PauseBreak
Kilometervreter
Leon in z'n SEAT zei:D2 stelt dat die auto's zelden zonder toeters en bellen rijden, ik betwijfel dat. That's all. De rest van de discussie veroorzaak je zelf ( no offence).PauseBreak zei:Leon in z'n SEAT zei:Oh er zal zeker een stuk planning aan vooraf gaan, maar op een gegeven moment moet die MICU weer terug 'naar huis'. Een transportonderneming zorgt dan wel dat er een retourvrachtje is gepland, al dan niet tegen gereduceerd tarief. Hier zal dat niet zo makkelijk gaan. Dus dan rijdt zo'n auto al gauw in de helft van de gevallen zonder toeters en bellen lijkt me, dat is wat anders dan 'zelden'. Dat wil ik er maar mee zeggenPauseBreak zei:Leon in z'n SEAT zei:Tja dergelijke spoedritjes laten zich slecht plannen, dus ik schat zo in dat die voertuigen in de helft van de gevallen leeg en zonder spoed terugrijden naar de standplaats. Maar dan nog, die dingen rijden er niet voor de kat z'n viool. Volgens mij zijn er twee oplossingen. Was de actie onbewust? Rijbewijs inleveren en auto doneren aan de brandweer voor een oefening. Was de actie bewust? Rijbewijs inleveren, betreffende persoon arresteren en geboeid in de auto zetten en deze alsnog doneren aan de brandweer voor een oefening. Man man man, wat bezielt mensen toch om hulpdiensten te frustreren, ik kan daar echt met m'n kop niet bij[D2] zei:Het ging in dit geval om een zgn. MICU, oftewel een mobiele intensive care-unit. Ik kan mij voorstellen dat die zelden zonder signalen rijden, en het linksrijden is ook extra goed voor te stellen. Wat die automobilist deed vind ik dan weer niet voor te stellen...Ben wel benieuwd of we hier nog wat van gaan horen.![]()
Het is een MICU. Die rijden zelden zonder dat het vooraf is gepland. De reden is vrij simpel, er gaat meer personeel mee (arts-intensivist, verpleegkundigen + ambulancebroeders) en de patiënten zijn doorgaans niet het meest stabiel of er al te best aan toe. MICU wordt vooral gebruikt om patiënten van ICU naar ICU / OK te rijden, en ja, dat gaat logischerwijs met licht- en geluidssignalen.![]()
We hebben het hier over een MICU die werd gebruikt voor patiëntenvervoer en die blauw-blauw voerde. Ik zie niet wat jouw post toevoegt aan de discussie.![]()
Nou ja, het zijn geen normale ambulances. Het enige dat ze gemeen hebben is dat sommige MICUs op een ambulancepost staan (sommige ook niet, die staan bij ziekenhuizen) en dat er een gediplomeerd ambulancechauffeur op rijdt. Een gewone ambulance rijdt vaker zonder blauwblauw dan een MICU, want de inzet van een MICU is veel duurder en het soort inzet is ook meer tijdkritisch. Dus het gebruik van het woord 'zelden' lijkt me wel gepast eigenlijk.