Paulus0013 zei:
Hmm dus omdat jij schrikt, moet een ander het ook maar ontgelden?
Ik zou het bijna gevaarlijk durven noemen. Verder wel alles ok met de zelfbeheersing?
Ik snap de reactie van Zollie ergens wel.
Zelf weleens in een soortgelijke situatie gezeten;
Ik kom draai een straat uit naar rechts, houd keurig rechts en neem de bocht zo strak mogelijk.
Terwijl ik de straat uitrijd komt er een vrouw aangereden op het midden van de weg, nergens voor nodig aangezien de weg breed zat is.
Ik moet terwijl ik nog in de bocht zit uitwijken, de stoep op, de vrouw rijd door.
Op het moment dat ik van de stoep afkom merk ik meteen dat ik twee velgen krom gereden heb, omgekeerd en achter de vrouw aan.
Nadat ze na vijf minuten(zegt al genoeg...) eindelijk in haar spiegels keek haar eerst de situatie rustig uitgelegd, toen ze dit echter niet van me aan wou nemen heb ik ongeveer dezelfde reactie als Zollie gegeven.
Op dat moment luchtte het mij in ieder geval heel erg op om de vrouw eens even goed de wind van voren te geven en haar flink wat angst in te boezemen.
Ik weet dat ik hiermee hier op het forum wat mensen tegen het scheenbeen schop, maar voor mijzelf is dat op dat moment een uitlaat klep.
Helemaal als iemand niet mee wil werken terwijl diegene mij wel schade toebrengt wordt ik echt heel erg boos en mag diegene misschien wel blij zijn dat het bij een verbale boosheid blijft en ik haar auto geen schade toebreng.
Uit het feit dat de vrouw(net als bij Zollie, blijkbaar met andere zaken bezig...) pas na vijf minuten een keer in haar spiegel kijkt trek ik de conclusie dat zo iemand niet met het verkeer bezig is en maak ik mij alleen maar bozer.
Ik reed toevallig in een auto en rijd ''alleen maar'' twee velgen krom, voor hetzelfde geld was het een kind(jou zoon/dochter, mijn broertje of zusje!) geweest, de gevolgen waren niet te overzien geweest en mevrouw had het niet eens doorgehad.
Zit me terwijl ik dit verhaal typ er weer om op te winden.
En nee ik heb geen problemen met mijn zelfbeheersing, helemaal aangezien ik eerst de situatie rustig uitleg...