Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Het beïnvloed mijn slaap teveel in een negatieve zin, plus ik ben al een slechte slaper, dus heb er voor gekozen om zo goed als niet meer te drinken. Wel nog op events en feestjes maar zelfs bij dinners steeds minder.

Maar kan je 2-jarige al zwemmen dan? :unsure:

Nee naar het meer gaan in Zwitserland betekent niet meteen zwemmen. In Zwitserland gaat men graag naar een meer (die hebben we een paar ;)), om gewoon lekker buiten te zijn. Vaak terrasjes erbij, of gras waar je kan zitten, wandelpaden, speeltuinen etc. Mensen zijn graag buiten hier en is ook maar een paar minuten lopen voor ons. Kleine kan dan lekker spelen in de speeltuin met andere kinderen en wij genieten in de tussentijd van het zonnetje.

f619bc06-e1f0-4993-9d3d-c2db9bbf0b51.jpg

We hebben ook Badi’s, maar daar is het nog wel te koud voor, dit is bij ons:
IMG-0054.jpg

Aanhanger gehuurd, bij dochter spullen voor de stort geladen. Naar huis ook spullen voor de stort geladen. Naar de stort gebracht. Aanhanger teruggebracht. Weer naar huis... hé het is pas 10 uur.

Tuinhuisje leeehaald. Tegels eruit. De wortela van de buren hun bamboe weggehaald (bijna groene bak vol. Tegels weer terug. Alles weer teruggezet. De bamboe bij de buren is godzijdank ook weg, kloteplant.

Naar het bos geweest met de hond, lekker bij een vennetje gezeten. Op de terugweg frietjes gegeten. Thuis nog een dik uur rallyspel gespeeld, douche en nu op de bank met een icetea.

Gewoon lekker dagje.

De eerste foto zelf gemaakt vandaag, die tweede is van het internet.

Koffie drink ik wil maar niet meer in de middag. Slaap met name slecht omdat ik m’n gedachtes niet kan uitzetten, of lastig, my mind goes a million miles a minute… 24/7 :ROFLMAO:

Plus ik slaap heel licht dus als ik een heel klein geluidje hoor ben ik al wakker! ;)

Nee klopt dat verschil merk je goed hier.

Deze ochtend weer op de kleine passen, hij is lekker aan het spelen, heb de tv op de achtergrond met tekenfilms aan staan en lig lekker op de bank, minimale effort maximaal resultaat :ROFLMAO:

De eerste foto zelf gemaakt vandaag, die tweede is van het internet.

Koffie drink ik wil maar niet meer in de middag. Slaap met name slecht omdat ik m’n gedachtes niet kan uitzetten, of lastig, my mind goes a million miles a minute… 24/7 :ROFLMAO:

Plus ik slaap heel licht dus als ik een heel klein geluidje hoor ben ik al wakker! ;)
Dat is heel herkenbaar. Mijn vriendin slaapt zodra ze het kussen aanraakt. Ik moet eerst rustig "uit" gaan. Gelukkig weet ik wel wat helpende gedachtes zijn inmiddels.

Hier gisteren zwemdiploma A behaald door de oudste. Mag nu zonder bandjes zwemmen, iedereen blij!
Jongste is nu jaloers, die staat op de wachtlijst om te beginnen...

Koffie heeft geen impact op mijn slaap.
Enige "probleem" met mijn slaap is dat ik er 's ochtends niet uit kan. (En er 's nachts niet in)

Vervelend om te lezen dat meerdere wat moeite hebben met slapen. Heb dat zelf niet, maar kan mij goed voorstellen dat dit effect heeft op je dag en prestaties op werk maar ook je humeur.

Overigens hebben wij wel de 'regel' van geen telefoon in bed. Dat scheelt denk ik zelf al heel erg veel, doom scrollen tot diep in de nacht doe ik niet aan en vanaf uur of 8 (mits ik nog niet aan het werk ben) geen schermen meer anders dan de televisie van een afstand.

Ik heb baat bij luisterboeken voor het slapen gaan.
Geen hele spannende uiteraard, gewoon een vermakelijk verhaal.

En dan maximaal een half uur en daarna proberen te slapen, verzet je gedachten een beetje.

Als ik op mijn normale tijden naar bed ga heb ik zelden last van om in slaap te komen, moet ik er op eens vroeg uit en dus vroeger naar bed dan kom ik slecht in slaap. 02.00 is dus probleemloos, alles voor 01.00 een probleem.

Herkenbaar, mijn beste tijd om in slaap te vallen is ongeveer 01:30. Ben dan weer rond 08:00-08:30 wakker.
Morgen had de wekker weer gegaan om 5 uur maar ik heb vrij genomen. Woensdag paar uur extra werken wegens werksessie/vergadering dus maak genoeg uren.

Deze keer (gisteravond) eens besloten om te proberen voor 00:00 te gaan slapen. Dat lukte, maar was om 01:00 alweer klaarwakker. Zo ging dat een paar keer en uiteindelijk nog van 06:00 tot 10:30 geslapen. Gelukkig had ik weinig vandaag, vanmiddag ook de tandarts overleefd en dat viel gelukkig allemaal mee.

Ik slaap gemiddeld 4-5 uur op een nacht, vandaag zo’n 7-8 afspraken gehad ook nog buiten de deur. Nu thuis, ff met de kleine spelen dan over een uurtje koken en ff ontspannen daarna. Morgen dan weer een nieuwe dag!

Rara keuken hebben ze in Zwitserland.:whistle:

Ik koop vaak bami met saté bij de plaatselijke slager, is altijd erg goed.
Nu had ik een keer nasi mee, was geen succes. De saté gelukkig wel.

Ik heb zelf ook liever bami, alleen is dat iets wat ze hier helemaal niet kennen! :(

Ik heb vanmiddag Aziatische dumplings “Momos” gegeten met ricotta en spinazie… hoe krijgen ze het verzonnen, maar goed het was nog best wel lekker ook lol!

Ik heb net lekker Mexicaanse wraps gemaakt, heeft goed gesmaakt en gelijk over gehouden voor morgen. Scheelt weer een dag koken :D. Voor wat betreft slapen: ik ga meestal liggen tussen 23:45 en 00:30 en sta op tussen 06:00 en 06:30. Als ik ga liggen ben ik binnen een kwartier onder zeil, ik word in 99% van de ochtenden wakker van de biologische wekker zo'n 5-10 minuten vóór de wekker op mijn telefoon. Die andere 1% dat ik wakker wordt van de telefoonwekker sta ik ook meteen beroerd op. Het duurt altijd wel even voor ik mij wakker voel, ik moet mij aankleden (geen trainingsbroek, draag ik sowieso alleen als ik sport) en mijn haren hebben gedaan anders wordt het sowieso niks. En: liefst eerste anderhalf uur niet teveel geouwehoer aan mijn hoofd, langzaam opbouwen. Grappig hoe iedereen zijn eigen gewoontes heeft daarin:p

@JL86 Wat is Zwitserland toch een filmachtig mooi land :love:. Staat zeker nog op mijn lijst om naar op vakantie te gaan, of een verblijf als tussenstop naar Italië (ook erg hoog op de lijst om weer eens te doen).

• Leuk
Waarderingen: JL86
geen trainingsbroek, draag ik sowieso alleen als ik sport)
Hier nog een. Thuis op een brakke zondag wel eens, maar je zult mij muv sporten nooit buiten de deur zien in een trainingsbroek. Beetje gewoonte, M’n vader wilde dat vroeger echt niet net als een capuchon op haha.

Mijn schema is a jaren hetzelfde en best prima. Sta doordeweeks 5:45 op, weekend 06:30-07:00 en ga rond 11 naar bed. Douchen, hond uitlaten, koffie en ontbijt maken en ontbijten met het gezin dan rond acht even nieuws en autoweek lezen (nu dus :p) en 8:15 deur uit als ik de kinderen naar school breng, ben dan rond 09:00-09:00 op kantoor. Op de dagen dat ik dit niet doe ben ik 07:00 de deur uit en rond 07:30/08:00 op m’n werk.

Auto van Luc gaat plots sneller rijden door kindertekening: “Nogal vervelend in een zone 30”​

De%20verkeersbordherkenning%20van%20de%20auto%20van%20Luc%20De%20Laere%20detecteert%20het%20bord%20waardoor%20zijn%20wagen%20snel
Hmm, geeft ook te denken over wat dergelijke auto's vehikels doen als bij (kortdurende) wegwerkzaamheden niet alle hectometerbordjes met snelheids-reminder in de vorm van een mini-verkeersbord worden afgeplakt :unsure:

Toch is het wel een stille getuigenis van de veiligheid waarin wij mensen ons kunnen dopen.

Hij kon het navertellen en dat idee had ik niet toen ik het zag gebeuren.

Vandaag 80 cm gevallen hier in Zermatt en Visp in Zwitserland (17 april), bizar! Niet alleen in de bergen maar ook in het dal. Wij wonen daar wel ver vanaf overigens.

Terug
Bovenaan