Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Joël D. zei:Hij haalde die brommobiel in in de binnenbocht en kwam toen bij jouw weghelft uit?
LoveMyJeep zei:Gelukkig had 'ie het zelf door en verontschuldigde hij zich - een duidelijk teken van enig sociaal bewustzijn...![]()
LoveMyJeep zei:De zinsconstructie is misschien wat komisch, maar de actie best begrijpelijk. Ik heb ook wel eens situaties waarin ik het inhalen liever even versnel om daarna mijn "normale" kruissnelheid op te kunnen pakken.... Niet handig om dat te doen bij een geldende snelheidsbeperking natuurlijk, daar weet ik inmiddels ook alles van....![]()
Dr. Vogler zei:Laatst ook een domme fout gemaakt. Ik was in Eindhoven en moest een sanitaire stop maken. Nu weet ik toevallig dat de toiletten van McDonalds altijd zeer net, modern en schoon zijn in vergelijking met schijthokken bij tankstations. Daarnaast zijn ze gratis en hoef je niet eerst een sleuteltje te vragen. Dus hop, op naar de Mac.
In Eindhoven reed ik op de Noord-Brabantlaan richting Veldhoven. Ter hoogte van de N2/A2 heb je bij de kruising 2x de mogelijkheid om de N2 richting het zuiden op te rijden. Dit is de eerste mogelijkheid om voor te sorteren richting de N2 en dit is de tweede mogelijkheid om voor te sorteren richting de N2 (rechts van de berm zie je de rijbaan van de eerste voorsorteerstrook).
De McDonalds bevind zich een kruispunt verder, ook rechtsaf. Ik was de eerste voorsorteerstrook richting de N2 al gepasseerd en kwam bij de tweede voorsorteerstrook (tevens richting de N2). Stom genoeg dacht ik dat ik al bij het volgende kruispunt aanbeland was en dat de McDonalds rechtsaf was. Ik ging dus voorsorteren naar rechts. Terwijl ik op de voorsorteerstrook reed realiseerde ik me dat dit de voorsorteerstrook van de N2 was, welke ik dus niet moest hebben. Rechtdoor had rood, rechtsaf groen. Achter mij reden auto's die de N2 op wilden draaien. Op het moment dat ik zo'n 20 meter van de stopstreep was sprong het verkeerslicht voor rechtdoor op groen. Ik gaf een dot gas erbij en voegde voor het optrekkende verkeer in dat rechtdoor voorgesorteerd stond. Geen nette actie, wat ik ook aan het getoeter kon horen. Normaal doe ik dat nooit.
Stilstaan op de voorsorteerstrook en wachten op een 'gat' (en zodoende de doorgang naar de N2 blokkeren) vond ik geen optie, de N2 oprijden vond ik ook geen slim plan. Dan zit je op de ring en duurt het een eeuw voordat je de fout gecorrigeerd hebt. Bij deze mijn excuses aan de Mercedes Sprinter bestuurder die vol op zijn toeter ramde. :T
vectra V6 zei:Dr. Vogler zei:Laatst ook een domme fout gemaakt. Ik was in Eindhoven en moest een sanitaire stop maken. Nu weet ik toevallig dat de toiletten van McDonalds altijd zeer net, modern en schoon zijn in vergelijking met schijthokken bij tankstations. Daarnaast zijn ze gratis en hoef je niet eerst een sleuteltje te vragen. Dus hop, op naar de Mac.
In Eindhoven reed ik op de Noord-Brabantlaan richting Veldhoven. Ter hoogte van de N2/A2 heb je bij de kruising 2x de mogelijkheid om de N2 richting het zuiden op te rijden. Dit is de eerste mogelijkheid om voor te sorteren richting de N2 en dit is de tweede mogelijkheid om voor te sorteren richting de N2 (rechts van de berm zie je de rijbaan van de eerste voorsorteerstrook).
De McDonalds bevind zich een kruispunt verder, ook rechtsaf. Ik was de eerste voorsorteerstrook richting de N2 al gepasseerd en kwam bij de tweede voorsorteerstrook (tevens richting de N2). Stom genoeg dacht ik dat ik al bij het volgende kruispunt aanbeland was en dat de McDonalds rechtsaf was. Ik ging dus voorsorteren naar rechts. Terwijl ik op de voorsorteerstrook reed realiseerde ik me dat dit de voorsorteerstrook van de N2 was, welke ik dus niet moest hebben. Rechtdoor had rood, rechtsaf groen. Achter mij reden auto's die de N2 op wilden draaien. Op het moment dat ik zo'n 20 meter van de stopstreep was sprong het verkeerslicht voor rechtdoor op groen. Ik gaf een dot gas erbij en voegde voor het optrekkende verkeer in dat rechtdoor voorgesorteerd stond. Geen nette actie, wat ik ook aan het getoeter kon horen. Normaal doe ik dat nooit.
Stilstaan op de voorsorteerstrook en wachten op een 'gat' (en zodoende de doorgang naar de N2 blokkeren) vond ik geen optie, de N2 oprijden vond ik ook geen slim plan. Dan zit je op de ring en duurt het een eeuw voordat je de fout gecorrigeerd hebt. Bij deze mijn excuses aan de Mercedes Sprinter bestuurder die vol op zijn toeter ramde. :T
Officieel moet je dan die N2 op rijden en later weer omkeren, dat is de enige legale manier om dan naar die Mac te komen..
Willem
Soloman zei:Komt uit een ander topic, waarbij een flitsende automobilist voortvarend aan het inhalen is, er na een tijdje achterkomt waarom iedereen zo langzaam rijdt (nou ja, hij haalde vrachtwagens in):
Extra gas gegeven voor het inhalen, zodat ik snel weer 80 kon rijden.....dom, dom, dom.
Ik vond hem zo leuk, die moest ik hier even kwijit.
TYN zei:@Soloman
Daar heb ik echt een hekel aan. Wie ben jij om kilometers lang voor jouw achterliggers te bepalen hoe hard ze kunnen? En ik me kilometers verderop maar afvragen waarom het toch niet opschiet. Waarom doe je dat? En dan geen makkelijk antwoord als, 'ja, het mag toch?'. Nee, uit sociaal oogpunt bekeken: waarom irriteer jij bewust andere weggebruikers?
TYN zei:@Soloman
Daar heb ik echt een hekel aan. Wie ben jij om kilometers lang voor jouw achterliggers te bepalen hoe hard ze kunnen? En ik me kilometers verderop maar afvragen waarom het toch niet opschiet. Waarom doe je dat? En dan geen makkelijk antwoord als, 'ja, het mag toch?'. Nee, uit sociaal oogpunt bekeken: waarom irriteer jij bewust andere weggebruikers?
TYN zei:Als iemand met 120 op de teller (is 110 km/h) kilometers lang op de linkerbaan rijdt dan is deze bestuurder persoonlijk verantwoordelijk voor de slechte doorstroming achter hem. Het is dan een hele kleine moeite om even het gas in te duwen zodat je sneller naar rechts kunt. Daarbij hoef je echt niet de maximumsnelheid+boetemarge te overschrijden.
En waarom ga je er vanuit dat iedereen die sneller wil rijden dan jij automatisch gehaast is? In mijn beleving is dat totaal niet het geval.
Parody zei:Daar komt ook nog eens bij dat mensen de neiging hebben om onbewust meer gas te geven als er iemand naast ze komt rijden. Daardoor duurt de inhaalactie ook nog eens langer, want eer ze dat beseffen ben je ook weer een eindje verder.
IdeJ zei:Ik stoor me meer aan de "middenbaanrijders" die na een duidelijke hint van mijn kant nog steeds niet in de gaten hebben dat ze allang naar rechts kunnen. Uiteraard doe ik dit alleen in gevallen waar ruimschoots de ruimte rechts is.
Misschien moet je je teller eens na laten kijken, dat is nogal een fors verschil. Tevens is die afwijking niet bij elke auto even groot.TYN zei:Als iemand met 120 op de teller (is 110 km/h)...
Waarom houd je je niet gewoon aan de max. snelheid met een caravan? Dan hoef je ook niet die vrachtwagens in te halen en veroorzaak je geen treintje en agressie achter je.TYN zei:Ik ben met een caravan op een neer naar Spanje gereden. Daarbij kon ik soms niet anders dan een tijdje met 110-115 op de linkerbaan rijden om een hele rits vrachtwagens in te halen.
Schrijft diegene die zelf zijn xenon te hoog instelt en mistlampen aan grootlicht gekoppeld heeft...vectra V6 zei:Ergste was nog, het was een Vito lekker beladen met lampstelling op 0, dus de heletijd die ter.... (haagse Bel) lampen in mijn spiegels..
Doe eens even normaal zeg! Wens jij altijd mensen een gruwelijke dood om dergelijke futiele dingen?vectra V6 zei:Tegen de Muur zetten moet ze die klojo's
§anitarium zei:Waarom houd je je niet gewoon aan de max. snelheid met een caravan? Dan hoef je ook niet die vrachtwagens in te halen en veroorzaak je geen treintje en agressie achter je.TYN zei:Ik ben met een caravan op een neer naar Spanje gereden. Daarbij kon ik soms niet anders dan een tijdje met 110-115 op de linkerbaan rijden om een hele rits vrachtwagens in te halen.
Dat is juist gedaan om inhalen te voorkomen!Zollie zei:Zelfs in Nederland is de Vmax voor BE hoger dan voor C.
4. Artikelsgewijze toelichting
Artikel I, onderdeel A
De maximumsnelheid voor motorvoertuigen die een lichte aanhangwagen voortbewegen, wordt door middel van artikel 22, tweede lid, (nieuw) RVV 1990 verhoogd van 80 naar 90 kilometer per uur. Er is een maatschappelijke behoefte gebleken om het voor personenauto's en bestelauto's met een lichte aanhangwagen (tot en met 3.500 kg totaalgewicht) mogelijk te maken op autowegen en autosnelwegen met het vrachtverkeer mee te rijden zonder zich aan een snelheidsovertreding schuldig te maken. De verhoging van de maximumsnelheid voor deze combinaties van 80 naar 90 km/u strekt ertoe om aan deze wens tegemoet te komen. De ingangsdatum van de verhoging van de maximumsnelheid hangt samen met het tijdstip waarop de computersystemen van de politie en de RDW zodanig zijn aangepast en op elkaar zijn afgestemd dat elektronische handhaving van andere maximumsnelheden dan 80 km/u voor voertuigen en voertuigcombinaties die langer zijn dan 6 meter mogelijk is. De verhoging van deze maximumsnelheid geldt niet voor een aantal voertuigen (kampeerauto's waarvan de toegestane maximum massa meer bedraagt dan 3500 kg, vrachtauto's, autobussen, niet zijnde T100-bussen envoor landbouw- of bosbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid) die een aanhangwagen voortbewegen, omdat voor deze motorvoertuigen al zonder dat deze een aanhangwagen voortbewegen een lagere maximumsnelheid van kracht is.
§anitarium zei:@ LMJ: Ik ben het volledig eens met je mening hier. Als iemand met de max. een rijtje vrachtwagens inhaalt, zie ik niet in waarom diegene gas zou moeten geven. Wat dat betreft ben ik ook blij met de cruise control, ik stel die in met de marge en tellerafwijking in mijn achterhoofd, maar dan nog heb je bumperklevers die vinden dat je sneller moet. Zonder cruise control ben ik geniegd om toch sneller te gaan rijden, ik voel me dan opgejaagd namelijk. Agressie tot gevolg etcetera, etcetera.
LoveMyJeep zei:TYN, je reactie geeft eigenlijk precies aan wat ik bedoel met "persoonlijk nemen". Er zijn maar heel weinig bestuurders die bewust anderen in de weg rijden om ze in de weg te rijden. Iemand als Soloman interesseert het geen bal dat er een rij achter hem ontstaat, maar niet om die mensen dwars te zitten, maar omdat hij zich al aan de maximumsnelheid houdt. Vanuit zijn standpunt, doen die achteropkomers hém wat aan, namelijk proberen te dwingen harder te gaan. Reactie: mij maak je niet gek, bekijk het maar. Jij, daarachter, denkt daarentegen dat hij jou op zit te houden en jou dwingt iets anders te doen dan jij had gewild. Jij wilt niet harder om hem op te jagen, hij wil niet langzamer om jou op te houden. Maar beide ervaren het wel als zodanig. Met andere woorden: jij bent net zo "egoistisch" bezig als hij. Dat jij dan een van meerdere auto's bent die "opgehouden" worden doet daar niets aan af.
Het inhalen door vrachtwagens. Als de vrachtwagen wordt ingehaald, is dit knap voorkomen. Dat er nu weer met klein snelheidsverschil ingehaald kan worden, soit, er zijn nog altijd meer vrachtwagens van caravans.Geelhoed zei:Dat is juist gedaan om inhalen te voorkomen!Zollie zei:Zelfs in Nederland is de Vmax voor BE hoger dan voor C.
Niet? Daar denkt de rechtspraak anders over.Zollie zei:Het is niet relevant waarom het is zoals het is.
Zollie zei:Het inhalen door vrachtwagens. Als de vrachtwagen wordt ingehaald, is dit knap voorkomen. Dat er nu weer met klein snelheidsverschil ingehaald kan worden, soit, er zijn nog altijd meer vrachtwagens van caravans.Geelhoed zei:Dat is juist gedaan om inhalen te voorkomen!Zollie zei:Zelfs in Nederland is de Vmax voor BE hoger dan voor C.
R-W zei:vectra V6 zei:Dr. Vogler zei:Laatst ook een domme fout gemaakt. Ik was in Eindhoven en moest een sanitaire stop maken. Nu weet ik toevallig dat de toiletten van McDonalds altijd zeer net, modern en schoon zijn in vergelijking met schijthokken bij tankstations. Daarnaast zijn ze gratis en hoef je niet eerst een sleuteltje te vragen. Dus hop, op naar de Mac.
Officieel moet je dan die N2 op rijden en later weer omkeren, dat is de enige legale manier om dan naar die Mac te komen..
Willem
Had je misschien 10 minuten gekost in dit geval, zuidelijk afslag MMC of noordelijk afslag Vliegveld.