Het grote evenementen-, beurzen- en museatopic. Inmiddels meer dan 100 bijdragen!

Dat ziet er inderdaad nogal divers uit in Utrecht, ik vond de entree nogal hoog, en dan nog parkeren enz.enz
in Amsterdam was ook iets geloof ik.
Ik heb me maar zitten vergapen bij de oldtimers show in Venhuizen, jaarlijks in het paasweekend.
Daar was ik ook, ook veel leuke auto's op de parkeerplaats.

Ik had de meeste foto's van Auto Classiqa al op een andere plaats staan maar hier nog een paar die me opvielen:

Leuk, zo'n rijtje Fiats 500 met mandje en in verschillende kleuren. De lila auto had bovendien leuke en in het Paasweekeinde toepasselijke paasei-decoratie.
GIM4wqK.jpeg

Twee sterren uit mijn jonge jaren, samen vereeuwigd. Indrukwekkend te lezen dat de serie de Dukes of Hazzard blijkbaar het overgrote deel van de geproduceerde Dodge Chargers uit de jaren rond '67 heeft 'geconsumeerd'.
H6J8L70.jpeg

Er waren ook een aantal vrachtwagens present.
SkeVWkk.jpeg

Oh wat leuk zeg.
Vooral die in Westereen!
De Derby
groene b-ascona,
Peugeot 504 us-spec
en de leuke jetta twee deurs, op de achtergrond van die foto zie je een lichtblauwe w124, die zou ooit van mij geweest kunnen zijn.
(y)

In Januari ben ik naar de Bremer Oldtimer Messe geweest. Inderdaad een beurs gevuld met Oldtimers! De Messe heeft zich zelf benoemd tot "Start van het seizoen" in Duitsland en naast vele clubs staan er ook veel Scandinavische bedrijven met auto's die te koop staan.

De beurs is gigantisch, je hebt een "oldtimer parking" buiten, dan heb je (vanaf ingang Sud) 2 hallen met onderdelen en dan kom je in de handelaars hal. (die vol staat met prachtige auto's) Dan heb je de themahal. Dit jaar waren het Japanse sportauto's. Daar is ook een stand van VAG/Autostadt. Nog een hal met clubs en dan 2 hallen met motoren. In de doorgang heb je allemaal kramen (met dure spullen) en een parkeergarage gevuld met auto's die te koop staan. Dit zijn particuliere en bedrijfsauto's.

Duitsland is, je verwacht het niet, erg geïnd op de Duitse merken. Ik denk wel dat 70% van Duitse makelij is. Amerikaans volgt dan, en dan denk ik Japans. Frans, Italiaans en Brits (maar ook Japans eigenlijk) zijn er toch minder, je hoort wel mensen zeggen "och ja die, die had je vroeger". Dat zie je ook in Bockhorn. De prijzen gaan echt nergens over (in Nederlandse ogen dan) , SL's uit de jaren 80 voor 90k, een Multipla voor 15k, een afgetrapte Citroën C5 voor 9k. Maar ook Action Matchbox-autotjes voor 10 euro.

Tot zover mijn inleiding, wat plaatjes, we zaten in een hotel op 5 minuten lopen, dus we zijn zaterdag en zondag geweest. Ik begin buiten op de parkeerplaats:

Alfa Romeo Alfetta

1990 Chevrolet Caprice 5.0 Brougham

Renault 25 V6

Toyota Land Cruiser LX

Lancia Kappa

Opel Kadett E

Citroën BX 19 TRD

Peugeot 505 SRD Break

Chrysler Town and Country

Opel Senator A1

Bentley Mulsanne S

Cadillac Eldorado

Volvo 940 RHD from Sweden

Trabant 601 S

Die zie ik volgens mij wel eens in de omgeving van Weesp. Zo veel zullen er niet in deze kleurstelling rondrijden.
Ik snap goed dat je er de nodige tijd hebt kunnen doorbrengen! :)
Ik kwam trouwens een artikel nog tegen over die taxi. (ik kan het niet helemaal lezen, jij misschien wel)
Taxi artikel

De beurs is inderdaad erg tof, ik ben er ooit per toeval eens geweest, en toen was ik onder de indruk hoe groot het was. Nu was ik op krukken, dus we konden zo wat makkelijker even stoppen en wat rusten.

Als je alles wilt zien, en ook af en toe een praatje en een rust moment, dan is het een lange dag, plus dan nog eens reistijd van 2.5 uur, dat wordt heel krap. Met een overnachting van 100 euro incl ontbijt met 2 personen was dat een makkelijke keuze.

En dan het laatste deel, de "te koop" hoek in de parkeergarage. 5 verdiepingen met handel. Soms voor boeiende prijzen. Eigenlijk is dit wel mijn lievelingsdeel, want daar staan hele leuke auto's.

Het zal niemand verbazen, maar dit was mijn persoonlijke hoogtepunt qua te koop auto's:

Wartburg 353 W

FIAT Panda 34

Volvo 780

Mercedes-Benz 200 W124
Ik heb echt niets met Mercedes, maar dit vind ik dan wel heel erg tof. Een oude gele W124

Volvo 340 & Volvo 242

Volkswagen Transporter T4

Volkswagen Transporter T2

Mercedes-Benz SL

Ford Granada

1976 Ford Tanus Ghia

Audi 80 Quattro

Mitsubishi Colt
Op de foto komt het niet uit, maar deze heeft zo'n dubbel zonnedakje.

Suzuki Super Carry

Lancia Delta

Alfa Romeo 75

Glas 3000 V8

JEEP Wagoneer

Chevrolet Corvette

Al mijn foto's staan hier:

Op 2e Paasdag is er in Rolde altijd een oldtimerdag. Officieel was het een meeting voor Amerikaanse auto's voor bij de Amerikaanse markt. Maar nu zijn inmiddels ook "andere oldtimers" welkom.

Een kleine greep:

1980 Buick Century Limited

1979 Ford Thunderbird

1957 Chrysler Windsor Sportcoupe Hardtop

1979 Chevrolet Camaro

2001 Plymouth Prowler

1973 Pontiac Catalina 400

1951 Chevrolet

1969 Ford Mustang

En mijn persoonlijke hoogtepunt:

1977 Austin Allegro 1500 Special Automatic

Alle foto's staan hier:

Op zondag 27 april 2025 ben ik naar Hernen (bij Nijmegen) gereden om de deelnemers van een voorjaarsrit te fotograferen. De 12e voorjaarsrit van vriendenclub Klassiek Mechaniek Zeeland (https://www.k-m-z.nl/) wel te verstaan. Dat is trouwens Zeeland in Noord-Brabant, niet de provincie.

De rit van 90 km begon in Hernen en nam de 144 deelnemende voertuigen door het Land van Maas en Waal, om weer in Hernen te eindigen. Daar stond uw fotograaf opgesteld.

Het deelnemersveld was verrassend groot en afwisselend. Ik heb lang niet elke deelnemende auto op de foto gezet. Dat is immers nooit mijn opzet.

Het is uiteindelijk een fotoalbum van 98 foto's geworden:

Enkele persoonlijke hoogtepuntjes:

Een vrachtwagen van het Duitse merk Horch: nooit geweten dat ze naast statige auto's ook vrachtwagens hadden gemaakt!

Ik had nog nooit gehoord van het Britse merk NG, dat kitcars bouwt op basis van MG's.

Laatst bewerkt:
Op zaterdag 10 mei ben ik weer eens op pad gegaan. Bij het eindpunt van de 29e Internationale Kiwanis Oldtimerrit in Goes stond uw fotograaf verdekt opgesteld om enkele mooie klassiekers op de foto te zetten.

Net als in Hernen, was ook hier het deelnemersveld lekker divers.

Het is een fotoalbum met 71 foto's geworden:

Mijn persoonlijke favoriet:

Laatst bewerkt:
Op zaterdag 10 mei ben ik weer eens op pad gegaan. Bij het eindpunt van de 29e Internationale Kiwanis Oldtimerrit in Goes stond uw fotograaf verdacht opgesteld om enkele mooie klassiekers op de foto te zetten.

Net als in Hernen, was ook hier het deelnemersveld lekker divers.

Het is een fotoalbum met 71 foto's geworden:

Nog nooit gezien. Wat is dit voor uitvoering van de DS?

Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst gaan kijken bij de Elfsteden Oldtimer Rally.

Wát een hoop moois op wielen!!

Ik heb er dit filmpje van gemaakt:

Ik was afgelopen zaterdag met de AE86 naar 86Dach bij het Deutsches Toyota Museum in Keulen. Tegelijkertijd was er ook een Celica en Supra meeting, dus het was erg druk op het (afgesloten) parkeerterein.

Er waren bij elkaar ongeveer 10 AE86's, maar ik kwam er later achter dat ik te veel heb staan praten en dus geen overzichtsfoto's gemaakt. Bij deze een paar die kwamen opdagen:
AP1GczPzEHu8joj2tATgt_8DHZJ_qucf-NBR3yEw4UT7tD29Ge1nNJvq_AZ8dZDxIQsZEJyvWrJMKUr202dn_ucK6nKnEy9box1QoAYE4hTd7Rq7dovem3But9SE-t9W5_eF8bANRU68p17PHyXaLqqOYJFOhg=w1016-h762-s-no

AP1GczNosWIP8-1owvc6cRmR8guv4eXmxoELV2UuHWB04a3saFL0vGNblAR_QzAztutdMi4Vx-lJOnbWRMd9XJmy6FZEImau58pgjZvG6FhkGhdx885xV25elxxuqe0XnRHKlec6qMYuHQWOoLsbh2HuXk7C6Q=w1016-h762-s-no

AP1GczMFuVXlIImo2vPSc6xpIkckWW4dIVF9GdGSo7n6945grn2uasunYTnMnJrbkIB5nDnk6c6Vm3d6Ld2H7GqLGsgyIll2nLIeniPKmtmjuZ4lOEZEKJEJ0Yb-uu8SMypoVzd3JXe9fxPxk4FZ2cS2g9p19Q=w1016-h762-s-no

AP1GczMdVgelilw0i6qR3sO-BEo5DtKq7Te47MWisNAYcag_YQY1iU_os-PW9YQSERQqqigN6uBvgHrnfg6rU14ARFF20WOVPrsZYabxu4myOgz6tbxp3wJ2XX1K8-Yg_zpYah-O__gsHCutGjoO-o_t9Q8QbA=w1016-h762-s-no

Ik had zelf geen foto's van mijn eigen auto gemaakt, maar hij staat achter de E10 die naast dit kunstwerk stond:
AP1GczPhOonClVlHjBMnQRuiR8SzNasgC6GhlX6BrSLpkfBLEafbMrEtG3231XIObd6b7i3CoDqoGTuMNXTgyTscpNjYv6jvptY9g5_RULraJbb1Gu6s-ZpZlq4HrwozTqY-VUNy4JHHufjcCGFOaevNuHMgyA=w1016-h762-s-no

Iemand heeft een Liftback E80 omgebouwd met Trueno front, alsof het een missing-link is. De afwerking is niet 100%, maar voor een low-budget project ziet het er niet slecht uit. :LOL:

Er waren nog een paar andere kopieën aanwezig:
AP1GczMebyEuKVZQD3vyHmdNjGtmJkodpgj7DQEweiKlKgNUch65UlgsPl6FWlVZl4zSNKMQ-R1xNQe_omrf_u0_y10bCa1tB1mn2gj6BnaYZRztEt9aFX1B3_j2GvVZMmlB7ZSQtKDR3vKrcc0v1g48u6W7xg=w1016-h762-s-no

AP1GczPISryzqBulZBr4aoc4g6ohj3oop2UqjR8ESvEZyw7HyxXhFPNuIpUpAyexuPmVRnQl_9d6_HRWw_K1g11x65BOaf3-CUcjTL1xtYj4xMyHRK4bMX8Ug9wSi1ilDHo4kTiX8SD0wKKAMX0yJwsaDrTkqw=w1016-h762-s-no

Mijn hoogtepunten waren deze oude(re) Toyota's:
AP1GczPWU8ztvLN6Nm2ZZgb5Z5FvYdwsyTqmW-tUxQvjjp5aCPtttyw-FBzFv2UR8kPNyFbQRj0YeQOy9P5ybCjj2f9saZCyjWkO_E1_spFOhXkkUyI2I9R3_ROHhrAJeh07TfoJKFEDuYZ4mwlrM-VDf_Y2pg=w1016-h762-s-no

Starlet KP60 Sport
AP1GczOFjqhpkl35VdNDWHSEBmnU1UuQeqzi6mrPwIpSxMB6vQNgnn8GPtN_uDegPTt2CEeOR4NqpVAUyolxye9G-OQNjHhXgFfQkMxs3JIvRFIX3TE_qd_vVEwZPnZz45UoYx_QJHMF9iI540DYN-Oru3kpgA=w1016-h762-s-no

Corolla KE70 stationwagon
AP1GczOLkHi9ThhUyE2EZO4RWt10963EVNAvdkVYDhcIVybWjqmldbtSgHjGK9efIlvoofJ_wsFC_Jpa-sfY3w03yKHY3Sf_SdQEwpo7wSGA3j5jIDA6LG1gW2Qft9644GB1LAD6AWu_yilGse3U7DKEOEtyqw=w1016-h762-s-no

Een zeldzame Celica GT RA63 (met 2 liter DOHC)
AP1GczMzxj8yG5PIMOBHKTewInIzbEUh0vHij-15-SZ4cnl4ochcqx6YIKIKbEPl9X0YK35ssg4WFmOwN1xXF6vVabaOz-WHnmhQs7Icp0mqgudMhKerDx2Y99_AVYBwW8p8sUt56WumgNDsZH-2LjTm84LGoQ=w1016-h762-s-no

Een originele Celica RA28 (2 liter DOHC)
AP1GczMO313DO-RrxrkBVd5I-0vBY16l1Iu1gRQ441F7BF79suJhgB_Hu86IS1jHgIbJh1cfux2NwFnJgAH8-O-6AYMHvFY5mJ-izJ9LRvMzafkYxn4I_p6HlqUb6rHtOA3s8oK6x-2nG9SCCeiYVYNyE7w9Rw=w1016-h762-s-no

En om af te sluiten deze MR2 met echte Friezinger breitbau bodykit!

Lions Deventer IJsselvallei had weer hun jaarlijkste puzzelrit op 2e Pinksterdag. Tijdens de 'meet & greet' de meeste auto's op de foto's kunnen zetten. Thema was Alfa Romeo dus die waren flink vertegenwoordigd. Mijn favorieten:

Alfa Romeo Spider 1600 '63 by Matt Curlew, on Flickr

Alfa Romeo Giulietta Sprint '62 by Matt Curlew, on Flickr

Alfa Romeo Giulia 1600 Super '71 by Matt Curlew, on Flickr

Alfa Romeo Giulia Super '72 by Matt Curlew, on Flickr

Alfa Romeo GTV '85 by Matt Curlew, on Flickr

Alfa Romeo Spider '95 by Matt Curlew, on Flickr

Alfa Romeo 147 GTA '04 by Matt Curlew, on Flickr

Alvis TC21/100 Special '56 by Matt Curlew, on Flickr

Aston Martin DB7 Vantage '00 by Matt Curlew, on Flickr

BMW 2002 '70 by Matt Curlew, on Flickr

Chevrolet Corvette '54 by Matt Curlew, on Flickr

Datsun 240Z by Matt Curlew, on Flickr

Fiat 128 3P Berlinetta '77 by Matt Curlew, on Flickr

Fiat 128 3P Berlinetta '77 by Matt Curlew, on Flickr

Jaguar E-type Series III V12 '74 by Matt Curlew, on Flickr

Jeep Wagoneer '83 by Matt Curlew, on Flickr

Lancia Flavia Coupe '67 by Matt Curlew, on Flickr

Lancia Flavia Coupe '67 by Matt Curlew, on Flickr

Porsche 356 A Speedster '57 by Matt Curlew, on Flickr

Porsche 356 A Speedster '58 by Matt Curlew, on Flickr

Porsche 930 (911 Turbo) '82 by Matt Curlew, on Flickr

Porsche 911 SC '78 by Matt Curlew, on Flickr

Porsche 944 '86 by Matt Curlew, on Flickr

Opel Omega by Matt Curlew, on Flickr

Peugeot 504 '73 by Matt Curlew, on Flickr

Saab Sonett III '74 by Matt Curlew, on Flickr

Studebaker Gran Turismo Hawk '62 by Matt Curlew, on Flickr

Mooie verzameling bij elkaar, die groene Alfa Spider, parelmoer witte 147 GTA en Fiat 128 3P Berlinetta '77 zijn wel de toppers voor mij! :)

Zo'n mooie kleur groen ook. Alleen dit interieur had ie moeten hebben :D

image22-5.jpeg

Fiat 128 3P Berlinetta '77 zijn wel de toppers

Ook voor mij. Kende die alleen nog maar van de occassionwedstrijden waar @SVF die, volgens mij, vaker heeft ingezonden. Leuk om eens in het echt te zien.

Mensen gebruiken vooral hun Mijn Auto-topics voor meetings e.d merk ik. Best jammer. Vandaag naar Voorst op Wielen geweest. 3e editie en elke keer weer groter. Naast kraampjes, tractoren, motoren, legervoertuigen stonden er vooral veel oldtimers en bijzondere auto's. Die hebben uiteraard mijn voorkeur. Niet alles staat er op (vooral grote Amerikanen niet) maar met 216 foto's geen kattenpis.

Aangezien deze pagina al vol staat met foto's probeer ik het beperkt te houden vanwege de laadtijd. Paar favorieten of die opvielen:

Een merk uit Tsjecho-Slowakije

Aero 18 '30

Een Alfasud doet het altijd gud.

Alfa Romeo Alfasud '78

Dacht even dat het een Ferrari was...

Bitter SC Coupe '85

Lekkere Fairlady

Datsun Sports 2000 '70

Ik kende deze Targa-variant niet

Jaguar XJ-SC '86

Eén van de mooiste

Lancia Beta 2000 HPE '77

Beetje jammer van die 323-wieldoppen

Mazda 1300 '77

Heeft deze niet ooit spot van het jaar gewonnen op het forum? Vind de sedan wel een stuk mooier

Mitsubishi Galant Wagon '81

Leuke combinatie. Mijn ouders hadden vroeger ook een City

Opel Kadett City '78

Populair als replica

Porsche 550 Spyder (1953-1956)

Nederlands trots..?

(Porsche 944) Heijnsdijk '86/'93

Poor man's Porsche maar ik vind hem leuk!

Porsche 914 '73

Was vooral voor Z-Afrika. Je herkent er de Rekord wel in.

Ranger 2500 '72 (GM)

Dacht dat het de Fiat 500 Topolino was met een andere grille en dat is het eigenlijk ook..

Simca 5 '48

Heb ooit een occassionwedstrijd gewonnen met een BRAT

Subaru 1800 4WD Pick-up

Stonden er maar liefst drie. Blijft een prachtige auto

Volvo 480 ES '95

Voorgaande jaren:

Terug
Bovenaan