Het grote BMW E39 topic !

Die wieldoppen vind ik altijd bijzonder netjes staan onder een pre-facelift E39. Ik zou ze niet vervangen door lichtmetaal. Is de E39 facelift eigenlijk ook nog leverbaar geweest met wieldoppen?
 
Ik denk trouwens dat deze het meest populair zijn.
!!qZ+zQ!CG0~$(KGrHgoH-CsEjlLltsWbBKMlwsU95!~~_27.JPG
 
Even een plaatje van mijn E39:

auto10.jpg


Meer hier: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4068373,4069757#msg-4069757
 
Ik ben in het bezit van de meest complete (opschepper) 528 E39 die er is. Het enige wat er niet op zit (en wat ik ook niet wil) is een automaat. Hij is voor mij van een bekende geweest en deze was de 1e eigenaar. KM stand is 1600000 en hij is van 10/1996. Enige dat ik moet repareren is een deukje (en roest) links achter, onder het achterlicht en dan is hij helemaal goed.

Heb trouwens voor de liefhebber nog 4 stalen velgen met winterbanden in de aanbieding (met originele BMW doppen). Profiel schat ik op 6mm.

Zal er snel eens een foto's op zetten.
 
Ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar de complete optielijst van de E39. Volgens degene van wie ik mijn auto heb gekocht, waren de enige opties die er niet op zaten een schuifdak en een elektrisch uitschuifbare kofferbodem. Van die laatste betwijfel ik of dat toen al beschikbaar was. En wat er ook niet op zit, maar wel een optie was, is elektrische stoelverstelling.
 
Casanova zei:
Ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar de complete optielijst van de E39. Volgens degene van wie ik mijn auto heb gekocht, waren de enige opties die er niet op zaten een schuifdak en een elektrisch uitschuifbare kofferbodem. Van die laatste betwijfel ik of dat toen al beschikbaar was. En wat er ook niet op zit, maar wel een optie was, is elektrische stoelverstelling.

Bij de dealer kunnen ze je aan de hand van het kenteken zo zeggen wat er allemaal op jouw auto zit (magazijnman kan je dit zeker vertellen!!)
 
De dealer mijdt ik wegens de absurde prijzen die men durft te vragen. Het plan is dat de auto bij een BMW-specialist in onderhoud gaat, en daar zal men ook wel één en ander weten.
 
Probeer anders een originele folder te scoren. Heb ze jaren gehad. Tot de grote opruiming begon.
 
Ik heb afgelopen vrijdag een E39 Touring High Exe uit 2001 aangeschaft met ongeveer 193000 km op de teller.
Kleur blauw, interieur wit leer :D

Deze is ter vervanging van mijn E34 uit 1994, deze had nl. een lekke radiateur en een barst in de voorruit + nog wat kleinere probleempjes zoals
rechter zijruit die niet omhoog wil rechter zijspiegel die niet te verstellen is, gasveren achterklep kapot, Kosten dus hoger dan de waarde van de auto.

ter voorkoming van de vraag waarom de naam 2BMWs ik heb ook een E3 als klassiek vervoer. :cool:
 
AlfonsoMercedesS350TD zei:

Volgen zodra ik em opgehaald heb, moet nog wachten op het "rij-klaar" maken, bullshit natuurlijk ik heb er een proefrit meegemaakt.
maar goed, als het meezit kan ik em eind deze week ophalen, zit het tegen wordt het volgende week.
 
Nou, de BMW E39 heeft er alweer een fan bij (y). Vandaag mijn E39 (520i executive uit 2001) opgehaald. Wat een verademing na mijn voorgaande auto (een zuinig Japannertje uit '98). Ik hoef jullie dit natuurlijk niet te vertellen, maar wat een fijne auto is het toch -> heerlijke (leren) stoelen (ik heb nooit geweten dat er zoveel stoelinstellingen mogelijk waren), cruise control aan en relaxen maar......

Edit: nog wat foto's (van de dealer):

96373615.jpg


16410089j.jpg


58629756.jpg
 
Klimaanlage op 21. Joni Mitchell in de wisselaar. De slippers uit. Tempomat op 80. Met de vrouw onderweg naar een entrecote. Wat kan het leven verrukkelijk zijn!
 
Na 2,5 weken nog steeds razend enthousiast (maar wie had ook anders verwacht :cool: )

Inmiddels is echter een van mij twee stadslichten stuk gegaan :( Ik dacht dat ding even te vervangen uit mijn verzameling reserve-lampjes, maar blijkbaar is dat bij de BMW niet direct een standaard lampje. Ik las dat de originele lamp een Philips 12082 (12v 10W BA9s) is en dat ook de Osram 64113 gebruikt kan worden. Ik heb me nu al twee keer botsgelopen, dus mijn vraagje: weet iemand wellicht een (landelijke) keten/winkel of iets in de regio Eindhoven/Tilburg waar deze lampjes WEL te verkrijgen zijn?? Anders ga ik de BMW-dealer maar eens sponsoren......
 
Een willekeurige Brezan of AD is toch wel te vinden in de omgeving Eindhoven-Tilburg?

Meteen maar een vraag hier: mijn e39 530d heeft een oilservice nodig. Lampje is nu net oranje, hoe lang duurt het voor rood (km)?

En welke olie? Ik zie in één topic van een ander forum al 0w30, 10w40 en 10w60. En Kroon komt met het advies 5w40 of eventueel 10w30.

Conclusie: het maakt geen ene moer uit?
 
Weide1 zei:
Klimaanlage op 21. Joni Mitchell in de wisselaar. De slippers uit. Tempomat op 80. Met de vrouw onderweg naar een entrecote. Wat kan het leven verrukkelijk zijn!

Vlees van een krulstaart, bbbbrrrrr.
 
Zag gisteren een e39 van 2001 bij een dealer staan (geen BMW dealer).
Was een 525IA zonder leer en met 160K gelopen.
Vroeg men 12K voor, nou dat zie ik er echt niet in.....
 
Ha, die Casanova;

Bij mijn 2001 E39 530i dooft er elke 5000km ongeveer een groen lampje. Het gele lampje brandt ongeveer half zo lang en de rode blijft branden zo lang je wilt. Bij mijn laatste oilservice heb ik er na hier en daar advies te hebben ingewonnen Kroon 5W40 in laten mikken. Inmiddels alweer 7500km mee gereden en nog geen verbruik kunnen vaststellen. En zo hoort dat ook. Brezan verkoopt in sommige filialen (onder anderen in Amsterdam-West) dingen met korting als je aan geeft lid te zijn van 'de BMW-club'. Vragen verder nergens naar, dus ben je lid; mooi meegenomen.
 
Ik was al blij dat het een oilservice was en geen inspektion 1 of 2. Toen ik mijn auto twee maanden geleden kocht, heb ik wel de onderhoudsfacturen ingezien, maar niet goed opgelet wat de volgende buurt zou zijn. Naar de eerstvolgende grote buurt duurt bij mij zeker nog een maandje of 8 en dan valt die meteen weer binnen de tijd dat ik de APK kan vernieuwen. Oliewissel laat ik bij de garage doen en ik hoor wel wat ze voorstellen. Ik heb niet het idee dat de commonrail motoren van BMW er heel gevoelig voor zijn (in tegenstelling tot brandstof).
 
Ha, die Casanova;

Als je de specificaties uit het boekje aanhoudt en kiest voor een bekend merk olie kun je waarschijnlijk weinig fout doen. Mijn E39 530i zou 5W30 en 5W40 beide moeten kunnen slikken, maar ik heb het idee met de laatste toch iets meer bescherming aan de bovenkant van de temperatuurschaal te hebben. Kroon heb ik me laten adviseren door mensen die zich in uitkomsten van laboratoriumtests hebben verdiept en dat spul schijnt ontzettend hoog belastbaar te zijn. Niet de goedkoopste misschien (ook niet echt duur, hoor), maar het scheelt altijd nog een flink bedrag met wat de dealer (die het met drums tegelijk inkoopt) voor olie durft te rekenen.
 
Het zelfherstellende vermogen van mijn BMW is wonderbaarlijk :cool:

Stadslicht stukgegaan, dus ik op zoek naar nieuwe lampjes (was natuurlijk niet van plan het gehele ding incl. reflector te gaan vervangen). Lampjes (eindelijk) gevonden en wilde zojuist het kapotte lampje vervangen (dat er ook echt stuk (gedeeltelijk zwart) uitzag). Om er 200% zeker van te zijn dat ik het juiste lampje aan het vervangen was (tsja, zo ben ik), de auto maar even op contact gezet toen ik het lampgedeelte los had gedraaid. Ik werd wederom welkom geheten met "Standlicht Prüfen", maar tot mijn grote verbazing, deed het lampje het weer toen ik de reflector beetnam :confused:. Gehele ding weer teruggestopt, auto uit en weer op contact en alles is weer in orde...
Daarnaast 'problemen' gehad met de storingsmelding "deterioration of exhaust control values". Laten uitlezen (niks aan de hand), maar lampje ging weer branden -> terug naar de garage, weer laten uitlezen (niks aan de hand, maar wellicht defecte lambdasonde) -> lampje ging weer branden, maar besloot vandaag (zomaar) om weer uit te gaan......

Wat een wonderbaarlijke techniek toch in die BMW's en hoezo duur in het onderhoud?! :T
 
Inderdaad: abs-sensor en esp-sensor gaan branden. En gaan ook vanzelf weer uit. Kofferbodem wil niet meer open. Een hoop gesjor, wat niet helpt, je pakt het handvat nog een keer en het gaat weer als vanouds. :D
 
Leuk, zo'n aparte topic met toch de nodige reacties over de e39 (y) Als ik dit zo zie, zou je haast zeggen dat een e39-forum ook in NL wel bestaansrecht heeft. In DLD is er natuurlijk al eentje. Nu ben ik helaas qua fora opzetten een leek dus ff zo'n forum in de lucht brengen gaat mij niet lukken. Beheren is no issue want dat doe ik ook voor nurburgring.nl

Het wordt tijd dat ik me hier ook maar eens ga melden dan aangezien ik inmiddels in mijn tweede e39 rijdt. Ik heb het afgelopen jaar in een handgeschakelde e39 540 touring gereden. Wat een heerlijke wagen: rustig cruisen is geen probleem, maar ff snel een bepaald traject afleggen doet hij ook zonder problemen. Ik heb hem vorig jaar professioneel laten poetsen en nadien zag hij er echt weer super uit. Vervolgens een nieuwe Eisenmann eronder gehangen zodat je ook nog wat van de heerlijke 8 cylinder roffel kan genieten. Ik heb 20k met de 540 afgelegd en die zijn zo goed als probleemloos verlopen. 1 defect luchtbalg waarvan ik wist dat die eraan zat te komen en een los contact in de aansturing van de brandstofpomp is het enige wat ik tegen ben gekomen. Het verbruik over die 20.000 km schommelde tussen de 1:6,5 en 1:9,0 maar kwam gemiddeld uit op 1:8,3. Tot op heden één van de fijnste wagens die ik heb gehad alhoewel de 911 Turbo ook niet mis was. Da's echter een totaal ander type wagen dus niet vergelijkbaar. In mijn ogen is de 540 touring een alleskunner: ruim, comfortabel, relaxed cruise-baar maar ook erg snel indien nodig. Ik heb de 540 particulier verkocht (ja, dat kan dus toch nog in deze tijd) en vandaag heeft de nieuwe eigenaar de 540 opgehaald dus hij is helaas niet meer bij mij. Hieronder een foto van mijn 540, maar op deze pagina vind je er nog veel meer.

11.JPG


Aangezien ik echter woon-werk weer per auto ga doen ipv trein gaat het jaarkilometrage omhoog naar ca 35-40.000 km en da's wat te veel van het goede met 1:8,3. Zodoende op zoek gegaan naar een opvolger. Proef gereden in een 330d, maar toen ik de kofferbak open deed was het :cry: Da's wel erg klein en daarbij vond ik hem net iets minder comfortabel dan een e39. Zodoende mijn zinnen gezet op een 530d waarbij ik natuurlijk weer de nodige wensen had. Na een tot mijn verbazing korte zoektocht heb ik een 2002-exemplaar gevonden met 227k op de teller. Ik rij er nu een week mee rond en hij bevalt uitermate goed. Ondanks de 19" is hij nog uitermate comfortabel en de combinatie van het blok en de bak vind ik erg fijn. Het is erg relaxed rijden. Persoonlijk moet ik even wennen aan die 19" in combi met die donkere achterramen. Het neigt nogal naar een fout uiterlijker vind ik.... De ramen zijn trouwens professioneel gefolied want je ziet geen bobbeltje zitten en je moet het raam open doen om te zien dat het folie is. Eén voordeel: het kan er eventueel zo weer af. Hieronder een fotootje van van mijn 530d. Op deze pagina vind je er nog veel meer.

DSCF0033.JPG
 
Hallo P. Leuk dat je je hier ook even meld. De 540 was heerlijk, vooral door de motor en de handgeschakelde versnellingsbak. De 530d die je nu hebt vind ik nog wat mooier. Tja dan is het wel een diesel, maar uit ervaring weet ik dat het een heerlijke motor is. Heel veel plezier ermee!

En blijf vooral lekker ring verslagen plaatsen op je site.;)
 
Ik zou die folie er toch maar aftrekken. Staat een stuk minder dubieus. Verder ziet het er goed uit.
 
Even een vraagje: mijn E39 heeft twee reservoirs voor ruitenwisservloeistof. Op het ene deksel staat een symbooltje van de voorruit met wisser. Op de andere staat niets, maar hangt een label dat er geconcentreerde vloeistof in moet. Beide slangetjes gaan richting de sproeiers op de motorkap. Weet iemand hoe dat in elkaar steek?

Van het tweede reservoir is overigens de behuizing gescheurd, als gevolg van interne roest.
 
Volgens het boekje zijn er ook twee reservoirs:

Intensive-cleaning washer
reservoir*

Capacity approx. 1.1 US quarts
(1.0 liter).
Fill with intensive-cleaning washer fluid.
It resists freezing to approx. -177
(-276) and is available from your
BMW center.

Headlamp* and windshield
washer system

Capacity in US quarts (liters).
Windshield washer:
approx. 3.7 (3.5) – sedan
approx. 6.3 (6.0) – sport wagon
Incl. headlamp washing system:
approx. 6.3 (6.0)
Fill with water and – if required – with a
washer antifreeze (according to manufacturer's
recommendations).

Bron = Amerikaanse versie onderhoudsboekje...
 
Ene reservoir (kleine met dat labeltje) is dus voor de intenstiefreiniger. Dat spul gooit ie op je koplampen en op je voorruit zodra je aan het uiteinde op je ruitenwisserstengel op die knop duwt. Speciale intensiefreiniger is te koop bij de dealert. Kost volgens mij rond de 10€ voor een fles van 1 liter. Dat spul is echter zo rap op als je wat km maakt (bij sproeien op de voorruit worden ook om de x aantal keer de koplampen gedaan) dat ik niet iedere keer dat spul bij de dealer ga halen want dat wordt me wat duur. Gewoon anti-vries met wat water erin en dat werkt ook prima.
 
Wat pakkie zegt, dat snel opgaan zit voornamelijk in het feit dat ie bij elke spuit zo'n halve liter van dat spul er doorheen jaagt, had wel wat beter afgesteld kunnen worden, sodeju.

@ weide
Je hebt maar 1 reservoir, indien je geen xenon hebt, dus dat klopt.
 
Hallo allemaal,

ik heb met veel aandacht deze topic, van voor tot achter, gelezen. Zelf ben ik (nog) niet in het bezit van een E39, maar dit zal hopelijk niet al te lang meer duren. Vanwege het moeten inleveren van mijn leasebak (BMW 118i bwjr.2009/2) en de komst van ons eerste kind, is de tijd aangebroken om wat groter te gaan rijden. We hebben nog wel een (zelfgebouwde) Burton, maar hier passen maar twee volwassenen in.

Nu heb ik de mogelijkheid om via-via (de vader van de vriendin van de beste vriend van de broer van mijn vrouw) een BMW 520i Touring Executive uit 2001/3 over te nemen met maar +/-115.000km op de teller. Zelf heb ik alleen geen flauw idee wat een beetje een nette prijs is. Aangezien er in deze topic aardig wat 'kenners' vertoeven, dacht ik deze vraag het beste hier te kunnen stellen.

Misschien dat jullie mij een richtprijs mee kunnen geven en tips en adviezen waar ik op moet letten als ik komende week ga kijken. Aanstaande dinsdag heb ik namelijk een afspraak kunnen maken om een proefrit te maken.

Ohja ... hieronder de enige foto die ik van de auto heb. Ik ben er, door het lezen van deze topic, al achter dat het style 83 velgen zijn. (volgens mij via een link van Bob gevonden)
BMW520i24VTouring2001.jpg
 
Pakkie zei:
Ene reservoir (kleine met dat labeltje) is dus voor de intenstiefreiniger. Dat spul gooit ie op je koplampen en op je voorruit zodra je aan het uiteinde op je ruitenwisserstengel op die knop duwt. Speciale intensiefreiniger is te koop bij de dealert. Kost volgens mij rond de 10€ voor een fles van 1 liter. Dat spul is echter zo rap op als je wat km maakt (bij sproeien op de voorruit worden ook om de x aantal keer de koplampen gedaan) dat ik niet iedere keer dat spul bij de dealer ga halen want dat wordt me wat duur. Gewoon anti-vries met wat water erin en dat werkt ook prima.

Dan kan ik er dus ook gewoon ruitenwisservloeistof in gooien. Pompje doet het ondanks scheur nog wel.

Nu heb ik de mogelijkheid om via-via (de vader van de vriendin van de beste vriend van de broer van mijn vrouw) een BMW 520i Touring Executive uit 2001/3 over te nemen met maar +/-115.000km op de teller. Zelf heb ik alleen geen flauw idee wat een beetje een nette prijs is. Aangezien er in deze topic aardig wat 'kenners' vertoeven, dacht ik deze vraag het beste hier te kunnen stellen.

Uiteindelijk wat de gek er voor geeft. KM-stand is laag, het is nog wel een pré-facelift. In de handel schat ik tussen 10.000 en 12.000 euro. Particulier zou er nog wel iets af moet kunnen. Hangt ook een beetje van de opties af. Leer en navigatie geven nog steeds een meerprijs.
 
Gisteravond ben ik gaan kijken naar de BMW 520i en ben helemaal vergeten om foto's te maken van de auto. Stom van me!

De auto is iedere twee jaar voor een onderhoudsbeurt bij de BMW-dealer geweest, waarvan de laatste keer half september dit jaar. De eigenaar heeft er ook nog dakdragers/-rails? bij, die erop gezet kunnen worden. Er zitten 1 kleine deukje in het linkervoorscherm en 1 in de achterklep; verdere schade aan de auto is allemaal netjes gemaakt door de dealer.
Het bekende probleem (pixelverlies) is ook bij deze auto van toepassing.
Er zit een autoradio in met cassette en achterin een cd-wisselaar; geen navigatie of lederen bekleding. Het rijdt overigens heerlijk!!

Auto mag weg voor 9000 euro, wat volgens mij een nette prijs is als ik op het bericht van 'casanova' af moet gaan. Ga komende zaterdag nog eens kijken met mijn vrouw, want zij is degene die de bankzaken beheert en dus ook het uiteindelijke besluit neemt. Nu maar hopen dat zij net zo te spreken is over de auto (en natuurlijk de prijs) als ik ben en we binnenkort de trotse bezitters zijn van een E39!
 
Hey Jofo,

Het is maar net waar je voor kiest en welk budget je hebt uiteraard. Ik zou echter geen 9k uitgeven aan een e39 touring met twee deukjes, zonder leer en zonder navigatie. Km.stand is dan wellicht wel aardig, maar de rest niet echt in mijn ogen.

Dan liever doorzoeken en eventueel 1k extra uitgeven voor een net exemplaar met wellicht een wat hogere km.stand, leer en navi. Ik zou bv eerder wat motorisch groters kopen mede vanwege het feit dat de 520 nou niet echt rap vooruit wil met al die kilo's..... Zoiets bv: https://link.marktplaats.nl/281921942 . Wel even het hout eruit trekken want dat hoort in de haard ;)

Succes met je keuze!

Paskal
 
Hallo Pakkie,

dat is inderdaad een knappe kar!! Jammer alleen dat die vandaag (8 oktober 2009) op naam is gesteld van de nieuwe eigenaar. Als ik op marktplaats kijk, dan zijn de 520i's allemaal voor meer dan 9k te koop, vandaar dat ik ervan uitging dat ik een nette prijs voor een nette bak had gekregen.

Als die die blauwe bimmer zie, dan begin ik toch te twijfelen of ik zaterdag met vrouwlief moet gaan kijken.

Zijn er nog andere bimmer-liefhebbers, die mijn twijfel kunnen wegnemen of kunnen vergroten? Aangezien we binnenkort gaan verhuizen (wat niet goedkoop is) en ik mijn baan heb opgezegd (wat inkomsten scheelt), is ons budget niet oneindig. (9k is toch wel een beetje de max).
 
Ik heb een vraag over velgen..

Kan M5 velgen kopen (M172) maar wil graag weten of ze ook passen op een E39?

Heb ze gezien op een E60 5 Serie maar weet niet zeker of ze op alle of iig mijn 5 Serie(s) E39 passen.

Iemand ervaring met dit velgen issue?

Alvast bedankt,

Joe.

De velgen:

P5211699.jpg


P5211701.jpg


P5211700.jpg


Onder een E60:

2522445621_fa7dd8f55c.jpg
 
Ha, die JJ;

Ik denk niet dat dat zomaar gaat lukken. De E39 heeft namelijk een groter naafgat nodig dan BMW bij andere modellen gebruikte. Wielen van een E34 passen bijvoorbeeld ook niet op een E39. Nog los van de goede smaak; ik vind deze wielen geweldig onder een E60 met M-sportpakket, maar erg wannabe onder een oudere Vijf. Smaken verschillen. En apart daarvan; ik weet niet of deze joekels (8,5 en 9,5x19; daar hoort 245/35 resp. 275/30 omheen) wel probleemloos onder een E39 passen; met name de inpersdiepte achter wijkt ook nogal af van wat er onder E39 gebruikelijk was. Het zijn overigens niet de M5-standaardvelgen, maar ze zijn als optie met het M-pakket te krijgen.
 
JoFo zei:
Hallo Pakkie,

dat is inderdaad een knappe kar!! Jammer alleen dat die vandaag (8 oktober 2009) op naam is gesteld van de nieuwe eigenaar. Als ik op marktplaats kijk, dan zijn de 520i's allemaal voor meer dan 9k te koop, vandaar dat ik ervan uitging dat ik een nette prijs voor een nette bak had gekregen.

Als die die blauwe bimmer zie, dan begin ik toch te twijfelen of ik zaterdag met vrouwlief moet gaan kijken.

Zijn er nog andere bimmer-liefhebbers, die mijn twijfel kunnen wegnemen of kunnen vergroten? Aangezien we binnenkort gaan verhuizen (wat niet goedkoop is) en ik mijn baan heb opgezegd (wat inkomsten scheelt), is ons budget niet oneindig. (9k is toch wel een beetje de max).

hoe is het afgelopen????
Jammeer dat er weinig antwoorden zijn geweest op je vraag.
Persoonlijk vind ik 9000 euro niet veel, gezien de kmstand en als de auto verder netjes is....
Ik zou nog proberen voor 8500 te deal te sluiten...
Je hebt dan een mooie ruime auto waar je nog jaren plezier aan kan hebben...
trouwens niet iedere BMW hoeft VOL te zijn....Leer, navigatie.... hij heeft als het goed is al een EXE pakket. Daar zit al het nodige in....
 
Hallo allemaal,
ik heb me door 12pagina's e39 informatie geworsteldo_O , en ben er weer helemaal klaar voor.
2 jaar geleden heb ik m'n 525TD verkocht ( spijt ....)
525td.jpg

het was geen racemonster met maar 115pk, maar wel een dijk van een auto.
[size=x-small]Sinds 2 jaar rij ik met een 318d[/size]
maar het bloed kriupt waar het niet gaan kan, afgelopen week weer een e39 aangeschaft.
Hij moet nog ingevoerd worden, dus het duurt nog even voodat ie voor de deur staat helaas...
Het is nu een 530d uit 2002 geworden, individual lifestyle edition met veel toeters een bellen
en stoelverwarming :cool: pas 100.000km (gedocumenteerd) op de klok, dus we kunnen er tegenaan....
5301.jpg

530int.jpg
 
WOW :eek: knappe car.....
Heerlijke motor en weinig KM's

Veel plezier, en ik zie hem graag terug in het Mijn auto topic...
 
Hansv2 zei:
Ha, die JJ;

Ik denk niet dat dat zomaar gaat lukken. De E39 heeft namelijk een groter naafgat nodig dan BMW bij andere modellen gebruikte. Wielen van een E34 passen bijvoorbeeld ook niet op een E39. Nog los van de goede smaak; ik vind deze wielen geweldig onder een E60 met M-sportpakket, maar erg wannabe onder een oudere Vijf. Smaken verschillen. En apart daarvan; ik weet niet of deze joekels (8,5 en 9,5x19; daar hoort 245/35 resp. 275/30 omheen) wel probleemloos onder een E39 passen; met name de inpersdiepte achter wijkt ook nogal af van wat er onder E39 gebruikelijk was. Het zijn overigens niet de M5-standaardvelgen, maar ze zijn als optie met het M-pakket te krijgen.

Thanks :D

Ik kijk wat ik er mee doe, de dealer zegt dat het zou moeten passen dus hier sta ik dan..

lol

Ik zelf denk ook dat het een uitdaging is om ze eronder te krijgen..

Hou je op de hoogte ;)

Nogmaals bedankt,

Joe.
 
Ik kwam van de week bij toeval nog een leuke optie tegen op mijn E39: Follow Me Home verlichting. In te schakelen door na het contact het dimlicht uit te zetten, de groot licht hendel even te beroeren. Het fenomeen ken ik wel, maar ik wist niet dat het 10 jaar geleden al bestond.
 
Casanova zei:
Ik kwam van de week bij toeval nog een leuke optie tegen op mijn E39: Follow Me Home verlichting. In te schakelen door na het contact het dimlicht uit te zetten, de groot licht hendel even te beroeren. Het fenomeen ken ik wel, maar ik wist niet dat het 10 jaar geleden al bestond.

Volgens mij zat dat al op "My First BMW" een 318 touring uit 1997.....
in ieder geval op m'n 320d daarna....
Je bent toch wel bekend dat je het e.e.a. aan voorkeuren via je sleutel kunt laten programmeren?
zoals voorkeur : verlichting standaard aan ; automatische deurvergrendeling bij wegrijden ; radio voorkeur etc...

Gr.
Rob
 
Eh, nee. Het is voor mij ook mijn eerste BMW. :D Ik weet wel dat ik een speciale module nodig heb om mijn spiegels automatisch in te laten klappen.

Maar voorlopig hebben andere zaken voorrang. Ik heb inmiddels twee nieuwe schokdempers achter en de motor loopt niet altijd even mooi. Waarschijnlijk zijn twee verstuivers vervuilt. Ik heb er al Forté in gemikt, maar de tank zit nog 3/4 vol. Als ik het gas in trap en 4000 toeren rijdt, ben ik voor de rest van de rit van het probleem af. Maar eerst moet de motor warm, en de software van de automaat weigert naar zijn 3 te schakelen bij 120 km/u. Omdat de auto bij aankoop 2 jaar had stilgestaan, heb ik van het begin af aan al 6 nieuwe verstuivers ingecalculeerd. Maar liever eigenlijk (nog) niet.
 
Ha, die Casanova;

Casanova zei:
Ik kwam van de week bij toeval nog een leuke optie tegen op mijn E39: Follow Me Home verlichting. In te schakelen door na het contact het dimlicht uit te zetten, de groot licht hendel even te beroeren. Het fenomeen ken ik wel, maar ik wist niet dat het 10 jaar geleden al bestond.

Mijn E39 is van 2001 en zou die mogelijkheid dus ook moeten hebben. Grappig, ik ga dat binnenkort ook eens proberen.
 
BMW 320d zei:
JoFo zei:
Hallo Pakkie,

dat is inderdaad een knappe kar!! Jammer alleen dat die vandaag (8 oktober 2009) op naam is gesteld van de nieuwe eigenaar. Als ik op marktplaats kijk, dan zijn de 520i's allemaal voor meer dan 9k te koop, vandaar dat ik ervan uitging dat ik een nette prijs voor een nette bak had gekregen.

Als die die blauwe bimmer zie, dan begin ik toch te twijfelen of ik zaterdag met vrouwlief moet gaan kijken.

Zijn er nog andere bimmer-liefhebbers, die mijn twijfel kunnen wegnemen of kunnen vergroten? Aangezien we binnenkort gaan verhuizen (wat niet goedkoop is) en ik mijn baan heb opgezegd (wat inkomsten scheelt), is ons budget niet oneindig. (9k is toch wel een beetje de max).

hoe is het afgelopen????
Jammeer dat er weinig antwoorden zijn geweest op je vraag.
Persoonlijk vind ik 9000 euro niet veel, gezien de kmstand en als de auto verder netjes is....
Ik zou nog proberen voor 8500 te deal te sluiten...
Je hebt dan een mooie ruime auto waar je nog jaren plezier aan kan hebben...
trouwens niet iedere BMW hoeft VOL te zijn....Leer, navigatie.... hij heeft als het goed is al een EXE pakket. Daar zit al het nodige in....

Uiteindelijk hebben we de auto kunnen overnemen voor 8,5k. De afgelopen twee weken direct met vrouw en kind naar Frankrijk gereden in de BMW. Heerlijk!! Meteen een goede was- en waxbeurt gegeven in Frankrijk en de ruiten behandeld met een nano-protector. Erg handig voor in ons regenachtige kikkerlandje.
 
Terug
Bovenaan