Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Vanochtend 06:30 reed ik op de voorrangsweg (N739) met ongeveer 87 km/u.

Bij een T-splitsing kwam er een vrij nieuwe Opel Insignia stationwagen (zwart) van links. Hij had geen voorrang maar vloog er behoorlijk voor, ik mocht afremmen tot 40 km/u. De man accelereerde helemaal niet dus na een 3 seconden gaf ik een lichtsignaal. Ik bleef op gepaste afstand achter hem rijden (ik kleef nooit).

Vervolgens leek de beste leaserijder een beetje gepikeerd door mijn lichtsignaal dus hij reed het ene moment 70 en remde vervolgens weer af door het gas los te laten. Daarna weer naar 80 en weer gas loslaten. Ik dacht dat hij gedronken had dus bleef op nette afstand.

Het viel me op dat de beste man ook nooit gehoord had van knipperlichten.

Eenmaal bij de snelwegen aangekomen moest de man (ook al reed er geen verkeer) toch nog even op de rem trappen, het verkeer achter mij was inmiddels ook erg verbaasd over zijn rijgedrag.

Toen gaf ik richting aan naar links en ging naar de linkerbaan. Toen ik hem wilde inhalen wilde hij me nog even in de berm drukken.

Toen ik voor hem reed zat ik serieus te denken om nog even te stoppen om te discussiëren over zijn rijgedrag en waarom hij zo gepikeerd op me reageerde. Ik heb me niet gek laten maken door deze idioot, maar toch typ ik dit verhaal...

Na enige reflectie kan ik alleen maar concluderen dat deze man in een erg depressieve periode zit of last heeft van een gezwel aangezien ik mij niet kan voorstellen dat hij zo pissig zou worden om een lichtsignaal die in mijn ogen terecht of logisch was.

zag gisteravond een auto vast staan op een verschrikkelijk handige plek.

gqOAdRZ.jpg

drankrijders (n)

Een leuk topic is dit natuurlijk, maar ik zet toch mijn vraagtekens bij die dashcams. Heb net namelijk Dashcam the Movie gezien van de Telegraaf en kom mij ook een paar situaties tegen waarvan ik denk: nou zeg de bestuurder met de dashcam is ook niet bepaald beschaafd.

Vloekend en tierende zitten ze achter het stuur wanneer ze een verkeersfout of overtreding van een ander vastleggen. En dan gek vinden dat zo'n bestuurder verhaal bij je komt halen?! Dus ja volgens mij zijn die dashboard bestuurders ook niet altijd engeltjes, daar geloof ik namelijk niets van.

Vind het sowieso best een kwalijk zaak als iedereen straks elkaar ligt te filmen in het verkeer, want wij maken allemaal wel eens fouten in het verkeer. En sommige schieten dan direct in een soort paniek, terwijl er meestal helemaal niets aan de hand is.

106Goku zei:
Een leuk topic is dit natuurlijk, maar ik zet toch mijn vraagtekens bij die dashcams. Heb net namelijk Dashcam the Movie gezien van de Telegraaf en kom mij ook een paar situaties tegen waarvan ik denk: nou zeg de bestuurder met de dashcam is ook niet bepaald beschaafd.

Vloekend en tierende zitten ze achter het stuur wanneer ze een verkeersfout of overtreding van een ander vastleggen. En dan gek vinden dat zo'n bestuurder verhaal bij je komt halen?! Dus ja volgens mij zijn die dashboard bestuurders ook niet altijd engeltjes, daar geloof ik namelijk niets van.

Vind het sowieso best een kwalijk zaak als iedereen straks elkaar ligt te filmen in het verkeer, want wij maken allemaal wel eens fouten in het verkeer. En sommige schieten dan direct in een soort paniek, terwijl er meestal helemaal niets aan de hand is.

Er zijn echt wel automobilisten die de dashcam gebruiken als kijk-hem-eens-fouten-maken camera. Soms terecht, verkeersregels zijn afspraken die de overheid ons oplegt om het verkeer veilig te houden.

Maar:

Ik heb mijn eerste leaseauto stuk gereden doordat er een dwaas achter een invoegende vrachtwagen vandaan direct doorschoof naar de linkerbaan (gevalletje rechterbaanvrees). Links reed het 120, rechts zo'n 90 (rijtje vrachtwagens) en de invoegende vrachtwagen reed duidelijk langzamer dan de vrachtwagens op de rechterbaan - ik heb het altijd ingeschat op 70 km/uur.

Ik hield normaal afstand, ik zie bij meerdere auto's voor mij remlichtjes opflitsen. Ik ga rechts van de lnkerbaan rijden, ik zie de auto die achter mij reed met het rechterspatbord het linkerknipperlichtje van de auto voor mij stuk tikken. Ik kan stoppen rechts naast die auto en toen ik stilstond kreeg mijn auto een dreun zo hard dat de achterbank een paar centimeter opschoof. Mijn auto van drie maanden oud was total loss.

Er hebben zich geen getuigen gemeld, dus het was een gevalletje kettingbotsing. Dat gebrek aan getuigen kwam ook doordat we meer oog hadden voor elkaar, met name voor de gewonden.

Als mij dit morgen weer overkomt, wil ik een dashcam hebben die mijn getuige is. En gelukkig, de dashcam wordt steeds 'gewoner', er zijn al meerdere modellen auto's op de markt waar je als optie een dashcam bij kan bestellen.

Leon in z'n SEAT zei:
joebarteam zei:
Ik snap werkelijk niet welke slimmerik bij de overheid ooit bedacht heeft dat bij dagrijverlichting de achterlichten niet mochten branden o_O
Totdat iemand ineens wakker schrok en bedacht dat het mss toch wel wat veiliger was, wanneer de achterlichten ook zouden branden.
Aangezien er hele volksstammen zijn die met alleen dagrijverlichting aan de voorzijde rond tuffen, wanneer gewone verlichting meer dan gewenst is :(
Lang verhaal kort: je wilt het verplichten dat iedereen standaard met dimlicht rijdt?

Nee, want ik ben ook motorrijder.
En wanneer overdag iedereen met dimlicht rijdt, val ik nog minder op voor veel automobilisten...
Helaas zitten er hele volksstammen achter het stuur die met andere dingen bezig zijn, op de automatische piloot rijden, of autorijden als een noodzakelijk kwaad zien om van A naar B te rijden. Veel van deze mensen zijn minder geconcentreerd.

Wat ik wilde aangeven is dat de overheid beslissingen neemt, die de veiligheid zeker niet ten goede komt.
Ik zie erg veel auto's met dagrijverlichting rijden (alleen aan de voorzijde) terwijl het op dat moment een stuk veiliger zou zijn als de achterlichten ook branden (denk aan schemering, grauw weer, regen)

Leon in z'n SEAT zei:
Wordt de schade aan (bijvoorbeeld) de berm nou nog op die vent verhaald? Of mag de belastingbetaler daar weer voor opdraaien?

Als de politie netjes aan de gemeente het kenteken van de veroorzaker heeft doorgegeven en de gemeente zin heeft om de schade te verhalen: ja.

Goku106 zei:

Sommigen draven inderdaad door. Er zitten er ook tussen die iedere dag uren film hebben van wat andere wel niet allemaal fout doen richting hen. De spiegel lijkt bij hen nog niet gezien.

Ik heb deze week ook weer mooie dingen meegemaakt. Een vrachtwagen die over het puntstuk nog even de juiste afslag kiest. Jammer alleen dat zo'n vrachtwagen iets langzamer rijdt dan ik en koos voor dezelfde weg als ik. Tja dan rem je toch even. Je kunt je natuurlijk ook volledig gaan lopen opfokken en schreeuwen dat het niet normaal is wat ie doet. Is het ook niet, maar wat moet of kun je verder?

Over idioten acties geschreven......
Van A naar het kan altijd Betero_O

De N201 is ter hoogte van Vreeland afgesloten en de omleiding is via de A2-A9-A1.
En die laatste is dit weekend ook afgesloten.
Gisteren ben ik ruim 2 uur bezig geweest om van de A2 (Vinkeveen) naar Hilversum te komen.
Uiteindelijk was via Bruekelen geen optie omdat daar alles vanaf de A2 vast stond, de Zuilense ring idem.
De tunneldosering op de A2 bij Utrecht zorgde ook nog voor oponthoud.
Oude rijn: helemaal vast dus dan maar verder via Vianen over de A2 (gekker kan bijna niet) omdat de Jaarbeurs (A12) ook de nodige file geeft.

Best wel idioot om 2 uur bezig te zijn over een stukje waar je normaal een kwartiertje over doet.:T

Rayban zei:
stoterstangen90 zei:
Via Loenen en Loosdrecht dan?
Doe ik al de hele week.
Helemaal vast.
Echt zo ongelooflijk idioot om een omleiding in een omleiding te geven.

Het was behoorlijk druk zaterdag. A2 naar A12 hadden ze de rechter rijstrook niet afgekruist om het verkeer beter te laten te laten invoegen. Ik heb RWS erop geattendeerd en gelukkig deden ze dat zondag wel. Scheelde een behoorlijke bak file.

Daarnaast: als je stukje N201 had gepakt, Kerklaan eraf, via Nigtevecht naar Weesp: 0 file. Dat was dan ook de enige route zonder file, mooi stukje gereden gisteren naar Bussum (y)

Gisteren​ op de A2 ook een idioten inhaalactie meegemaakt: iemand die van rechts keihard inhaalde en direct doorreed naar de meest linkse rijbaan, waarna hij daarna weer direct helemaal naar rechts reed naar de afslag.

Was een gestoorde Duitser in zijn Audio: die heeft vast niet het bordje gezien welkom in Nederland. Want hij reed echt veel te snel!

Terence zei:
Rayban zei:
stoterstangen90 zei:
Via Loenen en Loosdrecht dan?
Doe ik al de hele week.
Helemaal vast.
Echt zo ongelooflijk idioot om een omleiding in een omleiding te geven.

Het was behoorlijk druk zaterdag. A2 naar A12 hadden ze de rechter rijstrook niet afgekruist om het verkeer beter te laten te laten invoegen. Ik heb RWS erop geattendeerd en gelukkig deden ze dat zondag wel. Scheelde een behoorlijke bak file.

Daarnaast: als je stukje N201 had gepakt, Kerklaan eraf, via Nigtevecht naar Weesp: 0 file. Dat was dan ook de enige route zonder file, mooi stukje gereden gisteren naar Bussum (y)

Damned, dat had ik niet verwacht.
De afslag Weesp Diemen op de A9 gaven ze een giga wachttijd door, logischerwijs ga je er dan vanuit dat die hele weg in Weesp vaststaat maar jij kwam net voor het knelpunt bij Weesp.

Ouden Rijn was idd de rechterstrook afgekruist, daar stonden een aantal auto`s dacht aan een aanrijding.
Ook vreemd is dat op de A2 voor de tunnel (niet de hoofdrijbaan) de rechterrijstrook was afgekruist om een file voor de tunnel te creëren.
Dat werkte dus want in de tunnel stond geen file.

Rayban zei:
(..)

Ouden Rijn was idd de rechterstrook afgekruist, daar stonden een aantal auto`s dacht aan een aanrijding.
Ook vreemd is dat op de A2 voor de tunnel (niet de hoofdrijbaan) de rechterrijstrook was afgekruist om een file voor de tunnel te creëren.

Ja, dat is de hele bedoeling van tunneldoseren. Geen file IN de tunnel..:( (n)
Als er bij Ouderijn iets gebeurd is, is tunneldoseren logisch..

Durashift zei:
Rayban zei:
(..)

Eens,
Maar stel dat er brand uitbreekt in de tunnel en je staat in de file........of er knalt een vrachtwagen achterin de stilstaande rij....

Rayban zei:
Durashift zei:
^ Dan worden de vluchtwegen een keer gebruikt. ;)

:)

Alhoewel......we rijden toch niet door die vluchtwegen dus open met die tunnel.
schipholtunnelellende

Door dit geintje deed ik 3 kwartier over 12km.

Ja, dat is mooi klote.
Toevallig vannacht er van zuid naar noord doorheen gereden. Volgens mij wel uniek om aan de overkant een compleet donkere tunnelmond te zien. Is goed stuk daar, denk ik.

Wat betreft camera's.. die zou men nog enigszins mobiel kunnen opstellen.. maar ja, dat moet dan wel op het bestaande netwerk aangesloten worden. Zal niet eenvoudig zijn, denk ik.

Rayban zei:
Durashift zei:
Rayban zei:
(..)

Eens,
Maar stel dat er brand uitbreekt in de tunnel en je staat in de file........of er knalt een vrachtwagen achterin de stilstaande rij....

Tunneldoseren is een financiële kwestie van niet willen investeren in uitgebreide veiligheidssystemen, maar daarop bezuinigen. De minister heeft inmiddels toegezegd dat ze onderzoekt of ze toch gaat investeren.

Idefiqs zei:
Idioter dan dit wordt het niet. :eek::(

Nou ja, dat gebeurt wel vaker. Niet goed natuurlijk.
Inschattingsfout.

Wat ik zie is dat de zon (door de foutieve inhaler) tegemoet gereden wordt.. Er zit een wit/zilveren 208 voor.. valt lekker weg tegen het zonlicht.. (alleen dagrijlicht aan misschien?)

Commentaar van die dashcam filmer vind ik wel een beetje apart.. Hij zegt dat hij door zijn hogere zitpositie de inhalende auto al wel had zien aankomen.. Echter, als ik naar de snelheid op de cam kijk zie ik daar toch weinig van terug.. snelheid neemt pas fors af ná het passeren...
Kan misschien met GPS vertraging te maken hebben?

Inschattingsfout.

Wat ik zie is dat de zon (door de foutieve inhaler) tegemoet gereden wordt.. Er zit een wit/zilveren 208 voor.. valt lekker weg tegen het zonlicht.. (alleen dagrijlicht aan misschien?)
Dat verklaart de filmer zelf dan toch niet?

Als je geen ene donder ziet, is het misschien wijs om helemaal niet in te gaan halen.

Durashift zei:
Idefiqs zei:

Inschattingsfout.

Commentaar van die dashcam filmer vind ik wel een beetje apart.. Hij zegt dat hij door zijn hogere zitpositie de inhalende auto al wel had zien aankomen.. Echter, als ik naar de snelheid op de cam kijk zie ik daar toch weinig van terug.. snelheid neemt pas fors af ná het passeren...
Kan misschien met GPS vertraging te maken hebben?

Je ziet de voorganger nog net de kant van de weg raken, je ziet wat zand opstuiven. Zal niet de eerste keer dat iemand door een dergelijke
uitwijkmanoeuvre de controle over het voertuig verliest ... :(

Weet niet of hier nog iets van groenspoorplaten langs de weg liggen, zodat je de controle over de auto houdt als je onverhoeds uit moet wijken.
Voorbeeld van deze platen zie je Hier.

Zeker een bijzondere actie. Niemand die het doet maar de juiste handeling was geweest om de A44 op te gaan, afslag Oegstgeest / Rijnsburg nemen, onder de A44 door gelijk weer deze snelweg op en af. Zoals gezegd doet niemand dat maar om nou door rood in te voegen om zo je weg te vervolgen is wel opmerkelijk ja. Zeker als je weet dat de banen links van deze overtreder ook rechtdoor gaan. Met wat vriendelijk gebaren naar de bestuurder in de auto links van deze was de bestuurder vast wel wat ruimte geboden. Enige kanttekening: de situatie is daar het laatste half jaar wel enorm veranderd. Niet dat dat deze handeling goed praat, zeker niet.....

Idefiqs zei:

Een grote buiging voor de koerier en (vooral) de bestuurder van de Peugeot vind ik hier wel op z'n plaats. Zeer beheerst gereageerd door beide. Hulde.
Het zou niet de eerste zijn geweest die in een schrikreactie veel te hard aan het stuur trekt, overcorrigeert en vervolgens vol in een tegenligger parkeert.

Vwb de Mercedes bestuurder: als je in een (flauwe) bocht met mogelijk weinig zicht gaat inhalen en daarbij bijna een paar mensen dood rijdt mag je wat mij betreft je rijbewijs een tijdje inleveren.

Idefiqs zei:

Vrouw (71) is rijbewijs kwijt na levensgevaarlijke inhaalactie

OUDE PEKELA - Het rijbewijs van een 71-vrouw uit Drenthe is ingevorderd na een levensgevaarlijke inhaalactie op de N48 tussen Hoogeveen en Ommen. Dat meldt de politie zaterdag.
https://www.telegraaf.nl/binnenland/27920959/__Gevaarlijke_actie_vrouw__71___.html

TYN zei:
Idefiqs zei:

Een grote buiging voor de koerier en (vooral) de bestuurder van de Peugeot vind ik hier wel op z'n plaats. Zeer beheerst gereageerd door beide. Hulde.
Het zou niet de eerste zijn geweest die in een schrikreactie veel te hard aan het stuur trekt, overcorrigeert en vervolgens vol in een tegenligger parkeert.

+1

TYN zei:
Vwb de Mercedes bestuurder: als je in een (flauwe) bocht met mogelijk weinig zicht gaat inhalen en daarbij bijna een paar mensen dood rijdt mag je wat mij betreft je rijbewijs een tijdje inleveren.

-1

;)

Ik had er afgelopen weekend weer 1. Ik moest zo'n beetje driekwart van de A15 uitrijden, 2 baans vanaf Nijmegen richting Rotterdam.
Plots voor mij een Duitser in zijn Benz. Die reed links en bleef dat ook doodleuk iets van 30km lang doen. Dichter er op rijden, groot licht knipperen, knipperlicht, niets hielp. Meneer bleef maar op die linkerbaan. Wel zelf kort op zijn voorgangers rijden, dus ik dacht aanvankelijk nog dat het een doorrijder zou zijn, maar nee hoor.
En het was niet alsof ie zo lekker hard aan het doorrijden was en er rechts geen ruimte was. Op een gegeven moment was ik het toch wel zat en wilde ik er dan maar rechts voorbij. Ja hoor meneer knalt hem er precies op dat moment rechts voor. Dus hup naar links sturen gas onderin en er dan maar gewoon links voorbij. Krijg ik nog een middelvinger ook o_O WTF? Je rijdt kilometers lang onnodig links en hebt nog het lef je middelvinger op te steken.
Ik hing er even verbaasd naast en meneer geeft weer een dot gas en hop zit weer voor mij o_O
Bij de eerste de beste gelegenheid er alsnog maar rechts voorbij gegaan ik was er wel klaar mee.
Zeggen ze wat van rechts inhalen, maar ruim 30km lang op die linkerbaan hangen man man.

Maarrrr..... jij zit dus een kwartier achter die Benz te pushen op de linkerbaan? Of begrijp ik het dan verkeerd? Ken natuurlijk de situatie niet, maar als die Duitser naar rechts kon had jij dat toch ook kunnen doen. Vaak is de boodschap dan ook wel duidelijk. En anders kun je er alsnog langs (nee, mag niet I know). Maar om dat nou een kwartier lang vol te houden. o_O
Edit: bovenstaand is niet als verwijt bedoeld, maar ik probeer de situatie even te snappen :)

Bumperkleven is duurder dan rechts inhalen. ;) Dus beter gewoon meteen rechts inhalen. Scheelt je een boel frustraties.

Springbok zei:
Blackadder the 5th zei:
Springbok zei:
Erg rare actie van Meriva. Blijkbaar is het lastig om naar het juiste stoplicht te kijken..

Was je bang dat de Meriva rechtsaf zou slaan, dat je de toeter gebruikte?

Ik wou hem vooral even waarschuwen dat er iets niet goed ging ;)

Ik vermoed dat de automobilist dat zelf ook wel door had ... ;)
Zelf toeter ik alleen als er direct gevaar dreigt. De laatste keer was dat tijdens het rijden op een 2-baans rotonde, waarbij een auto
op de linker rijstrook me bijna van de rechter rijstrook drukte door de binnenbocht te nemen bij het verlaten van de rotonde ... :(

Vaak werkt toeteren averechts.. Het doelobject schrikt en remt.. waardoor de weg geblokkeerd wordt waar er zonder toeteren misschien wel een vrije baan bleef voor de toeteraar.

In dit geval zie ik de Meriva ook remmen.. maar gezien het wegverloop is dat misschien maar goed ook.. want anders zat de Meriva misschien wel in de zijkant van die auto met aanhanger..? ;)

Zollie zei:
Weinig te beleven laatste tijd, alleen een UPje met een mobiele bestuurder

Ik moest ff 2 keer kijken wat er nu te zien was.:D

Enfin, beter daar ff de berm in dan ff verderop, richting Slootdorp, in die leuke scherpe bochten. ;)

Leon in z'n SEAT zei:
Maarrrr..... jij zit dus een kwartier achter die Benz te pushen op de linkerbaan? Of begrijp ik het dan verkeerd? Ken natuurlijk de situatie niet, maar als die Duitser naar rechts kon had jij dat toch ook kunnen doen. Vaak is de boodschap dan ook wel duidelijk. En anders kun je er alsnog langs (nee, mag niet I know). Maar om dat nou een kwartier lang vol te houden. o_O
Edit: bovenstaand is niet als verwijt bedoeld, maar ik probeer de situatie even te snappen :)
Ik zit niet constant op zijn bumper. In het begin heb je nog hoop dat iemand uit zichzelf naar rechts gaat. 15km verder vervalt die hoop toch enigszins en ga je wat anders proberen. Dus eerst eens wat dichter naar hem toe rijden als je rechts de ruimte ziet. Daarna eens groot licht proberen, knipperlicht naar links. Zelf naar rechts gaan en weer naar links. Deze laml*l was kennelijk alleen op de snelweg in zijn eigen wereld.

Paulus0013 zei:
Plots voor mij een Duitser in zijn Benz. Die reed links en bleef dat ook doodleuk iets van 30km lang doen. Dichter er op rijden, groot licht knipperen, knipperlicht, niets hielp. Meneer bleef maar op die linkerbaan. Wel zelf kort op zijn voorgangers rijden, dus ik dacht aanvankelijk nog dat het een doorrijder zou zijn, maar nee hoor.
Bij de eerste de beste gelegenheid er alsnog maar rechts voorbij gegaan ik was er wel klaar mee.
Zeggen ze wat van rechts inhalen, maar ruim 30km lang op die linkerbaan hangen man man.

Was het niet gewoon druk op de linkerstrook? Zie ik wel eens vaker gebeuren, je kunt dan beter op de rechterstrook met het verkeer meerijden en zo af en toe van rijstrook wisselen als een langzamere voorganger zich aandient ...

Eens. Maar dan zul je zien: ga jij netjes naar rechts, wordt achter je het gat meteen dicht gereden en rijd je jezelf uiteindelijk klem.

520d zei:
Eens. Maar dan zul je zien: ga jij netjes naar rechts, wordt achter je het gat meteen dicht gereden en rijd je jezelf uiteindelijk klem.

Hiermee geef je dus een reden waarom automobilisten op links blijven rijden als het drukker wordt.
Ik vind het klemrijden in de praktijk wel meevallen. Zolang je maar niet rechts gaat inhalen,
wordt je niet snel klemgereden bij het weer opnieuw invoegen.
Degene die het gat snel dicht rijdt is vaak ook dezelfde die voortdurend zo ongeveer op de achterbumper zit ... ;)

Wel of niet klem laten rijden heb je vaak ook zelf voor een deel in de hand. Als je een vrachtwagen nadert weet je dat je op een gegeven moment naar links moet wilt, dat is het moment om een plekje te zoeken. Niet in de laatste plaats omdat je dan nog 120/130 rijdt waarschijnlijk, dan kun je nog fatsoenlijk invoegen. Met 80/90 km/u is dat al een stuk lastiger...

Ik maak het toch geregeld mee dat achterliggers meteen het gat dat ik achterlaat dicht rijden. Zelfs als ik met hetzelfde tempo doorrijd. Ik kan me er niet echt druk om maken, maar het verbaast me wel.

Leon in z'n SEAT zei:
Wel of niet klem laten rijden heb je vaak ook zelf voor een deel in de hand. Als je een vrachtwagen nadert weet je dat je op een gegeven moment naar links moet wilt, dat is het moment om een plekje te zoeken. Niet in de laatste plaats omdat je dan nog 120/130 rijdt waarschijnlijk, dan kun je nog fatsoenlijk invoegen. Met 80/90 km/u is dat al een stuk lastiger...

Bij grote drukte is het verschil tussen de linker- en rechter rijstrook vaak al niet meer zo groot, is het niet door de tragere inhalende (vracht)wagens, dan
wel door de snelheidsbeperkingen die dan vaak gelden. Bij grotere snelheidsverschillen moet je inderdaad verder vooruitkijken en voorkomen
dat je moet afremmen.

Een plekje zoeken betekent ook dat een ander die ruimte ook zal moeten geven.
Degene die je die ruimte niet geven, kun je beter ook voor je hebben dan achter ... ;)

Leon in z'n SEAT zei:

Met genoeg afstand is dat laatste ook niet zo'n probleem. Als het écht druk is maakt het ook niet zoveel uit op welke rijstrook je je bevindt, het rijdt toch nergens echt lekker door.

Blackadder the 5th zei:
520d zei:

Hiermee geef je dus een reden waarom automobilisten op links blijven rijden als het drukker wordt.
Ik vind het klemrijden in de praktijk wel meevallen. Zolang je maar niet rechts gaat inhalen,
wordt je niet snel klemgereden bij het weer opnieuw invoegen.
Degene die het gat snel dicht rijdt is vaak ook dezelfde die voortdurend zo ongeveer op de achterbumper zit ... ;)

In situaties waarbij een vrachtwagen begint met inhalen en iedereen dus massaal op zijn rem moet links terwijl ik rustig weer rechts zat dan ga ik niet mee op mijn rem staan als ik nog vrij baan heb.
Gewoon gas los.

Terug
Bovenaan