Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Soloman zei:Linksrijder op de A12, de hele weg voor ons leeg. Met 80 waar je 100 mag. Audi uit met NOH-kenteken. Rechts inhalen mag niet dus ik wacht rustig af. Na vijf minuten was ik het zat en knipper met groot licht (tegen mijn gewoonte in). Antwoord: middelvinger.
Joël D. zei:Ik Duitsland heb ik het ook wel eens. Rij je lekker door (180+), wil een auto voor je een vrachtwagen inhalen. Prima, maar ga dan wel naar rechts als je langs die vrachtwagen bent. Helaas gebeurt dat niet altijd. Mijn probleem is dan dat ik ga bumperkleven, dus uit zelfbescherming haal ik dan maar rechts in. (goede smoes he).
vectrafan zei:Soloman zei:Linksrijder op de A12, de hele weg voor ons leeg. Met 80 waar je 100 mag. Audi uit met NOH-kenteken. Rechts inhalen mag niet dus ik wacht rustig af. Na vijf minuten was ik het zat en knipper met groot licht (tegen mijn gewoonte in). Antwoord: middelvinger.
Wat is een NOH kenteken?
Echt 5 minuten?
vectrafan zei:Joël D. zei:Ik Duitsland heb ik het ook wel eens. Rij je lekker door (180+), wil een auto voor je een vrachtwagen inhalen. Prima, maar ga dan wel naar rechts als je langs die vrachtwagen bent. Helaas gebeurt dat niet altijd. Mijn probleem is dan dat ik ga bumperkleven, dus uit zelfbescherming haal ik dan maar rechts in. (goede smoes he).
Nee treurige smoes, is gewoon asociaal rijgedrag![]()
D. Elzinga zei:Carkiller zei:Maar wat had je daarvoor gedaan waardoor die gasten zo boos waren?
Helemaal niets bijzonders, daarom snap ik het ook echt niet. Ik rij gewoon netjes de toegestane snelheid (paar km/u erboven zelfs) en de Laguna kwam rap dichterbij om vervolgens lichtflitsend en claxonnerend op mijn achterbumper hangen.
@Hamer: over de heren heenrijden kon natuurlijk ook, maar ik had niet echt trek in de strafrechtelijke gevolgen van die optie.![]()
Doe ik toch niet?Lange tenen zei:Tja Geelhoed.... iedereen over één kam scheren.
Geelhoed zei:
Zollie zei:Ik had gisteren een goed schrikmoment, en ben zelf ook niet helemaal onschuldig... Op de A7 kom ik met 130 aan en schuift net een man met caravan naar links om een vrachtwagen in te halen. Hij gaf geen centje gas bij en reed net geen 90 denk ik, het ging langzamer dan wanneer vrachtauto's elkaar inhalen, dus ik was al wat geprikkeld, geef gewoon gas bij denk ik dan.
Afijn, de vrachtwagen is voorbij, maar meneer ging niet naar rechts. Ik kon zo gauw niets zien, zeker niet met die caravan in beeld, en hij bleef nog een hele tijd links. Ik ging wat in zijn spiegel rijden en gaf m een seintje met groot licht. Toen ging ie zonder richting aangeven een stuk naar rechts, en omdat ik mijn geduld al een beetje kwijt was heb ik m er toen langs gedrukt voor ie goed en wel op de rechter baan zat.
Toen kwam de beste man ineens weer naar links, waardoor ik bijna t gras in werd gedrukt... Hij leek niet echt geamuseerd, ik schrok me ook dood.
Bleek dat hij nog een oud motorfietsje wilde inhalen, ik zag het ding pas toen ik er voorbij was.
Uiteraard eigen schuld, ik had moeten wachten (maar dat deed ik al best lang)... Maar je moet echt een goed eind naar rechts met een caravan wil ik mijn auto erlangs gooien, dus wat zijn plan precies was weet ik niet. Volgende keer ga ik er gewoon weer rechts langs!
En degene die dan schijnbaar onnodig links rijdt (anders kan je er niet rechts langs), is zeker wél goed bezig?Bij rechts inhalen denk ik aan eigen rechter spelen, als ik maar snel op de plaats van bestemming kom.
Respect? Voor iemand die onnodig links blijft hangen? Niet vergeten wie lokt dergelijke situaties uit?Een grenzeloos gebrek aan respect voor de veiligheid van anderen.
Paulus0013 zei:Respect? Voor iemand die onnodig links blijft hangen? Niet vergeten wie lokt dergelijke situaties uit?
Het zijn ook vaak de linksrijders (om maar eens net zo te generaliseren als jij) die vinden dat ze links mogen rijden, ook al houden ze de boel op. Sommigen zelfs onder de vmax.
Bmwlover1 zei:Vind ik ook, linksplakkers zijn de grootste ratten die er zijn.
Heb er al heel wat wakker geschud door rechts in te halen en ze dan half af te snijden, zal ze leren....
LoveD MyJeep zei:Wat mensen eens zouden moeten laten, ook ik, is denken te weten wat anderen denken en waarom ze iets doen.
LoveD MyJeep zei:De werkelijkheid is, dat je alleen je eigen denkbeelden op een ander projecteert, afhankelijk van hoe jij die situatie oppakt.
Tonnie. zei:Het boetebedrag voor onnodig links rijden is € 130,-; die voor "ten onrechte rechts inhalen" bedraagt € 220,-
De overheid is duidelijk van mening dat rechts inhalen gevaarlijker is dan links blijven hangen.
Durashift zei:Als ik, rechts-rijdend op de snelweg, op een 'linksplakker' stuit.. heb ik dan niet het recht/gelijk om het denkbeeld van 'u rijdt niet rechts, u houdt zich niet aan de wet, te projecteren op de linksplakker?
Als ik vervolgens rechts inhaal, en dus ook de wet overtreed, heeft de linksplakker m.i. het volste recht hetzelfde over mij te denken. Zolang we dit niet tegen elkaar uitspreken zal het goed gaan.. want ik vind wél dat ik meer 'gelijk' heb dan de linksplakker.
Immers, als hij zich aan de wet houdt (wat ik immers ook deed voordat ik hem naderde) was de gehele situatie niet ontstaan.
vectrafan zei:Durashift zei:Als ik, rechts-rijdend op de snelweg, op een 'linksplakker' stuit.. heb ik dan niet het recht/gelijk om het denkbeeld van 'u rijdt niet rechts, u houdt zich niet aan de wet, te projecteren op de linksplakker?
Als ik vervolgens rechts inhaal, en dus ook de wet overtreed, heeft de linksplakker m.i. het volste recht hetzelfde over mij te denken. Zolang we dit niet tegen elkaar uitspreken zal het goed gaan.. want ik vind wél dat ik meer 'gelijk' heb dan de linksplakker.
Immers, als hij zich aan de wet houdt (wat ik immers ook deed voordat ik hem naderde) was de gehele situatie niet ontstaan.
De overheid is het met dit standpunt niet eens. En zet daar terecht zwaardere boetes op. Gevaarzetting is nou eenmaal vele male groter. Begrijp me goed, Ik snap iedereen, die zich ergert aan onnodig links rijden. Is ook naar mijn mening terecht, een boete waardig. Maar dat geeft geen enkel recht om dan maar eigen rechter te spelen.
Als U een inbreker in huis aantreft, mag U hem nog niet slaan. Ook al zegt u nog zo vaak, dat de inbreker een misdrijf heeft begaan dan nog heeft u niet het recht om dan maar zelf een misdrijf te plegen.
U heeft dus niet meer gelijk, sterker nog: zou de politie dit zien wordt U als rechts inhaler aangehouden omdat de gevaarzetting van U overtreding groter is. En afhankelijk van de rijstijl en eventueel afstraffen van de links rijder kunt u dan ook nog een artikel 5 of zelfs invordering rijbewijs aan de broek krijgen.
DAS_BOOT zei:ikzelf heb ook vaak genoeg onnodig linksrijders gewoon rechts ingehaald. ik ga niet achter de linksrijder kleven en hopen tot hij eens naar rechts gaat.
intussen kan er een onoplettend bestuurder aan komen rijden en bijvoorbeeld met mij in botsing komen. ( ja dit heb ik al meegemaakt ).
dus om gevaar te voorkomen haal ik dan gewoon rechts in.
Daar hebben we weer een wijsneus..Durashift zei:Bmwlover1 zei:Vind ik ook, linksplakkers zijn de grootste ratten die er zijn.
Heb er al heel wat wakker geschud door rechts in te halen en ze dan half af te snijden, zal ze leren....
Ik hoop dat je de kwinkslag bent vergeten te plaatsen.. toch?
Bmwlover1 zei:Daar hebben we weer een wijsneus..Durashift zei:Bmwlover1 zei:Vind ik ook, linksplakkers zijn de grootste ratten die er zijn.
Ik hoop dat je de kwinkslag bent vergeten te plaatsen.. toch?
Er is daar een speciaal topic voor, gebruik dat dan ook ipv het forum te vervuilen door mensen te verbeteren.
Voor als je het nog niet wist: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?11,4888105
Dar ken je lekka iedareen verbateren oke?