Het grote Autoweek poetstopic!

@ remonrace,

thnx :)

Misschien een idee om met de klant een bepaald tarief af te spreken?
Tenminste, dat is wat ik doe.

ik hanteer een standaard bedrag voor een volledige poetsbeurt vanbinnen en -buiten, waar ze dan ook op ingaan.

Als dat dan te duur is (is alleen nog niet voorgekomen), bekijk ik samen met de klant de auto even, wat er allemaal moet gebeuren, en spreek dan alsnog een prijs af.

Achteraf kun je dan nooit gedoe krijgen over teveel uren.

Ik vraag altijd een uur tarief, zo hoeft een klant met een nette auto (zoals die Golf) minder te betalen dan iemand met een hok.

Heeft iemand hier ervaring met Meguiars G9524 Hot Rims® All Wheel Cleaner? Ik wil graag wat hardnekkig vuil van mijn velgen verwijderen, hetgeen mij niet lukt met zeep. Echter heb ik geen zin te krachtige producten te gebruiken die de velg (qua kleur) aan kunnen tasten. Is deze cleaner van Meguiars daar geschikt voor? Zo ja, hoe lang kan je het middel het beste in laten werken? Alvast bedankt.

Meguiars All wheel cleaner gebruik ik zelf ook altijd. Als je het goed gebruikt is het niet schadelijk. Velg inspuiten, na ± 20 a 30 sec sec even met de spons de velg reinigen en dan direct afspoelen. Op die manier is het veilig en krijg je de meeste vervuiling wel weg. Hele hardnekkige vervuiling lukt niet. Daar heb je zwaardere middelen voor nodig.

Heb ooit een V70 te poetsen gehad waarvan de velgen zeker in 300000km niet waren gereinigd. Behoorden lichtmetaal te zijn, waren zwart. Die heb ik uiteindelijk met HG kachelruitjesreiniger en vijf tandenborstels weer schoon gekregen. Wees daar wel erg voorzichtig mee. als je niet uitkijkt en dat iets te lang laat inweken, dan lost de laklaag van de velgen op.

Vandaag een excel uit 1996,
Lang niet gewassen, was blauw maar hoort metalic blauw te zijn...:p
Opdracht: moet weer schoon zijn. Meer niet, dus geen krassen of swirl behandeling.
Auto moest binnen 3.5 uur klaar zijn,
Aangezien ik dit weekend mijn nieuwe DAP binnen heb gehad en hem graag wou testen heb ik de volgende stappen gedaan.

INT
Stozuigen (een half uur lang)
MEq APC 1/10
Meq Glasscleaner

Ext
Wassen met Meq NXT
Banden, doppen, sponningen, rubbers en stootlijsten met APC (zat onder het MOS!o_O)
Alleen motorkap kleien met Meq klei en last touch (wat een vuiligheid)
wegens korte tijd gekozen voor Meq CleanerWax op de Witte Pad (LK) op de DAP500.
Heb de ruiten ook aangepakt met de dap en de wax....superglans en lekker glad.
Als laats Trim Detailer.

Helaas had ik weinig tijd voor duidelijke foto's, was hard doorwerken.

Van
img0400gm.jpg

Naar
img0411rt.jpg

Van
img0402qz.jpg

img0401j.jpg

Naar
img0408g.jpg

alleen die gorte kras er niet uit....

Schoon!! geen voor..
img0413s.jpg

Achterkant was dof...nu is hij weer toonbaar.
img0409oi.jpg

DAP500 rules..gaat veel sneller en beter dan met de hand, had ik eerder moeten doen!!
Verder is het niets speciaals, redelijk standaard klus en een doorsnee auto....maar ik heb me toch weer vermaakt :T

Top dat de DAP je goed bevallen is. Het is even een uitgave, maar daarna heb je er wel heel veel plezier van. Let erop dat niet alle lakken hetzelfde zijn. Bij de ene zijn de swirls er zo uit, maar dat kan ook wel eens anders zijn. De lak op mijn auto is bijvoorbeeld kentterhard. de DAP is daar op z'n minst voor nodig, plus daarbij nog de juiste polijstmiddelen. de SSR lijn lijkt te zwak te zijn, daarom binnenkort mogelijk maar eens overgaan op Monello. Onlangs heb ik een Astra Coupé gedaan, daarvan was de lak vrij zacht en waren de swirls er met een paar passes en de SSR lijn er zo uit.

Inderdaad, de lakken verschillen...
Wat ik hier wel heb gedaan is een testspot....maar kon geen beter plek vinden dan een deel van de motorkap...waar testen jullie zoal op.?
tevens denk ik dat ik hier en daar wat kleine poetskrasjes heb gemaakt...dus ik ben nog niet helemaal klaar voor het echte werk.
ik heb denk ik te snelle stand gebruikt. Het was maar Cleaner wax....

Nu is de vraag, als ik Paintcleaner gaat gebruiken op de witte pad, kan ik die eventuele fijne krasjes dan vullen met blackhole en zwarte pad....?

Binnenkort maar toch eens de SSR lijn bestellen...dan kan je altijd nabwerken met SSR1...

Monello hoor ik goede verhalen over ook op de site van ......
Maar ik ga eerst maar eens mijn basis kennis en ervaring uitbreiden...

@BMW320d, wat voor poetskrasjes heb je dan gemaakt? De gekozen combo zou niet tot krassen moeten leiden.

Opvullen kan inderdaad met BH en zwarte pad. In hoeverre het opvult, hangt uiteraard af van de diepte die opgevuld moet gaan worden.

Mocht je je collectie uitbreiden, neem dan eerst even contact op met je-weet-wel-wie. Eerder dit jaar is er een clinic geweest met een 3-serie club. Ze hebben onderhand wel wat ervaring met Bimmers. Het zou zonde zijn om erachter te komen dat de SSR1 niet sterk genoeg is en dat je uiteindelijk toch over gaat op Monello etc.

De motorkap is een zeer vele gebruikt onderdeel voor een testspot, gewoon omdat het lekker laag en vooral horizontaal is. Ik wil ook nog wel eens een testspotje doen op de C-stijl, mits breed genoeg.

De motorkap is een zeer vele gebruikt onderdeel voor een testspot, gewoon omdat het lekker laag en vooral horizontaal is. Ik wil ook nog wel eens een testspotje doen op de C-stijl, mits breed genoeg.

OK, ik ben bang dat als ik een verkeerde combi gebrui je dan een lelijke plek krijgt op een opvallende stuk (motorkap)

de krasjes overigens zijn hele lichte krasjes in de een beetje hele lichte swirlachtige krasjes..opvallende is dat er ook rechtekrasjes naar beneden lopen, proecies de route die ik heb genomen met de DAP. Mischien te hoge stand.....

Als ik ga voor de SSR doe ik eerst ssr2.5 en dan 1...

Maar voor nu
Meq Paint cleaner Op wit
Black Hole op zwart
Nattys Bleu op rood

Daarmee kan ik niets verkeerd doen, maar gaat de auto wel lekker glimmen,

Wanneer ik wat meer ervaren ben ga ik pas over naar de echte SwirlRemovers...dan zal ik zeker wel verder onderzoeken op het forum van je-weet-wel-wie,

Maar goed de meeste info heb ik te danken aan jouw.....waarvoor dank(y)

Geen dank, graag gedaan! (y)
Heb je misschien een foto van de krasjes? Het verwijderen van swirls is waarschijnlijk het lastigste onderdeel van detailing: welke producten, welke pads, welke snelheid van de machine. Hier geldt het adagio: oefening baart kunst.

Vandaag was ik vrij en even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Polo te voorzien van een nieuw laagje Dodo Juice Banana Armour:
vw3.jpg

vw4.jpg

vw5.jpg

Naast dat het een super wax is voor deze lak is het erg zuinig spul, zelfs in een panel potje van 30 ml zit nog aardig wat in na 3 behandelingen:
vw6.jpg

Er is echter wel een probleem, er zitten redelijk erge vlekken op de lak! Het zijn van die vlekken als water opdroogt, echter poets ik de auto altijd in de schaduw en was ik hem altijd met kraanwater. Kan het toch komen dat regenwater opdroogt o.i.d.? Maar nog belangrijker, hoe krijg ik dit weg? Door te polijsten? Zo ja, met wat voor sterkte? Thanks!
vw.jpg

vw2.jpg

@Remon,
de vlekken komen door de kalk in het water. Dit blijft achter als het water is verdampt. Daarvoor hoeft de auto niet in de zon te staan, warme lak is al genoeg. Je kan het voorkomen door vrij direct na het wassen de auto daar gelijk zovele mogelijk droog te maken. Ik heb eerder deze zomer hetzelfde gehad op mijn zwarte lak in de volle zon. Ik heb de auto toen opnieuw 'deel voor deel' gewassen en daarna zo snel mogelijk 'deel voor deel' opgedroogd. Polijsten kan je proberen, maar dan haal je gelijk je wax laag weg. Al vermoed ik dat je deze sowieso zult moeten verwijderen, omdat de kalkresten nu onder de waxlaag zitten. Probeer een deel en check het resultaat.

Heb de de Dodo met de hand of met de pad aangebracht?

Beste poetsfanaten, wat vinden jullie eigenlijk van het gebruik van de wasstraat? En dan natuurlijk wel een met lappen ipv borstels (wassen zonder krassen).

Dat is zo ongeveer de meeste grove belediging hier ;) Ook lappen straten zijn slecht omdat er zand en andere viezigheid tussen de lappen blijft zitten die microkrasjes (swirls) veroorzaken.

Wasstraten (borstels of lappen) en waxboxen zijn uit den boze, absolute no go! Het enige waar je de wasbocx voor kan gebruiken is het afspuiten van de auto als je zelf geen tuinslang in de buurt hebt, maar verder overal vanaf blijven. Tenzij je swirls wilt hebben natuurlijk o_O Ook sponzen en zemen zijn 100% garanties voor swirls. Allemaal om de reden die Mark hierboven heeft aangegeven.

@Puntavia: het is idd een no go!

Ik ben bang dat ik die kalkresten zal moeten verwijderen dmv polijsten idd, maar dat stel ik dan nog wel een tijdje uit. Ik heb de wax met een Meguiars pad aangebracht.

Vandaag weer een pittige klus gehad, een metallic zwarte e46. Heel erg veel marring op met name de zijkanten en het dak, waar het vandaan kwam weet ik niet maar de foto's spreken voor zich.

Polijsten is gedaan met een dubbele hit oranje en Monelle Inizio dan een hit wit en Monello Mezzo en een hit light green met Menzerna Final Finish.

Wax is de M16 van Meg's.

Foto's:

Image4.JPG

Image6.JPG

Image7.JPG

Image9.JPG

Image12.JPG

Image13.JPG

Image16.JPG

Image19.JPG

Image20.JPG

Image23.JPG

Image30.JPG

Image32.JPG

Image33.JPG

Image35.JPG

Image36.JPG

Image38.JPG

Image39.JPG

Leuk, een poetstopic.
Ikzelf heb vanmiddag mijn LNA eens onder handen genomen met wat Mac-dinges wax. Auto eerst met de twee-emmer-methode gewassen, drooggezeemd en toen gepoetst. Ondanks de oude lak toch nog heel mooi!

voor:
IMG_9017.jpg

na:
374209602.jpg

ok.. op de foto's weinig verschil, maar in't echt een giga verschil.

@Mark, waarvan akte (y) (even refererend naar mijn opmerking op het carclean-forum)
@michiel, kun je wat specifieker zijn over de producten die je hebt gebruikt? Klinkt als heel veel dinges, maar dat merk ken ik niet. Autootje ziet er nog bijzonder goed uit voor zijn leeftijd. Is hij nog origineel qua lak en zo?

met macdinges bedoelde ik meguiars QuickWax. De shampoo die ik heb gebruikt is Halfords eigen merk, daar ben ik heel erg over te spreken. Meestal ontvet die shampoo (van turtle of valma) heel erg. Die van halfords niet. Laat ook geen kringen achter. Het poetsmiddel spuit ik op de lak en poets het in met zo'n microvezeldoek. Even laten uitwerken en dan weer uitpoetsen. Blijft best lang goed.

En qua originaliteit: ja, de auto staat nog in z'n originele lak. Op wat plekjes van roest na is de lak ook nog in een heel goede staat. Kennelijk hebben ze er in '84 nog genoeg lood additieven aan toegevoegd.

@ Mark123

Bedankt voor het plaatsen ziet er echt netjes uit(y), (en DKBM bedankt voor de tip om hier te plaatsen op het CC forum... :))

Ik heb dezelfde lak en worstel nog steeds met de juiste combi.
Ik ben begonnen met de hand, inmiddels heb ik een Dap500. In de afgelopen tijd heb ik diverse producten gekocht, maar ik wil steeds weer iets nieuws, na jouw post weet ik zeker dat ik aan de Monello wil....lijkt mij het beste voor de BMW.

Afgelopen weekend heb ik getest met Mequiars step 1 op witte pad, Blackhole op zwart en natty's bleu op rood allen met de dap stand 1 2...
jah..leuk, maar me swirls zitten er natuurlijk nog....en daarnaast heb ik geen goede sealant.

Een aantal vragen, aan ieder.
1 Kan ik voor mijn velgen een na het kleien een sealant gebruiken?
2 Wat kun je voor de ramen gebruiken...(wax?) ik doe nu na het wassen schoonmaken met Meq Glass Cleaner
3 Poorboys Leather stuff glijdt enorm...is dit normaal?
4 Meq trim detailer vlekt na enkele regen buien...ervaringen?
5 Als je Monello finale gebruikt, dan heb je blackhole niet meer nodig?

wat denken jullie van deze stappen.

Wassen met NXT
kleien met Meq en LT
Monello Mezzo op oranje pad
Monello Finale op wit
Black Hole op zwart
sealent?? op ???
wax?? natty's? op rood. (ik vind het niet zo fijn werken die natty's)

Ik heb deze week mijn Mazda Mx-5 gepoetst en zie dat de bumpers nogal verkleurd zijn. Kan iemand mij een advies geven hoe ik de bumpers weer kan laten glimmen zodat ze beter overeen komen met de lak? :)

Ff ter info:

* Het zijn kunstof (niet) meegespoten rode bumpers!!!

@BMW320d, graag gedaan. (y) Maareh .... zit je onder een andere naam op het cc-forum? Heb je toevallig ook de show off van de Corsa van afgelopen zondag gezien? Man man wat een glans .....:eek::)

Naar wat ik heb begrepen, zijn de Step 1 en 2 niet echt makkelijk machinaal verwerkbaar. Vooral step 2 schijnt een drama te zijn om af te nemen als het te lang blijt zitten.

Een aantal antwoorden:
1) ja, dat kan. Je kan een gewone sealant gebruiken maar ook een velgenwax. Mijn velgen staan nu in de Wheelguard, maar ik ga volgende keer over tot de Wheelwax. Misschien is de Collinite Insulator wax ook wel een goede. niet speciaal voor de velgen bedoeld, maar wel enorm lange standtijd op de lak.
2) de ramen even ontvetten en dan de Provision Gel gebruiken. Opsmeren, uitwrijven en je hebt nauwelijks meer de ruitenwissers nodig. Wel aanbrengen met een doek, want het vreet je pad op
3) kan ik je niet zeggen. Het voedt het leer wel, dus dat zou goed kunnen.
4) ik gebruk de Poorboys trim detailer. Ik heb er (nog) geen last van gehad.
5) de finale is een heel fijn polijstmiddel. Doe net als wat Dibbuz en ik zondag hebben gedaan: lekker de BH erop op te voeden.

En wat betreft je lijst:

als sealant kun de PB EX-P gebruiken, maar ook een fijne om te verwerken is de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant. Heel dun aanbrengen, maar na afnemen is de lak zo super glad! Voor een lange levensduur kun je ook de Collinite Insulator wax gebruiken. Relatief goedkoop, wel wat lastiger verwerkbaar (vooral goed schudden!) maar houdt echt extreem lang. Het wordt wax genoemd, maar het is een synthetische wax, dus een sealant. En even vewijzend naar boven: je zou hem ook voor je velgen kunnen gebruiken. De vloeibare sealants (zijn er ook vaste sealants?) kun je aanbrengen op een rode pad op een lage stand. Altijd dun aanbrengen. Beter 2 dunne laagjes, dan 1 dikke.

Wat vind je niet fijn werken aan de blauwe Natty's? Met mij vele anderen vind ik hem uitermate makkelijk werken, juist ook op een donkere lak in de volle zon. Je moet hem alleen wel handmatig aanbrengen vanwege de pot (de pad past niet in de pot). Dus met een rode handpad een lik uit de pot nemen, uitsmeren, even laten curen en dan afnemen.

Ik heet Izzy op CC forum, en inderdaad wat een glans die corsa:eek:...

Ok bedankt voor de tips, mischien ga ik inderdaad wel voor Collinite als sealant of toch de PB....
Ik zoek iets wat ik ook op de velgen kan gebruiken namelijk.

Dan wordt het
Klei
Monello Mezzo op oranje pad
Monello Finale op wit
Black Hole op zwart
sealant op rood
Natty's Blue op rood

Natty;s wordt een beetje klodderig althans erblijven stukjes wax hier en daar. Daarnaast krijg ik het met de hand niet netjes dun aangebracht waardoor het uitpoetsen zwaarder wordt. Uiteindelijk houd ik het een vettige waas over de lak.
Mischien toch iets langer laten zitten en machinaal een dunner proberen aan te brengen..?

Theoretisch kan je niet met wit finishen maar alleen op light green en zwart. Ik denk echter dat je het verschil niet gaan zien en dat het prima kan, je breekt alleen de Finale wat sneller af.

@bmw320d,
hahaha, ik vat hem. Ik vroeg me het al af, want hier staat het nergens vermeld.

De Natty's moet je gewoon in ronddraaiende bewegingen aanbrengen. Je hebt maar heel weinig nodig. Stukjes wax (heb ik ook wel eens) kun je gewoon uitwrijven tot je een vaseline achtige laag op de auto hebt. Daarna even laten curen (swipetest!) en vervolgens afnemen. Kind kan de was doen.

@RonaldVli,
ik snap hem niet helemaal: ze zijn toch meegespoten? Wat heb je al geprobeerd?

DKBM zei:
@RonaldVli,
ik snap hem niet helemaal: ze zijn toch meegespoten? Wat heb je al geprobeerd?

Het zit zo! De bumper is gewoon van rood kunstof. Daar zit geen lak op!

Ik heb het met commandant geprobeerd maar dit veranderd niet veel. Nu heb ik er SONAX Kunstof Gel op gesmeerd. Eens kijken wat dat gaat brengen. :)

Op de foto zie je het verschil. (toen had ik er nog niets aan gedaan)

p9203182.jpg

Hmmm, die is nieuw voor mij, te meer ik in het verleden wel vaker rode Mx-5'en heb gewassen (nog op de foute manier) en daarbij waren de bumpers in de rode lak gespoten. De bumpers van de meeste auto's zijn gespoten. Op de foto is het niet zo makkelijk te zien, maar er lijkt toch een zekere glans op te zitten, wat lak impliceert.

Van 't weekend deze Mini gedaan:

- velgen & banden met Meg's APC 1:4
- wassen met PB SS&S & Cobra the bone
- kleien met Dodo clay lube en de gentle gray
- polijsten met PB Professinal Polish en Lake County white pad
- 2x een laagje NXT 2.0 (ook op de velgen)
- Banden met meg's tyre gel

- kunststoffen met meg's apc 1:10
- leer met meg's apc 1:10 en borstel
- leer daarna gedaan met meg's leather cleaner & conditioner
- interieur trims met PB NL [/size]

Before:
MiniCooper030.jpg

MiniCooper031.jpg

Ze hebben zelf nieuwe matjes aangeschafd (origineel Mini) met een vlag:
MiniCooper033.jpg

MiniCooper034.jpg

MiniCooper035.jpg

During:
MiniCooper037.jpg

MiniCooper038.jpg

MiniCooper040.jpg

MiniCooper041.jpg

MiniCooper042.jpg

50% motorkap
MiniCooper043.jpg

Nog geen kwart van de deur:
MiniCooper045.jpg

De schade
MiniCooper048.jpg

MiniCooper050.jpg

MiniCooper052.jpg

Na polijsten
MiniCooper055.jpg

On the the interior:
MiniCooper059.jpg

MiniCooper060.jpg

MiniCooper061.jpg

MiniCooper062.jpg

MiniCooper067.jpg

MiniCooper068.jpg

MiniCooper070.jpg

MiniCooper071.jpg

MiniCooper073.jpg

Afters:
MiniCooper075.jpg

MiniCooper076.jpg

MiniCooper080.jpg

MiniCooper082.jpg

MiniCooper084.jpg

MiniCooper085.jpg

MiniCooper088.jpg

MiniCooper089.jpg

MiniCooper090.jpg

Thanks for reading ;)

Mooie resultaten :) Vooral het interieur is echt mega opgeknapt :)

Die tankklep/ruimte wordt maar al te vaak vergeten. Zelf spuit ik die altijd in met Dasty (bij de Wibra voor 1,89 per fles, is makkelijk 1 op 1 te verdunnen met water.)

Maar APC werkt natuurlijk ook prima :)

Mocht je veel meer poetsklanten krijgen, dan kun je misschien overwegen een extractor te kopen. Kost wat, maar je maakt het interieur veel sneller schoon :) Ik heb er geen spijt van.

Overal is de goedkopere variant uitverkocht, maar bij Conrad.com issie nog leverbaar. (De NTSR 20).

This weer zover, ik heb weer vragen :)

Dit weekend staat er een zwarte Audi a8 4.2fsi Lange versie op de planning. De wagen ziet er goed uit, maar de glans kan beter, geen echte swirls alleen een paar kleine krasjes hier en daar. (nooit een krasstraat gezien)

Plan reinigen
Voorspuiten
Banden Wielkasten en rubbers APC 1/10
Wassen met NXT
Kleien met Mequiars consumenten klei (alleen de nodige plaatsen)
Uitlaat met Valma chroom cleaner
ruiten Glass cleaner Meq

Lak
Paint cleaner Step 1 meq. Witte pad met de hand
Twijfel monello finale op witte pad of oranje met dap 500 op stand 5/6
Black Hole zwarte pad Dap 500 stand 2
PB EX-P Rode pad Dap500 stand 2
PB natty's Bleu Dap 500 (stand 1)
Sponningen met EX-P met handpad

Velgen (aluminium)
Eerst met APC, en velgen reiniger van Meq
Wassen met NXT
PB EX-P
Banden in de tire gel

Int (aardig schoon)
Stofzuigen
Leer (met gaatjes) APC 1/10 en doek.
Leer PB Leather Stuff
Rest met APC 1/10 en nabehandelen met Natural Look
Hemel ... ? is alcantara suede achtig gewoon met een doek en apc?

wat vinden jullie van het stappen plan?
zal ik nog de monello erbij halen, of vanwege de goede lak alleen cleanen, glaze, sealant en wax
Het hout van binnen met natural look? Andere tips om te laten glimmen
Hemel met een doek?
Leder met gaatjes...hoe te behandelen?
Natural Look hoe aan te brengen op dash, (met microvezel pad of doek?)
Chrome cleaner met pad ??

meer tips??

Alvast bedankt

Ik hoop jullie binnenkort blij te maken met mooie foto's

Ziet er netjes uit, ik zou de step 1 weghalen (want machinaal niet zo lekker) en finale op light green of zwart gebruiken, alsje een klein beetje meer correctie wilt op wit.

Hout gewoon zo laten, hemel met APC doen, wel eerst een testspot!
Het leer ook eerste en testspot doen want je weet nooit of er residu in de gaatjes blijft zitten.
Natural look met een pad aanbrengen en in laten trekken, residu afnemen met MF.

Chrome cleaner zou ik met een oude doek doen.

Succes en laat de foto's maar komen!

Zolang de hemelbekleding niet vies is zou ik er niks aan doen, alcantara is een erg lastig stofje en er zijn al eens vaker A8'en met alcantara bekleding ver**kt.

NL op hout zal niet werken, als je iets van een AIO product hebt (à la PB Professional Polish) kun je dat gebruiken, gaat het mooi van glimmen. NL op dashboard aanbrengen met pad.

Deze 5 heb ik ook zo gedaan:
IMG_0066-2.jpg

bedankt voor de tips...die 5 ken ik nog wel....dat was die donald duck BMW :)

Net zoals mark 123 al zei, ik ga toch voor de Monello finale op wit om een lichte coreectie te doen....hele fijna krasjes zijn aanwezig maar geen echte swirls...

NL met een microvezel Pad, voor het hout...weet het nog niet ik heb de volgende mogelijkheden:
Cleaner wax Meq
Step 1 Meq
PB natty;s
PB EX-P
Quick detailer Meq....hey dat lijkt me wel wat.....:LOL:

Die hemel ben ik ook bang voor na al die verhalen.....ziet er opzich goed uit...dus maar niks doen denk ik...
Ik ga nog eens jouw 535d project opzoeken...

Denk idd dat je met de cleaner wax wel goed uit de voeten kan!

Was idd de Donald Duck BMW ;)

Audi A8 L 4.2 V8

Dit weekend een Audi A8 behandeld, wat een prachtige mooie Audi is dat zeg….zelf vind ik dit model een van de mooiste Audi’s ooit.
De A8 was in goede staat, dus gekozen voor een mildere aanpak (dus geen zware combi’s) :T

Wat is er gedaan.

Voorspuiten
Banden Wielkasten en rubbers APC 1/10
Wassen met NXT
Kleien met Mequiars consumenten klei (alleen de nodige plaatsen)
Uitlaat met Valma chroom cleaner
ruiten Glass cleaner Meq

Lak
Paint cleaner Step 1 meq. Witte pad met de hand
Monello finale op witte pad of oranje met dap 500 op stand 5/6 voor een lichte correctie
Black Hole zwarte pad Dap 500 stand 2/3 (Heerlijk Spul (y))
PB EX-P Rode pad Dap500 stand 2/3
PB natty's Blue deels met de hand en deels Dap
Sponningen met EX-P met handpad en daarna natty’s Blue met de hand

Velgen (aluminium)
Eerst met APC, en velgen reiniger van Meq
Wassen met NXT
velgen beschermen met PB EX-P
Banden in de tire gel

Int
Stofzuigen
Leer (met gaatjes) schoonmaken met APC (lastig klusje die gaatjes vuilvrij maken)
Leer PB Leather Stuff
Rest met APC 1/10 en nabehandelen met Natural Look
Vlekken hemel met APC

Totaal zo’n 13 uur arbeid. :cool:
STOM, terwijl hij stond te glimmen in de garage geen foto’s genomen :cry:, dus ik heb geen mooie na foto’s…..maar hij glimt wel :D
De Black Hole is echt top spul en natty’s ook, jammer dat het potje te klein is voor de pad en hij snel gaat korrelen.
Alles bijelkaar tevreden, maar het kan altijd beter :p

Mooie velgen, alleen valt er meer glans te halen.
IMG_0485.jpg
IMG_0488.jpg

Dus eerst behandelen met APC, vervolgens met Wheel Cleaner, ook de banden niet vergeten….
IMG_0489.jpg

De wielkasten met APC reinigen,
IMG_0490.jpg

Vervolgens met APC alle kiertjes borstelen met de borstel…
IMG_0492.jpg

IMG_0494.jpg

IMG_0495.jpg

Vervolgens lekker soppen met NXT, in totaal 2 keer gewassen om zeker te zijn dat we niets hebben overgeslagen…zo’n grote auto zie je gauw een plekje over het hoofd.
IMG_0497.jpg

IMG_0498.jpg

Vervolgens de uitlaten behandeld met Chroom Cleaner, Bling Bling
IMG_0502.jpg

Ik had nog niet goed gekneed maar ik dacht even kijken of er vervuiling in het lak zit….zie foto na een paar cm op de achterklep, dus reinigen maar…
IMG_0505.jpg

Na het stofzuigen..
IMG_0513.jpg

Het dashbord is van leer, maar is zo te zien nooit behandeld, het leer spul trok gelijk in…
IMG_0517.jpg

Velgen gewassen en in de EX-P best wel wat werk maar dat zijn die velgen wel waard,.
IMG_0528.jpg

Behandeld en opgepoetst, mooie matte look zonder vlekken.
IMG_0524.jpg

De stoelen achter behandeld, van grijs naar zwart… (helaas geen 50/50)
IMG_0523.jpg

IMG_0518.jpg

Hierna nog alle dorpels behandeld met Natural Look, sponningen zijn behandeld met natty’s
IMG_0525.jpg

De details niet te vergeten, die moeten ook glimmen
IMG_0516.jpg

Jammer dat ik geen goede na foto’s heb….maar je kunt ook niet alles hebben… deze prachtige Audi kan er weer even tegen aan, de volgende keer zullen we iets meer aandacht besteden aan de voorgrill, die heb ik niet echt kunnen behandelen…
De basis is er.. nu is het een kwestie van goed bijhouden en bij iedere wasbeurt aandacht besteden aan 1 onderdeel om hem te perfectioneren…

Je zou niet zeggen dat deze auto 6 jaar oud is en richting de 170000k zit.....
IMG_0530.jpg

IMG_0531-1.jpg

Ik moet eens leren foto's nemen...:(

Is dit nou je eigen auto of die van een klant? Mooie auto, ik zou m lekker een full detail geven en wat grover gaan (mezzo op oranje bijvoorbeeld) dan krijg je zeker nog een strakker resultaat! Dan kan je ook finishen met finale op zwart en dan BH op zwart.

BH is inderdaad ge-ni-aal. Lime prime ook trouwens ;)

Dit is een auto van een klant....en inderdaad Mezzo had ik voor moeten gaan...

@DKBM
Inderdaad jij zei nog dat je met een flesje begint en uiteindelijk een paar honderd euro verder bent....ik dacht zover zal het niet komen...
zie hier...

IMG_0449.jpg

IMG_0461.jpg

IMG_0467.jpg

IMG_0469.jpg

en hier komt deze week nog het nodige bij....

Inderdaad welkom bij de verslaafde....

[size=x-small]met dank aan DKBM[/size]

Ben ik overheen geweest met een borstel, zolang het nat is is het netjes maar daarna droogt het niet mooi op (n)

Als je een allesreiniger in een spuitbus hebt van flink dichtbij het vuil er tussenuit spuiten en misschien borstelen. Misschien daarna met bumperzwart behandelen? Goed uitwrijven iig, zodat het niet glad wordt!

Ik vind dat altijd toch weer een stukje frisser instappen. :)

@BMW320d,
geweldige collectie! Lekker uitgebreid, zodat je kan experimenteren. Uiteraard graag gedaan. o_O:LOL:

Als ik weer eens tijd heb, zal ik m'n eigen collectie weer eens op de foto zetten.

vandaag is de collectie uitgebreid met:
Monello Inzio
Monello Mezzo
wat 5.5 LK Pads
wat hand pads

en voor de voorraad Wash mitt, 2 flessen NXT, wat handpads van LK.

Dit weekens staat een grijze Voyager 2.8crdi uit 2007 te wachten met als opdracht Vlekvrij, fris en SHINE.....auto staat te koop namelijk.

Ik moest nog wat spullen opbergen en heb gelijk maar even de collectie gerangschikt. Aantal zaken weggegooid, zodat ik alleen bruikbare spullen bij de hand heb. Ik ben een gebruiker, geen verzamelaar. ;)

DSCN3307.jpg

DSCN3309.jpg

DSCN3310.jpg

DSCN3311.jpg

DSCN3313.jpg

DSCN3308.jpg

Wat er nog moet komen is nieuwe klei. Ik vind de Poorboys klei toch fijner dan de Bilt Hamber. Nu is de auto geheel swirlvrij. En als het goed is, kan de Monello Finale volstaan om toekomstige kleine krasjes te verwijderen. Zo niet, dan ga ik de Monello range uitbreiden.

Jawel dit weekend een voyager...uit 2007

Int
APC en Extractor
Natutal Look

Ext
Wassen NXT
Kleien
Hier en daar monello mezio dap 500
paintcleaner hand
Black Hole dap500
Natty's Blue hand
Trimdetailer
Tire Gel

heel veel doeken en pads

Dit is de auto.

IMG_0542.jpg

De auto is bijna 3 jaar oud, niet mij smaak, maar toch een grappige auto. Zo kunnen alle 6 de zitplaatsen verdwijnen in de dubbele bodem.
Maar wat ik vooral niet begrijp is dat deze auto zo duur is...de materialen voelen anders niet zo aan en het rijdt als een vissersboot op de grote oceaan. Tevens zou ik de bekleding wat donkerder nemen met rubbere matten zodat het allemaal wat schoner te houden is...

Kofferbak Voor:
IMG_0534.jpg

Na
IMG_0566.jpg

Voor
IMG_0547.jpg

IMG_0548.jpg

IMG_0549.jpg

en Na
IMG_0551.jpg

IMG_0553.jpg

IMG_0554.jpg

IMG_0556.jpg

Stoel voor:
IMG_0559.jpg

Na
IMG_0561.jpg

Mat voor
IMG_0571.jpg

na
IMG_0572.jpg

Bleh
IMG_0578.jpg

50/50
IMG_0580.jpg

IMG_0583.jpg

Voor
IMG_0589.jpg

na
IMG_0590.jpg

Tijdens
IMG_0596.jpg

IMG_0603.jpg

Klei na een gedeelte van de motorkap.
IMG_0605.jpg

IMG_0611.jpg

Het dak gelijk behandelen nu ik erbij kan
IMG_0599.jpg

onmisbaar!!
IMG_0604.jpg

Glans voor het behandeling, wel na wassen en kleien.
IMG_0617.jpg

Glans na behandeling
IMG_0622.jpg

en wat na foto's
IMG_0582.jpg

IMG_0588.jpg

IMG_0620.jpg

en toen was de batterij van het toestel leeg.......:cry:

@DKBM,

heb even over je post heen gelezen :)

Een geweldige collectie, zie heel veel Poorboys, dat is ook mijn favoriet geworden.
Ik heb nu de Monello reeks ook aangeschaft, ik ben er zelf niet helemaal weg van....Poorboys heeft altijd een lekkere geur en is fijn om mee te werken... Monello's heb ik (nog) geen gevoel bij....helaas....

Wacht maar totdat je deze goed gebruikt op een BMW of VAG auto, véél sneller én strakker resultaat. Stiekem is het gewoon menzerna/wolfgang ;)

Terug
Bovenaan