Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ik zit nu prinsheerlijk in het zonnetje te genieten van kidsentertainment. Hier in Frankrijk denken ze duidelijk mee met de ouders.

Eén bar met alle cocktails die je kan bedenken, vol in de zon en voor de vaders een wel heel selectieve groep dames die de dansjes verzorgd in erg strakke kleding.

Prima verdienmodel. Ik blijf wel zitten

Koppel, het voordeel van electro.

Wel leuk, ik heb zelf niets met sprintje trekken met een grote wagen, dat doe ik liever met een klein scheurijzer. De bult vermogen in de dikke beest is voor opritten en van 80 rechterbaan naar 130 trekken
Ik doe dit normaal nooit, laat dat duidelijk zijn. Was eerste keer. Maar ik vond deze persoon zo asociaal rijden, terwijl er bijna niemand op de weg was, toch drukken en zo. Dus ik wilde hemeven laten merken dat zijn kleine plasser compensatie niet voldeed.

Ik doe dit normaal nooit, laat dat duidelijk zijn. Was eerste keer. Maar ik vond deze persoon zo asociaal rijden, terwijl er bijna niemand op de weg was, toch drukken en zo. Dus ik wilde hemeven laten merken dat zijn kleine plasser compensatie niet voldeed.
Ach joh we schieten allemaal wel eens uit de bocht / laten ons kennen, prima toch. Ik had het ook paar weken terug tegen een Q4 etron die mij niet er tussen wilde laten.

Ik zit nu prinsheerlijk in het zonnetje te genieten van kidsentertainment. Hier in Frankrijk denken ze duidelijk mee met de ouders.

Eén bar met alle cocktails die je kan bedenken, vol in de zon en voor de vaders een wel heel selectieve groep dames die de dansjes verzorgd in erg strakke kleding.

Prima verdienmodel. Ik blijf wel zitten

Pics or it didn’t happen

Oh, ik zou dat waarschijnlijk ook gedaan hebben in jou geval hoor :) dat slag kan die deksel wel even gebruiken idd

Oh, ik zou dat waarschijnlijk ook gedaan hebben in jou geval hoor :) dat slag kan die deksel wel even gebruiken idd
Ik neem wel eens een klein stukje 60-weg om wat van de route af te snijden. Hou me altijd keurig aan de snelheid, eerder 55km/u omdat er ook wat huizen staan waar kinderen wel eens spelen in tuin of erf met skelter etc.
Dan zie ik in mijn achteruitkijkspiegel al een nieuwe 'leasert' aan komen racen, om wat tijd te winnen binnendoor over dezelfde weg.
Ik vang 'm dan op en ga dan 50 km/u rijden en extra treuzelen bij een driesprong. Moeten we uiteindelijk weer de provinciale weg op, dan wacht ik net zolang tot er van links weer auto's aankomen om er nog net voor rechts voor te gaan.

Racen doe je maar op de snelweg, niet op een smalle B-weg met fietsers, kinderen en ook tegenliggers...

IMG-1046.jpg

Pics or it didn’t happen

U vraagt.. ;)

en extra treuzelen bij een driesprong.
Maar dit is ook beetje voor eigen rechter spelen. Ook niet perse nodig. Ook ik heb me heus wel eens tot dit laten verleiden maar nu niet meer. Hoogstens als een drammer achter me zit wat ruitenwisservloeistof voordat ik naar rechts ga, maar ook daar kan je wat van vinden (tijd terug in het idiote verkeer topic)

Ik keur dat hard rijden in de bebouwde kom ook sterk af hoor. Al menig discussie gehad met buren hierover die door de straat kwamen blazen.

wij wonen net op de hoek in de straat en de ix3 en fx37 staan vaak aan weerszijden van de straat.. dus moeten ze wel afremmen dankzij die twee brede auto’s :) het is een woonwijk.. soms zie je ze echt 40+ rijden..

Overigens valt me dat ook weer op hier in Frankrijk, net als in Italië.

Mensen blijven niet links plakken of gaan opzij als je aan komt rijden.

Wat. Een. Verademing.

Sowieso 130 km/u. Zoveel fijnere snelheid en het verkeer is véél beter geordend met rechts en links. Rechts langzamer en 130+ op de linkerbaan.

Niemand die ff bang is om even achter een vrachtwagen te hangen en niemand die loopt te drammen omdat die er langs wilt.

wij wonen net op de hoek in de straat en de ix3 en fx37 staan vaak aan weerszijden van de straat.. dus moeten ze wel afremmen dankzij die twee brede auto’s :) het is een woonwijk.. soms zie je ze echt 40+ rijden..
Mooi dat dit dan helpt! Maar Ja het is echt triest. Bij ons vooral de buren in de straat achter ons. En er spelen echt veel kinderen op straat bij ons.

Overigens valt me dat ook weer op hier in Frankrijk, net als in Italië.

Mensen blijven niet links plakken of gaan opzij als je aan komt rijden.

Wat. Een. Verademing.

Sowieso 130 km/u. Zoveel fijnere snelheid en het verkeer is véél beter geordend met rechts en links. Rechts langzamer en 130+ op de linkerbaan.

Niemand die ff bang is om even achter een vrachtwagen te hangen en niemand die loopt te drammen omdat die er langs wilt.

Scheelt als je niet gelijk 400€ kwijt bent met 130 kmh naguurlijk

Heb het autorijden in nl al opgegeven

ACC op 106 en laat assisted drive het maar doen

Mooi dat dit dan helpt! Maar Ja het is echt triest. Bij ons vooral de buren in de straat achter ons. En er spelen echt veel kinderen op straat bij ons.

Hier uiteraard vooral de PostNL bussen (laatst nog een kat van de buren plat gereden) en een paar Seat’s van iets verderop in de wijk

De mensen hier in de straten om ons heen rijden gelukkig normaal.. hier ook veel kids natuurlijk

Als ik een hele fles laphroaig opheb spreek ik de heel avond Schots.

Maar das meer omdat ik met 3 dubbele tong niet meer te verstaan ben.

Long ago in de middle of friggin scottish nowhere met 15 cm sneeuw bij een inn aagekomen. Met zes jongens dus ff sneeuwballen gooien met zn allen. Kwamen er twee ouwe Schotten naar buiten maar dat duurde zeker drie keer herhalen voordat we begrepen dat er iets als ‘aight lads, havin fun outside? Come in, fire is burning.’ uit kwam bij die luitjes.

Moraal vant verhaal, of hun normale tongval of jou driedubbele tong zoveel verschilt waag ik te betwijfelen :)

Zo hier vrij intensief dagje achter de rug. Begon al vroeg - kinderen 6u wakker. Moederdag tekeningen, ontbijt etc.

Erna richting Carcassonne , iets meer dan uurtje rijden. Waanzinnig leuk , echt aanrader. Super mooi hoe alles intact is gebleven. Het is wat toeristisch maar niet vervelend. Per toeval was er een wijnproeverij dus gelijk leuke Moederdag verassing (wat ik zelf ook niet wist natuurlijk hehe).

In de middag daar heerlijk geluncht, teruggereden en afgetopt met aperitivo in de zon met kids entertainment.

Pannenkoeken gebakken voor de kinderen, net na kinderen op bed surf & turf op de bbq voor m’n vrouw.

Beentjes omhoog met een biertje , genieten van de zoemende muggen rondom m’n hoofd :p

Haha ja dat was dus mijn grapje ook :p. Die gasten klinken als dronken Nederlanders die in steenkolen Engels praten.

Wel mooi verhaal! Ik moet er nog steeds naar toe.. wil graag lange trip doen speyside en islay
got that, maar als je nog voldoende bij je positieven bent om engels te knauwen met een licht rollende r zou het me niet verbazen als ze je echt als broeder beschouwen..dat meende ik serieus (heb nog geen drank op vandaag. Dat biertje gister toen het straten om half 10 klaar was was ook het laatste :rolleyes:)

Heel het VK heeft wel karakter, maar richting noorden word het langzaam iets mystieks is mijn beleving.

Vraagje, ik wil voor mijn dochters een iPad kopen (elk één, dus twee) voor vakantie en af en toe thuis. Hadden een DVD-speler voor in de auto, hadden we het laatst al over in dit draadje. Maar ik twijfel of ik die aan de praat krijg op een USBC-aansluiting in de auto.
Ik ga sowieso refurbished kopen, maar welk type raden jullie aan?
Beetje filmpjes kijken in de auto (even offline zetten) en incidenteel spelletje. Oudste is erg druk met tafels oefenen bijvoorbeeld, leuk in spelvorm.

Probeer altijd binnen je budget te kijken naar de kracht van de processor. Nieuwere chips gaan vaak net even wat langer mee dan andere. Formaat is niet het belangrijkste en goedkoop is duurkoop ;)

Probeer altijd binnen je budget te kijken naar de kracht van de processor. Nieuwere chips gaan vaak net even wat langer mee dan andere. Formaat is niet het belangrijkste en goedkoop is duurkoop ;)

+1

Maar goed een iPad doe je ipc niks spannends mee.. kan denk ik niet mis gaan?

Ik ga sowieso refurbished kopen, maar welk type raden jullie aan?
De huidige heb ik, gewoon de normale. Ging voor een pro maar kwam thuis met een normale op advies van Apple Genius.

Ik zou ook even kijken naar het prijsverschil van een refurbished VS nieuwe - dat scheelt niet zoveel.

De huidige heeft wel echt sterk verbeterde chip tov vorige

Heb hier een oude Android liggen, maar die ondersteuning is vervallen. Dus niet echt veilig... heb begrepen dat dit beter is bij Apple.
Hoef zeker niet het nieuwste, maar is een 2020 bijvoorbeeld nog verstandig? Geen verstand van, vandaar jullie expertise gevraagd:)

2020 is wel oud ..

Een ‘basic’ 2026 is vaak al zo goed als een ‘pro’ van 5+ jaar terug

Heb bijv nog een MacBook Pro uit 2016 die ik al jaren niet echt meer gebruik, maar die nieuwe Neo heeft zowat al dezelfde specs

Hoef zeker niet het nieuwste, maar is een 2020 bijvoorbeeld nog verstandig? Geen verstand van, vandaar jullie expertise gevraagd:)
Nee die zou ik niet doen. Die heb ik nog wel liggen thuis maar overduidelijk verschil. De kinderen doen daar squla op en dat is het wel

Dus niet echt veilig... heb begrepen dat dit beter is bij Apple.
Ja blijft ondersteunen. Das wel echt een + van Apple

6 jaar is in de electronica wereld al wel oud hoor, dat zou ik niet zo snel doen.

Voor mijn vrouw recent een Pro gekocht, extra grote beeldscherm, is wel fijn, maar niet voor op reis. In de auto heb je zo’n groot scherm helemaal niet nodig. M’n MacBook Pro gaat ook wel lang mee, maar dat komt omdat ik hem niet zoveel gebruik.

Ik zou minimaal voor eentje gaan zonder home button onder het scherm en met usb-c ipv lightning. Die versie was echt een sterke verbetering als ik mij goed herinner

Als je er een paar hebt, dan kun je de specs vergelijken en kijk tevens naar de SoH van de batterij. Als je eenmaal reparaties nodig hebt dan loont het zich vaak bij Apple net zo goed om iets nieuw te kopen.

Ik zou minimaal voor eentje gaan zonder home button onder het scherm en met usb-c ipv lightning. Die versie was echt een sterke verbetering als ik mij goed herinner
Absoluut. Ik heb een 2022-versie in 2024 gekocht zonder Home-button en met USB-C, werkt prima en heb mijn MacBook sindsdien nog amper gemist. Alleen weet ik niet of, net als bij de iPhone, de iOS-updates een keer ophouden. Bij de iPhone is dat volgens mij na een jaar of 5/6.

Als je er een paar hebt, dan kun je de specs vergelijken en kijk tevens naar de SoH van de batterij. Als je eenmaal reparaties nodig hebt dan loont het zich vaak bij Apple net zo goed om iets nieuw te kopen.
Of op tijd je AppleCare verlengen. Al loopt dat bij mij ook steeds mis ondanks dat voornemen. :p

Absoluut. Ik heb een 2022-versie in 2024 gekocht zonder Home-button en met USB-C, werkt prima en heb mijn MacBook sindsdien nog amper gemist. Alleen weet ik niet of, net als bij de iPhone, de iOS-updates een keer ophouden. Bij de iPhone is dat volgens mij na een jaar of 5/6.
Ik doe er zakelijk ook echt veel mee en gebruik m’n laptop minder en minder. Vind dat multitasken icm een goed toetsenbord zo super goed werken.
M

Ik doe er zakelijk ook echt veel mee en gebruik m’n laptop minder en minder. Vind dat multitasken icm een goed toetsenbord zo super goed werken.
M
Jazeker! Zelf heb ik er een hoes bij gekocht waar een toetsenbord geïntegreerd zit. Dat toetsenbord gaat alleen enorm snel leeg dus die gebruik ik weinig.

Terug
Bovenaan