Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Ik ben het met Joël eens. De Sprinterchauffeur moet ook eens zijn richtingaanwijzerhendel zoeken.

Edit: Blijkbaar stond het topic al even open, de nieuwste reacties had ik dus nog niet gezien.
Een Sprinter heeft toch ook gewoon een zijraam? Hij had best even over zijn schouder kunnen kijken, als BMW Power zijn richtingaanwijzer aan had staan, dan was duidelijk geweest dat de Sprinter even moest wachten. Ik zie geen knipperlicht van de Sprinter, dus BMW Power kon er m.i. niet op anticiperen.

Vanavond druk in de weer geweest met mijn nieuwe aankoop, een Mitsubishi Colt CZ3.
Ben vooral bezig geweest met bochtjes nemen, en dan het liefst zo snel mogelijk.

Dat ging heel goed, maar ik nam toch een beetje teveel risico.
Hier eindigde ik in het gras, precies tussen de 2e lantarenpaal en het bord door.

Maps

Geen schade, maar duidelijk geen handige actie...

der Magistrat zei:
Ik ben het met Joël eens. De Sprinterchauffeur moet ook eens zijn richtingaanwijzerhendel zoeken.

Edit: Blijkbaar stond het topic al even open, de nieuwste reacties had ik dus nog niet gezien.
Een Sprinter heeft toch ook gewoon een zijraam? Hij had best even over zijn schouder kunnen kijken, als BMW Power zijn richtingaanwijzer aan had staan, dan was duidelijk geweest dat de Sprinter even moest wachten. Ik zie geen knipperlicht van de Sprinter, dus BMW Power kon er m.i. niet op anticiperen.

Ik praat die actie van de Sprinterbestuurder niet goed, maar BMWpower zat zeker in de dode hoek.

Carkiller zei:
Vanavond druk in de weer geweest met mijn nieuwe aankoop, een Mitsubishi Colt CZ3.
Ben vooral bezig geweest met bochtjes nemen, en dan het liefst zo snel mogelijk.

Hier eindigde ik in het gras, precies tussen de 2e lantarenpaal en het bord door.

Maps

Ha, sorry maar hier moet ik toch een beetje om gniffelen. Met een beetje pech was je nieuwe blitse bezit (zwaar) beschadigd man? Niet bang, in elk geval. Ben je niet heel erg geschrokken?

der Magistrat zei:
Ha, sorry maar hier moet ik toch een beetje om gniffelen. Met een beetje pech was je nieuwe blitse bezit (zwaar) beschadigd man? Niet bang, in elk geval. Ben je niet heel erg geschrokken?

Ik schrok wel, maar ik ken dat gras en weet dat je er goed op kan rijden.
Ofwel, het was niet de eerste keer...

Ik zal dat zeker niet meer doen Jan, weet nu waar de grens ligt.
En ik wil langer dan een maand doen met de nieuwe banden...

Verkeersruzie eindigt tegen pui van woonhuis in Delfgauw
icon_facepalm.gif

Carkiller zei:

Maps

Lol doet me aan mezelf denken(y)

BMW Power zei:
Waar waren haaientanden ook alweer voor?? ;)

YouTube

Je hebt een goed reactievermogen(y)

Ook hier denk ik dat je een beetje in de A-stijl van Astra verstopt zat.. icm hoge betonnen rand en verkeersborden..

Is ook een klote punt.. met een beetje pech staat de automobilist een tijd te wachten voor fietsers en voetgangers etc..

Durashift zei:
BMW Power zei:
Waar waren haaientanden ook alweer voor?? ;)

YouTube

Je hebt een goed reactievermogen(y)

Ook hier denk ik dat je een beetje in de A-stijl van Astra verstopt zat.. icm hoge betonnen rand en verkeersborden..

Is ook een klote punt.. met een beetje pech staat de automobilist een tijd te wachten voor fietsers en voetgangers etc..

Nam hem ook niet echt wat kwalijk hoor, maar iets rustiger aan komen rijden als je geen voorrang hebt kan geen kwaad denk ;)

Keek vanmiddag raar op toen ik hier reed: https://www.google.com/maps/@53.179799,5.821552,3a,75y,166.95h,71.85t/data=!3m4!1e1!3m2!1sv7gCoPAYgC-AP-dTiz1Jxw!2e0

De situatie is hier inmiddels wel iets anders, waarbij dat zijweggetje naar rechts er niet meer is. De kruising is 50 met controlerende flitspalen dus daar houdt iedereen zich netjes aan, maar gelijk na de kruising wordt het een autoweg. Ik kwam als eerste over de kruising heen tot ik tot mijn verbazing ineens een tegenligger zag, en niet zo maar een tegenligger, een fietser :eek:.
Mevrouw fietste vrolijk rechts langs de weg tegen het verkeer in. Hoe ze daar in godsnaam is gekomen is mij echt een raadsel maar weet wel dat het levensgevaarlijk is. Heb maar even de claxon aangetikt en de handen opgestoken van 'waar ben jij in godsnaam mee bezig?'.

Ik was gisteren eens positief verbaasd. Ik reed rond de spits op de A4 richting het noorden. Het viel me op dat de meeste mensen om mij heen netjes hun snelheid hielden, zo rond de 100km/u, en er een keer geen gekloot was. Tenminste totdat er een vrachtwagen rechts reed. Daarachter was het een km lang leeg. En ik kwam er weer achter waarom, je verwacht het ook bijna niet. Ga je netjes naar rechts, stampt degene achter je het gat dicht en zit je vast achter die vrachtwagen. Vreselijk irritant. Je kunt dus enkel naar rechts als je gas bijgeeft zodat degene achter je dat gat niet dichtrijdt.
Waar ik me wel mateloos aan kan blijven storen zijn de figuren die hun auto opzij kwakken in iedere gat dat tenminste 10m is. Of de achterligger dan moet remmen of niet schijnt niet zo uit te maken. Want tja anders zit je achter die vrachtwagen he.

Er zijn apps die je smartphone verandert in een dashcam, zoals "Torque App", "Autoguard" ..

Het is ook mogelijk een dashboard camera hiervoor. Bijv. De moderator camera. Deze ziet alles... .

Titos zei:
Er zijn apps die je smartphone verandert in een dashcam, zoals "Torque App", "Autoguard" ..

Het is ook mogelijk een dashboard camera hiervoor. Bijv. de modedit .

Reclame mag hier niet in het forum Titos.o_O

Kiest u maar, gaat u voor de Poolse trucker:

Of gaat u voor de dame (zal iets van 45 zijn geweest) in de Agila:

Is dat een serieuze vraag? Kom op zeg! Het is toch niet de bedoeling dat je over meerdere rijstroken gaat rijden.

Ik kies trouwens voor 2.

Ik kies voor 1. Omdat de vrachtauto veel meer gewicht in de strijd gooit. Zo'n boodschappenblikkie duw je gewoon van de weg.

Ik wil niet bevooroordelen, maar het lijkt me dat de vrachtwagenchauffeur ladderzat is.

Volgens mij doet die vrachtwagen het juist bewust zo. Wellicht had ie de rotonde kleiner ingeschat? En ik vind zijn gedrag toch nog net even iets voorspelbaarder dan van degene in video 2.
Dat van dat kleine blikkie vind ik dan weer nergens op slaan. Waar is die mee bezig? Verkeerd voorsorteren, de bocht insnijden, over meerdere rijstroken rijden en dan nog iemand afsnijden. En uiteindelijk toch maar richting aan geven en naar rechts gaan, waar ze voor die tijd eigenlijk toch al reed min of meer.

Tsja, wat die vrachtwagenchauffeur doet is misschien wel raar, maar wel voorspelbaar. Zo'n vrachtwager is een stuk groter/langer/zwaarder dus heeft gewoon wat meer ruimte nodig.

Wat die Agila doet slaat gewoon helemaal nergens op.

Ik moet toch ook echt eens een zo'n dashcam aanschaffen. Vandaag 3x raak geweest.
Het begon al op de snelweg vanochtend in de zeer dichte mist. Mistachterlicht was af en toe zeker nodig en dan toch van die pipo's die ZONDER verlichting gaan rijden of alleen met dat achterlijke DRL. Ik kreeg bij de oudere mevrouw met alleen DRL de kans om flink te seinen maar dit mocht natuurlijk niet baten, mevrouw had niks door. Toen ik er voorbij ging zag ik iemand anders ook als een bezetene naar haar seinen maar nee hoor, mevrouw had alleen oog voor dat wat er voor haar gebeurde...

Daarna de fietser die ik hierboven eerder al had gepost.

Daarna afgesneden door een meneer met een aanhanger op de rotonde die hem zo ongeveer hetzelfde nam als het filmpje van de vrachtwagen hierboven. Pleurt zijn dure Mercedes met aanhangertje zo naar mijn strook toe. Claxon leek hij totaal niet op te reageren..

Paulus0013 zei:
Is dat een serieuze vraag? Kom op zeg! Het is toch niet de bedoeling dat je over meerdere rijstroken gaat rijden.

Ik kies trouwens voor 2.

Ja serieus bedoeld.
Als je bijvoorbeeld vindt dat de vrachtwagen meer rechts had moeten aanhouden dan moet je maar eens kijken waar de achterkant zit op 0:11 en 0:22.

Joël D. zei:
Tsja, wat die vrachtwagenchauffeur doet is misschien wel raar, maar wel voorspelbaar. Zo'n vrachtwager is een stuk groter/langer/zwaarder dus heeft gewoon wat meer ruimte nodig.

Wat die Agila doet slaat gewoon helemaal nergens op.

De bestuurder van de Agila is waarschijnlijk met iets anders bezig (telefoon?).
Het gedrag van de vrachtwagenchauffeur is absoluut niet goed te praten. Je kunt wel zeggen, meer ruimte, maar dat is niet zo. Ik heb nooit problemen naast vrachtauto's op rotondes. De man is gevaarlijk bezig met zo'n zwaar gevaarte. Daarom denk ik dat hij of ongeschoold is, of dronken was. Het laatste gaat over.

Ordep zei:
Paulus0013 zei:

Ik kies trouwens voor 2.

Ja serieus bedoeld.
Als je bijvoorbeeld vindt dat de vrachtwagen meer rechts had moeten aanhouden dan moet je maar eens kijken waar de achterkant zit op 0:11 en 0:22.

Ik zag ook iets raars, maar ik dacht dat het aan mijn ogen lag. Ik kon het niet thuisbrengen.

Oh nee, het is een put in je voorruit.

Er zitten helaas wat putten in de voorruit ja. Steenslag is een bitch, ondanks dat ik altijd probeer netjes afstand te houden :p

En wat die trucker betreft:
Iedere andere vrachtwagen kan die rotonde normaal aansnijden en berijden. Ook de wagens van Tielbeke die 25,25m lang zijn. Het kan niet zo zijn dat hij die ruimte nodig heeft. Hij rijdt gewoon asociaal met die bak.

Edit:
Als toevoeging: De trucker gebruikt zijn richtingaanwijzers ook vrij consequent niet.

Paulus0013 zei:
Waar ik me wel mateloos aan kan blijven storen zijn de figuren die hun auto opzij kwakken in iedere gat dat tenminste 10m is. Of de achterligger dan moet remmen of niet schijnt niet zo uit te maken. Want tja anders zit je achter die vrachtwagen he.

Een paar dagen terug heb ik er eentje naar de rechterbaan teruggetoeterd omdat-ie zonder richting aan te geven naar links kwam kruipen terwijl ik er al zowat naast zat.

Even generaliseren omtrent het geen richting aangeven:
1. Het was een Mercedes
2. Het was een Vito

Grootlichtsein bleek er wel op te zitten trouwens :rolleyes:

PauseBreak zei:
Kiest u maar, gaat u voor de Poolse trucker:
Dat is toch die vrij nieuwe rotonde op de eveneens vrij nieuwe rondweg bij Ommen (het ANWB-bord lijkt het te bevestigen)? Ik ben daar een aantal keren langs gekomen en toen viel het mij ook al op dat er truckers zijn die de rotonde nogal riant nemen. Een beetje circuit-style, gewoon lekker de ideale lijn volgen. Volgens mij is daar maar één oplossing voor: een fysieke afscheiding tussen de verschillende rijstroken. En dat hoeft dan niet direct een trottoirband of zo te zijn, gewoon van die afgeschuinde betonblokjes van zo'n 5 cm hoog doen het ook wel. In geval van nood kun je daar gewoon overheen rijden zonder grote gevolgen, maar comfortabel is het niet.

zo'n rotonde hebben we in leeuwarden ook. ik ga altijd linksaf, maar de mensen op de rechterbaan hebben wel eens de neiging om op de binnenbocht te nemen. vaak toeter ik ze weer aan de kant wakker.:LOL:

afgelopen week reed een yaris mij tegemoet met een dashcam/actioncam gemonteerd op de voorruit en midden in het gezichtsveld van de bestuurder. wtf :confused:

@PM zei:
Paulus0013 zei:

Een paar dagen terug heb ik er eentje naar de rechterbaan teruggetoeterd omdat-ie zonder richting aan te geven naar links kwam kruipen terwijl ik er al zowat naast zat.

Even generaliseren omtrent het geen richting aangeven:
1. Het was een Mercedes
2. Het was een Vito

Grootlichtsein bleek er wel op te zitten trouwens :rolleyes:
Tja het blijft voor mij altijd een beetje mijn geduld op de proef stellen. Min of meer word je gedwongen kort op je voorganger te gaan rijden en geen ruimte te laten. Maar dat is niet te bedoeling. Anderzijds is het ook niet de bedoeling dat ik na 3x zo'n actie binnen 1km opeens nog maar 70 rijd links omdat ik steeds gas moet lossen om afstand te creëren waardoor verkeer rechts van me uiteindelijk harder gaat.

Goedendag zei:
Volgens mijn rijinstructeur: Als je linksaf moet, knipper je naar links, rechtdoor niet. En rechts gelijk naar rechts. Voor je de rotonde oprijd, als je ervanaf gaat, knipper je nog even naar rechts.
Tenminste zo heb ik het geleerd.
Mooi, fijn, en nu als je 2/3e moet? Of 5/7?

Niet direct een idiote verkeersactie, maar volgens mij solliciteert de berijder van dit vehikel nogal duidelijk naar een bekeuring.
Foto650-E4STLKVT.jpg

Sarcast zei:
Goedendag zei:
Volgens mijn rijinstructeur: Als je linksaf moet, knipper je naar links, rechtdoor niet. En rechts gelijk naar rechts. Voor je de rotonde oprijd, als je ervanaf gaat, knipper je nog even naar rechts.
Tenminste zo heb ik het geleerd.
Mooi, fijn, en nu als je 2/3e moet? Of 5/7?

5/7 komt hier niet voor. Of bedoel je zoiets als het velperbroekcircuit?
bij 2/3 naar links, en 1/3 naar rechts.

PauseBreak zei:
Wacht even, dat heb jij niet gedaan maar dat was al zo? Dat is echt compleet bezopen zeg.
Daar had ik misschien wat duidelijker in moeten zijn maar inderdaad, compleet bezopen was ook mijn gedachte.

Alles meer dan halfrond doe ik links knipperen. Ook driekwart waar je niet halfrond kunt bvb.

Ik stond vanmiddag geparkeerd in een fileparkeervak in een winkelstraat. Ik wou weg in dezelfde richting als waar ik vandaan was gekomen, dus toen er ruimte was begon ik aan een keermanoeuvre. Tegen de tijd dat ik dwars op de weg stond kwam er van beide kanten een auto aan, dus ik bleef even wachten met de kont van de auto in het parkeervak, zodat er één weghelft vrij was en eerst de auto die vanuit mijn perspectief van rechts kwam kon passeren en daarna die van links. Wat schetst mijn verbazing: die van links die rolt gewoon rustig door en dringt zo voor (terwijl het obstakel, ik dus, toch echt aan zijn kant van de weg stond)! Niet eens gehaast ofzo, net alsof hij (of zij, 't was wel een mama-taxi) niet eens in de gaten had waar hij/zij mee bezig was.

Gelukkig had de andere partij dat ook tijdig in de gaten dus die wachtte maar even (wel met een mep op de claxon).

Sarcast zei:
Goedendag zei:
5/7 komt hier niet voor.
https://www.google.nl/maps/@51.8052422,4.656426,18z

bij 2/3 naar links, en 1/3 naar rechts.

Laat me raden, bij een afbuigende voorrangsweg geef je geen richting aan als je met de voorrang mee afslaat...

Ik woon niet bepaald in de randstad. Dus daar heb ik nooit kennis mee gemaakt :D ik zal daar alleen bij de rotonde afgaan richting aangeven.

Uiteraard niet.

Goedendag zei:
Sarcast zei:
Laat me raden, bij een afbuigende voorrangsweg geef je geen richting aan als je met de voorrang mee afslaat...

Uiteraard niet.

Vertel mij dan eens hoe de loop van de voorrang artikel 17 beinvloedt? Als je niet zou afslaan dan was het bord "afbuigende voorrang" niet nodig en zou je de rijbaan gewoon kunnen volgen. Nu dat er staat sla je dus weldegelijk af en moet je richting aangeven.

Leesvoer: https://www.theoriecursus.nl/verkeersforum/viewtopic.php?f=24&t=4776&start=15

Terug
Bovenaan