Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Wij zouden dat ook heel anders plannen, zo'n reis. Maar dat is met kamperen ook anders, of je moet de laatste nacht in een huisje zitten bijvoorbeeld. Hele dag "wakker" in de auto trekken mijn meiden ook slecht, dus dat mijden we :p
En daarnaast, 1600 km in 17u inclusief stops... dan moet je weinig vertraging hebben onderweg. Nou heb je ook wel een mooie cruiser natuurlijk
Wij hebben dit jaar maar 900 km staan, dus kunnen heen mooi in de nacht vertrekken zodat we aan het begin de middag aankomen en terug kijken we t.z.t. wel.

Ik hoef maar zo’n 600-700 km te rijden :p . Met 900km ben ik in Kroatië, maar moet eerlijk zeggen dat het dan ook wel een beetje mijn grens is, daarna vlieg ik liever.

Ik hoef maar zo’n 600-700 km te rijden :p . Met 900km ben ik in Kroatië, maar moet eerlijk zeggen dat het dan ook wel een beetje mijn grens is, daarna vlieg ik liever.
De Fransen waar we vanuit eerdere vakanties nog wel eens contact mee hebben verklaren ons soms ook voor gek dat we vanuit Friesland 1000-1500 km. rijden voor een vakantie. :ROFLMAO:

De Fransen waar we vanuit eerdere vakanties nog wel eens contact mee hebben verklaren ons soms ook voor gek dat we vanuit Friesland 1000-1500 km. rijden voor een vakantie. :ROFLMAO:
Afstand vind ik prima, maar ik doe dat niet in één rit met jonge kinderen.

Zonder kinderen vind ik het geen probleem. Langste rit voor mij was van Den Haag naar de Pyreneeën, maar toen was ik bijrijder.

Met de bus van Zwolle naar Barcelona, dat was veel erger.

Afstand vind ik prima, maar ik doe dat niet in één rit met jonge kinderen.

Zonder kinderen vind ik het geen probleem. Langste rit voor mij was van Den Haag naar de Pyreneeën, maar toen was ik bijrijder.

Met de bus van Zwolle naar Barcelona, dat was veel erger.
Wij doen het ook altijd in anderhalve/twee dag(en). Dan de volgende dag nog zo’n 300/400 km.

Ik ben wel eens in één keer terug gereden vanaf Barcelona. Ook iets van 1500 km. Ik denk niet dat ik dat nu nog zou doen.

Vroeger reed ik met de camper ook wel etappes van 800 km, tegenwoirdig vind ik 400-500 wel genoeg.

Je wordt (inderdaad) ouder papa...

Wij zouden dat ook heel anders plannen, zo'n reis. Maar dat is met kamperen ook anders, of je moet de laatste nacht in een huisje zitten bijvoorbeeld. Hele dag "wakker" in de auto trekken mijn meiden ook slecht, dus dat mijden we :p
En daarnaast, 1600 km in 17u inclusief stops... dan moet je weinig vertraging hebben onderweg. Nou heb je ook wel een mooie cruiser natuurlijk
Wij hebben dit jaar maar 900 km staan, dus kunnen heen mooi in de nacht vertrekken zodat we aan het begin de middag aankomen en terug kijken we t.z.t. wel.
Ja hebben echt muv Oberhausen stukje vd weg af geen enkele vertraging gehad, dus dan is het makkelijk.

Ook hier wel echt sterk de voorkeur voor in twee keer en heenweg doen we dat sowieso altijd. Terug toevallig afgelopen 2j in 1x omdat het wel goed ging, maar volgend jaar willen we verder Italië in en dan gaat het toch echt in 2x :).

Moet zeggen ik heb niet het gevoel zo lang auto te hebben gereden en ben ook nu gewoon fris .

Het valt mij tegenwoordig ook op dat steeds meer Denen de auto pakken, die moeten nog een flink stuk verder door!
Haha die denkfout maakte ik ook. Denemarken (Kopenhagen) - Florence is maar 100 km meer dan vanuit mijn huis naar Florence :p.

Oh valt mee dan! Ik had een tijdje geleden collega’s uit Denemarken en die reden weleens op en neer naar Zürich en daar deden ze toch best wel lang op. Ze moeten dan ook een tunnel door waar weleens een flinke file kan staan begreep ik! 14 uur voor Zrh - Cph vind ik veel!

Ja klopt de reis kan tegenvallen. Maar ja, vrienden van ons hebben in Italië 3uur stil gestaan terug.. en anderen moesten omrijden vorige week omdat er Gothard dicht was ivm ongeluk. Op zo’n lange reis is de kans op (veel) tegenslagen groot.

Voor mij is 1600 km trouwens nog wel prima te doen. Psychisch is Rome ‘de grens’ - ruim 1,800 km. Verder zou ik inderdaad ook het vliegtuig pakken of een reis met meerdere bestemmingen hebben.

Iemand nog tips voor volgend jaar buiten Toscane om? Voorkeur Italië

Net de auto's gewassen, vind ik ideaal met de regen. Twee emmers kraanwater gebruikt, normaal doe ik drie maar ik wilde nu even snel, waren ook niet heel vies. Regen had het voorspoelen aardig gedaan. En naspoelen gebeurt nu ook goed.
Zou de ZOE even met een spons doen, maar daarmee kreeg ik de auto niet schoon. Zat nog lekker gebakken insectenbloed voorop, zie je ook goed met zo'n witte wagen natuurlijk... dan maar met de washandschoen. Nooit geweten dat het daarmee véél makkelijker gaat. Nu is hij weer even wit...
Nadeel? Mijn regenpak is wel echt af/op, maar ja, ik was minder doorweekt dan wanneer ik geen regenkleding aan had gedaan... binnenkort maar eens zien voor een nieuwe.

Ja klopt de reis kan tegenvallen. Maar ja, vrienden van ons hebben in Italië 3uur stil gestaan terug.. en anderen moesten omrijden vorige week omdat er Gothard dicht was ivm ongeluk. Op zo’n lange reis is de kans op (veel) tegenslagen groot.

Voor mij is 1600 km trouwens nog wel prima te doen. Psychisch is Rome ‘de grens’ - ruim 1,800 km. Verder zou ik inderdaad ook het vliegtuig pakken of een reis met meerdere bestemmingen hebben.

Iemand nog tips voor volgend jaar buiten Toscane om? Voorkeur Italië
De meren zijn natuurlijk erg mooi, (como, garda, maggiore, iseo, lugano) wel toeristisch. De oost kust is ook erg mooi en hoor je (van Nederlanders in ieder geval) minder vaak over, ik zou Venetië zoals JL benoemt wel laten, op de stad zelf na vind ik de regio weinig bijzonder. Maar vanaf Rimini naar beneden helemaal tot aan Brindisi in de hak is allemaal schitterend.
De Amalfikust is ook prachtig.

Het zal er vooral van afhangen hoe ver je bereid bent te rijden denk ik. Maar de is meer dan genoeg moois. ;)

Iseo is wat minder toeristisch en best wel mooi. Garda kun je over de koppen lopen… ;) In Iseo zit ook het Riva museum! Maar wij wonen zelf aan een meer en hebben er nog zoveel andere hier dat wij liever naar de zee gaan.

Italië vind ik echt niks. Leuk om wat plekjes te zien, maar ik geniet er niet.
Grappig, precies dat heb ik met Frankrijk. Mijn ouders komen er heel graag en aangezien ik nog thuis woon en in veel gevallen best afhankelijk van hun ben ga ik gewoon maar mee. Wil ik kunnen genieten dan wordt het voor mij Italië of Duitsland.

Mwoah camping hoeft niet perse @JL86 , we kunnen altijd nog combi doen en dan bijv in Toscane afwisselen met wel camping.

Veel wat is genoemd al geweest (misschien had ik dat even moeten zeggen haha) en allemaal waanzinnig. Puglia Campania, Calabria, Sicilië, Sardinië etc nog allemaal niet maar bijv ook nog de adriatische kust muv omgeving Rimini ook nog niet geweest.

September wss huwelijksreis @ Sicilië.

Garda meer is niks voor ons - teveel lotgenoten uit NL :p

Daar kijken wij om op termijn iets te kopen.
Nice. Wij hebben de knoop ook gister in de auto terug doorgehakt. Binnen 5j een huis in Italië. Eerder dan initieel. Wordt wel echt heuvels van Toscane maar iets meer naar het westen zodat je eenvoudig(er) naar de kust kan.

Als Haags jongetje wil ik toch graag de kust dichtbij hebben ;)

Uiteraard moet het allemaal maar passen, meten en lukken etc… maar liever dat dan groter wonen in NL. de sterren zien er gunstig uit. Maar eens rustig in gaan verdiepen komend jaar, na het huwelijk die we helemaal zelf hebben gepland weer een leuk privé projectje voor erbij.

Grappig, precies dat heb ik met Frankrijk.
Ik heb beetje haat liefde verhouding ermee. Heel veel jeugd sentiment met zuid Frankrijk maar al jaren niet meer geweest… Ga er graag weer een keer naar toe.

Wat mij weer doet denken aan Charles…. Wanneer komt die nou eens terug @JL86. Bijzondere vogel maar geen verkeerde vent

Laatst bewerkt:
Nice. Wij hebben de knoop ook gister in de auto terug doorgehakt. Binnen 5j een huis in Italië. Eerder dan initieel. Wordt wel echt heuvels van Toscane maar iets meer naar het westen zodat je eenvoudig(er) naar de kust kan.

Als Haags jongetje wil ik toch graag de kust dichtbij hebben ;)

Uiteraard moet het allemaal maar passen, meten en lukken etc… maar liever dat dan groter wonen in NL. de sterren zien er gunstig uit. Maar eens rustig in gaan verdiepen komend jaar, na het huwelijk die we helemaal zelf hebben gepland weer een leuk privé projectje voor erbij.
Mooi, leuke vooruitzichten. Wij willen iets direct aan de kust in Italië. Wilde eigenlijk dit jaar al op zoek gaan maar dat wordt volgend jaar opgepakt. Ik heb dat doel gezet voor m’n 40ste ;).

Spannend, mannen! Good luck. Ik lees het traject vast t.z.t. wel in jullie topics. Zelf heb ik niet echt een financieel doel, ook niet echt nodig in mijn huidige omstandigheden, maar spaardoelen hebben wel iets fascinerends. Vergelijkbaar met een game, alsof je bij het halen van een doel een nieuw level bereikt waardoor er ook weer nieuwe deuren opengaan die nieuwe dingen mogelijk en bereikbaar maken.

Laatst bewerkt:
Mooi, leuke vooruitzichten. Wij willen iets direct aan de kust in Italië. Wilde eigenlijk dit jaar al op zoek gaan maar dat wordt volgend jaar opgepakt. Ik heb dat doel gezet voor m’n 40ste ;).
Haha rustig de rit uitzitten toch , worden de mannen en vrouwen van KKR al zenuwachtig met verkopen ? ;)

2 weken geleden daarvoor in London geweest… exit strategie staat voor eind ‘26/begin ‘27. Bedrijf groeit sterker dan verwacht, eind vorig jaar nog een grote operator in Amerika gekocht voor 9 getallen. Helpt allemaal om de waarde op te krikken natuurlijk! Ziet er allemaal goed uit, maar je moet hem natuurlijk nog wel uitzitten ;)

Ja tijd vliegt idd! Maar projecten (openen van nieuwe locaties) duurt ook lang, vaak meer dan een jaar. Vrijdag een oplevering met een aannemer. Werk al zo’n 2.5 jaar aan dat project! Wel mooi als het dan succesvol afgesloten kan worden.

Ik weet niet hoe jullie het ervaren, maar naarmate ik ouder wordt heb ik wel het gevoel dat jaren sneller voorbijgaan. Het lijkt nog ver weg, zeker als je een dergelijk doel hebt, maar de tijd is zomaar om.
Ja niet normaal en ik merk dat ik er ook melancholischer van word. Heb er meer moeite mee , vooral mbt de kinderen.

De dagen voelen als jaren, maar de jaren als dagen.

Tja wat kunnen we hier over zeggen?! Doen ze toch echt zelf. Rijden zoveel idioten tegenwoordig op de Nordschleife dat je er eigenlijk gewoon beter weg kan blijven. Beter gewoon een dagje op een circuit met huurauto’s vlammen.

Texas tov Europa. Gigantisch dus!

map_texas_europe.jpg

Terug
Bovenaan