Guest
British Racing Green zei:Kreidler zei:Waar ik mee poets?
Meguiars Gold Class shampoo. (geweldige shampoo, mijn zwarte lak wordt gelijk weer een tint donkerder)
Meguiars step 1. (voor het verwijderen van het vorige wax laagje)
Meguiars step 2. (de kleur wordt er duidelijk beter van maar vreselijk om goed uit poetsen)
Meguiars Gold Class liquid car wax. (zeer gemakkelijk wax met een mooie diepe glans, maar een zeer beperkte duurzaamheid)
Meguiars lambswool wash mitt deluxe . (maakt naar mijn idee swirls in de lak, ook al gebruik ik de twee emmer methode)
PB shenille wash mitt (goede wash mitt die geen swirls maakt, zit alleen erg los om de hand)
PB SSR 1.0 ( zeer tevreden over de SSR producten)
PB SSR 2.5
PB trimrestorer ( geweldig voor interieur, niet duurzaam genoeg voor het exterieur)
PB super deluxe mega mega towel, of zoiets (heerlijke poetsdoek)
PB klei (er kwam overigens niets van de lak af bij mij)
PB spray and wipe (voor de klei en even oppoetsen naar een wasbeurt)
Pads, PB microfiber - Meguiars Gold Class foam - een stuk goedekopere foampad die net zo goed is als die van meguiars. (mijn voorkeur gaat hier uit naar de pads van Pb)
DAP 500
Lake country 5.5 inch pads (wit/zwart/blauw/oranje), (helaas erg lastig schoon te krijgen en ik vind de reinigingsproducten die hiervoor te krijgen zijn ook erg duur)
Diverse microfiber doeken
Autotaalglas glasreiniger
Collinite wax 845 (geweldige wax met een prachtige beading en goede duurzaamhied, alleen ben ik bang dat de wax lastig goed te verwijderen is en dus ´lagen´ gaat vormen bij een nieuwe laag)
En alles wat ik vergeten ben.
Mijn grootste ergenis tijdens het poetsen is als ik een onderliggende poetslaag zie die niet helemaal goed uitgepoetst is. Meestal is dit ook weer erg lastig te verwijderen. Dit probleem heb ik meestal op de motorkap.
Of eenvoudiger ...
![]()
Je rijdt naar de dichtste doehetzelfcarwash,
je steekt een briefje van 5 EUR in de gleuf,
je krijgt 5 jetons,
en wassen maar ...
Dat staat er toch: En alles wat ik vergeten ben.