Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Zevens zei:
Doet me trouwens denken aan een situatie van een jaar geleden. Ik kreeg op een kruispunt ook geen voorrang van een auto waarbij ik mijn toeter ook gebruikte. Later kwam ik hem toevallig tegen bij de supermarkt waar meneer naar mij toe kwam en zijn excuses voor zijn actie maakte. Hij had de situatie verkeerd ingeschat. Tja dom van hem, maar we hebben er tenminste nog om kunnen lachen.

Ik twee jaar terug, zonder lachen. Kreeg geen voorrang, scheelde weinig. 100m verder stond ik achter haar bij de spoorwegovergang.
Maar even haar deur opengetrokken, wat denk je? Bellend wijf met een bord boterhammetjes op schoot... Dan word ik giftig... Heb heel hard heel veel foute worden geschreeuwd toen, ze keek me aan als een konijn in je koplampjes.

Bellend wijf met een bord boterhammetjes op schoot... Dan word ik giftig... Heb heel hard heel veel foute worden geschreeuwd toen, ze keek me aan als een konijn in je koplampjes.

misschien moet je je niet zo opfokken in het verkeer? zie https://www.autoweek.nl/forum/read.php?9,4562816,5184225#msg-5184225

Carfanatic zei:
Bellend wijf met een bord boterhammetjes op schoot... Dan word ik giftig... Heb heel hard heel veel foute worden geschreeuwd toen, ze keek me aan als een konijn in je koplampjes.

misschien moet je je niet zo opfokken in het verkeer? zie https://www.autoweek.nl/forum/read.php?9,4562816,5184225#msg-5184225

Ok, in het vervolg laat ik bellende en dinerende mensen die mij bijna de voorbumper afrijden lekker met rust. Nee beter, ik zal ze in het vervolg complimenteren en ze een tientje toestoppen voor de moeite.

Je wilt bereiken dat de ander iets opsteekt. Begrijpelijk. Maar denk je dat compleet uitflippen dan de beste manier is om dat resultaat te bereiken?

Je gemoedsrust bewaren en de betreffende persoon kalm en netjes uitleggen dat deze zojuist bijna een ernstig ongeluk heeft veroorzaakt zal op die persoon veel meer indruk maken dan een tierende malloot aan je raam. Dan worden mensen defensief en zullen ze niets meer van je aannemen.

Ik denk dat geen van beide zaken gaat werken TYN. Met dien verstande dat die vrouw zich er überhaupt niet van bewust was en dat de reactie van Zollie veel heugdelijker zal zijn (want adrenalinerush bij mevrouw).

Ik denk niet dat ik er erg op vertrouw dat een vriendelijk onderhoud de vrouw gaat leren dat ze in het vervolg netjes singletaskend door het verkeer gaat zonder (bijna-)aanrijdingen. Ik denk ook niet dat mijn actie heeft geholpen, maar duidelijk was wat ik van haar vond. Hoe egocentrisch ook, ik was tevreden en zij aardig geschrokken, op dat moment hoopte ik dat het zou helpen. Ik was immers ook flink geschrokken, niet fijn. Ik heb mijn adrenalinerush op haar overgebracht.
En ik herinner het me nog beeldend, misschien zij ook? Zal ze er toch lering uit hebben getrokken? Niemand zal het weten.

Hmm dus omdat jij schrikt, moet een ander het ook maar ontgelden?
Ik zou het bijna gevaarlijk durven noemen. Verder wel alles ok met de zelfbeheersing?

Paulus0013 zei:
Hmm dus omdat jij schrikt, moet een ander het ook maar ontgelden?
Ik zou het bijna gevaarlijk durven noemen. Verder wel alles ok met de zelfbeheersing?

Ik snap de reactie van Zollie ergens wel.
Zelf weleens in een soortgelijke situatie gezeten;

Ik kom draai een straat uit naar rechts, houd keurig rechts en neem de bocht zo strak mogelijk.
Terwijl ik de straat uitrijd komt er een vrouw aangereden op het midden van de weg, nergens voor nodig aangezien de weg breed zat is.
Ik moet terwijl ik nog in de bocht zit uitwijken, de stoep op, de vrouw rijd door.
Op het moment dat ik van de stoep afkom merk ik meteen dat ik twee velgen krom gereden heb, omgekeerd en achter de vrouw aan.
Nadat ze na vijf minuten(zegt al genoeg...) eindelijk in haar spiegels keek haar eerst de situatie rustig uitgelegd, toen ze dit echter niet van me aan wou nemen heb ik ongeveer dezelfde reactie als Zollie gegeven.
Op dat moment luchtte het mij in ieder geval heel erg op om de vrouw eens even goed de wind van voren te geven en haar flink wat angst in te boezemen.

Ik weet dat ik hiermee hier op het forum wat mensen tegen het scheenbeen schop, maar voor mijzelf is dat op dat moment een uitlaat klep.
Helemaal als iemand niet mee wil werken terwijl diegene mij wel schade toebrengt wordt ik echt heel erg boos en mag diegene misschien wel blij zijn dat het bij een verbale boosheid blijft en ik haar auto geen schade toebreng.

Uit het feit dat de vrouw(net als bij Zollie, blijkbaar met andere zaken bezig...) pas na vijf minuten een keer in haar spiegel kijkt trek ik de conclusie dat zo iemand niet met het verkeer bezig is en maak ik mij alleen maar bozer.
Ik reed toevallig in een auto en rijd ''alleen maar'' twee velgen krom, voor hetzelfde geld was het een kind(jou zoon/dochter, mijn broertje of zusje!) geweest, de gevolgen waren niet te overzien geweest en mevrouw had het niet eens doorgehad.

Zit me terwijl ik dit verhaal typ er weer om op te winden.
En nee ik heb geen problemen met mijn zelfbeheersing, helemaal aangezien ik eerst de situatie rustig uitleg... ;)

Dat was ze niet. ;)
Eigenlijk ben je zelf op dat moment minstens zo idioot bezig, maar het lucht wel op.
Misschien beter dan zeer gefrustreerd doorrijden en zelf rare fouten gaan maken.

TYN zei:
Je wilt bereiken dat de ander iets opsteekt. Begrijpelijk. Maar denk je dat compleet uitflippen dan de beste manier is om dat resultaat te bereiken?

Je gemoedsrust bewaren en de betreffende persoon kalm en netjes uitleggen dat deze zojuist bijna een ernstig ongeluk heeft veroorzaakt zal op die persoon veel meer indruk maken dan een tierende malloot aan je raam. Dan worden mensen defensief en zullen ze niets meer van je aannemen.

Is een stuk gemakkelijker als je niet net de ballen uit je broek gereden bent natuurlijk.

n9ex.jpg

Haha, de verkeersvigilante :)

Wat een apathische kerel zeg, jammer dat er niemand demonstratief voor z'n bumper is gaan staan wachten, had ie nog meer bijzonderheden bij het wegrijden.

Ik had net weer een vreemde, op de A10 bij de afrit naar de A2, kerel in een Auditje komt netjes Vmax+10 aan over links, ik maak het plan om na hem ook de linker baan te pakken. Zit ik net achter m, gaat ie vol op de rem. Leek een klassiek gevalletje afslag vergeten, maar hij schoof alleen een baantje op naar rechts. Vermoedelijk de tomtom die begon te zeggen dat zijn afrit eraan kwam, gelukkig heb je dan niet nog 3 km over...

Ooooh, het was vandaag weer heerlijk!

Hier vaak erg druk op rechtdoor/rechts, rustiger op links. Ik moet altijd linksaf. Stond een mini achteraan in de rechter rij, steekt m plots voor mn neus naar links en staat dan als 3e bij het stoplicht voor linksaf. De frequente bezoeker weet dat rechtdoor altijd eerst groen krijgt. Daar stond ie dus, zo'n 20~30 wagens voor zijn oorspronkelijke plek te drammen met zijn knipperlicht naar rechts, alsof ie zich vergist had. Gelukkig laat de gemiddelde bestuurder hem er niet tussen, maar toen er een gaatje kwam drukte ik nog even op de toeter, hij schrok en trapte weer op de rem, gaatje weer weg.
En toen werd het weer rood, en linksaf werd groen... Hij heeft zich op een lompe manier voor de rij gedrukt, scheef op de weg, en bij het langsrijden kreeg ik een welgemeende middelvinger. Ik houd van mezelf :)

Vanmorgen werd ik toch ook wel even een beetje woest op de A7. Reed met 130 achter een Opel Meriva aan die net wat langzamer reed. Dus ik naar links toe waarna we bergafwaarts gaan waarbij de Opel Meriva ineens harder gaat rijden (je houdt je gaspedaal toch hetzelfde in of minder als je de berg afgaat? :S). Ik verwachtte in ieder geval al een bejaard persoon achter het stuur en toen ik naast hem reed bleek dat inderdaad het geval.
Op het moment dat ik precies naast hem rijd, rijd er een andere auto voor de Opel. En ja hoor het knipperlichtje ging aan en meneer komt vrolijk naar mij toegeschoven zonder zijn hoofd ook maar een millimeter te bewegen.

Uit schrik reactie liet ik het gas los (waarom ik dat in godsnaam deed weet ik echt niet maar goed..) en heb mijn toeter ongeveer 10 seconden in gehouden. Ondertussen keek ik over mijn schouder naar wat de Opel deed, die bleef (*****) nog steeds langzaam naar mij toe komen met dat domme knipperlicht aan en, echt waar, 0 reactie op het gezicht van die man. Toen gas bij gegeven en meneer drukt hem zo vlak achter me. Op het moment dat ik gas gaf, heb ik mijn stuur goed vastgehouden omdat ik verwachtte dat ik elk moment een tik vanachter alla PIT kon krijgen.

Gelukkig ging dat goed en de Opel haalde lekker dat autootje in i.c.m. Frans knipperen en schoof daarna rustig weer naar rechts. Ik heb niet het idee dat die man ook maar iets van het hele verhaal heeft meegekregen terwijl ik met een hartslag van 200 zat naderhand.

Valt me toch op hoe ongecontroleerd zo'n schrikreactie kan zijn. Ondanks dat ik een beetje wegstuurde (niet te ver anders met de wielen in de middenberm) liet ik het gas los en ging ik toeteren.

Oja ter aanvulling van de 'verkeersagressie' hier. Toen we allebei naar rechts waren, was ik ontzettend boos en heb ik heel lichtjes even de rem aangetikt en een handgebaar (geen middelvinger 8-)) gemaakt. Puur uit frustratie.

Geelhoed zei:
TYN zei:

Is een stuk gemakkelijker als je niet net de ballen uit je broek gereden bent natuurlijk.

n9ex.jpg

Waar slaat dit op, waar ben jij in vredesnaam mee bezig. Waar haal je het lef vandaan om dit zo te filmen en het op het net te kwakken. Heb je fatsoen in je donder? Dit is ronduit onbeschoft.

Boppie zei:
Geelhoed zei:
TYN zei:

Waar slaat dit op, waar ben jij in vredesnaam mee bezig. Waar haal je het lef vandaan om dit zo te filmen en het op het net te kwakken. Heb je fatsoen in je donder? Dit is ronduit onbeschoft.

Vrij onbeschoft inderdaad van die meneer, onfatsoenlijk bovendien, waar is hij in vredesnaam mee bezig? Waar slaat dit op?
Dat zijn terechte vragen die worden ook gesteld.

Dan nog iets met filmen en internet... Sja, dan moet je je maar gedragen. En haal privacy er alsjeblieft niet bij, dat is een illusie, zeker op de openbare weg.

Boppie zei:

Je had een balkje voor de ogen geprefereerd?
Schoolparkeerproblematiek, je wellicht niet bekend. Deze maakte het wel erg bont door de boel 10 minuten op te houden. Hoofdschuddende moeders die vast stonden. Tierende, op inrit parkerende koe, maar niemand die er wat van zegt. Ja, en dan wel klagen als de politie of handhavers langskomen om te schrijven.

Ik spreek die mensen gewoon aan, en ja deze keer had ik een camera om mijn nek hangen. Dat mag, en in het kader van journalistiek mag ik dat nog publiceren ook. Zeker omdat de discussie hier over het fatsoenlijk aanspreken van onfatsoenlijken gaat.

Mij onbeschoft noemen...

Tja, ik moet er ook even over nadenken.

Ik vind wel dat er eens een keer gesproken moet worden over het gedrag van mensen met kinderen. Ik zie het om me heen. Als je kinderen hebt mag je alles. Dat begint al op het werk. Kinderloze mensen moeten zich altijd aanpassen aan de planning. En ouders gaan gewoon klakkeloos met herfstvakantie.
De schoolproblematiek ken ik ook. Dat parkeert maar raak. Dan het over de stoep fietsen. Dat kinderen dat verteld wordt door de ouders, dat kan ik me voorstellen. Kleine kinderen op de stoep met de fiets, ok, no problem. Maar dat vaderlief of moederlief iedereen met een gigantische bakfiets met joelende kinderen de voetgangers van de stoeptegels afscheurt (heb ik diverse malen meegemaakt), vind ik totaal geen voorbeeld.
Ik heb ze wel eens aangesproken. "Ja maar ik moet mijn kinderen naar school brengen". Maar daar is toch een fietspad??? Of ben ik nou gek?

Mensen die hardnekkig in voetgangersgebieden fietsen, zet ik ook op de foto, maar ik doe er niets mee.
Het levert pittige discussies op (daar is het me om te doen. Als de berg niet naar Mohammed komt, gaat Mohammed naar de berg)

Je gaat me toch niet vertellen dat dit bij de scholen in Papendrecht is he?
Het is bepaald niet zo dat er daar rondom geen parkeergelegenheid is ofzo. Schijnbaar moeten we allemaal de auto mee naar binnen nemen als we het kroost ophalen. Om de hoek parkeren en die 200m lopen is teveel gevraagd.

Wat die kerel doet is niet goed, eens.

Dat je hem aanspreekt op zijn gedrag, prima.

Dat je hem zo filmt en het gewoon op het net knalt. Oneens. Dat is gewoon onbeschoft. Ik denk dat je bij iedere school hetzelfde gedonder hebt. Ik woon zelf bij een basissschool, daar is het ook spitsuur op bepaalde tijden en waar veel auto`s bij elkaar komen...

Blijft staan dat je iemand niet op zo`n manier moet gaan filmen en het op het internet moet zetten. Dat gaat veel te ver. Dat is naar mijn mening gewoon onbeschoft. Zou jij ook niet leuk vinden als iemand dat bij jou deed. Los van of het wettelijk nu wel of niet mag.

Eens met Boppie, iemand aanspreken is allemaal prima, maar een camera in zijn gezicht drukken gaat al te ver (kader van journalistiek? Kom op zeg). Ik denk inderdaad dat jij het ook niet zo leuk zal vinden als iemand je gaat filmen als jij eens iets asociaals doet.
Wat die man doet kan inderdaad gewoon niet en ik snap dat het irritaties opwekt maar jouw actie vind ik ook niet door de beugel kunnen.

Boppie zei:
Zou jij ook niet leuk vinden als iemand dat bij jou deed.
Niet? Had het erg fijn gevonden om de hele kwestie op beeld te hebben hoor:

sam0003k.jpg

Deze onherkenbaar wegens in het filmpje hoorbare redenen.

En nee ik deed niets strafbaars.

You've not seen 10% of it.

Meneer is na mijn klacht (hij wilde zich ook niet legitimeren) op cursus gestuurd door zijn werkgever, ik heb er 2680 euro aan dwangsommen aan overgehouden.

Mijn bekeuring is vernietigd, maar mijn bezwaar is door de OvJ niet behandeld. Daar waren ze te laat mee dus gaan we alsnog naar de rechter om nog een keer 1260 euro af te dwingen.

-Er is mij als bestuurder een aankondiging van strafbeschikking op kenteken uitgereikt, onder WvSv 257c lid 4 is daarmee begonnen aan strafrechtelijke vervolging, de kentekenhouder heeft een beschikking onder de WAHV ontvangen. Ik maak bezwaar tegen het mengen van het juridische traject en het administratieve, dit is niet toegestaan, het Nederlandse wetsstelsel verzet zich daartegen.

-Ik bestrijd de gedraging parkeren buiten de vakken op een parkeergelegenheid. De parkeergelegenheid aangegeven met bord E4 is opgeheven door de inritband van de straat waarin ik mijn auto heb stilgezet. Het einde van een parkeergelegenheid wordt niet aangegeven, dit moet blijken uit de infrastructuur, anders zou de hele stad binnen de parkeergelegenheid liggen. Aangezien de parkeergelegenheid begint met inritbanden en de vakken eindigen op het punt waar de eenrichtingsstraat begint eveneens met inritbanden zijn uitgevoerd is dit een natuurlijk einde van de parkeergelegenheid. Tevens verandert de bestrating aldaar, en is er een gelijkwaardige kruising van rechts. Al met al redenen te over om aan te nemen dat de parkeergelegenheid hier eindigt.

-Het ontbreken van een bord E4 aan de andere (oostelijke) zijde van de eenrichtingsstraat, waar ook vakken gelegen zijn, bevestigt dat het einde een infrastructurele aard heeft. Indien de wegbeheerdeer het oostelijke parkeerterrein als parkeergelegenheid had willen aanduiden had hij bij de oostelijke inritten ook E4's geplaatst.Bestuurders zien de rijbaan tussen de twee parkeerterreinen als normale weg, zij wordt nog elke dag vier maal volledig vol geparkeerd.

-Ik bestrijd tevens dat ik geparkeerd stond, ik stond niet langer stil dan de tijd benodigd voor het onmiddellijk instappen van mijn passagier. (RVV artikel 1 onderdeel ac)

-Ik maak bezwaar tegen het uitschrijven van de beschikking op kenteken terwijl ik als bestuurder bekend was aan de verbalisant, en er voldoende tijd was mij staande te houden. (WAHV artikel 5, LJN AF1601, LJN BQ2343) Ik heb hem hierop zelfs nog gewezen (op VIDEO)

-In mijn betoog tegen de verbalisant stelde ik dat de werkingssfeer van de E4 beperkt werd door infrastructurele kenmerken omdat een E4 aan de oostelijke zijde ontbrak. Ik heb de wegbeheerder hiervan op de hoogte gesteld, en kennelijk is hij het met mij eens, omdat er onlangs een E4 is geplaatst bij de oostelijke ingang. De wegbeheerder heeft per besluit van 2013-04-03 bepaald dat er een gele streep gelegd moet worden om “parkeren ondanks de paaltjes” tegen te gaan.

-In het door het CVOM toegestuurde zaakoverzicht staat bij de verklaring van de verbalisant: “Ik zag dat een jonge man zonder helm op de scooter aan kwam rijden. Bij controle bleek dat de bestuurder ook geen rijbewijs had. Ik heb voor het niet dragen van de helm een verbaal aangezegd.” Deze verklaring stond niet op de (niet ondertekende) versie de aankondiging van strafbeschikking dd 2012-05-18, maar wel op de ondertekende versie dd 2012-05-24. Ik maak ernstig bezwaar tegen dergelijke manipulatie. Tevens is dat een belachelijke verklaring voor een R397j.

-De akte van beediging in het zaakoverzicht 60****1/1 is op 2012-08-13 ondertekend door de Staatssecretaris, ik ben door deze verbalisant 5 maanden daarvoor bekeurd.

Maar dat is een ander onderwerp.

Maar goed, over andere onderwerpen gesproken: het knipperonderwerp.

Vanmorgen de schrik van mijn leven gehad. Ik stond te wachten voor een rotonde om er op te kunnen. Een vrouw was al op het verkeersplein. En ze knipperde! Niet links maar rechts. Dus ik dacht ok, die gaat er af, dus ben ik nietsvermoedend de rotonde op gereden.
Fout! De vrouw reed gewoon door op de rotonde. Het was bijna raak! Ik schrok me wezenloos. Bijna een ongeluk. Kreeg ik nog een kwaaie kop ook nog mijn richting opgestuurd.

Nu zit ik met het probleem: welke rechtsknippers kan ik nu nog vertrouwen?

Soloman zei:
Was ook een idioot op de weg en achter zijn bureau, en zijn collega's achter andere bureaus. Maar goed.

Alleen die knippers die je op je dashcam kan tonen aan je verzekeraar. Reken maar dat jij nat gaat als zij hem in jouw deur zet.

@Soloman. Je kan er niet op vertrouwen. Want stelt dat het tot een aanrijding komt?
Dan kun je vermoedelijk niet bewijzen dat diegene knipperde. Bovendien, verspeelt iemand die verkeerd knippert zijn recht op doorgang en wordt daarmee schuldig aan een aanrijding?

Mijn vriendin had vorige week iets soorgelijks. Zij wilde een voorrangsweg oprijden (rechts afslaan) en zou dus voorrang moeten geven aan een auto die van links op de voorrangsweg naderde. Echter knipperde deze naar links en het leuk dus aannemelijk dat deze zou afslaan. Zij gaf dus alvast gas en begon alvast de voorrangsweg op te draaien. Die knakker reed gewoon doodleuk door en slalomde om haar heen. Zij over de zeik. Maar hoewel zij een getuige had, was nog steeds de vraag of ze alvast voorrang had mogen nemen anticiperend op dat die persoon zou afslaan? Was deze wellicht vergeten zijn richtingaanwijzer na de vorige bocht af te zetten?

Ik probeer daarom altijd naar andere gedragsfactoren te kijken. Mindert de auto vaart, sorteert deze voor, etc. Liever het zekere voor het onzekere nemen, al kan het zijn dat je daardoor een gaatje mist.

Soloman zei:
Dan vraag ik me af: waarom hebben we knippers op de auto?

Ik krijg steeds meer de indruk dat die er zijn om voorrang te nemen als je van baan wisselt op de snelweg.

Zollie zei:
Soloman zei:
Dan vraag ik me af: waarom hebben we knippers op de auto?
Ik krijg steeds meer de indruk dat die er zijn om voorrang te nemen als je van baan wisselt op de snelweg.
Klopt, gisteren ook nog gedaan. Ik reed op de derde rijstrook met 124 op de cc, op de tweede rijstrook werd ik ingehaald door een Passat met 126 (of iets in die richting). De eerste rijstrook was leeg en er was verder geen verkeer om ons heen. Voor ons reed alleen een vrachtwagen, waar ik uiteraard graag voorbij wilde. Toen ik zag dat de Passat niet opzij ging heb ik mijn knipperlicht aangezet terwijl de Passat nog naast me reed, waarop de Passat toch nog opschoof naar de eerste rijstrook en ik gewoon de vrachtwagen voorbij kon zonder gas te lossen of me voor de Passat te gooien. Werkte prima.

Soloman zei:
Toch had je je gas moeten loslaten en dan achter de passat moeten gaan inhalen.
Dat weet ik best, daarom heb ik het hier gepost. Maar daar had ik geen zin in. Ik had hem ook veel te vroeg naar links kunnen gooien en zo de Passat al eerder opzij moeten dwingen, maar ook dat is weer niet goed. Andersom probeer ik altijd ruimte te maken als ik zie dat iemand zich klem gaat rijden (vaak door even gas bij te geven, dat kan tenminste zonder de cc aan te raken), ik heb de ijdele hoop dat iemand dat ook nog eens spontaan voor mij doet.

Ik geef trouwens toe dat het nogal dubbel is. Normaal gesproken heb ik een hekel aan cc-rijders die hun cc voor laten gaan op het verkeer om hen heen, maar ik doe het zoals je leest zelf ook wel eens.

Soms weet je het niet als inhaler. Misschien is het de eigenaar van de vrachtwagen die wil kijken hoe de chauffeur rijdt. Of wil iemand benzine bezuinigen door in de zuigwind van de truck te rijden.

Dat kan inderdaad, maar in dat geval rijdt diegene al hetzelfde tempo als de vrachtwagen. Ik reed duidelijk veel sneller dan de vrachtwagen, zo goed als even snel als de Passat. Dat valt niet te missen.

Maar goed, dat is niet om het goed te praten. Ik plaatste het hier omdat het in de basis natuurlijk een idiote actie van mij was.

@MWH: een beleefd knippertje waarbij je eerst afwacht wat de auto die je inhaalt doet is toch geen voorrang nemen? Lijkt me nou typisch een voorbeeld van hoe communicatie tussen twee bestuurders wel kan functioneren. Precies waar die knippers voorbeeld zijn: namelijk om te communiceren. Niks mis mee.

Nou, dat valt wel mee.
Dit was bedoeld voor MWH.
(op zijn opmerking dat hij zijn actie idioot vond. Ik heb idiotere acties gezien:D, voor zover je jouw actie idioot zou kunnen vinden (wat ik niet vind))

Soloman zei:
Vanmorgen de schrik van mijn leven gehad. Ik stond te wachten voor een rotonde om er op te kunnen. Een vrouw was al op het verkeersplein. En ze knipperde! Niet links maar rechts. Dus ik dacht ok, die gaat er af, dus ben ik nietsvermoedend de rotonde op gereden.
Fout! De vrouw reed gewoon door op de rotonde. Het was bijna raak! Ik schrok me wezenloos. Bijna een ongeluk. Kreeg ik nog een kwaaie kop ook nog mijn richting opgestuurd.
Ja da's lachen inderdaad. Een tijdje terug had ik een soortgelijke situatie. Ik wil rechtsaf de voorrangsweg op, maar van links komt een auto aanrijden. Wachten dus. Oh nee, ze geeft richting aan naar rechts! Mooi hoef ik niet te wachten! Nou wel dus, mevrouw moest even verderop bij het tankstation zijn... Ging net goed. Geen richting aangeven is best irritant, maar dit is ook verre van ideaal. :|

@Soloman en turbod12; Er wordt hier wel eens beweerd dat mensen schrikken op het moment dat de auto naast hen gaat knipperen (wat mij overigens ook wel eens gebeurt, vooral als die auto een vrachtauto is). In dat licht bezien is het potentieel gevaarlijk.

Laat ik dan eens een andere, echt stomme gewoonte van mezelf delen. Wederom heeft het met de cc te maken. Als ik de cc erop heb en word ingehaald terwijl we een auto naderen, zijn er voor mij twee mogelijkheden. Als de inhaler niet zo snel is, geef ik gas bij en voeg ervoor in. Daarna maak ik overigens wel de inhaalactie op hoger tempo af en ga ik direct naar rechts, zodat de inhaler in theorie ongehinderd blijft.
Is hij iets sneller, dan wacht ik tot het laatste moment met het uitschakelen van de cc of afremmen. Dat in de hoop dat degene links nog net snel genoeg gaat zodat ik hem er net op tijd vlak achter kan mikken met een snelle slinger. Dan rijd ik dus te snel op het ingehaalde voertuig af, ga veel te laat naar links en bumperkleef dan op de cc achter de inhaler aan. *-) Ik ben niet trots op die laatste optie, maar zo doe ik het wel als ik wat langer rijd. *schaam*

Eigenlijk moet ik alleen auto's zonder cc rijden, volgens mij is dat veiliger. :}

Als ik op de snelweg rijd doe ik dat in de Alfa (geen CC) of in de E-klasse (adaptieve CC). In het eerste geval zou ik in de situatie van MWH gewoon mijn gas los laten en in het 2e geval zou ik gas bij geven en ervoor invoegen zonder dat de Passat bestuurder er last van heeft.

Soloman zei:

Maar goed, over andere onderwerpen gesproken: het knipperonderwerp.

Ik draai in dit soort situaties alleen de weg op als het totaalplaatje klopt, dus niet alleen het knipperen maar ook uit de snelheid en positie op de weg moet blijken dat de ander gaat afslaan.

Misschien een beetje makkelijk om van GS hier te plempen, maar niet iedereen kijkt daar:
Ik vind wel dat de Fiat ook best eens naar rechts had gekund, er was immers echt ruimte en tijd zat daarvoor.
Wat de man in de bus doet slaat helemaal nergens op.

Maar daar had ik geen zin in
Dan máák je maar zin, of het verenigt je op een andere manier met de situatie zoals ie is.
Als iedereen alles maar gaat doen of laten waar ie wel of geen zin in heeft, dan weet ik wel hoe het eindigt.

Andersom probeer ik altijd ruimte te maken als ik zie dat iemand zich klem gaat rijden (vaak door even gas bij te geven, dat kan tenminste zonder de cc aan te raken), ik heb de ijdele hoop dat iemand dat ook nog eens spontaan voor mij doet.
Dergelijke situaties zouden zeker getuigen van verkeersinzicht. Ik doe het zelf ook altijd als ik zie dat iemand zich anders klemt gaat rijden. Kleine moeite om dan even een baantje op te schuiven als de ruimte er toch is.

een beleefd knippertje waarbij je eerst afwacht wat de auto die je inhaalt doet is toch geen voorrang nemen? Lijkt me nou typisch een voorbeeld van hoe communicatie tussen twee bestuurders wel kan functioneren. Precies waar die knippers voorbeeld zijn: namelijk om te communiceren. Niks mis mee.
En daar gaan we weer. Hoe weet ik dan of iemand beleefd knippert of hem er voor gaat donderen? Dat kan ik niet ruiken aan enkel die knipper.
In de genoemde situatie zou het niet eens nodig moeten zijn als de auto die achterop komt enig verkeersinzicht heeft.
Wat je ook kunt doen is zelf even gas bij geven om de achterop komende auto niet te hinderen, zoals je eigenlijk in je andere post ook al oppert.

Er wordt hier wel eens beweerd dat mensen schrikken op het moment dat de auto naast hen gaat knipperen (wat mij overigens ook wel eens gebeurt, vooral als die auto een vrachtauto is). In dat licht bezien is het potentieel gevaarlijk.
En daar ben ik er 1 van! Ik blijf van mening dat je helemaal niet hoort te knipperen op dat moment, je kunt immers niet dóór een ander heen. Of misschien heeft iemand je wel daadwerkelijk over het hoofd gezien. Nogmaals, ik zie niet aan de knipper alleen wat iemands bedoeling is.

Deze week inmiddels al weer wat mensen tegengekomen die moeite hebben met invoegen. Mensen die met krap 80 op een 100 weg gaan invoegen. Mensen die nog voor de invoegstrook al richting aangeven om verderop in te gaan voegen.
Ik zou toch eens willen weten wat er in die mensen omgaat en waarom ze dat op die manier doen. Ik denk overigens wel dat die mensen zich mogelijk van geen kwaad bewust zijn, ik zie het immers enorm vaak gebeuren.

Beste Geelhoed,

Heel simpel, en als je een beetje fatsoen in je donder hebt, dan begrijp je wat ik vertel.

Je kan niet zomaar mensen zo op het internet knallen. Nu ook...het is een filmpje waarbij Paulus013 al terecht opmerkt dat er geen enkele uitleg is waarom deze vrouw zo boos is op jou. Wat zij zegt is niet netjes, maar wat is de aanleiding. En dan nog hoef je niet alles zo uit te spreiden. Mensen maken fouten, accepteer dat. Jij zal ongetwijfeld ook fouten maken. In de huidige maatschappij zijn een hoop botte lui tev vinden helaas, maar met jouw actie`s bereik je niet veel.

Nou Boppie, je kunt er best wat mee bereiken. Tegenwoordig heb je voor je het weet een mes tussen je ribben of een honkbalknuppel in je nek. ;)

Terug
Bovenaan