Peter O zei:
@ Ewout
Nou eens! Daar moest ik ook wel een beetje om lachen inderdaad, gelukkig krijgen wij Vizer dat maar 60 % ofzo helpt. Natuurlijk is Rusland niet de meest betrouwbare partner, maar dat er altijd zo lacherig over hun wetenschap wordt gedaan is wel slecht vind ik.
Zet jij dan de BBQ aan, dan plan ik met de eerder gegeven app wel een loop/fietstocht. Nederlands bier laat ik thuis, Belgisch is beter!
De tuin is volledig klaar, de BBQ staat klaar, helaas moeten we nog even wachten, de vaccinatie lijkt op gang te komen hier. Dus hopelijk deze zomer.
Ik ben wel bang heftig te reageren op het vaccin, in het begin van de week heb ik me voor TBE laten vaccineren en ik ben al een week doodziek met symptomen die je niet voor mogelijk houdt, vandaag eindelijk wat beter. Nog twee spuiten te gaan... Het is niet de eerste keer dat ik vrij heftig reageer op een vaccin trouwens.
Ondertussen heb ik het geluk gehad fysiek te mogen blijven lesgeven, mits maatregelen natuurlijk...
Om die reden wil ik mijn ouders niet zien, risicio is te groot. Op zich zijn mijn ouders niet heel voorzichtig en blijven de kleinkinderen af en toe zien (ze beweren wel met afstand houden maar we weten allemaal hoe besmettelijk dit Covid-19 ding is...). Ik neem het hen niet kwalijk, ze zitten op het einde van hun leven en zien graag hun kleinkinderen opgroeien natuurlijk. Hun vriendenkring, broers en zussen zijn stilaan aan het sterven en ik kan wel begrijpen dat ze hun laatste dagen niet tussen vier muren willen volbrengen.
Mijn ouders laten zich elke jaar vaccineren tegen Griep en toch heeft mijn vader bijna elk jaar Griep, bizar... Ik weet wel dat men soms fout zit in het voorspellen welke Griep er aankomt.
Ook mijn vooral gepensioneerde klanten mogen niet dichter dan 2m bij mij komen en toch hebben ze de neiging om vlak bij mij te komen staan, in mijn winkeltje heb ik trouwens ook een plastic afscherming.
Een tijdje geleden maakte ik hier de bedenking dat bepaalde maatregelen op lange termijn niet veel levens zou redden waarbij ik grafiekjes toonde (ik werd toen hier door bepaalde mensen op een onbeschofte manier aangevallen herinner ik me) en ik ben blijkbaar niet de enige, ook oncologen maken deze bedenking hoor ik hier af en toe (via de pers, via een vriendin die dokter is, via mijn familie die in ziekenhuizen werken...) Dit artikel kwam ik laatst tegen maar helaas is het onderzoek online verdwenen, censuur? https://www.lse.ac.uk/News/Latest-news-from-LSE/2021/a-Jan-21/Life-years
Uiteraard hebben bepaalde maatregelen geholpen op korte termijn maar op lange termijn, da's een andere zaak. En zelf ben ik ook blij dat er vaccins zijn natuurlijk. De kans is heel klein dat ik ziek word van Covid-19 maar als het zo zou zijn, hoeft het leven niet meer voor mij, ik ben nog steeds revaliderende van 2 bacteriële longinfecties enkele jaren geleden, dus laat die spuit maar komen...
De pneumokokkenspuit heb ik ook al gekregen. Dit zijn naar het schijnt de meest agressieve bacteriële longonstekingen (ik zeg naar het schijnt want ik heb geen medische achtergrond hierover), wetende dat bacteriële infecties vaak erger zijn dan virale (daar ben ik wel zeker van) is het geen luxe voor ouderen en zwakkeren om deze spuit te krijgen...