Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Samen met Lucky Luke een van mijn favoriete strip-series :)

Bijna weekend, want vrijdag maken we de brug :D
Kun je de tekenfilms ook (nog) waarderen? Sinds vandaag staat er een nieuwe Asterix-film op NetFlix (werd ik mee gespamd door Netflix ...)

Ik kon ze ook wel waarderen, Asterix en Lucky Luke. :) Misschien heb ik nog wel een aardig stapeltje ergens in een hoekje op zolder liggen, maar 'k geloof dat ze naar m'n neefje en nichtje zijn gegaan en niet meer weergekeerd ...

Laatst bewerkt:
Ik heb er ook nog wel wat liggen. Maar nog veel grotere stapels; Suske en Wiske, Kuifje, Guust flater en Jan, Jans en de kinderen.

Oh en de complete serie Bob Evers, maar dat zijn dan weer geen stripverhalen. ;)

Wij hebben veel wild gezien in Tsjechië, gelukkig niks voor de auto gehad... gebeurt daar ook veel, aanrijdingen met wild. Overigens is er ook een strenge wet rondom drank achter het stuur; niks toegestaan. Wel goed en duidelijk in mijn ogen!

Ik heb er ook nog wel wat liggen. Maar nog veel grotere stapels; Suske en Wiske, Kuifje, Guust flater en Jan, Jans en de kinderen.

Oh en de complete serie Bob Evers, maar dat zijn dan weer geen stripverhalen. ;)
Guust Flater, de Kiekeboes, ... zalig

Kun je de tekenfilms ook (nog) waarderen? Sinds vandaag staat er een nieuwe Asterix-film op NetFlix (werd ik mee gespamd door Netflix ...)
De Asterix tekenfilms niet. Die van Lucky Luke waren zalig. Zeker met Rataplan

Ik heb een paar weken geleden mijn jongensboeken maar verkocht, lag maar te liggen op zolder. Geen stripboeken maar de complete (32 stuks) Bob Evers serie van Willy vd Heijden.

Ha grappig, ik heb ze ook allemaal. Zijn de enige ook die ik af en toe al is het uit nostalgie nog eens uit de kast trek.

Die stripboeken moet ik eerlijk bekennen dat die ook maar liggen te liggen op zolder.. Werden door de kinderen nog wel lange tijd gelezen. Dat vond ik altijd heel leuk om te zien. Maar die tijd is niet meer helaas. Alleen de jongste woont nog (half) thuis en die doet alleen maar op haar telefoontje zitten.

Ik weet niet waarom, maar ik heb nooit de fase gehad van Donald Duck of andere strips. Het begon bij mij met een abonnement op AutoWeek en de jaarboeken van AutoV****, ik weet alleen niet of ik die naam hier voluit mag noemen. :p

Stel je voor dat die duif een half metertje hoger vloog...
Dan heb je kans dat de luchtstroom rond je auto "m afbuigt richting je dak(rand). Een keer met een duif gehad, bij 130 geloof ik. Alleen harde klap tegen dakrand, gelukkig geen echte schade. Maar 130 betekent (schemer)donker dus je ziet 't kreng niet aankomen en schrikt je wezenloos van zo'n doffe knal "uit het niets"
Ook een keer met een meeuw gehad trouwens, maar die is (relatief, in relatie tot z'n afmetingen) lichter dus ketste wat makkelijker af. Wel op de voorruit trouwens, maar geen schade (aan de auto iig, de meeuw kwam er minder goed af, verdween in de binnenspiegel linea recta onder een achterligger :confused:)

Laatst bewerkt:
Ik heb dat gehad met een eend. Die vloog in het donker vlak voor de auto langs. N-weg, compleet donker dus dat was wel even schrikken. Ik was bijrijder, dan heb je ook geen controle. (Ex-)vriendin schrok behoorlijk, was in de Vito van haar vader.
Hoorden een doffe klap, maar nooit gezien waar we de eend raakten.

Ik heb ooit een pony voor mijn auto gehad. (BMW E-30 M3) Midden in de nacht, in het bos.
Na een bocht, stond-ie opeens daar. Met de kont naar me toe, kon hem niet meer ontwijken en reed 'm aan. Hij valt achterover de motorkap, daarna op de weg.
Stoppen, kijken, pony was foetsie. Koplamp stuk, scheur in grille, maar motorkap onbeschadigd, zo te zien in het donker.
Was op een zaterdagnacht, dan heeft het geen zin om politie te bellen, die komen toch niet. 1 politieauto met 2 man in een zeer grote gemeente. Qua oppervlak, niet inwoners, dat is.
Op zondagmorgen toch gebeld, voor de verzekering, om de eigenaar van de pony te vinden.

Daar kwamen ze aan. Het eerste wat ze zeiden: "kwestie van alcohol zeker? Waarom bel je niet eerder?" Alsof jullie dan komen, kom op zeg, en er was geen druppel alcohol in het spel. En ze gingen weer. Hoor je nooit meer wat van.

Maar: later in de week zei de dochter van mijn werkgever, die veel bij een manege in het dorp kwam, dat daar een pony liep met bloed aan z'n achterpoot. Ik kijken, en jawel: gevonden. Alles uitgelegd aan de eigenaar die het eerst absoluut niet aan de verzekering door wilde geven. "is niet mijn pony". Heb hem verteld dat ik de politie al had gebeld en dat nogmaals zou doen om te vertellen waar de pony was. bond hij eindelijk in. Daarnaast zaten de haren van de pony nog in de grille....Enfin, verzekering heeft alles betaald!

tja stel je voor… dat ik een maand later in New York was in 2001 en op de twin towers stond dan was ik er nu misschien niet meer.

Heb je allemaal weinig aan in mijn optiek

Ergste dat ik heb gehoord was van verre familie in Canada. Nicht van mijn oma. Letterlijk én figuurlijk verre familie dus!
Reden een eland aan, die hun auto omtoverde tot cabrio. Twee inzittenden, konden het beiden niet navertellen. Lijkt mij verschrikkelijk!

Nu ja, mag van mij ook een Hertog Jan zijn, Heineken heeft lopen stunten met die naam inderdaad. Ik ken die term echter al sinds mijn studententijd als t niet langer is.. en dat is echt al heul veul jaartjes geleeh..

Kouwe gouwe mag je gewoon vertalen als koude gouden, ofwel een koude pils.

Ik moet op gaan passen dat mijn bier niet over de datum gaat...

12 mei 3 maanden droog. (Of al iets langer, weet de exacte datum niet meer)

Terug
Bovenaan