Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Terence zei:
Carfanatic zei:
verder stopte er natuurlijk niemand?

Uiteraard niet, ik was te laat met een kleine brandblusser om iets te doen.

Video erbij: https://youtu.be/8aJi4qmy-aU

Op 4:49 rijdt zelfs een brandweerauto voorbij die vervolgens ook gewoon langs de brandende auto rijdt?

En voor de auto stopt. Als je goed kijkt zie je deuren openslaan en even later stoom van de auto afkomen.

Die van 4:49 rijdt er wel langs, maar ik zie nu inderdaad dat er op 3:15 ook al een brandweerauto langs komt die inderdaad wel stopt, dat had ik niet gezien tijdens het skippen in het filmpje.. ;) Had ook niet gezien dat er al een brandweerauto voor de auto stond, nu zie ik het inderdaad.

Renault Grand Scenic zei:
Ik keek 5 minuten geleden naar Knevel en van den Brink en ik meen daar Youtube-beelden gezien te hebben van Geelhoed in een item over de aanpak van verkeershufters door Rotterdam. Ik ben heel lang al wat minder actief maar herkende de groene motorkap met ronde lampen erop meteen!

Volgens mij is Geelhoed tegenwoordig van naam veranderd? Je bent nu ''sarcast''. Ik zou de beelden opzoeken in ieder geval ;)

Wat een domme filmpjes. De helft is gewoon van mensen die niet kunnen rijden (C1 op Ambulance, taxi die een te wijde bocht neemt, auto die bijna spint in de bocht).

Terence zei:
https://www.eo.nl/tv/knevelenvandenbrink/artikel-detail/tom-coronel-en-carlo-brantsen/

Direct de eerste paar seconden.

Over de niet stoppen discussie hierboven: ik denk dat het gaat over de eerste seconden dat er (zwarte) rook onder een motorkap vandaan komt. Sowieso elke vrachtwagen heeft een brandblusser bij zich en vast ook wel wat personenauto's. Daarmee kan je het begin in de kiem smoren. Op het moment dat ik aankom is er geen beginnen meer aan. Ik zie dat de bestuurder op goede afstand van de auto zit en geen poging doet om iets uit de auto te halen. :)

Ik heb even een stukje van de uitzending teruggekeken. 87% vindt schijnbaar dat hufters harder moeten worden aangepakt.
Zoals ook Tom daar al aangeeft gaat het niet om het aanpakken, maar om het besef bij mensen. Zolang het besef er niet is, dan hebben boetes en cursussen ook totaal geen zin. Ja uiteindelijk misschien wel als iemand fincancieel en geestelijk totaal aan de grond zit daardoor. Maar dat lijkt mij ook niet de manier om tot het doel te komen.
De filmpjes zijn ook weer een slecht gekozen voorbeeld. Het kunnen net zo goed incidenten zijn van deze bestuurders. Er was ooit een programma op tv (net 5?) waar ze mensen een hele rit gingen volgen, daaruit maak je al meer op dan uit slechts een enkel moment.

Mooi ook dat er in het programma weer wordt gezegd dat hard rijden niet meteen huftergedrag is, terwijl er 2 minuten later toch wordt geopperd dat het wel hufterig over kan komen. Dus ja wie bepaalt wie de hufter is?
Voor mij zit er geen verschil tussen de jonge gast die roekeloos en te hard rijdt, of de oude vrouw die zich helemaal nergens meer van bewust is. Ze kunnen beiden iemand de dood injagen.

Ik zie het als actief autorijden of alleen een auto bedienen. Veel mensen doen het laatste, die zijn niet bezig met rijden, maar met bedienen en zien vaak geen gevaar tot het te laat is. Keihard slaan met een hamer is heel leuk, tot hij een keer op je duim terecht komt. Vaak zie je zulke mensen ook de meest domme manoeuvre`s uitvoeren als ze verkeerd rijden, als ze een adres zoeken staan ze stil of rijden ze tergend langzaam. Ze zijn alleen bezig met hun eigen dingetje en vergeten daarbij hun omgeving.

Te hard rijden op zich is niet heel hufterig, maar vaak gaat het samen met kleven, het dichtrijden van gaatjes en noem het maar op. Dat zijn vaak de mensen die hun eigen belang boven alles stellen. Er zijn gelukkig uitzonderingen.

Actief autorijden betekent wat mij betreft ook dat je na moet denken over je eigen positie in het verkeer. Houd je de aan de regels, maar niet te formalistisch. Het verkeer is een dynamisch proces waarin soms regels conflicteren. Dat dien je in te schatten om vervolgens op een zo veilig mogelijke manier de situatie op te lossen. Dus niet drukken duwen met het gelijk aan je zijde, maar anticiperen!

Vrijdag ook weer 2 acties:

1. Ik nader 2 stoplichten, 1 voor rechtsaf en 1 voor rechtdoor. Beiden stonden op groen en ik moest rechtdoor. Bij het stoplicht voor rechtsaf reed een auto met een jonge gast heel erg langzaam en al remmend waarbij hij met zijn achterkant nog half op de rechtdoor helft zat. Op het moment dat ik hem bijna ga passeren geeft ie een enorme ruk naar links, mijn kant dus op. Dus noodstop gemaakt met claxon erbij. Ik kwam toevallig recht naast hem stil te staan en we maakten oogcontact. Tjonge wat keek die levenloos met een halve grijns op zn gezicht.

2. Ik rijd over een rotonde waarbij vanaf mijn kant gezien de driekwart afslag overgaat in de doorlopende weg naar de volgende rotonde. Wanneer ik halverwege ben, dus bij de tweede afslag, komt daar een motorrijder aanrijden. Hij remt netjes en kijkt me aan. Ben 3 meter van hem vandaan, besluit hij heel rustig op te trekken en zijn motor voor me te gooien. Ik snapte er helemaal niks van. Hij laat al het gedrag zien zoals het hoort bij een rotonde waarbij hij mij voorrang moet verlenen en op het laatste moment besluit hij dat ik geen voorrang meer heb? Ook daar noodstop moeten maken en geclaxonneerd. 'Gelukkig' was dit alles in een vrij scherpe bocht dus ik reed ook niet hard. Maar de motorrijder had volgens mij totaal niet in de gaten dat hij fout zat.

Gisteren een senior op de fiets. Ik kom van rechts, we zien elkaar, en hij fietst gewoon strak door. Ik druk een keer op de claxon en hij kijkt niet op of om.

Of hij is echt seniel en doof aan het worden, of zo iemand is dusdanig arrogant dat hij misbruik maakt van zijn positie als fietser in het verkeer.

Mooi gezegd trouwens 520d, het is denk ik ook de juiste manier om zonder brokken door het verkeer te komen.

Kan ik erg van genieten als die opgefokte mannetjes rake klappen krijgen.

Sarcast zei:
U heeft besloten het verkeersbord E1 te gebruiken, sinds de invoering van het RVV in 1990 is volgens artikel 65 lid 3 dit bord echter niet geldig voor weggedeelten die aangewezen zijn als parkeerbestemming.

Dus dit parkeerverbod deugt ook niet?

Beetje slecht leesbaar, maar op het onderbord staat:
Ook in de vakken iedere maandag van 08:00 t/m 20:00 uur

Dit i.v.m. de wekelijkse markt, zoals toevallig op de foto ook te zien is.

Peter_320 zei:
Wat denken jullie hiervan? :)
https://www.liveleak.com/view?i=18c_1401548118

Het is niet goed, maar heerlijk dat ze op het einde klappen terug krijgen. Je ziet veel van zulke filmpjes voorbij komen uit Rusland. Mocht er een aanschouwen, net zo'n geval, waarin de aanvaller een pistool tegen zich gericht krijgt. In goede handen een perfect middel om dit soort druktemakers snel gedeisd te krijgen.

Te hard rijden op zich is niet heel hufterig, maar vaak gaat het samen met kleven, het dichtrijden van gaatjes en noem het maar op.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Er zijn zat mensen die niet te hard rijden die dergelijke ongein ook uithalen.
Wat mij betreft kan je die zaken dus absoluut niet aan elkaar linken. In ieder geval niet zo 1 op 1.

Te hard rijden op zich is niet heel hufterig, maar vaak gaat het samen met kleven, het dichtrijden van gaatjes en noem het maar op.

Ik reed gisteren op de A15 op een 120 km traject waar ik circa 125 op de teller had staan toen ik vrachtwagens aan het inhalen was. Achter mij zat een grote witte bestelbus te drukken waarvan ik het kenteken niet eens kon zien omdat de bus zo dicht op mijn bumper zat. Ik ben naar rechts gegaan zodra dat kon waarna de bus mij voorbij kwam scheuren. Tot mijn verbazing hing er nog een grote platte kar achter die niet bepaald stabiel achter de bus hing. Gelet op de snelheid die ik reed toen deze combinatie mij voorbij ging schat ik de snelheidsovertreding op 35 tot 40 km/uur.

Ik ben benieuwd hoe de combinatie zich houdt bij een noodstop bij 130 km/uur. Ik zou er op dat moment niet voor, naast of achter willen rijden.

Boppie zei:
Peter_320 zei:
Wat denken jullie hiervan? :)
https://www.liveleak.com/view?i=18c_1401548118
Het is niet goed, maar heerlijk dat ze op het einde klappen terug krijgen.
Ik ben geen voorstander van geweld maar het deed mij goed om te zien dat één van de bedreigde personen op een gegeven moment al zijn krachten bundelt en de aanvallers vloert.

Paulus0013 zei:
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Er zijn zat mensen die niet te hard rijden die dergelijke ongein ook uithalen.
Wat mij betreft kan je die zaken dus absoluut niet aan elkaar linken. In ieder geval niet zo 1 op 1.

Ik zeg ook niet dat het een op een is. Maar het te hard rijden valt opvallend vaak samen met andere gedragingen. Zeker als het op een snelweg een beetje druk is. Daarnaast heb je ook horken die het bijna uitlokken, sommige weten hem er altijd voor te smijten net voordat jij een vrachtwagen gaat inhalen. En dan rij ik niet te hard.

Wat mij overigens ook veel opvalt de laatste tijd....het niet rechts houden. Bochten snijden we gewoon af, of we nu kunnen zien of er iets aankomt of niet. En dan schrikken als er plots een auto aankomt. Ik kan daar niet bij met mijn kop. Waarom zou je de bocht afsnijden met alle risico`s van dien.

Hier vandaag. De halve wereld wil naar rechts, as usual. Iedere Amsterdammer weet ook dat je of op tijd rechts moet gaan rijden, of je er aso tussen moet wurmen.
Vandaag een A6 die naast me reed, niet eens voor me, en zijn knipper naar rechts deed. Ik ging uiteraard niet in de rem hiervoor, hij ging wel vrolijk naar rechts. Hield op na wat toeteren. Hij deed zijn raam open en er kwamen teksten als kkmongool, je moet me er gewoon tussen laten, doe normaal man en dat ik juist het goede voorbeeld moest geven (was in uniform).
Uiteindelijk reed ie alles voorbij en ging door rood naar rechts, later op de Ceintuurbaan zag ik m weer door rood rijden.

En dat voor een blanke veertiger in pak, gezellig weer :)

Wat klopt hier niet?
Foto550-WX4PWRMR.jpg

:D

Wat klopt er wel?
Van opwinding het hart van de dienstdoende agent tijdens het schrijven van de bonnen.

Een auto die de A10 op komt rijden, bij een oprit met een weefvak met een afrit. Ik kom de afrit af, de auto gaat links rijden, en ik ga rechts. Net als ik bij het puntstuk ben, het einde van het weefvak, dan komt die auto toch weer naar rechts. Ik rij net wat harder, dus ik raak 'm rechts achter.
Ik kan me zo verschrikkelijk ergeren aan mensen die een afrit voorbij rijden, en dan als het eigenlijk niet meer kan, toch nog de afrit nemen, over de dubbele witte streep of zelfs over het puntstuk. Als je dat doet, kijk dan tenminste in je spiegel, of het wel kan, of er niet iemand rechts naast je rijdt, of schuin rechts achter je. Dat scheelt zoveel gedoe.

En het zou beperkt zijn gebleven tot wat blikschade, het snelheidsverschil was niet zo groot, als ik niet op de motor was geweest. Vier dagen ziekenhuis, twee maanden herstel, omdat iemand een ruk aan z'n stuur geeft zonder in z'n spiegel te kijken.

Xtine zei:
Een auto die de A10 op komt rijden, bij een oprit met een weefvak met een afrit. Ik kom de afrit af, de auto gaat links rijden, en ik ga rechts. Net als ik bij het puntstuk ben, het einde van het weefvak, dan komt die auto toch weer naar rechts. Ik rij net wat harder, dus ik raak 'm rechts achter.
Ik kan me zo verschrikkelijk ergeren aan mensen die een afrit voorbij rijden, en dan als het eigenlijk niet meer kan, toch nog de afrit nemen, over de dubbele witte streep of zelfs over het puntstuk. Als je dat doet, kijk dan tenminste in je spiegel, of het wel kan, of er niet iemand rechts naast je rijdt, of schuin rechts achter je. Dat scheelt zoveel gedoe.

En het zou beperkt zijn gebleven tot wat blikschade, het snelheidsverschil was niet zo groot, als ik niet op de motor was geweest. Vier dagen ziekenhuis, twee maanden herstel, omdat iemand een ruk aan z'n stuur geeft zonder in z'n spiegel te kijken.
Niet leuk!
Heb je blijvend letsel?

ClioIVrijder zei:
Heb je blijvend letsel?

Nee, wel "zwaar letsel", maar op littekens na niet blijvend.

Ik post het hier omdat ik het vaak meemaak, en ik hoor het van andere motorrijders, zowel met de auto als op de motor, dat mensen eerst een ruk aan het stuur geven en daarna pas kijken of het wel had gekund. Bijvoorbeeld, als ze ineens op de Tomtom zien dat ze toch de afslag hadden moeten nemen. Dan kijken ze niet eerst in de spiegel maar sturen gelijk naar rechts.

Gelukkig leer je als motorrijder al in de rijles om nog meer anteciperend te rijden dan in de auto :)

@Xtine
"Gelukkig" op de littekens na geen blijvend letsel

Idiote actie van vandaag (waar ik ook wel weer voor afgebrand zal worden)

Beste kalende 40+ Volvo V50 meneer,
Ik vind het best dat je het bochtje van de A27 naar de A58 (afslag Etten-Leur / Roosendaal / Vlissingen) met 110 gps-km/u wil nemen
Maar doe dat dat g*dgloeiende g*dverdomme lekker op de rechterstrook zodat ik je links gewoon nog sneller voorbij kan en ga in g*dsf*cking naam niet zowel de linker- als de rechterstrook rijden.

Of de beste man kan niet rijden,
Of een "antieke" Ford Sierra 2.0i GT met verrote rubbers ligt strakker in bochten dan een Volvo V50 van het 2de type
(Of zal het ook hier weer hebben meegespeelt dat de V50 z'n aandrijving op de verkeerde wielen heeft en de Sierra op de juiste wielen ;) )

[Dat de adviessnelheid in die bocht op 90km/u ligt kunnen we volgens mij wel buiten beschouwing laten]

@ Lycan_Capri: Op het gevaar af dat je vindt dat ik "weer lekker naar je hap"...

Kon je het geduld niet opbrengen om dat lullige stukje achter die "beste man die niet kan rijden" te blijven (met 110 km/u waar een adviessnelheid van 90 km/u geldt) om hem op de A58 met een glimlach voorbij te rijden?

Als je dit al als een "grote idiote actie in het verkeer" beschouwt kan ik alleen maar zeggen (en hopen dat het helpt ;) ) :

[size=large]Denk aan je [/size]
Kloppend-hart.gif

@jazzik

Met dat hart van mij is niks mis, de keuringsarts staat er elke 2 jaar weer van te kijken hoe goed het in orde is

Helaas werd ik dus gedwongen om in die bocht achter die kneus te blijven rijden

En ja het is een idiote actie, want je hoort nooit! onder wat voor omstandigheden dan ook een bocht op de openbare weg over 2 stroken te pakken daar is het circuit voor

En aangezien (bijna) iedereen zweert bij die veilige goed bestuurbare voorwiel aangedreven moderne auto's,
Zou het ook niet nodig moeten zijn.

Direct na de bocht ben ik hem ook met een soort van glimlach voorbij gereden

@Xtine

Dat is erg vervelend. Zo zie je maar, kleine actie, grote gevolgen. Maar als ik de situatie zo lees, had je niet nog defensiever kunnen rijden door ofwel niet in de buurt van de dode hoek te blijven hangen, maar er wat sneller langs te gassen, ofwel direct achter deze persoon te gaan rijden om hem naar rechts te 'dwingen'? Of was daarvan geen sprake?

Lycan_Capri zei:
het bochtje van de A27 naar de A58 (afslag Etten-Leur / Roosendaal / Vlissingen)

De enige bocht van de A27 naar de A58 in westelijke richting die ik zie is enkelbaans. Waar bedoel je?

Nah zo belangrijk zijn wegnummers niet
Het belangrijkste zie ik;
Andere weggebruikers
Wegwijzers
Andere borden (zoals: wegwerkzaamheden, omleidingen en snelheden)

zowel met de auto als op de motor, dat mensen eerst een ruk aan het stuur geven en daarna pas kijken of het wel had gekund. Bijvoorbeeld, als ze ineens op de Tomtom zien dat ze toch de afslag hadden moeten nemen. Dan kijken ze niet eerst in de spiegel maar sturen gelijk naar rechts.
Ik kijk altijd eerst naar het verkeer en daarna pas naar de TomTom. Hierdoor rijd ik ook weleens 'verkeerd', zelfs met TT.
Deze week nog reed ik bij afslag Moordrecht. Ik wil de uitvoegstrook nemen en zie verderop iets van een kleine vrachtwagengevaldinges stilstaan. Ik zag op dat moment nog niet dat de uitvoegstrook verderop eigenlijk gewoon vol en stil stond. Dus ik gelijk weer terug de hoofdrijbaan op. De auto achter me ging al remmend alsnog de uitvoegstrook op. Je kunt er op wachten dat deze daarna vol gaat stromen en dat het een bende wordt. Handig ook stilstand met daarnaast verkeer dat gewoon doorraast.
Ik koos er voor lekker door te rijden, TT stond toch aan en de volgende afslag wel te nemen. Of naja koos... Ik kon lastig nog even tussen de stilstaande auto's duiken.

En ja het is een idiote actie, want je hoort nooit! onder wat voor omstandigheden dan ook een bocht op de openbare weg over 2 stroken te pakken daar is het circuit voor
Ook daar hoor je in principe je lijn te houden ;).
Daarnaast, waarom over 2 rijstroken rijden? Ook al rijd je sportief, dan is daar nog steeds totaal geen noodzaak toe.
Net als mensen die helemaal aan de binnenkant over de vluchtstrook de bocht nemen. Schijnbaar omdat ze dan denken meer ruimte te hebben om te glijden naar buiten toe. Ze zouden eens moeten weten (en begrijpen) dat als je de bocht ruimer neemt dat je dan simpelweg harder kunt.

Als je na een ruime tijd nog steeds zulke woorden nodig heb om je verhaal duidelijk te maken, dan heb je je echt veel te veel op zitten vreten achter je stuur, Lycan_Capri...

@clio4 wat is een ruime tijd?
Ik vind het gewoon gruwlijk irritant dat er zulke mensen rijden

opwinding komt niet echt voor, ik zal wel een x een stuk gaan rijden met een bloeddruk en hartslag meter ;)
Kan ik bewijzen hoe "rustig" ik blijf

TYN zei:
Dat is erg vervelend. Zo zie je maar, kleine actie, grote gevolgen. Maar als ik de situatie zo lees, had je niet nog defensiever kunnen rijden door ofwel niet in de buurt van de dode hoek te blijven hangen, maar er wat sneller langs te gassen, ofwel direct achter deze persoon te gaan rijden om hem naar rechts te 'dwingen'? Of was daarvan geen sprake?

Van naar rechts dwingen was geen sprake, hij reed eerst rechts en ging toen naar links om de A10 op te gaan, maar bedacht zich op het allerlaatste moment en kwam toen weer naar rechts. Ik denk dat hij dat zo laat deed dat 'ie over het witte puntstuk reed. Inmiddels was ik begonnen aan de afrit, waar verder geen verkeer reed.

Ja, ik rij heel defensief, maar blijkbaar toch nog niet genoeg.

Dit soort situaties gebeurt best wel vaak, dat een auto een afrit niet neemt, en dan toch als het eigenlijk al niet meer kan, de afrit alsnog neemt, zonder eerst te kijken. Bij knooppunt Deijl zag ik een auto voorbij het puntstuk rijden en toen tussen het einde van het puntstuk en het begin van de vangrail toch nog de afrit nemen. Blijkbaar moet je er als motorrijder rekening mee houden dat automobilisten dat doen.

Het probleem op de motor is dat automobilisten je echt niet zien. Ze zijn zo gespitst op het zien van andere auto's, dat je hersenen andere dingen dan auto's uitfilteren. Dat wordt hier geillustreerd:

https://www.youtube.com/watch?v=UtKt8YF7dgQ&list=PLE9CC1569697BFF96

Och daar is het filmpje met de gorilla weer. Bij de emg cursus kwam deze ook langs. Iedereen had de gorilla gezien.

Voer je op je motor trouwens ook altijd verlichting? Ik merk in de praktijk dat verlichting voeren, ook overdag, de zichtbaarheid enorm verhoogt. Zowel van auto's als motor. Een flets object valt makkelijker weg tegen de achtergrond dan een felle lamp.
Ik ben er voorstander van om (verplicht) áltijd verlichting te voeren.

Xtine zei:
Dit soort situaties gebeurt best wel vaak, dat een auto een afrit niet neemt, en dan toch als het eigenlijk al niet meer kan, de afrit alsnog neemt, zonder eerst te kijken. Bij knooppunt Deijl zag ik een auto voorbij het puntstuk rijden en toen tussen het einde van het puntstuk en het begin van de vangrail toch nog de afrit nemen. Blijkbaar moet je er als motorrijder rekening mee houden dat automobilisten dat doen.

Ik rijd zelf ook motor en wellicht was me in jouw situatie hetzelfde gebeurd, makkelijk oordelen vanachter een scherm natuurlijk, maar ik probeer in ieder geval nooit tussen links een auto en rechts een afrit te rijden. Dat is me veel te link, daar wil ik gewoon niet zijn. Wat je zegt, men ziet je gewoon niet. Als ik voorzie dat ik in zo'n situatie ga komen dan gaat het gas er op, of juist er af.

Paulus0013 zei:
Ik ben er voorstander van om (verplicht) áltijd verlichting te voeren.

Helemaal mee eens. (y) Hier in Litouwen is het verplicht en het is gewoon enorm prettig als iedereen verlichting voert. Je ziet auto's in bepaalde situaties gewoon eerder (denk aan: zon tegen, achteropkomend verkeer, verre tegenliggers, donkere stukken weg etc.) en bij schemering is er geen twijfel vanaf welk moment verlichting écht nodig is. Bovendien geeft het ook gewoon een prettig verkeersbeeld vind ik. Als iedereen maar kriskras door elkaar wel of geen verlichting voert geeft dat een onrustig beeld.

Ach voor mezelf was het ook een stukje gemakzucht. Dan hoef ik verder niet na te denken of ik op een net wat te donkere plek rijd of iets dergelijks.
Toch merk je door de jaren heen dat het verder gaat dan die gemakzucht. Soms vallen auto's nu eenmaal makkelijk weg door omstandigheden.
Als bv een donkere auto net door een schaduwachtige omgeving rijdt zonder verlichting, dan lijkt ie steeds weg te vallen. Dan is het ook lastiger om zijn snelheid in te schatten.

Verkeersregelaars aangereden

In Ulft, in Gelderland, is een verkeersregelaar opzettelijk aangereden. Hij raakte lichtgewond, de bestuurder is aangehouden.

De man van 24 stond gisteren bij de route van de avondvierdaagse, om het verkeer om te leiden. Hij hield een automobilist tegen, die boos werd en doorreed. De verkeersregelaar probeerde de auto te ontwijken, maar die reed toch over zijn voet heen.

De 39-jarige bestuurder stapte uit, gaf de verkeersregelaar een kopstoot en ging ervandoor. Agenten hielden hem later thuis aan.

Retropop
Ook in Emmen is een verkeersregelaar aangereden. Dat gebeurde vannacht, na afloop van het festival Retropop in Emmen.

De verkeersregelaar stond op een rotonde toen hij door een auto werd geschept. De man raakte gewond aan zijn knie en zijn schouder.

De automobilist reed door, de politie is nog naar hem of haar op zoek.
https://nos.nl/artikel/658356-verkeersregelaars-aangereden.html

(n)

Lycan_Capri zei:
@clio4 wat is een ruime tijd?
Ik vind het gewoon gruwlijk irritant dat er zulke mensen rijden

opwinding komt niet echt voor, ik zal wel een x een stuk gaan rijden met een bloeddruk en hartslag meter ;)
Kan ik bewijzen hoe "rustig" ik blijf
Och, dan is het blijkbaar taalarmoede dat je meteen in de krachttermen vervalt terwijl je geheel rustig bent. ;)

Vandaag reed ik af op een verkeerslicht om linksaf te slaan. Toen ik bijna tot stilstand kwam sprong het verkeerslicht op groen waardoor ik eigenlijk een versnelling lager had moeten schakelen want ik sukkelde iets te rustig verder. Misschien was dit de oorzaak dat een auto rechts van me die op de rijstrook voor rechtdoor reed besloot mij af te snijden door precies voor mijn neus alsnog linksaf te gaan slaan. Maar volgens mij had de bestuurder gewoon de verkeerde rijstrook gekozen en koos daarom voor deze actie. Als dat zo was had hij of zij juist geluk dat ik eigenlijk in de verkeerde versnelling zat want anders had het toch weleens tot wat blikschade kunnen komen.

Sarcast zei:
@PM zei:
Sarcast zei:
U heeft besloten het verkeersbord E1 te gebruiken, sinds de invoering van het RVV in 1990 is volgens artikel 65 lid 3 dit bord echter niet geldig voor weggedeelten die aangewezen zijn als parkeerbestemming.

Dus dit parkeerverbod deugt ook niet?
Nee natuurlijk niet. Sterker nog, een E1 plaatsen in een E10 zone...

Hoe zou de gemeente het dan moeten oplossen om de parkeervakken vrij te houden voor de wekelijkse markt (anders dan lief vragen aan iedereen die daar op maandag wil parkeren)?

[size=x-small]Even op mezelf reageren...[/size]

Was het dit topic waarin we het laatst hadden over de do's en don'ts aangaande richting aangeven voor en op rotondes?
Vanavond weer een nieuwe variant gezien: rechtsknipperen bij het oprijden, op de rotonde weer uit zetten, half rond rijden en zonder knipperen de rotonde verlaten...

Het dimlicht stond overigens uit, terwijl het toch al aardig donker werd. De hint met het mistachterlicht nadat ik hem/haar/het had ingehaald werd uiteraard niet gesnapt, of stadslicht werd als afdoende beschouwd bubeko.

@PM zei:
[size=x-small]Even op mezelf reageren...[/size]

Was het dit topic waarin we het laatst hadden over de do's en don'ts aangaande richting aangeven voor en op rotondes?
Vanavond weer een nieuwe variant gezien: rechtsknipperen bij het oprijden, op de rotonde weer uit zetten, half rond rijden en zonder knipperen de rotonde verlaten...

Het dimlicht stond overigens uit, terwijl het toch al aardig donker werd. De hint met het mistachterlicht nadat ik hem/haar/het had ingehaald werd uiteraard niet gesnapt, of stadslicht werd als afdoende beschouwd bubeko.

Mensen knipperen er maar een eind op los denk ik. De enige die voor mij telt is die naar rechts bij het verlaten van de rotonde. De rest is overbodige info. Alhoewel ze er op de rijopleiding wel op attenderen. Paar jaar geleden mijn BE gedaan, toen merkte men op dat je beter links aan kan geven als je driekwart gaat. Ik heb het die dag maar volgehouden, ik wilde het halen. Wat je ook ziet, op een rotonde naar links knippen, maakt niet uit welke afslag.

@PM zei:
Hoe zou de gemeente het dan moeten oplossen om de parkeervakken vrij te houden voor de wekelijkse markt (anders dan lief vragen aan iedereen die daar op maandag wil parkeren)?

Een E4 met daaronder "parkeren verboden op ..."

E10 dan toch altijd? Alleen voor het stukje waar de markt staat dan, niet voor de hele zone.
Of kan dat dan weer niet?

E10 zonder blauwe streep of P-tegel houdt ook een parkeerverbod in voor vakken. Maar dat is een oplossing waaraan wegbeheerders nauwelijks denken. Vaak weten ze het niet eens.

De volgende situatie bij mij om de hoek: Als je vanaf het zuiden komt, zijn er aan de rechterkant een stuk of 3 parkeerplaatsen. Ervoor staat een zonebord E10, en na die 3 parkeerplaatsen staat een einde E10. Echter zijn er na dit einde bord, aan de linkerkant van de weg nog parkeervakken, wel met een blauwe streep. Als je vanaf het noorden komt, vallen die vakken wel weer in de zone. Nu vraag ik mij dus af, of die blauwe strepen een betekenis hebben zonder een bord.

Nee, geen betekenis.
Maar dan staat er 1 bord niet juist. Voor het parkeren even een filmpje maken!

Terug
Bovenaan