XBXG
Kilometervreter
Autoliefhebbers van Nederland (en ver daarbuiten) zijn bekend met 's lands mooiste automuseum: het Louwman Museum in Den Haag. Echter, sinds een paar jaar hebben we in ons landje nog een schitterend automuseum erbij gekregen: Metropole in Druten.
Ik had er uiteraard wel eens van gehoord en vele van hun bijzondere klassiekers gezien tijdens klassiekerbeurzen in binnen- en buitenland, maar ik had geen idee dat het zó groot was!
Ik heb er mijn ogen uitgekeken; wát veel moois op wielen is daar te zien!!
Ik heb er een fotoalbum van 139 foto's gemaakt:
Het absolute hoogtepunt voor mij was deze Fiat 8V uit 1954.

Deze auto is zo bijzonder en zo zeldzaam, dat ik niet had verwacht om 'm ooit voor de lens te krijgen.
Maar daar stond ik dan eindelijk oog in oog met een Mazda Cosmo 110S uit 1967.

Ook nog nooit eerder gezien: een Steyr Baby uit 1939.

Eigenlijk een heel gek ding, maar voor die tijd erg bijzonder: het enige exemplaar ooit van de Fiat 1100 TV Padovan Aerodynamica uit 1948.

Alweer een Voisin in dit topic, en weer een uniek model. Van deze Avions Voisin C11 Belvalette Torpédo uit 1927 bestaat er maar een, en dit exemplaar is nog grotendeels in de oorspronkelijke staat.

De hele maand december (2024) stond in het teken van Ford v Ferrari, waar enkele zeer speciale racewagens te zien waren die allemaal op het legendarische circuit van Le Mans hadden gereden.

Ik had er uiteraard wel eens van gehoord en vele van hun bijzondere klassiekers gezien tijdens klassiekerbeurzen in binnen- en buitenland, maar ik had geen idee dat het zó groot was!
Ik heb er mijn ogen uitgekeken; wát veel moois op wielen is daar te zien!!
Ik heb er een fotoalbum van 139 foto's gemaakt:

Het absolute hoogtepunt voor mij was deze Fiat 8V uit 1954.

Deze auto is zo bijzonder en zo zeldzaam, dat ik niet had verwacht om 'm ooit voor de lens te krijgen.
Maar daar stond ik dan eindelijk oog in oog met een Mazda Cosmo 110S uit 1967.

Ook nog nooit eerder gezien: een Steyr Baby uit 1939.

Eigenlijk een heel gek ding, maar voor die tijd erg bijzonder: het enige exemplaar ooit van de Fiat 1100 TV Padovan Aerodynamica uit 1948.

Alweer een Voisin in dit topic, en weer een uniek model. Van deze Avions Voisin C11 Belvalette Torpédo uit 1927 bestaat er maar een, en dit exemplaar is nog grotendeels in de oorspronkelijke staat.

De hele maand december (2024) stond in het teken van Ford v Ferrari, waar enkele zeer speciale racewagens te zien waren die allemaal op het legendarische circuit van Le Mans hadden gereden.