Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Soloman zei:
Maar dat is een ander onderwerp.

Maar goed, over andere onderwerpen gesproken: het knipperonderwerp.

Vanmorgen de schrik van mijn leven gehad. Ik stond te wachten voor een rotonde om er op te kunnen. Een vrouw was al op het verkeersplein. En ze knipperde! Niet links maar rechts. Dus ik dacht ok, die gaat er af, dus ben ik nietsvermoedend de rotonde op gereden.
Fout! De vrouw reed gewoon door op de rotonde. Het was bijna raak! Ik schrok me wezenloos. Bijna een ongeluk. Kreeg ik nog een kwaaie kop ook nog mijn richting opgestuurd.

Nu zit ik met het probleem: welke rechtsknippers kan ik nu nog vertrouwen?

Laatst had ik ook zoiets. Ik stond voor een straat die afgesloten was. Het is daar hartstikke druk met fietsers en auto`s dus als er een klein gaatje is probeer ik zo snel mogelijk de weg op te draaien. Dus toen ik geen fietsers zag maar wel een auto die naar rechts knipperde trok ik zo snel mogelijk op, om net voor het moment dat ik de weg opdraaide nog even snel een blik over m`n schouder te werpen. Toen kon ik weer in de remmen want daar reed opeens die auto weer met een bestuurster die haar hand opstak als verontschuldiging. Achteraf had ik natuurlijk beter moeten weten want die straat was immers afgesloten dus kon ze helemaal niet afslaan.*-)

Boppie zei:
Nu ook...het is een filmpje waarbij Paulus013 al terecht opmerkt dat er geen enkele uitleg is waarom deze vrouw zo boos is op jou.

Die uitleg was er bij het eerste filmpje wel, en toen was je ook al zo giftig. Maar goed, je vraagt erom:

g98j.jpg

*klop klop*
"Ik heb een discussie met een andere ouder, volgens haar zou u best weten dat u hier niet mag staan, maar er schijt aan heeft. Ik denk dat u niet weet wat de gele doorgetrokken streep betekent. Kunt u me zeggen wie weer gelijk heeft?
-Ik weet best dat ik hier niet mag staan, maar ik heb er geen schijt aan? :huh:
"Wel, dan toch, want u staat hier? Maar bedankt, ik zat er dus naast."

6 minuten later als ik even verderop wil instappen, word ik achtervolgd

-Heeft u net een foto van mij gemaakt?
"Ja!"
Zou u die willen verwijderen? *stampvoet*
"Nee, en ik zal het u nog sterker vertellen:" zet camera weer aan:
-Welja neem nog een foto.

bij scholen lijken andere verkeersregels te gelden. je wilt toch niet dat je zoon/dochter ook maar een meter te veel loopt.

der Magistrat zei:
Even iets zeggen over andermans gedrag blijkt weer moeilijk.

Iets mis? Ik had werkelijk een discussie met een andere ouder. Die vertelde me overigens later dat zij even daarvoor was klemgezet door deze zelfde Corsa bij de C1000 omdat "ze alleen even sigaretten moest halen"
Gewoon vriendelijk gevraagd, bedankt voor het antwoord. Met voldoende sarcasme gebracht zodat de boodschap overkwam.
Op hoge poten achterna komen, terwijl kind en vriendin alweer in de auto zitten om te eisen dat ik foto's ga verwijderen geeft veel kijkplezier!

Geelhoed zei:
der Magistrat zei:
Even iets zeggen over andermans gedrag blijkt weer moeilijk.

Iets mis? Ik had werkelijk een discussie met een andere ouder. Die vertelde me overigens later dat zij even daarvoor was klemgezet door deze zelfde Corsa bij de C1000 omdat "ze alleen even sigaretten moest halen"
Gewoon vriendelijk gevraagd, bedankt voor het antwoord. Met voldoende sarcasme gebracht zodat de boodschap overkwam.
Op hoge poten achterna komen, terwijl kind en vriendin alweer in de auto zitten om te eisen dat ik foto's ga verwijderen geeft veel kijkplezier!

Ik was al bang dat mijn reactie te kort zou zijn, ik doelde op de manier waarop zij reageert. Ik vind het niet meer dan terecht dat jij er iets van zegt.

Bossinkje zei:
Was deze hier al voorbij gekomen..?

https://www.youtube.com/watch?v=8y70vaQcO-w
Opmerkelijk dat die achterligger er zo dicht achter blijft rijden. Ik zou zeker een flinke afstand nemen met zulke malloten voor me.
Los daarvan, als ik in de Benz reed had ik voluit geremd als iemand zoiets flikt. Dan maar vol in de kofferbak, maar zo doorgaan gaat natuurlijk nergens over. Ik heb zo het vermoeden dat de Benz-meneer de onderliggende partij is, anders had ie wel gestopt.

Vanmiddag, A28: vrachtwagen voegt in tussen twee andere vrachtwagens en klapt 'm meteen door naar de linker rijstrook om de voorste vrachtwagen in te halen. De auto die daar ook reed kon nog net op tijd remmen...

Geelhoed,

Dat je er wat van zegt, prima. Eens.

Dat je het filmt en op internet zet....dat is niet ok. Daar bereik je ook niets mee. Behalve dat mensen op de kast zitten omdat jij ze op de plaat zet.

Vanmiddag zag ik deze combinatie rijden, naast het feit dat deze wagen behoorlijk in de berm reed af en toe op deze B-weg, viel me op dat er geen leesbare nummerplaat achter zit, omdat er zo'n heftruck geval achterop zit.

dit is toch niet legaal rijden zo?

IMG_20131104_063551_zpsc007a970.jpg

ziet dit soort dingen best wel vaak dagelijks eigenlijk....

@ Geelhoed :toch moet je oppassen met dit soort acties, snap dat je je levenswerk van deze roeping maakt in een ander topic om zoveel mogelijk van dit soort dingen op film en foto vast te leggen, maar op een dag kom je de verkeerde tegen.

Als ik iemand op een invaliden plaats zie parkeren en vervolgens geen kaart achter de ruit legt en vrolijk weghuppelt, spreek ik ze ook aan dat die auto daar weg moet. Maar toch is voorzichtigheid altijd geboden, er lopen genoeg mafkezen rond die snel aangebrand zijn.

-V8- zei:
Vanmiddag zag ik deze combinatie rijden, naast het feit dat deze wagen behoorlijk in de berm reed af en toe op deze B-weg, viel me op dat er geen leesbare nummerplaat achter zit, omdat er zo'n heftruck geval achterop zit.

dit is toch niet legaal rijden zo?

Er hoort inderdaad een witte nummerplaat op de kooiaap te zitten.

-V8- zei:
@ Geelhoed :toch moet je oppassen met dit soort acties, snap dat je je levenswerk van deze roeping maakt in een ander topic om zoveel mogelijk van dit soort dingen op film en foto vast te leggen, maar op een dag kom je de verkeerde tegen.

Als ik iemand op een invaliden plaats zie parkeren en vervolgens geen kaart achter de ruit legt en vrolijk weghuppelt, spreek ik ze ook aan dat die auto daar weg moet. Maar toch is voorzichtigheid altijd geboden, er lopen genoeg mafkezen rond die snel aangebrand zijn.
Angst/emotie is niet altijd een beste raadsheer.
Los daarvan zou ik het niet laten omwille van mogelijke vergeldingen. Enkel vanwege ethische overwegingen. En zoals hier al blijkt ligt die ethiek voor iedereen weer anders.

Degene die is aangebrand omdat ie ergens terecht op wordt aangesproken diskwalificeert zichzelf alleen maar meer naar mijn idee.

Angst om aan te spreken loot werkelijk de spuigaten uit. Daarom hangen brugklassers in speeltuintjes en pleuren hun chipszakken overal. Ja er is een groep zwerfafvalpakkers die dat gaat oprapen, maar niet als Geelhoed het ziet.
-V8- zei:
Als ik iemand op een invalidenplaats zie parkeren en vervolgens geen kaart achter de ruit legt en vrolijk weghuppelt, spreek ik ze ook aan dat die auto daar weg moet.
Ik meld ze altijd dat ze hem beter op de stoep kunnen zetten, dat kost 4 keer minder. (90 tegen 360)
Laatste keer zat meneer er nog in dus ik zeg: vergeet de kaart niet: "Oh ja bedankt, goed dat je het zegt!"

Paulus0013 zei:
-V8- zei:

Los daarvan zou ik het niet laten omwille van mogelijke vergeldingen. Enkel vanwege ethische overwegingen. En zoals hier al blijkt ligt die ethiek voor iedereen weer anders.

Degene die is aangebrand omdat ie ergens terecht op wordt aangesproken diskwalificeert zichzelf alleen maar meer naar mijn idee.

Ik denk niet dat je me begrijpt....ik bedoel niet de angst of emotie om het te laten, heeft me nog nooit tegengehouden, ik bedoel dat je een pistool tegen je slaap krijgt om zo iets onbenulligs....

Dan laat je je ethische overwegingen wel achterwege...geloof me.

-V8- zei:
Paulus0013 zei:
-V8- zei:

Ik denk niet dat je me begrijpt....ik bedoel niet de angst of emotie om het te laten, heeft me nog nooit tegengehouden, ik bedoel dat je een pistool tegen je slaap krijgt om zo iets onbenulligs....

Dan laat je je ethische overwegingen wel achterwege...geloof me.
Dat is toch juist een angstig iets waarom je het laat, of zie ik het dan nog steeds verkeerd?

Ik denk meestal van 'als ze me moeten hebben, dan pakken ze me toch wel'. Scheelt een hoop onnodig achterom kijken.

Paulus0013 zei:
Ik denk meestal van 'als ze me moeten hebben, dan pakken ze me toch wel'. Scheelt een hoop onnodig achterom kijken.

En hoe vaak hebben ze je "gepakt"?

HVP zei:
Paulus0013 zei:

Wat wil je hier nu mee bereiken?
Als ik de hele dag in angst rond moet lopen om wat ik wel of niet kan zeggen of doen heb ik net zo goed geen leven meer. Ik ga gewoon mijn eigen weg, zoals ik denk dat het juist is. Als dat een probleem voor iemand is, dan is dat jammer. Je kunt niet met de hele wereld rekening houden.

Vandaag weer iemand getroffen die me even afsneed toen hij vlak voor me een rotonde opkwam.
In tegenstelling tot wat filmpjes die ik laatst postte, heb ik geremd om een aanrijding te voorkomen en ben mijn weg vervolgd zonder fratsen.
Opvallend was ook nu weer dat de beste man totaal geen oog voor mij had, totaal geen emotie uitstraalde, en voor zich uit bleef kijken. Waarschijnlijk gooide hij hem er bewust voor, maar of ie zich er van bewust was dat ik daardoor moest remmen zal ik nooit weten.

Ik was gisteren helaas niet met mijn auto, anders had ik een mooi filmpje kunnen uploaden! T-splitsing en rechts heeft geen voorrang. Dat wist de vrachtwagenchauffeur van de AH ook heel goed. 2 auto's voor mij slaan rechtsaf en hij gokt dat ie ervoor kan. Moest vol in de remmen tot stilstand om een aanrijding te voorkomen. De combinatie was op de helft en ik moest stilstaan op de weg. Achter mij kwamen geen auto's *-)

Paulus0013 zei:
HVP zei:
Paulus0013 zei:

Wat wil je hier nu mee bereiken?

Geïnformeerd zijn.

Mag ik aannemen dat jou dus nog nooit geweld aan is gedaan naar aanleiding van het geven van commentaar op een ander?

Paulus0013 zei:
Als ik de hele dag in angst rond moet lopen om wat ik wel of niet kan zeggen of doen heb ik net zo goed geen leven meer. Ik ga gewoon mijn eigen weg, zoals ik denk dat het juist is. Als dat een probleem voor iemand is, dan is dat jammer. Je kunt niet met de hele wereld rekening houden.

In theorie is alles wat je zegt helemaal waar. Angst is een slechte raadgever, degene die ongewenst commentaar wil vergelden diskwalificeert zichzelf, etc... Slachtoffers van zinloos geweld -volgens mij heeft iedereen er wel minstens één in zijn kenniskring- zullen weten dat je daar in praktijk toch niet zo heel veel hebt.

HVP zei:
Slachtoffers van zinloos geweld -volgens mij heeft iedereen er wel minstens één in zijn kenniskring- zullen weten dat je daar in praktijk toch niet zo heel veel hebt.
Nou nee, dat valt dus wel mee. Vergeet niet dat je met 7 stapjes de hele wereldbevolking in je kennissenkring hebt. Dus "je kent iemand die iemand kent die slachtoffer is geworden" is al een steekproef uit een hele grote groep. Daarnaast is dit altijd groot nieuws door de, terechte, verontwaardiging.
Volgens mij is het laatste fatale geval Manuel Fetter geweest.

Geelhoed zei:
HVP zei:
Slachtoffers van zinloos geweld -volgens mij heeft iedereen er wel minstens één in zijn kenniskring- zullen weten dat je daar in praktijk toch niet zo heel veel hebt.
Nou nee, dat valt dus wel mee. Vergeet niet dat je met 7 stapjes de hele wereldbevolking in je kennissenkring hebt. Dus "je kent iemand die iemand kent die slachtoffer is geworden" is al een steekproef uit een hele grote groep. Daarnaast is dit altijd groot nieuws door de, terechte, verontwaardiging.
Volgens mij is het laatste fatale geval Manuel Fetter geweest.

Nou, ik kan in ieder geval zo al twee kennissen (die ik dus persoonlijk ken) bedenken die zonder reden klappen hebben mogen vangen van wildvreemden. In het ene geval was er wel sprake van enige provocatie (met woorden, voor alle duidelijkheid), in het andere geval ontbrak iedere aanleiding. Dat het geen dodelijke afloop had maakt niet dat het niet traumatisch was.

Ik heb vierkant onder de tafel gelegen:

https://www.dumpert.nl/mediabase/6570450/710cb832/inhaalactie_over_doorgetrokken_streep.html

Ik zag 'm ook.. Slim!

Vandaag in Enschede. Richting tunnel, strook rechtdoor, fietspad, en rechts daarnaast de strook voor rechtsaf. Meneer in de Fiat 500 voor mij wou rechtdoor, daarvoor rijdt een witte auto. Op het moment dat meneer in de Fiat naast de witte auto zit bedenkt hij zich dat hij naar rechts moet en stuurt zonder kijken naar rechts. Witte auto kon dankzij een ruk aan het stuur nog uitwijken. Vervolgens na de bocht de singel met twee stroken voor rechtdoor. De rechterstrook is voor rechtsaf voor het volgende kruispunt, de linkerstrook voor rechtdoor (moet je maar even weten). Meneer in de Fiat blijft rechts rijden, met 40-45 km/u . Ik ga links rijden, wil er langsheen, op het moment dat ik met mijn voorbumper ter hoogte van zijn achterbumper zit besluit meneer zonder kijken en richting aangeven ook maar op de linkerbaan te gaan rijden.. Grmblll.

Terence zei:
Ik was gisteren helaas niet met mijn auto, anders had ik een mooi filmpje kunnen uploaden! T-splitsing en rechts heeft geen voorrang. Dat wist de vrachtwagenchauffeur van de AH ook heel goed. 2 auto's voor mij slaan rechtsaf en hij gokt dat ie ervoor kan. Moest vol in de remmen tot stilstand om een aanrijding te voorkomen. De combinatie was op de helft en ik moest stilstaan op de weg. Achter mij kwamen geen auto's *-)

Zoiets heeft m'n moeder ook eens gehad (vrachtwagen van de concurrent weliswaar: Deen). Zij reed destijds in een Toyota Celica. De vrachtwagenchauffeur moest linksaf en reed precies het uitsteeksel van het knipperlicht eraf. Toch wel weer knap eigenlijk...

HVP zei:
Nou, ik kan in ieder geval zo al twee kennissen (die ik dus persoonlijk ken) bedenken die zonder reden klappen hebben mogen vangen van wildvreemden. In het ene geval was er wel sprake van enige provocatie (met woorden, voor alle duidelijkheid), in het andere geval ontbrak iedere aanleiding. Dat het geen dodelijke afloop had maakt niet dat het niet traumatisch was.

En welk van de twee gevallen wil je nu aandragen om het aanspreken op asociaal gedrag te laten?

Geelhoed zei:
En welk van de twee gevallen wil je nu aandragen om het aanspreken op asociaal gedrag te laten?

Geen. Nergens heb ik gesteld dat aanspreken op asociaal gedrag niet zou mogen. Dus ik vind je vraag nogal vreemd.

Maar als mensen bang zijn om het te doen, omdat ze weten dat er soms vervelende consequenties op kunnen volgen, mag dat mijns inziens best serieus genomen worden. Die angst is geen onzin.

Ik kreeg dat idee. Die angst is serieus, geen twijfel over.
Maar het is ook een serieus probleem dat sociale controle vervangen is door betaald toezicht. Dat die (overdreven) angst daar grotendeels verantwoordelijk voor is lijdt in mijn ogen geen twijfel.

Ik ben ook zo´n type dat mensen in het openbaar aanspreekt op eventueel wangedrag of overtredingen, of andere zaken waar men naar mijn idee niet bij stilstaat.

Helaas heb ik echter wel vaak het idee dat het de mensen niet interesseert, en dat men er niets mee doet. Over het algemeen reageert men verontwaardigd of haalt men hun schouders op, waardoor ik niet de indruk krijg dat dergelijke sociale controle veel uithaalt. Men doet het de volgende keer net zo hard weer is mijn indruk.

Desondanks blijf ik volharden, tegen de stroom in voor mijn gevoel, dat wel. Nadeel is dat je gauw wordt gezien als moraalridder of bemoeizuchtig type, terwijl ik niets anders doe dan mensen een spiegel voorhouden of ze confronteren met feitelijkheden.

Excellent driver zei:
Desondanks blijf ik volharden, tegen de stroom in voor mijn gevoel, dat wel. Nadeel is dat je gauw wordt gezien als moraalridder of bemoeizuchtig type, terwijl ik niets anders doe dan mensen een spiegel voorhouden of ze confronteren met feitelijkheden.

Je loopt het risico dat iemand sowieso nogal in de verdediging schiet. Heb het zelf ook wel eens gehad dat ik werd aangesproken door een buurtbewoner bij de oma van mijn vriendin. Reed niet stapvoets voor zijn huis langs (daarentegen rond de 15-20 km/h) in een woonwijk. Ze leggen daar wel eens kinderfietsjes langs de weg om zo een signaal af te geven dat ze het liefst helemaal geen autoverkeer zien. In dat geval begreep ik best zijn punt, al vond ik dat ie nogal overdreef.

Je eerste reactie is toch dat je in de verdediging schiet. En heb je de pech iemand met een kort lontje te treffen die het uberhaupt moeilijk heeft om zich in iemand anders' situatie te verplaatsen, dan is het natuurlijk al snel bonje. Ik denk dat het toch lastig is om een gedragsverandering te krijgen. Aan de andere kant is juist dat aanspreken het enige instrument dat je hebt om bij iemand een gedragsverandering te bewerkstelligen.

On topic:

Reed vandaag naar huis en op een relatief smalle 80 weg kwam er een tegenligger aan. Viel me meteen al op dat die auto een beetje afdwaalde naar de midden belijning. Ook was dat het geval toen ik vlakbij was. Toen ik naar binnen keek zag ik een mevrouw recht naar beneden kijken (mobiel) die voor de nodige afleiding zorgde.

Tijdje later daarna sta ik te wachten voor een rotonde. Komt er een jong 'stoer' ventje de rotonde oprijden die voor mij langs ging. Toen ik bij hem naar binnen keek zat ik dat meneer met 1 hand stuurde en in zijn andere hand zijn telefoon had waar hij naar zat te kijken. En dat rijdt dan lekker een druk dorp in..

Als in een autotelefoon met koord?

Deze was hem waarschijnlijk gewoon aan het laden.

Mag ik aannemen dat jou dus nog nooit geweld aan is gedaan naar aanleiding van het geven van commentaar op een ander?
Zonder commentaar ben ik weleens aangevallen door een doorgesnoven mafketel. Deze bleef me ook nog eens een tijdje volgen. Hij moest me echt hebben. Waarom? Ik zou het niet weten.
Ook heb ik first hand mee mogen maken dat een groep een andere groep aanviel recht voor mijn neus, totaal om niets.
Alleen hier om al heb ik zoiets van dat je het toch niet altijd voor kunt zijn dat dingen fout lopen. Dus waarom zou ik me dan druk moeten maken over zoiets?

Met mensen die ik aanspreek is het nooit voorgekomen. Wel dat mensen boos worden en zelfs gaan dreigen. Dat laatste is jammer, maar doet me niet erg veel. Ik ben niet zo snel onder de indruk van dat soort dingen.

Maar zoals ik al stelde, hoe dacht je totale idioten voor te gaan zijn? Dat kan gewoon niet. Je kunt de hele dag in angst gaan leven, daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee. Ieder gaat er misschien op zijn manier mee om, maar voor mezelf kan ik er weinig mee.

Maar als mensen bang zijn om het te doen, omdat ze weten dat er soms vervelende consequenties op kunnen volgen, mag dat mijns inziens best serieus genomen worden. Die angst is geen onzin.
Ik geloof net als Geelhoed dat mensen best angst kunnen hebben voor mogelijke gevolgen.
Echter als niemand nog zijn mond opendoet, betekent het dus wel dat de angst regeert en de eikels vrij spel hebben.
Kijk naar welke maatregelen zijn genomen de laatste jaren. Puur gebaseerd op angst.
Kijk naar bv een Damschreeuwer. Een hele horde mensen probeert weg te komen met alle gevolgen van dien. Ik zie liever dat die hele horde zich op zo'n idioot stort onder het motto dat ie eens normaal moet doen.

Je loopt het risico dat iemand sowieso nogal in de verdediging schiet.
Dat is maar hoe je iets brengt natuurlijk. Je kunt het zo brengen dat je iemand kleineert, maar ook op een wat constructievere manier.

Je eerste reactie is toch dat je in de verdediging schiet.
Ow?

Ik zag vandaag een mooi staaltje vrachtwagenchauffeurarrogantie:

A12 bij Arnhem, 3 rijstroken. Rechts rijdt een vrachtwagen. Links naast hem rijdt een auto. Meneer de vrachtwagenchauffeur krijgt zin om in te halen en gooit zijn knipperlicht naar links aan (auto rijdt daar dus nog). Auto zou een rijstrook op kunnen schuiven, maar doet dat niet (uit principe, of misschien gewoon niet gezien). Heel terecht: richting aangeven doe je op het moment dat je van rijstrook kunt wisselen, niet op het moment dat je bedenkt dat je een rijstrook wil opschuiven.
Dan zou je als vrachtwagenchauffeur kunnen denken "hè bah, die automobilist trapt niet in mijn bluf door opzij te gaan, pech, even wachten dan maar". De vrachtwagenchauffeur dacht eerder "wat een eikel die niet opzij gaat zodra ik naast hem rij en knipper omdat ik zin heb om een opstopping te maken". Zodra het kon, kwam ie dus naar links en gaf met zijn grootlicht aan dat ie het vervelend vond.

Maar...wat is het probleem dan exact......hij komt naar links op het moment dat hij kan.

Dat hij van tevoren knippert....tsja...ik vind het wel prettig dat chauffeurs dat doen, dan weet ik wat ze willen gaan doen. De gemiddelde touringcar"chauffeur" gooit zijn knipper aan op het moment dat hij naar links komt...vind ik een stuk dwingender overkomen. Die propt hem er meestal gewoon tussen.

Je kan het ook anders zien...misschien vraagt hij ruimte met zijn knipper in plaats van dat hij het afdwingt.

hij komt naar links op het moment dat hij kan.

Uiteraard, anders had ie die auto geramd. Maar hij gooide gewoon zijn knipperlicht aan terwijl er iemand naast hem reed. Grondbeginsel bij de rijles is altijd "richting aangeven als je daadwerkelijk kunt". Goed, in noodgevallen moet je misschien eens met het knipperlicht om ruimte vragen, maar dat was dit niet. De chauffeur wilde alleen maar onnodig gaan inhalen, moest daarmee een paar seconden wachten en was blijkbaar ook nog boos dat ie moest wachten.

Dat naar links knipperen wil in het buitenland vaak zat helpen, hier in Nederland valt mij op maar weinig mensen even een strook opschuiven. Is het omdat men het niet snapt, het niet ziet, of omdat we elkaar de ruimte niet gunnen?

Zodra iemand op rechts rijdt, ik in het midden en op links niemand dan ben ik er altijd op bedacht dat diegene naar het midden wil komen. Het zelfde wanneer de rechter strook verandert in een afrit, zodra ik dan een knipperlicht naar links zie schuif ik door als dat kan.

Ik probeer het zelf ook nog altijd, zodra ik heb gezien dat de ander door kan schuiven en ik mezelf klem dreig te rijden achter mijn voorganger blijf ik in mijn strook en knipper ik naar links in de hoop dat de ander de situatie inziet en even door schuift. Als de ruimte er is, waarom elkaar dan niet even van dienst zijn?

Nu we het toch over vrachtwagens hebben.. 9 van de 10 chauffeurs die net iemand heeft ingehaald en weer op de rechter baan zit, knippert even een paar keer van rechts naar links of vice versa. Wat is daar het nut van? Sorry voor het oponthoud?
En dat grootlicht geven na een inhaalactie snap ik ook niet..

Ik schrik ook altijd wel als ik een vrachtwagen inhaal en zijn knipperlicht vliegt ineens aan. Geef altijd dan maar een beetje extra gas voor het geval hij me niet gezien heeft. Als ik een aantal meter achter die vrachtwagen rijd, vind ik het wel fijn dat dat knipperlampje alvast aangaat. Kan ik alvast gas loslaten. Beter dan dan 2 knippers op het moment van gaan waarna ik dus plots moet remmen..

Zevens zei:
Nu we het toch over vrachtwagens hebben.. 9 van de 10 chauffeurs die net iemand heeft ingehaald en weer op de rechter baan zit, knippert even een paar keer van rechts naar links of vice versa. Wat is daar het nut van? Sorry voor het oponthoud?
En dat grootlicht geven na een inhaalactie snap ik ook niet..

De ingehaalde chauffeur kan precies zien op welk moment de inhalende vrachtwagen veilig terug naar rechts kan, daarom knippert hij even met grootlicht. De inhalende chauffeur bedankt hem vervolgens met z'n knippers.

Zojuist op Facebook voorbij zien komen: Roemeen die straalbezopen zigzagt op de Franse A8.

https://www.divertissonsnous.com/2013/11/11/un-conducteur-ivre-roule-en-zigzag-sur-lautoroute-a8-en-france/

Tekst vertaald:
"Gefilmd in 2012, een automobilist die zigzaggend met zijn Ford EscortOpel Vectra over de A8 rijdt ter hoogte van Aix-en Provence. De bestuurder kon na lange minuten gevolgd te zijn door de politie eindelijk worden ingerekend. De man, een Roemeen, was straalbezopen volgens de Politie."

Op de radio is in het begin een verkeersbericht te horen waarop mensen gewaarschuwd worden.

Bizar, hoe belachelijk veel moet deze man gezopen hebben?

Terug
Bovenaan