voren nadat ze in de binnenspiegel keek.

Over bewust auto rijden gesproken o_O.

Vanmiddag, weg van rechts heeft voorrang. Ik ben met mijn neus al op de kruising als er een auto van rechts komt (die kon ik met geen mogelijkheid eerder zien, hij mij dus ook niet). Die eiste zijn voorrang op door flink gas bij te geven en nipt zijn neus voor de mijne te duwen, waardoor ik alleen door een noodstop uit te voeren nog een aanrijding kon voorkomen. Meneer keek mij ondertussen aan of ik gek was...

Niet echt een idiote actie maar wel opmerkelijk. Ik sloot aan als derde auto in de rij voor een verkeerslicht om rechtdoor te gaan op de linker rijstrook. De rechter rijstrook was ook voor rechtdoor en boven beide stroken hing een verkeerslicht. De zon scheen erop maar na goed kijken bleken ze niet op rood te staan maar ik kon ook niet echt goed zien of het groen was. Iedereen bleef rustig wachten totdat de verkeerslichten op oranje sprongen en de voorste auto rechts opeens wel het gaspedaal kon vinden. Daarna werd rood duidelijk zichtbaar en na een paar seconden leken ze weer uit te staan. Maar de voorste auto`s bleven weer stil staan. Toen heb ik voorzichtig op de claxon gedrukt en de hele trein kwam in beweging. Als er een cyclus is geweest waarbij rood duidelijk zichtbaar is mogen we er toch vanuit gaan dat het groen is zodra rood niet zichtbaar meer is?

Maar ik ben blij om te weten dat ik blijkbaar niet de enige ben die de kleur van een verkeerslicht bijna niet kan waarnemen als de zon erop schijnt.

Ik heb één keer meegemaakt dat de zon er zodanig in scheen dat ik het echt niet kon zien. Na een tijdje hoorde ik getoeter achter me en al het andere verkeer stond ook stil, dus ben ik er maar vanuit gegaan dat het groen was geworden.

bat zei:
Vanmiddag, weg van rechts heeft voorrang. Ik ben met mijn neus al op de kruising als er een auto van rechts komt (die kon ik met geen mogelijkheid eerder zien, hij mij dus ook niet). Die eiste zijn voorrang op door flink gas bij te geven en nipt zijn neus voor de mijne te duwen, waardoor ik alleen door een noodstop uit te voeren nog een aanrijding kon voorkomen. Meneer keek mij ondertussen aan of ik gek was...

Je kunt natuurlijk ook even afremmen als je een gelijkwaardige kruising nadert.

File op de weg waar ik in moet voegen? Pakken we toch gewoon vijfhonderd meter vluchtstrook mee...
In de file werden meer dan voldoende gaten gelaten naast de invoegstrook, tussen mij en Peugeot zat ook ruim 30 meter. (foto is ingezoomd)
Foto650-6ALYKAAQ.jpg

Weer zo'n loser die geen verlichting voert op de aanhangwagen.
Ik word daar zo moe van hé.

Kan ik me ook erg aan storen, mensen die de verlichting van de aanhanger niet op orde hebben. Je ziet het vaker niet werkend/verkeerd werken dan zoals het hoort.
Reed laatst achter een auto met een fietsendrager, knipperlicht van de fietsendrager deed precies het tegenovergestelde van de auto..

Niet helemaal waar.
Hij reed met zijn alarmlichten aan, overigens al kilometers lang. (ver voor de file al)
Op de aanhanger is het rechter lampje van de richtingaanwijzers stuk, de linker zie je wel branden op de foto.

Zevens zei:
Kan ik me ook erg aan storen, mensen die de verlichting van de aanhanger niet op orde hebben. Je ziet het vaker niet werkend/verkeerd werken dan zoals het hoort.
Reed laatst achter een auto met een fietsendrager, knipperlicht van de fietsendrager deed precies het tegenovergestelde van de auto..
Probleem met aanhangers/fietsendragers e.d. is volgens mij wel te verklaren:
1) Het wordt niet zo vaak gebruikt, dus makkelijk over het hoofd te zien.
2) Die dingen worden regelmatig uitgewisseld. Als Jan zijn aanhanger achter z'n eigen auto doet zal het allemaal wel werken, gaat'ie bij Piet achter de auto dan blijkt er in eens iets omgewisseld te zijn. Zeg jij dan maar waar het aan ligt. En uiteraard hebben we op dat moment niet de tijd om het op te lossen, want we moeten nog snel even naar de stort/Ikea/Gamma etc. Bij caravans zie je dat ook nog al eens: Bob de Bouwer heeft zelf de bedrading aangepast zodat er in de caravan altijd 12 Volt aanwezig is vanuit de auto, blijkt dat bij een andere caravan/aanhanger nou net de voeding van het mistachterlicht te zijn.
3) Aanhangers hebben het nadeel dat ze in onbeladen toestand aanzienlijk meer stuiteren en springen dan motorvoertuigen, die trillingen werken natuurlijk ook door in de verlichting. Ik sluit niet uit dat dit tot 'extra' defecten leidt.

Toppunt dat ik zelf wel eens ben tegengekomen: auto met aanhanger waarvan dus geen enkel lampje werkte. Toevallig kwam ik er naast te staan bij het volgende verkeerslicht, even kijken en bingo: stekker zat er niet in. Bestuurder even aangesproken en wat blijkt? "Ik heb de stekker er bewust uitgelaten want de bedrading maakt kortsluiting". Ja da's ook een oplossing... (n)

Verklaringen of redenaties; het moet gewoon in orde zijn!
Ik controleer de handel altijd voor vertrek.

Hoe vaak zie je wel niet geen kentekenplaat, stom kartonnetje of een verkeerde plaat.
Was laatst bij een tankstation en vroeg of ik van het toilet gebruik mocht maken. (klein tankstation in Monster)
Daar stond in de gang een doos met misschien wel 100 witte en gele kentekenplaten. De vrouw van de balie zegt, je wilt niet weten hoeveel mensen van de pak 'n bak huur bakjes de plaat erop laten zitten en vergeten en nooit meer op komen halen.

Dan nog: Lading zekeren of afdekken. Dat doen ook heel veel mensen fout of helemaal niet. Maandag zag ik nog een schamelwagen met daarin oude motorblokken e.d. Er zaten spanbanden overheen maar de achterste rij was niet strak waardoor de achterste motorblokken lekker aan het stuiteren waren. Levensgevaarlijk als op de (rijks)weg zo'n blok uit de bak tuimelt en op de baan terecht komt.

@ Janus, ik zie echt geen ri. aanwijzer lampje branden?

@PM zei:
Dat heb ik ook gedaan. Daarna ben ik weer opgetrokken, waarna het beschrevene gebeurde. Ik zat op dat moment nog niet aan de maximale 30 km/u die daar geldt (maar ook dan moet je flink in de remmen om in heel korte afstand tot stilstand te komen), degene van rechts zat daar naar mijn inschatting al voor het gasgeven ruim boven. Ik was in feite al op de kruising, hij moest bijkans over de stoep om nog voor me langs te kunnen.

Gebeurt daar overigens wel vaker, mensen gaan er zo van uit dat ze voorang hebben en krijgen, dat ze met een flinke snelheid uit de betreffende zijstraatjes komen knallen. Het vervelend is dat je bij de meeste van die zijstraatjes pas op het laatste moment kunt zien of op de hoofdweg wat rijdt. En of dat jou ook nog tijdig heeft gezien om je voorrang te verlenen.

Uiteindelijk gaat het volgens mij meestal wel goed. Het is een 30 km/u zone, maar de gemeente lijkt met dit soort de dingen de greden snelheid nog wat naar beneden te willen brengen. Er liggen bijvoorbeeld ook een paar drempels met een zebrapad erop waar je hooguit stapvoets overheen kunt rijden.

Aan het gedrag van dergelijke mensen verander je ook niet zoveel. Als je denkt dat je uit een zijstraat op volle snelheid de hoofdweg op kunt rijden, omdat je voorrang hebt, heb je van verkeer niet zoveel begrepen. Normaal is er nog wel ruimte om te compenseren, maar in dit geval leek het er erg op dat meneer koste wat kost voor mij de hoofdweg op wilde, ook al moest hij daarvoor flink gas bijgeven.

CVPI zei:

Met het eerste ben ik het volledig eens, maar ik ben toch benieuwd hoe je dan omgaat met het huren van een aanhanger met een probleem. Het gebeurt vaak zat dat de aansluitingen vanaf de kar gewoon niet goed in orde zijn, en als je er eentje gaat huren doe je er weinig aan. Je kunt 'm omruilen, maar vaker wel dan niet is ook van die andere kar de bedrading niet in orde.
Zo heb ik laatst nog rondgereden met een kar met huif erachter die het mistachterlicht van mijn auto activeerde en dat was al een omgeruilde kar (de ander had kapotte lampjes erin). Goed, de rest werkte zoals het hoort, dus niet echt heel boeiend, maar toch. Zeker als je niet je eigen aanhanger hebt, heb je maar in beperkte mate invloed op de kwaliteit van hetgeen je meesleurt.

Rennes, X5:
https://www.google.nl/maps/@48.083724,-1.675137,3a,75y,209.63h,75.13t/data=!3m4!1e1!3m2!1sRmM_-WgaSChUCoxaJ9MINQ!2e0

Rennes, 107
https://www.google.nl/maps/@48.083754,-1.674632,3a,39.8y,251.57h,76.93t/data=!3m4!1e1!3m2!1srrDdhFXBXtLuAojyLvoGmA!2e0

Best bijzonder om te zien dat deze overtreding nogal vaak gemaakt wordt, terwijl er bij de stoplichten voor de kruising duidelijke pijlen staan:
https://www.google.nl/maps/@48.084053,-1.675117,3a,75y,174.26h,72.17t/data=!3m4!1e1!3m2!1sUWke8PTppef1QFa0MOdf0g!2e0

@ PauseBreak
Inderdaad, het ligt niet altijd aan de gebruiker, zeker als je iets huurt of wat niet van jou is.
Ik heb zelf een eigen lichtbalk gemaakt (met 6 meter bedrading) die ik gebruik als er zaken aan een aanhanger niet in orde zijn die niet ter plekke te herstellen zijn.

PauseBreak zei:
CVPI zei:

Met het eerste ben ik het volledig eens, maar ik ben toch benieuwd hoe je dan omgaat met het huren van een aanhanger met een probleem. Het gebeurt vaak zat dat de aansluitingen vanaf de kar gewoon niet goed in orde zijn, en als je er eentje gaat huren doe je er weinig aan. Je kunt 'm omruilen, maar vaker wel dan niet is ook van die andere kar de bedrading niet in orde.
Zo heb ik laatst nog rondgereden met een kar met huif erachter die het mistachterlicht van mijn auto activeerde en dat was al een omgeruilde kar (de ander had kapotte lampjes erin). Goed, de rest werkte zoals het hoort, dus niet echt heel boeiend, maar toch. Zeker als je niet je eigen aanhanger hebt, heb je maar in beperkte mate invloed op de kwaliteit van hetgeen je meesleurt.

Puntje bij paaltje, jij bent verantwoordelijk voor wat je aan de trekhaak hangt en jij krijgt de bon. Dat een verhuurder troep verhuurt is slecht, maar de eindverantwoordelijkheid ligt bij jou.

Ik had het gister tijdens rijles.
Rij met een gangetje van 25-30 door een rustig wijkje heen en ik zie een beige Renault Laguna van rechts komen met een rotgang, dus ik laat m`n gas los want ik had al een vermoeden dat dit persoon geen rekening met andere zou houden.
En ja hoor, ik + instructeur vól op de rem (Dat was geen fijne ervaring voor mijn neus) toen de vrouw (Zagen we toen ze mij heel verontwaardigd zat aan te kijken) met een kleine 35-40 rechtdoor banjerde.. En echt pas op het laatste moment (Ze zat verdomme bijna bij iemand op de oprit) bij d`r zelf dacht, ooh.... ik kan hier alleen nog maar naar links :')

Een van de meest idiote dingen die ik ooit heb gezien:
Ik wandelde met de fiets aan de hand, mijn fiets dicht bij de stoep maar op een busbaan. Het was al laat en dus best rustig op de weg. Aangezien ik sirenes hoorde keek waar deze vandaan kwamen. Ik zag een oudere Ford Mondeo werkelijk met een noodgang (je mag er 50km/h) op mij af komen op de busbaan. Met fiets en al sprong ik op de stoep en realiseerde me wat er aan de hand was. De Mondeo, een 'burgerpolitieauto' (zonder opsmuk) had geen lampen aan! Bizar, de auto reed zeker 100km/h door de stad. Dat je met sirenes bepaalde snelheden (grof) mag overschrijden, vind ik nog tot daar aan toe, maar doe (in het donker) alsjeblieft je lampen aan. Het was zo, in mijn geval, echt onvoldoende duidelijk wat voor geweld er op welke wijze zich door de stad verplaatste.
Verbijsterd bleef ik achter.

Ik snap dat mijn fiets niet op de busbaan hoort, maar bij snelheden tot 60 km/h verwachtte ik voldoende te kunnen anticiperen. De kans op een bus was daarbij erg klein.

bat zei:
@PM zei:
Dat heb ik ook gedaan. Daarna ben ik weer opgetrokken, waarna het beschrevene gebeurde. Ik zat op dat moment nog niet aan de maximale 30 km/u die daar geldt (maar ook dan moet je flink in de remmen om in heel korte afstand tot stilstand te komen), degene van rechts zat daar naar mijn inschatting al voor het gasgeven ruim boven. Ik was in feite al op de kruising, hij moest bijkans over de stoep om nog voor me langs te kunnen.

Gebeurt daar overigens wel vaker, mensen gaan er zo van uit dat ze voorang hebben en krijgen, dat ze met een flinke snelheid uit de betreffende zijstraatjes komen knallen. Het vervelend is dat je bij de meeste van die zijstraatjes pas op het laatste moment kunt zien of op de hoofdweg wat rijdt. En of dat jou ook nog tijdig heeft gezien om je voorrang te verlenen.

Dat haalde ik er niet uit ;) Wat je nu beschrijft herken ik in zoverre wel van die momenten dat je nét je voet weer van rem naar gas hebt verhuisd om door te rijden...

Mijn reactie kwam mede voort uit het feit dat ik vaak meemaak dat ik geen voorrang krijg als ik zelf uit zo'n zijstraat kom. En dan ben ik niet te beroerd om ze even naar de linkerkant van de weg te jagen (tot een lijnbus aan toe). En da's dan niet omdat ik met zo'n noodgang op die kruising af kom stuiven, daarbij zijn die dan wel wat overzichtelijker dan dat jij beschrijft (klinkt als binnenstad, smalle straatjes en/of huizen die zowat op de weg staan).

Dashcam filmpje:
Oversteken naast het zebrapad, en nog niet uitkijken ook ;)

https://youtu.be/MJjiZQqoOkM

Triest zoals sommige moeders, die toch een voorbeeldfunctie hebben voor hun kinderen, zich gedragen...

:LOL:

braadslee zei:
Rij met een gangetje van 25-30 door een rustig wijkje heen en ik zie een beige Renault Laguna van rechts komen met een rotgang, dus ik laat m`n gas los want ik had al een vermoeden dat dit persoon geen rekening met andere zou houden.
En ja hoor, ik + instructeur vól op de rem (Dat was geen fijne ervaring voor mijn neus) toen de vrouw (Zagen we toen ze mij heel verontwaardigd zat aan te kijken) met een kleine 35-40 rechtdoor banjerde.. En echt pas op het laatste moment (Ze zat verdomme bijna bij iemand op de oprit) bij d`r zelf dacht, ooh.... ik kan hier alleen nog maar naar links :')
Weg van rechts? Gelijkwaardige kruising toevallig? En als je je neus wilt sparen moet je misschien even de gordel om doen de volgende keer :)

Leon in z'n SEAT zei:
braadslee zei:
Weg van rechts? Gelijkwaardige kruising toevallig? En als je je neus wilt sparen moet je misschien even de gordel om doen de volgende keer :)
Het was een voorrangsweg, dus ze had sowieso moeten stoppen :)

Vanmiddag mijn broer overkomen. Iemand tegen zijn auto aangereden die geparkeerd stond. Geen briefje uiteraard..

10245275_10201430821924211_4053383240614706428_n.jpg

Vandaag reed ik hier met een wettelijk gezien iets overbeladen aanhangwagen. (aanhangwagen is ooit teruggekeurd, zodat hij in de verhuur kon en iedereen hem met een b-rijbewijs hem kon trekken)

Ik reed daar rustig omdat het druk was en ik over een hobbel moest met een paar 1500 kilo aan mijn trekhaak. Op dat moment kwam er een wielrenner van rechts die de weg op draaide terwijl hij nog geeneens ter hoogte van mijn motorkap was. Tegelijkertijd kwam bus 151 (De lokale Connexxion vanaf de andere kant. Er was dus geen ruimte voor meneer de wielrenner en hij wilde dan ook met een woeste sturubeweging achter mij invoegen, oftewel tussen mijn auto en 1500 kilo aan trottoirtegels. Complimenten voor iedereen die om mij heen reed want zowel de bus, mijn achterligger en ik begon in als een waar symfonie te toeteren.
Gelukkig remde ook de bus zodanig dat er weer ruimte was voor de wielrenner om zich niet tot knakworst te verbouwen, maar het was toch echt een close-call.

Rechts heeft voorrang? Hoezo? Voor fietsers toch niet??

Wat vinden jullie van deze: https://www.dumpert.nl/mediabase/6594572/22567f40/toet_toet,_aan_de_kant_.html

Terence zei:
Rechts heeft voorrang? Hoezo? Voor fietsers toch niet??

Wat vinden jullie van deze: https://www.dumpert.nl/mediabase/6594572/22567f40/toet_toet,_aan_de_kant_.html

Tja, vind de politieauto wel heel erg hard aankomen. Het is ook maar de vraag hoe goed degene met de dashcam die auto kon zien aankomen bij het invoegen.
Het feit dat die politie hem dan gelijk rechts omheen probeert te hoeken getuigt ook niet echt van anticipatie.

Het feit dat die politie hem dan gelijk rechts omheen probeert te hoeken getuigt ook niet echt van anticipatie.
Hoezo niet? De auto waaruit gefilmd wordt voegt immers in. Pas op het laatste moment gaat ie terug. Het is erg lastig anticiperen als mensen plots van richting veranderen. En anderzijds ook als iemand van totaal links bijna buiten het zicht met een noodgang naar de invoegstrook komt. Voorspelbaar gedrag kan je stukken beter op anticiperen.
Wat mij wel opvalt is dat de politieauto erg snel doorheeft en reageert als de andere auto terug naar rechts gaat.

Het is ook geen eerlijke vergelijking wie er eerder of beter reageert. Voor de politieauto is het een stuk makkelijker om het zich allemaal voor hem afspeelt direct in zijn blikveld, daar waar de andere bestuurder het van zijn spiegels moet hebben, waar je toch iets minder continu inkijkt dan door je voorruit.

Met daarbij dat de doorsnee weggebruiker gewoon weinig ervaring heeft met voorrangsvoertuigen. In dit geval denk ik dat de auto van waaruit wordt gefilmd het beste zijn beweging naar links had kunnen afmaken, om het verkeersbeeld voor de bestuurder van de politieauto zo voorspelbaar mogelijk te houden. Maar je eerste reactie is toch van "sh*t ik moet aan de kant" en dat doet-ie dan ook.

Gezien de vele zijdelingse verplaatsingen die daar ongetwijfeld plaatsvinden had de politieagent er misschien wel verstandig aan gedaan om een tikkie langzamer te rijden, want het snelheidsverschil is wel erg groot zo.

Dit soort dingen kom je toch wel zoveel tegen. Wie van jullie kan deze "kentekenplaat" wel lezen?

Klikbaar voor heel veel groter.

Ik kan er niets aan aflezen. Ik neem aan dat het dat witte vlak is, het ziet eruit als een of ander kartonnetje.

Paulus0013 zei:
Hoezo niet? De auto waaruit gefilmd wordt voegt immers in. Pas op het laatste moment gaat ie terug. Het is erg lastig anticiperen als mensen plots van richting veranderen. En anderzijds ook als iemand van totaal links bijna buiten het zicht met een noodgang naar de invoegstrook komt. Voorspelbaar gedrag kan je stukken beter op anticiperen.
Wat mij wel opvalt is dat de politieauto erg snel doorheeft en reageert als de andere auto terug naar rechts gaat.

Het is ook geen eerlijke vergelijking wie er eerder of beter reageert. Voor de politieauto is het een stuk makkelijker om het zich allemaal voor hem afspeelt direct in zijn blikveld, daar waar de andere bestuurder het van zijn spiegels moet hebben, waar je toch iets minder continu inkijkt dan door je voorruit.
Ik denk dat die automobilist inderdaad weinig aan te rekenen valt. Het lullige in dit geval is dat zowel de burger als de agent op hetzelfde moment 'ingrijpen' en daarbij dezelfde rijstrook kiezen. Beiden in de (logische) veronderstelling dat de ander z'n weg zal vervolgen. Het was inderdaad handiger geweest als die agent wat vaart had geminderd, maar ja... dat is achteraf. Laten we er maar even van uitgaan dat'ie haast had en niet voor niks het tempo er in had zitten :)

Boppie zei:
Ik kan er niets aan aflezen. Ik neem aan dat het dat witte vlak is, het ziet eruit als een of ander kartonnetje.

Ik ook niet. Het is inderdaad dat witte vlak onder de zelfgeknutselde achterlichten. Ik reed er langs en het viel me toen al op dat het ding eigenlijk onleesbaar was (witte achtergrond, rode cijfers/letters). Achteraf op dashcam blijkt het dus gewoon onleesbaar. En dit was niet de enige die ik tegen ben gekomen gisteren. Alleen gisteren al 10x zo'n soort knutselproject achterop een auto. Hoe moeilijk is het om even naar de Halfords te gaan en een witte plaat te laten maken voor 15 of 20 euro?

Weet niet wat het is hoor de laatste tijd maar de ene na de andere idiote actie kom ik tegen. Gisteren bij het naderen van een rotonde met 2 rijstroken waarbij de weg naar die rotonde ook al 2 stroken breed is, werd ik van mijn strook afgeduwd. De oude meneer besloot toch dat hij op mijn rijstrook moest zijn en kwam langzaam maar zeker zonder richting aangeven naar mij toe. Die heb ik met de claxon weer teruggeduwd..

En vanmiddag ook een gekke. Verderop zie ik iemand richting de weg lopen om over te steken (geen zebrapad). Wat doet mevrouw met de oordopjes in? Kijk vrolijk alleen naar rechts en stapt zo de weg op waar ik met 50 links van kwam aanrijden. Remmen kon niet meer want tegen de tijd dat ik mijn voet op het pedaal had was zij al over de motorkap gevlogen. Dus uitgeweken en op de claxon. Was nog blij dat er een vluchtheuvel de weg scheidde want had ook tegenliggers..
Mevrouw schrok zich helemaal dood en deinsde terug. Best apart om die totale verschrikking in de ogen te zien..

PauseBreak zei:
Boppie zei:

Ik ook niet. Het is inderdaad dat witte vlak onder de zelfgeknutselde achterlichten. Ik reed er langs en het viel me toen al op dat het ding eigenlijk onleesbaar was (witte achtergrond, rode cijfers/letters). Achteraf op dashcam blijkt het dus gewoon onleesbaar. En dit was niet de enige die ik tegen ben gekomen gisteren. Alleen gisteren al 10x zo'n soort knutselproject achterop een auto. Hoe moeilijk is het om even naar de Halfords te gaan en een witte plaat te laten maken voor 15 of 20 euro?

Gisteren was het vrij lastig:).

Ik zorg er gewoon voor dat er altijd een wit plaatje in de auto ligt, doorgaans kan je die dingen zo laten maken. Klaar terwijl je wacht. Een boete is duurder.

Is het geen Belgische aanhanger? Zal wel niet gezien de manier waarop het er allemaal aan bungelt.

Ik heb in geval van nood ook weleens de achterplaat van de auto gebruikt. Moet-ie niet gepopnageld zitten natuurlijk.

Maar dan ben ik zo'n mafketel die dat zelfs bij de enige categorie waarbij je wel kartonnetjes mag gebruiken (eendagskentekens) nog serieus neemt. Netjes de letters en cijfers die ik nodig had uitgeprint en nagetekend op een stuk karton op nummerplaatformaat (konden ze ook gelijk in de nummerplaathouders) en ingekleurd.

2wnoglh.jpg

Sarcast zei:
Bij de 1e: Want ja waarom zou je áchter dat ene voertuig langs gaan he, waar zoveel meer ruimte is dan voorlangs.
Ik heb dat ook zo vaak vlak voor afrit Papendrecht. Kom ik net over die brug en propt er ook iemand zijn auto tussen mij en mijn voorganger. Kijk ik vervolgens in mijn binnenspiegel zie ik zeker 500m ruimte achter me. Waarom waarom waarom?
Op de N3 kan je iedere dag makkelijk een uur vol filmen met totaal onzinnig rijgedrag. En dat is niet omdat die weg zo enorm lang is.
Vandaag had ik weer een invoeger voor me die tergend traag optrok en met 80 invoegde, daar waar ie 100 mag. Deze keer geen achteropkomend verkeer. En daar vanaf de Copernicusweg is de invoegstrook bepaald niet te kort om voldoende vaart te maken.

Boppie zei:
PauseBreak zei:
Boppie zei:

Gisteren was het vrij lastig:).

Ik zorg er gewoon voor dat er altijd een wit plaatje in de auto ligt, doorgaans kan je die dingen zo laten maken. Klaar terwijl je wacht. Een boete is duurder.
Klopt, maar waar blijft die witte plaat vervolgens? Achterop de fietsendrager, in de garage. Vervolgens sta je ergens 50 km van huis en heb je onverwacht ofwel je trekhaak nodig ofwel die witte plaat. 'Die aanhanger had toch een eigen kenteken?'. Zelf heb ik 'm altijd wel achterin de auto liggen, net als enkele sjorbandjes en een verloopstekker. En de trekhaak zelf natuurlijk, geen gezicht zo'n vaste haak :) Zo'n demontabele haak levert soms trouwens ook wel leuke taferelen op: tijdje terug was ik bij een houthandel om even schuttingen te kijken. Insteek was: even kijken wat er te koop is, dus geen aanhanger meegenomen. Uiteindelijk toch een schutting besteld, ik kon wel een aanhanger meekrijgen (geen gezeik met huur of zelfs borg, prima service dus). Dus ik zet mijn auto voor die aanhanger neer, zie je die man toch even kijken. Echt zo'n blik van: 'zou die gozer wel weten dat z'n auto geen trekhaak heeft?' Het mysterie was echter vrij snel opgehelderd :)

Terug
Bovenaan