Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Oké...

50cb4eb8df948.jpeg

Tot elders op het forum dan maar.

Lekker rustig, toch?

Ach, stilte voor de storm.......nu nog niet zo veel te vertellen. :p
Nog even twee Ikea-kastjes in elkaar schroeven en dan is er weer een projectje af.

Te druk onder mn eigen topic, moet ook nog wat werken tussendoor om het licht aan te kunnen houden ;)

Ik heb het echt heel erg druk helaas. Poe. Altijd zo’n trechter naar je vakantie toe. En ga pas over 4 weken :eek: :ROFLMAO:

Even bijkomen.

Ging een uurtje geleden richting de apotheek, tref daar een soort horror scenario aan.
Denk dat ik 30 seconden na de aanrijding daar was...

Werd al volop 112 gebeld en geholpen dus maar omgekeerd en weg gereden...

Dank allemaal, ik red me wel alleen even rustig verwerken wat ik zag. De apotheek heeft me al gebeld of ik spoed had. Gelukkig heb ik dat niet.

Ik ben vanmiddag beginnen met de moestuin aanpakken (is mijn vriendin druk mee), morgen nog even afmaken. Borderrand geplaatst, morgen laatste stuk en paden maken met Frans boomschors. Daarna onkruid wieden in de "wilde bloemen strook" want daar blijft flink gras groeien. Kale plekken dan beplanten. Dus hopelijk niet teveel regen. Overdag dan, 's nachts mag wel want het is erg droog. En dat is ook weer makkelijker met wieden!

Moestuin is klaar. Wel inferieure kwaliteit boomschors gekocht. Zitten stenen en takken tussen. Ach ja, ziet er wel chique uit als pad dus prima. Zo nog even wat cortenstaal plaatsen, maar eerst het belangrijkste van de ochtend. Koffie!

Heb wel eens op een houtje moeten bijten, maar verder geen verstand van boomschors :p
Gelukkig heb ik dat thuis nooit gehoeven, en nog steeds niet, maar lijkt me geen pretje. Maar dan nog, heb ook van heel dichtbij gezien dat een jong leven zomaar plotseling voorbij kan zijn. Dan zijn geld en spullen niks meer waard. ;)

• Leuk
Waarderingen: JL86
Regen is welkom voor de tuin. Alles is zo droog.
Het wordt hier al mooi groen, maar ee is nog een stukje beukhaag die nog moet “aanslaan”.

‘t Wordt ook eens tijd voor die robotmaaier. Ben me weer aan het oriënteren, maar blijf uitkomen bij de Yuka. Nu is er ook een Yuka Mini.
Keuzes…… :unsure:

Hier weer terug uit Spanje. Geslaagd weekend gehad. Heel intensief, maar weer hele toffe dingen gedaan. Met een charter langs de Spaanse kust gedobberd, met een colonne klassieke Mehari's mogen rondtouren en heel veel eten en drinken. Klanten in de watten leggen is zo'n zwaar leven. ;)

Nu wel even bijkomen, want zoals ik zeg, een leuk maar zeer intensief weekend. Vandaag een dagje vrij en morgen een rustig dagje vanuit thuis werken. Dan woensdag weer meteen volle bak klantenbezoek in Ingolstadt en Augsburg.

Laatst bewerkt:
Ik heb een huis uit 2019, door de hoge mate van isolatie staat de verwarming tussen maart en november nooit aan.

Hier ook een zwaar geisoleerde nieuwbouw. Het moet buiten echt een volle week flink kouder of warmer zijn wil dit invloed hebben op de binnentemperatuur. Grootste deel van het jaar staat de verwarming dan ook uit.
Het vervelendste is dat je er zomers met hoge temperaturen de hitte niet uit krijgt. Airco unit staat nog op het verlanglijstje, maar nog geen werk van gemaakt.

Ik heb rolluiken rondom. Dat scheelt enorm in de instraling. Op 1 kamer boven heb ik van de winter een nieuw kozijn geïnstalleerd met driedubbel glas. Dat werkt ook echt fantastisch.

Het is alleen zo jammer dat rolluiken (en voor mij kozijnen) zo duur zijn in relatie tot een aircootje.
Duurzaamheid ten top zullen we maar zeggen.

Hier staat ook alles al een tijdje uit, vloer is wat fris, maar ik ga daar de vloerverwarming niet voor aanzetten. Verder is de temperatuur binnen aangenaam.

Leuk nieuwtje voor wie het nog niet weet, Whatsapp is nu ook beschikbaar op de iPad. Het was al via Whatsapp Web te gebruiken, maar nu ook als officiële app van de makers van Whatsapp zelf!

Kozijn zijn inderdaad duur. 1.5 jaar geleden nieuwe voordeur met kozijn laten plaatsen van kunststof,. zomaar 7.5k
Maar ga toch een offerte vragen wat de rest gaat kosten.

Bij mij is alles vorig jaar gedaan, is nu nog warm in huis door de zon van vorige week. En beneden woning met zonneschermen, houd het wel koel in de zomer.

Kozijn zijn inderdaad duur. 1.5 jaar geleden nieuwe voordeur met kozijn laten plaatsen van kunststof,. zomaar 7.5k
Maar ga toch een offerte vragen wat de rest gaat kosten.
Ik heb kunststof kozijnen, maar de voordeur is van hout in een houten kozijn. Dat was me iets te gortig wat prijs betreft. Nou zit de voirdeur wel onder een afdakje. Achter heb ik dan weer een dubbele openslaande tuindeur en zo toch een smak geld uitgegeven.

Terug
Bovenaan