Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Is niet over het hoofd gezien.
Sla de segwaybestuurder de volgende keer maar om de oren met RVV 35c.

LoveMyJeep zei:
Hier de link met het hele verhaal: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bromfiets/vraag-en-antwoord/wat-is-een-segway-en-wat-zijn-de-verkeersregels.html

Verlichting Segway
Een Segway moet voorzien zijn van een rode retroflecterende lijn aan de achterzijde en een witte of gele retroflector aan de buitenkant van de wielen.
Nee niet het hele verhaal. Wat een onzin om daar alleen de regeling voertuigen neer te zetten. Nee, het hoeft er niet op te zitten. Dat moet het op een fiets ook niet, maar dan moet je in het donker wel van die lampjes op je borst en rug voeren.

(Melding aan website reeds verstuurd)

Geelhoed zei:
Is niet over het hoofd gezien.
Sla de segwaybestuurder de volgende keer maar om de oren met RVV 35c.

LoveMyJeep zei:
Hier de link met het hele verhaal: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bromfiets/vraag-en-antwoord/wat-is-een-segway-en-wat-zijn-de-verkeersregels.html

Verlichting Segway
Een Segway moet voorzien zijn van een rode retroflecterende lijn aan de achterzijde en een witte of gele retroflector aan de buitenkant van de wielen.
Nee niet het hele verhaal. Wat een onzin om daar alleen de regeling voertuigen neer te zetten. Nee, het hoeft er niet op te zitten. Dat moet het op een fiets ook niet, maar dan moet je in het donker wel van die lampjes op je borst en rug voeren.

(Melding aan website reeds verstuurd)

Hehe... Ik bedoelde eigenlijk het hele verhaal dat om die quote heen stond ;)

Kosten trouwens belachelijk veel geld, die dingen.... Voor dat geld zou een lampje toch inclusief moeten zijn!

LoveMyJeep zei:
Geelhoed zei:
Tijd voor wat parkeeridioten?

Staat elke dag zo
tweederdefurr.jpg

Ik vind deze nog wel meevallen.... Die caravan past nooit in de lengte in het vak, dan was ook de straat en/of het trottoir geblokkeerd geweest en op deze manier benut hij de plek "optimaal"... Getuigt in ieder geval van enig verkeersinzicht en ook een beetje sociaal denken - afgezien van het asociaal laten staan van de combinatie dan ;)

Heeft Geelhoed toevallig ook een plaatje van de andere kant?

Ik betwijfel even of de caravan zo het meest efficient staat, omdat er aan de voorzijde nog de verbinding naar de trekhaak zit.

Ik dnek dat de dissel bet over het stukje waar die boom staat valt en dus niet uitsteekt naar de volgende parkeerplaats.

@Geelhoed.

Helemaal niet efficient
Die caravan kan veel meer naar rechts, nog achter de boom. Nou kun je ook niet rechts parkeren want de achterkant steekt er over heen.
Aanpakken, zo'n iemand!

Die caravan kan veel meer naar rechts, nog achter de boom.

Hehe, witte kaasrechte aluminium boom? :-D
Die Caravan kan toch gewoon recht in een vaak en desnoods overhangen met dissel bij de stoep?

Wrangler zei:
Die caravan kan veel meer naar rechts, nog achter de boom.

Hehe, witte kaasrechte aluminium boom? :-D
Die Caravan kan toch gewoon recht in een vaak en desnoods overhangen met dissel bij de stoep?
Tuurlijk, en dan staat de andere kant maar een metertje of 2 op de rijbaan... De bestuurder heeft in ieder geval geprobeerd het optimaal en "sociaal" op te lossen. Dat kan je van de meeste van die andere foto's van Geelhoed niet zeggen, hooguit van de Panda omdat je alleen aan de hand van de foto niet weet of die daar zelf zo is gaan staan of dat er eerst 2 anderen stonden die weg zijn gereden waardoor het er nu lullig uitziet...

afb0057.jpg

Wat is hier mis? Ik zie 2 invalideplekken, maar het wagentje staat daar niet op. Of is het zo dat hier eigenlijk maar 2 hele grote plekken zijn ofzo?

@ Zollie: Ik denk dat het hier idd twee hele brede invalideplekken betreft, maar met zo'n minikoektrommel past het hier zo prima. *-) Wel lekkere (maar niet heus) reclame voor een sportschool: met de auto naar de supermarkt, precies voor de deur parkeren want anders is het zo ver lopen en dan ook nog eens op de invalideparkeeplek gaan staan. En ik neem niet aan dat er een invalideplakaat achter de voorruit zit.

Gister bijna een kind onder de auto, na de rotonde zit er gelijk een fietsers oversteekplaats . Het was donker en er zitten bosjes voor dus zag hem van te voren niet. Dus ik kom eraf en staat/fietst daar een kind onzeker over mijn weghelft, ABS sprong erbij aan en hoorde de banden slippen (voor zover dat kan met ABS). Kind schrok ook behoorlijk want bleef een paar seconden stil staan en met een 'dode' blik naar binnen staren..

Zevens zei:
Gister bijna een kind onder de auto, na de rotonde zit er gelijk een fietsers oversteekplaats . Het was donker en er zitten bosjes voor dus zag hem van te voren niet. Dus ik kom eraf en staat/fietst daar een kind onzeker over mijn weghelft, ABS sprong erbij aan en hoorde de banden slippen (voor zover dat kan met ABS). Kind schrok ook behoorlijk want bleef een paar seconden stil staan en met een 'dode' blik naar binnen staren..

Beetje te hard gereden dus eigenlijk.

20-25 waar 30 mag, fietsers hebben haaientanden daar, snelheid was absoluut niet te hoog!

Zollie zei:
Wat is hier mis? Ik zie 2 invalideplekken, maar het wagentje staat daar niet op. Of is het zo dat hier eigenlijk maar 2 hele grote plekken zijn ofzo?

Zo breed zijn die plaatsen niet hoor als je er met een rolstoel aan de zijkant naast moet. Dat gebakje staat gewoon dwars op de middenlijn die de invalidenparkeerplaatsen scheidt.

Met een dak-lift https://www.youtube.com/watch?v=kyjwLYQ15vY of een andere oplossing aan de zijkant heb je zo een meter ruimte naast de auto nodig. Dan is zelfs een parkeerplaats van ruim 3 meter breed nog best krap.

Zevens zei:
20-25 waar 30 mag, fietsers hebben haaientanden daar, snelheid was absoluut niet te hoog!
Mijn rijinstructeur zei dan: "Ga je dat ook zeggen als je met een bosje bloemen naar het ziekenhuis gaat?"
De praktijk heeft uitgewezen dat je gelijk hebt, je reed niet te hard. Niet omdat je 5-10 km/uur onder de maximumsnelheid reed, maar omdat je op tijd kon stoppen. Als ik je situatiebeschrijving zo lees, is het al gevaarlijk om daar 30 km/uur te rijden en is dat dus te hard.

Het is de eerste afslag van de rotonde van de kant waar ik vandaan kom dus ik heb altijd net wat meer vaart dan wanneer je de 2e of 3e afslag neemt (zo neem ik rotondes althans). Die oversteek zit precies bij het gedeelte waar je weer "veilig" gas kan geven mits er geen fietsers over je rijbaan rijden, ik had gelukkig het gas nog los en kon dus meteen op de rem stappen.

In ieder geval lag mijn snelheid in mijn optiek niet te hoog en is het gelukkig goed afgelopen :)

Zevens zei:
Het is de eerste afslag van de rotonde van de kant waar ik vandaan kom dus ik heb altijd net wat meer vaart dan wanneer je de 2e of 3e afslag neemt (zo neem ik rotondes althans). Die oversteek zit precies bij het gedeelte waar je weer "veilig" gas kan geven mits er geen fietsers over je rijbaan rijden, ik had gelukkig het gas nog los en kon dus meteen op de rem stappen.

In ieder geval lag mijn snelheid in mijn optiek niet te hoog en is het gelukkig goed afgelopen :)

Dit is zo'n gevalletje risicoperceptie waar je over kan blijven discussieren ;)

Je geeft met je "mits" eigenlijk zelf aan dat je daar dus *niet* weer veilig gas kan geven. Dat kan je pas als er geen fietser is, en dat kan je - als ik het goed begrijp - eigenlijk pas zien als je daar (bijna) rijdt. Maar goed, da's puur op basis van wat je schrijft, de werkelijke situatie ken ik niet....

Mergelsberg zei:
Zollie zei:

Zo breed zijn die plaatsen niet hoor als je er met een rolstoel aan de zijkant naast moet. Dat gebakje staat gewoon dwars op de middenlijn die de invalidenparkeerplaatsen scheidt.

Met een dak-lift https://www.youtube.com/watch?v=kyjwLYQ15vY of een andere oplossing aan de zijkant heb je zo een meter ruimte naast de auto nodig. Dan is zelfs een parkeerplaats van ruim 3 meter breed nog best krap.

Dit geeft nou precies aan waarom er dit soort acties voorkomen: de "normale" bestuurder heeft helemaal geen idee van de ruimte die een invalide nodig kan hebben. En dat is niet helemaal onbegrijpelijk, als je nooit een rolstoel uit je auto hoeft te halen denk je daar niet over na.

Om dezelfde reden zie je in Duitsland trouwens vaak ook parkeerplaatsen voor "ouders met kind". Om je kind in een zitje te krijgen moet je deur fatsoenlijk open kunnen en met de standaardbreedte van de parkeerplekken tegenwoordig is dat vrijwel nergens meer mogelijk...

Moet trouwens wel zeggen dat deze situatie wel uitnodigend is voor de "onwetende" niet-invalide. De borden staan vrij ver naar buiten waardoor de indruk wordt gewekt dat het midden van de plek daar is, waar het bord staat en er dus ruimte tussen de 2 plekken is. Alleen een markering op het wegdek had dat al veel duidelijker kunnen maken.

Maar goed, dit gaat vooral om een stukje inzicht en dat is lang niet iedereen gegeven. Valt onder de categorie "ruimte laten als je voor/achter een vrachtauto of grote bus parkeert" en "niet helemaal oprijden tot de streep/het kruisingsvlak als je ziet dat er een vrachtauto/bus af moet slaan die die ruimte nodig heeft voor de draai".

LoveMyJeep zei:
Moet trouwens wel zeggen dat deze situatie wel uitnodigend is voor de "onwetende" niet-invalide. De borden staan vrij ver naar buiten waardoor de indruk wordt gewekt dat het midden van de plek daar is, waar het bord staat en er dus ruimte tussen de 2 plekken is. Alleen een markering op het wegdek had dat al veel duidelijker kunnen maken.

Ik denk dat die markering er ook zeker wel is, maar nu onder die laag straatzand verstopt ligt.

§anitarium zei:
LoveMyJeep zei:

Ik denk dat die markering er ook zeker wel is, maar nu onder die laag straatzand verstopt ligt.
Het ziet er uit of er eerst 3 plaatsen waren en dat er nu 2 invalidenplaatsen van gemaakt zijn.

Al was het denk ik duidelijker geweest als er 1 bord had gestaan met een onderbord dat aangeeft dat het 2 plaatsen zijn. Maar ja dan staat daar in het midden een paal en dat is niet praktisch als je met de rolstoel er langs moet.

Overigens LMJ, je hebt ontzettend gelijk dat mensen die niet dagelijks met een rolstoel of iets dergelijks hoeven te dealen totaal niet zien wat voor ruimte er voor dingen nodig is, of iets wel of niet toegankelijk is. Let er maar eens op hoe vaak je op een dag over een stoeprand stapt die te hoog is voor een rolstoel, of ergens even die 3 treden van het bordes oploopt, een winkel waar de boel zo kort op elkaar staat dat een e-rolstoel of scoot er niet tussendoor kan.

Edit: kofferbak robot, in het geval je rolstoel niet opvouwbaar is. Heeft ook behoorlijk de ruimte nodig als er links van je bijvoorbeeld een rolstoelbus staat. https://youtu.be/pWQNmZUWlcg wel mooi spul dat

LoveMyJeep zei:
Om dezelfde reden zie je in Duitsland trouwens vaak ook parkeerplaatsen voor "ouders met kind". Om je kind in een zitje te krijgen moet je deur fatsoenlijk open kunnen en met de standaardbreedte van de parkeerplekken tegenwoordig is dat vrijwel nergens meer mogelijk...

Maar goed, dit gaat vooral om een stukje inzicht en dat is lang niet iedereen gegeven. Valt onder de categorie "ruimte laten als je voor/achter een vrachtauto of grote bus parkeert" en "niet helemaal oprijden tot de streep/het kruisingsvlak als je ziet dat er een vrachtauto/bus af moet slaan die die ruimte nodig heeft voor de draai".

1e: [parkeerplaatsen voor moeders met kinderen] hier knallen ze zelfs als je expres al extra ruim parkeert (zowiezo probeer ik bij auto's met kinderstoelen uit de buurt te blijven met parkeren) naast een auto welke verdacht veel weg heeft van een gezins auto die daar ook voor word gebruikt (meestal station of MPV met veel kleine schades en niet in gehele topconditie qua uiterlijk), nog knallen ze die deur tegen mijn auto aan... zelf 2x al gehad zelfs toen ik nog in de auto zat, bijde keren verzekerings kwestie gewonnen, waarbij 1x de politie nodig was om de beste man! zijn verzekerings papieren te laten invullen (Vond ie niet nodig, ik had toch maar een oude auto!!).

2e: [inzicht] De gemiddelde nederlander kijkt niet verder dan de motortkap lang is!!

Willem

vectra V6 zei:
LoveMyJeep zei:

1e: [parkeerplaatsen voor moeders met kinderen] hier knallen ze zelfs als je expres al extra ruim parkeert (zowiezo probeer ik bij auto's met kinderstoelen uit de buurt te blijven met parkeren) naast een auto welke verdacht veel weg heeft van een gezins auto die daar ook voor word gebruikt (meestal station of MPV met veel kleine schades en niet in gehele topconditie qua uiterlijk), nog knallen ze die deur tegen mijn auto aan... zelf 2x al gehad zelfs toen ik nog in de auto zat, bijde keren verzekerings kwestie gewonnen, waarbij 1x de politie nodig was om de beste man! zijn verzekerings papieren te laten invullen (Vond ie niet nodig, ik had toch maar een oude auto!!).

2e: [inzicht] De gemiddelde nederlander kijkt niet verder dan de motortkap lang is!!

Willem

1: het blijven mensen hè ;) Ik heb met mijn relatief grote auto en de meestal slechts krappe parkeerplaatsen al geleerd dat de auto maar een auto is en dat er - hoe voorzichtig ik er ook mee kan doen - altijd wel een schade aan ontstaat door onvoorzichtigheid of laksheid van een ander. En met de snelwegkilometers die ik maak is steenslag ook aan de orde van de dag, nog zoiets waar je totaal geen invloed op hebt als je je auto normaal wilt gebruiken...

2: Niet zo trots hoor! Dat geldt niet alleen voor Nederlanders ;)

Ook Willem :}

wil wel wat voorbeelden geven hoor.

Alleen al op de snelweg..
- Ik rijdt zoveel mogenlijk zo ver mogenlik rechts, dat zijn er niet al te veel die dan doen hier.
- als ik aan het inhalen ben op bijvoorbeeld de 2e baan, ik zie dat de auto op de rechtse baan een auto voor hem heeft in de verte die langzamer rijdt, dan zal ik een baantje verschuiven zodat die persoon op baan 1 niet hoeft te remmen.
- Ik sta zeker niet bij ieder stoplicht links, veelal omdat rechts niemand staat als je aankomt maar wel een hele rij links..
- Ik probeer ook anderen de ruimte te geven om hun ding te laten doen als dat nodig is.
- bij een vrachtwagen zal ik van de rem gaan als dat handiger is, ik zal niet mijn leven wagen om er maar VOOR te komen, velen doen dat liever dan even achter een vrachtauto te moeten rijden (ben beroeps chauffeur)..

En we hadden weer een idioot vanmiddag.
Ik reed op de N3, dat is 2 rijstroken 100.
Ik reed weer eens wat harder op links en rechts voor me rijdt een Mercedes erg dicht op een vrachtwagen.
Dus ik denk nog van die komt zo vast naar links, maar hij bleef verdacht lang er achter plakken.
Dus ik ga er vanuit dat ie niet naar links komt, hij had immers alle tijd en ruimte en die nam hij niet. Nee wat doet meneer, plots vlak voor me schuift ie heel langzaam, zonder richting aan te geven, naar links. Fijn, dan kan je alsnog flink afremmen.

Verderop gaat meneer weer tot vlak achter een vrachtwagen kruipen en dan weer heel langzaam, zonder richting aan te geven, naar links.
Ik hoop voor zo iemand dat er eens iemand op links rijdt, die langzamer dan de vrachtwagen rijdt, dan ramt ie hem namelijk zo achterop. Als je erg dicht op een vrachtwagen rijdt, zie je nooit wat er naast of voor gebeurt.

Ik doe het niet vaak, maar toch weer eens 8844 gebeld. Misschien niet eens omdat ik een gezochte misdadiger spotte, maar gewoon omdat ik het echt niet vond kunnen.

Lesauto op de A10. Zat een duo in, het lesbord zat op het dak (magneetding). Ging over de middelste strook terwijl de weg helemaal vrij was. Bestuurder zat vrolijk te telefoneren. Ik vind dat zo achterlijk, dus maar ff doorgegeven, kunnen zij beslissen of ze er iets mee doen of niet.

Normaal zie je het ook vaak genoeg, dan passeer ik rechts of ik passeer links en schiet dan voor m langs naar rechts. Maar in een leswagen, sorry... Die L op je wagen valt op, weggebruikers kunnen rekening houden met eventuele rare acties of er tenminste wat begrip voor opbrengen. Met een L op het dak gun ik je wat meer speelruimte, maar dit soort dingen geef ik dan wel echt door. Ben ik de gek dat ik me een soort belazerd voel en het doorgeef?

Zollie, zeer terecht dat je dat gemeld hebt. Al denk ik dat de politie er weinig mee zal doen tenzij er zeer regelmatig van meerdere mensen klachten binnen komen.

Ik kwam vanmiddag tussen Druten en Deest een hele kluwen scholieren tegen die het blijkbaar normaal vonden om met 3 en zelfs 4 naast elkaar ongeveer op de fietsstrook aan de verkeerde kant van de weg te fietsen. Totaal verruckt. De Van Heemstraweg is al niet heel breed en het is een behoorlijk drukke weg met het nodige landbouwverkeer.

Ik hoop niet dat dit een trend wordt van de winter, want dat is toch niet zo fijn om tegen te komen als je een anderhalve ton aan flyers achterin hebt staan.

Zollie zei:
Ik doe het niet vaak, maar toch weer eens 8844 gebeld. Misschien niet eens omdat ik een gezochte misdadiger spotte, maar gewoon omdat ik het echt niet vond kunnen.

Lesauto op de A10. Zat een duo in, het lesbord zat op het dak (magneetding). Ging over de middelste strook terwijl de weg helemaal vrij was. Bestuurder zat vrolijk te telefoneren. Ik vind dat zo achterlijk, dus maar ff doorgegeven, kunnen zij beslissen of ze er iets mee doen of niet.
Ben ik de gek dat ik me een soort belazerd voel en het doorgeef?

Wil je een eerlijk antwoord?
Ik wil niet zeggen dat je gek bent, maar ik vind het wel van de zotte dat je daadwerkelijk de politie belt voor een man die bellend op de middelste baan rijdt met een L-bordje op het dak.

Het zou niet eens in me opkomen om de politie te bellen voor zoiets. Als het een dronken bestuurder zou zijn, zou ik het me kunnen voorstellen. 'Klikken' voor zoiets vind ik echter nogal stompzinnig. No offence, maar ik heb je verhaal dan ook met wat verbazing gelezen.;)

Ik zal nu wel de wind van voren krijgen vanwege mijn onverantwoordelijke gedrag 8-), maar dat krijg je als je mensen op hun mening vraagt.;)

Dat mag.
Op een of andere manier voelde ik me een soort belazerd, wel met je L op het dak (die er zo af kan), en dan zo rijden? Überhaupt vind ik zulk rijgedrag het waard om flink beboet te worden, maar met zo'n L al helemaal. Als je een gewone auto doorbelt zal de politie als ze al gaan kijken weinig vinden, dan wordt er vast ineens netjes gereden. Maar met zo'n L komen wel wat extra regeltjes om de hoek, en ik heb dus een stille hoop dat het duo, indien gecontroleerd, gepakt is op oneigenlijk gebruik van een leswagen of iets in die geest.
Je bent in mijn ogen gewoon een eikel als je in een leswagen bellend onnodig links rijdt, en dan hoop ik dat je aangepakt wordt.

Ben het met je eens hoor, BA. Vindt het ook een vrij rare actie. Prima als je er iets van wilt zeggen, maar ga er dan even naast rijden en gebruik je toeter.

Zollie zei:
Op een of andere manier voelde ik me een soort belazerd, wel met je L op het dak (die er zo af kan), en dan zo rijden?
Je bent in mijn ogen gewoon een @#$%& als je in een leswagen bellend onnodig links rijdt, en dan hoop ik dat je aangepakt wordt.

Tja, ik voel me ook wel eens belazerd in het verkeer. Gelukkig niet om zulk soort dingen, maar ik kan me het gevoel wel voorstellen.
Als ik me echter om elk geval ga druk maken en elk geval ga lopen doorbellen, dan ga ik kapot aan de stress en herkent de centralist aan het eind van het jaar mijn naam. Daar heb je niks aan.

Je moet zelf weten wat je doet, maar ik zou me niet zo druk maken om dat soort dingen.;)
Just my 2 cents.

@wibi
Ach ach. Je kan best even naar binnen kijken en zolang Willem Holleeder niet achter het stuur zit kun je best even je ongenoegen laten blijken.

Nu klinkt het bijna of ik alles doorbel :) Heb in m'n leven denk ik 4x 8844/112 gebeld in het verkeer. Dit geval, een poolse vluchtstrookridder bij enorme file door hevige sneeuw (die reed echt gevaarlijk hard), en tweemaal gevalletje dronken/nuchter slingeren met 40 per uur op 80-weg. Voor de rest ben ik best gehecht aan mijn toeter en test ik m vaak :D

Dat jullie het niet zouden doen begrijp ik, maar om het nu een rare actie te noemen... Geen haast wel politie, volgens mij deed ik het precies hoe het hoort. Ik heb ook duidelijk aan de centraliste gemeld dat ik niet weet of ze het een actie waard vonden, maar dat ik het op zijn minst even kon melden.

TYN zei:
@wibi
Ach ach. Je kan best even naar binnen kijken en zolang Willem Holleeder niet achter het stuur zit kun je best even je ongenoegen laten blijken.

En als er wel iemand zit die het iets minder neemt met een mensenleven en kwaad wordt schiet die je door je hoofd. Je moet het maar willen...(Feit: is al eens gebeurd op de zwarte markt te Beverwijk).

Vier keer? Zooo. Ik niet een keer, hoewel ik ook zou bellen bij een dronken rijder en levensgevaarlijke omstandigheden. Daar kun je een leven mee redden. Maar ik denk altijd, ik heb ook wel eens fouten gemaakt (ik vergeet er geen een) waarbij ik me nu voor mijn hoofd sla. Alleen heb ik de laatste jaren de telefoon niet meer opgenomen in de auto (ik heb er trouwens geen een meer).

Weet je trouwens hoe hoog een boete is voor onnodig claxonneren?;)

@wibi

Kan zijn, maar ik ga niet door het leven met de gedachte dat ik bang moet zijn voor andere mensen. Misschien in tegenstelling tot jou? Als iemand iets (potentieel) gevaarlijks doet, dan laat ik deze persoon weten wat ik daarvan vind. Is deze persoon het daar niet mee eens, dan nodig ik hem graag uit voor een discussie op de eerstvolgende parkeerplaats.

Mensen met een pistool gaan niet eerst met je praten. Dan doen ze later misschien als je geen weerwoord meer hebt. Motto: verstand komt met de jaren...

Dus jij rijdt rond met de gedachte dat iedereen wel eens een pistool bij zich kan hebben?? Fijne instelling, zeg.

Nee, ik bemoei me er niet mee en dat zouden meer mensen moeten doen. Dan hoef ik me ook geen zorgen te maken wat iedereen bij zich zou kunnen hebben. Je zou een vergelijking kunnen maken om met een fiets op een gelijkwaardige kruising en van rechts komende voor een vrachtwagen af te slaan naar links...tsja, je had voorrang...(met nadruk op had...)

Je bemoeit je er niet mee? Dat zouden helemaal niet meer mensen moeten doen. (td) Ben jij dan ook zo iemand die z'n mond houdt als iemand uitflipt tegen een cassiére? Of iemand die stug door het raampje naar buiten blijft kijken als iemand geweldadig wordt tegen de conducteur?

Ik namelijk niet, en daar ben ik trots op ook.

Mwah als we allemaal makke lammetjes worden, dan regeert de angst... lange leve de vrijheid die dat oplevert! We zijn al hard op weg op dat gebied.

308800_10151504426734008_105810610_n.jpg

Rechts erlangs, toeter en als ik er voorbij ben knipper naar rechts.
Werkt uitstekend (tu)

Ik zal nooit mn mond houden, daarvoor ben en blijf ik een Amsterdammer (tu)

Mij lijkt iemand die uitflipt tegen een cassiere toch wel wat anders dan iemand die bellend niet rechts houdt... In het eerste geval zal ik me er best mee bemoeien als het te ver gaat, in het tweede geval haal ik mijn schouders op. Ik zou er niet voor bellen, alleen al om het feit dat het totaal geen zin heeft. Ze sturen echt geen wagen naar dat traject om die auto te vinden. Bovendien is de kans groot - ALS ze hem al vinden - dat hij niet meer belt. En zo is het met de meeste idiote acties in het verkeer, ook met zo'n poolse vluchtstrook-sneeuwcoureur. Tegen de tijd dat er iemand van de politie kan zijn, is het allang voorbij...

Daarnaast: je rijdt auto. Je ziet iemand anders iets fout doen, in dit geval bellen en niet rechts houden. Vervolgens ga je zelf bellen. Rijdend? Of even netjes gestopt? Want iedere wegridder weet natuurlijk dat bellen - ongeacht of het hands-free is of niet - gevaarlijk is tijdens het rijden...;)

Overigens ben ik het wel eens met wibi dat eigen rechter spelen op de weg meestal zinloos is. Slechts een enkeling ziet een "terechtwijzing" van een andere weggebruiker als vriendelijke aanwijzing dat er iets fout gaat. De meesten nemen het persoonlijk en offensief op. Een discussie op de eerstvolgende parkeerplaats? Je maakt mij niet wijs dat daar een positief eind aan zit, al hoeft dat niets gewelddadigs te worden. Iemand die zo opgefokt wordt dat hij besluit de ander te confronteren door te stoppen op een parkeerplaats gaat zich echt niet terecht laten wijzen. Sowieso reageert de mens meestal aggressief als hen verteld wordt dat ze iets fout doen, niemand wil betrapt worden, iets fout doen en gekleineerd worden. Persoonlijk vind ik eigen rechter spelen in het verkeer door anderen te "wijzen" op hun fouten nogal kinderachtig. Hez zegt meestal meer over de behoefte van de terechtwijzer een ander op de vingers te tikken dan over de "terechtgewezene", die misschien gewoon een dom foutje maakt zoals we allemaal af en toe doen.

Terence zei:

Werkt uitstekend (tu)

Ook hier weer no offence, maar dat vind ik pas een idiote actie in het verkeer.
Ik snap de reden niet dat je je geroepen voelt die man/vrouw te wijzen op het feit dat hij de spitsstrook op kan/moet... Als je er last van hebt ga je er toch gewoon voorbij?

Daar komt nog eens bij dat je de, mogelijk aanwezig zijnde, leerling de stuipen op het lijf jaagt. Toen ik mijn eerste ritje op de snelweg maakte tijdens de les zou je dat bij mij namelijk wel gedaan hebben als je toeterend voorbij komt op de spitsstrook.

Het klinkt misschien wat l*llig dat ik allemaal van dit soort reacties plaats in dit topic, maar ik kon het toch niet laten om te reageren op dit soort dingen.

Als het echt gevaarlijk wordt kan je best evt de politie bellen (alcomobilist, GTA-achtige praktijken enz) maar die God-zelf-achter-het-stuur-types zijn niet zelden zelf degenen die het grootste gevaar vormen op dat moment.

Bentley Arnage zei:
Terence zei:

Werkt uitstekend (tu)

Ook hier weer no offence, maar dat vind ik pas een idiote actie in het verkeer.
Ik snap de reden niet dat je je geroepen voelt die man/vrouw te wijzen op het feit dat hij de spitsstrook op kan/moet... Als je er last van hebt ga je er toch gewoon voorbij?

Daar komt nog eens bij dat je de, mogelijk aanwezig zijnde, leerling de stuipen op het lijf jaagt. Toen ik mijn eerste ritje op de snelweg maakte tijdens de les zou je dat bij mij namelijk wel gedaan hebben als je toeterend voorbij komt op de spitsstrook.

Het klinkt misschien wat l*llig dat ik allemaal van dit soort reacties plaats in dit topic, maar ik kon het toch niet laten om te reageren op dit soort dingen.

Ik doe het precies zo, en kan dus ook antwoord geven :)
-Waarom voel ik me geroepen? Omdat als ze de spitsstrook wel gebruiken zoals het hoort, het de algehele doorstroming van het verkeer ten goede komt.
-Ik hoop dat je een instructeur had die zei dat je rechts moest houden. Zo krijgt iemand nog eens het verkeerd aangeleerd, en schrikken op de snelweg zal je vast nog wel eens overkomen, dan maar het beste leren met een (blijkbaar incapabele) instructeur erbij.
-Een forum is om te reageren op dingen, toch?

Terug
Bovenaan