Het algemene Lada-topic deel 2

Slecht nieuws aan het LADA front :cry:

Volgens de laatste berichten op franse fora zou de Lada Granta niet naar Frankrijk en Belgie komen.

De eerste 20 Granta's voor de Westerse markt zijn eind juli geleverd en gaan naar .... Duitsland en Tsjechië.
Wat de echte reden zou zijn is mij niet meteen duidelijk maar blijkbaar zou de beslissing uit Rusland komen.

Een te hoge aankoopprijs opgesteld door Autovaz zou onder andere mede de aanleiding zijn van het niet importeren van de Granta
(blijkbaar zou de aankoopprijs voor Duitsland lager zijn dan voor Frankrijk????)
Bovendien kan de Granta niet verkregen worden met airco dit gelet op de Europese normen.
Dat alles zou er voor zorgen dat de Granta te duur is voor de concurrent Logan

Feit is dat in Duitsland de Dacia Logan niet verkrijgbaar is, en in Frankrijk en Belgie wel.
Wordt ongetwijfeld vervolgd...

heb ook gelezen dat frankrijk de granta niet gaat importeren. wat ik eigenlijk toch geen slimme zet vind.
Onze importeur en de franse denken waarschijnlijk nog steeds een lada te kunnen leveren voor onder de 10.000 euro.
Helaas gaat je dat in deze tijd met alle extra belastingen en in ons land boete bpm niet meer lukken.
Als ik bij de renault dealer kijk zie ik daar een Dacia sandero stapway( vergelijkbaar model met de lada 1119 kalina) staan voor een vanaf prijs van 13.990 euro.Hier komen kosten rijklaar maken, en div opties die de kalina (granta) standaard heeft,denk aan de boardcomp etc nog overheen.al met al kost zo,n klein daciatje al gauw 15 tot 15.500 euro.Moet een importeur van lada zich dan schamen om een auto neer te zetten met een prijs van bijv 13.500 tot 14.000 euro?? ik vind van niet.helaas denken de importeurs dat de lada,s het moeten opnemen tegen een gouden koets met een stickertje"by renault" achterop.Maar tenslotte koop je een golfplaat.(zet een kalina en een Dacia maar eens naast elkaar op de brug en je zult verstelt staan hoe strak de lada en hoe slordig de Dacia in elkaar zit.)Men ziet te hoog op tegen Dacia maar in veel opzichten wint de lada het van de roemeen.

Dat de lada,s het (nog) zonder airco moeten doen heeft waarschijnlijk nog te maken met dat een grote autofabrikant uit duitsland een rechtzaak tegen brussel heeft aangespannen.uit onderzoek is gebleken dat het gas wat momenteel in de airco,s zit gezonder is voor de mens en iets minder voor het milieu.brussel wil een ander gas wat beter voor het milieu is en minder gezond voor de mens.dus brussel vind het milieu belangrijker dan de gezondheid van de mens.Of er al een uitspraak bekend is weet ik niet.

toch zou ik persoonlijk m,n handen dichtknijpen als ik weer een lada zonder airco kan krijgen want krijg er behoorlijk hoofdpijn van.En zo zullen er meer zijn.Waarom een auto met airco kopen als je deze toch nooit aan kan zetten.

Als lada frankrijk de granta niet gaat importeren gooien ze hun eigen glazen in.Niets hebben en niets kunnen leveren betekend voor de klant verder shoppen en bij de concurent een auto kopen.Maar de klant beslist nog altijd. Zonder een granta aan te bieden kan men niet vergelijken en houd de klant maar 1 keus.Met als gevolg dat veel mensen over een tijdje zeggen (uit eigen ervaring) goh een lada!!! wist niet dat die nog gemaakt werden.

kalina 1117 zei:
Dat de lada,s het (nog) zonder airco moeten doen heeft waarschijnlijk nog te maken met dat een grote autofabrikant uit duitsland een rechtzaak tegen brussel heeft aangespannen.uit onderzoek is gebleken dat het gas wat momenteel in de airco,s zit gezonder is voor de mens en iets minder voor het milieu.brussel wil een ander gas wat beter voor het milieu is en minder gezond voor de mens.dus brussel vind het milieu belangrijker dan de gezondheid van de mens.Of er al een uitspraak bekend is weet ik niet.

toch zou ik persoonlijk m,n handen dichtknijpen als ik weer een lada zonder airco kan krijgen want krijg er behoorlijk hoofdpijn van.En zo zullen er meer zijn.Waarom een auto met airco kopen als je deze toch nooit aan kan zetten.

Als lada frankrijk de granta niet gaat importeren gooien ze hun eigen glazen in.Niets hebben en niets kunnen leveren betekend voor de klant verder shoppen en bij de concurent een auto kopen.Maar de klant beslist nog altijd. Zonder een granta aan te bieden kan men niet vergelijken en houd de klant maar 1 keus.Met als gevolg dat veel mensen over een tijdje zeggen (uit eigen ervaring) goh een lada!!! wist niet dat die nog gemaakt werden.

Als het waar is is het zoveelste bewijs dat Lada geen enkele interesse heeft in de Europese markt.
Waarom zouden ze ook; de markt is klein en zal niet erg groeien, daarbij is het haast onmogelijk om voor de Europese markt auto's te produceren die aan die wettelijke eisen voldoen. Nu is het weer het gez..k over het koudemiddel in de airco, in 2015 moet een auto bij een ernstig ongeval zelf de hulpdiensten bellen, het is niet meer bij te houden. Geen wonder dat AvtoVaz geen trek heeft in een gecompliceerde markt en leveren ze alleen aan landen waar dezelfde eisen gelden als in Rusland. En gelijk hebben ze.

Dat kalina 1117 hoofdpijn krijgt van een airco komt vermoedelijk door vervuiling en slecht onderhoud van het systeem. Een goed onderhouden systeem geeft nagenoeg nooit klachten of er wordt verkeerd mee omgegaan.
Ik had tijdens het rijden last van branderige ogen, nu de airco een goede onderhoudsbeurt heeft gehad heb ik er geen last meer van. Nieuw pollenfilter en condensor (garantie), systeem gereinigd en afgevuld.

wij hebben (gelukkig) geen airco in onze kalina.
Maar onze nieuwe bedrijfsauto waar ik in rij heeft dat wel. de auto is nu 5 weken oud dus neem aan dat het daar wel goed mee zit qua filters etc.
Maar heb niet alleen last van hoofdpijn tijdens het rijden maar ook in gebouwen,winkels etc waar een airco aanstaat voel ik het snel opkomen.dus voor het winkelen of autorijden pijnstilling innemen en dan gaat het wel.

Arrows zei:
Slecht nieuws aan het LADA front :cry:

Volgens de laatste berichten op franse fora zou de Lada Granta niet naar Frankrijk en Belgie komen.

De eerste 20 Granta's voor de Westerse markt zijn eind juli geleverd en gaan naar .... Duitsland en Tsjechië.
Wat de echte reden zou zijn is mij niet meteen duidelijk maar blijkbaar zou de beslissing uit Rusland komen.

Een te hoge aankoopprijs opgesteld door Autovaz zou onder andere mede de aanleiding zijn van het niet importeren van de Granta
(blijkbaar zou de aankoopprijs voor Duitsland lager zijn dan voor Frankrijk????)
Bovendien kan de Granta niet verkregen worden met airco dit gelet op de Europese normen.
Dat alles zou er voor zorgen dat de Granta te duur is voor de concurrent Logan

Feit is dat in Duitsland de Dacia Logan niet verkrijgbaar is, en in Frankrijk en Belgie wel.
Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Beste Lada vrienden,

Ondertussen is mij iets meer duidelijk via de franse fora hoe de vork aan de steel zit in het Granta verhaal.

De fabriek zou de verkoopprijs van de basis Granta Norma gesteld hebben op 9990 EUR voor Europa (mits een kleine afwijking betreffende de BTW die in sommige landen verschillend zijn) In deze prijs zou niet de minste marge voorzien zijn voor de verdelers alsook weinig tot niets voorzien voor publiciteit of lancering van het model. De wagen zou ook zonder airco zijn (verhaal bekend)

De franse invoerder (nochtans een filiaal van Autovaz Rusland) zou voorlopig weigeren om de wagen aan deze voorwaarden aan te kopen/ te verkopen.
De Fransen worden op de franse en belgische markt uiteraard geconfronteerd met de Dacia Logan voor een prijs van rond de 7700 EUR en hadden de Granta graag rond de 6990 Eur willen verkopen.

De Duitste invoerder kent geen concurrentie van de Logan omdat het model daar niet beschikbaar is en volgens geruchten zou deze al op voorhand Granta's hebben aangekocht nog voor men de prijs daadwerkelijk kende...

Wat er van waar is, weet ik niet, maar het lijkt mij al bij al een vrij logisch verhaal.

https://es.autoblog.com/2013/08/11/lada-inicia-la-comercializacion-del-granta-en-francia/

bovenstaand een link dat lada france de granta wel gaat voeren???? nieuws is van gister 11-8-2013.misschien wel even vertalen.
Mij komt het over dat frankrijk de granta wel krijgt?? maar ik kan het fout hebben. hoor het graag.

De samenwerking van AvtoVaz en Renault bestond dus al in 1984: LH-85-ZR

lada-renault.gif

https://www.lada.de/uploads/pics/granta_er_ist_da_KW33_2013.jpg

de granta is er in duitsland.(y)

https://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=236048670&asrc=pl|fs

De dacia logan wordt wel gevoerd in duitsland.Totaal staan er 6.725 dacia,s nieuw en gebruikt op de website www.autoscout24.de.
Waarvan totaal 1084 logan,s nieuw en gebruikt.bij oa renault dealers.
Dat lada france zegt dat de logan niet in duitsland gevoerd wordt klopt volgens mij niet helemaal.
Nu duitsland de granta wel hebben kan de klant zowel bij lada als dacia gaan kijken en een proefrit en keuze maken.(y)
Zo zorgen de duitsers dat lada in leven blijft en dat er aandacht aan geschonken wordt.Iets wat in frankrijk waarschijnlijk aan het doodbloeden is.:cry:

In de huidige Autoweek staat nog een artikel over de heer Feijen en zijn Kalina.
Link: https://www.autoweek.nl/magazineartikel.php?ID=15756

Ik blijf het vragen: Wie opent deel 3?
Wordt nu wel eens tijd :T

https://www.ah-kiefer.de/go.to/modix/now/startseite.html

Zouden we dit ooit in nederland tegenkomen?? Een renault-dacia en lada dealer onder 1 dak.(y)

kalina 1117 zei:
de granta is er in duitsland.(y)

Maar is de auto ook echt leverbaar? De ervaring leert dat men in Duitsland wel vaker modellen in hun gamma heeft die vervolgens niet leverbaar zijn.

Maar wees eens eerlijk.
Vind je de Granta nou echt een mooie auto of vind je dat omdat het een Lada is?

Stel dat Lada weer op de markt terug zou keren wat hebben ze dan te bieden?
Auto's met een spectaculair design?
Verrassende techniek?
Goede garantievoorwaarden?
Uitgebreid dealernetwerk?
Alle die vragen kun je alleen maar met 'nee' beantwoorden.

Met de modellen die ze nu voeren is het een budgetmerk onder Dacia (sorry) dat niets heeft wat de klant belangrijk vindt.
Voorbeelden genoeg in de autowereld: Seat, Skoda, Kia, Hyundai. Merken die hun reputatie hebben afgeschud en nu volwassen spelers in de markt zijn geworden.

In mijn beleving is het merk totaal oninteressant geworden voor Europa. Nagenoeg niemand zit er op te wachten. En wat importeurs doen is een beetje rommelen in de marge, er valt geen droog brood in te verdienen.
De laatste poging, helaas jammerlijk mislukt, was de Kalina. Stuk gelopen op de alsmaar veranderende eisen in Europa.
Het lijkt me dat AvtoVaz daar ook zo over denkt, wat men nu produceert is niet geschikt voor Europa en daarom zwijgt men.

Pas als de ontwerpen van Steve Mattin werkelijkheid worden is er weer toekomst voor Lada.

kia c' eed

Er zijn al dealers die de granta hebben staan in dld.

persoonlijk vind ik de granta wel wat hebben.de foto,s van de hatchback spreekt me misschien meer aan dan de sedan maar toch.Niet omdat het een lada is.maar een foto is een foto en beoordeel niet eerder dan dat ik de auto in levende lijve heb gezien.
Bedenk wel dat veel mensen geen dure auto meer aan kunnen schaffen in deze tijd.die met moeite maandelijks rond kunnen komen laat staan een auto op afbetaling of extra lening er voor af kunnen(willen) sluiten.Deze mensen zijn misschien wel blij met een auto als de granta.
OKE lada heeft dan misschien geen spectaculair design,verassende techniek,goede garantievoorwaarden(Die alleen in ons land misschien gelden)uitgebreid dealernetwerk,maar dan komt er ook wat bij de nieuwprijs van de auto op waardoor deze cattagorie mensen weer buiten de pot plassen.Persoonlijk ben ik net zo.Al die luxe van tegenwoordig zal me een worst zijn.Een auto komt financieel nooit naar je toe in tegenstelling tot een woning. Een auto kost alleen maar elke maand geld.Wij hebben de auto gekocht om droog en warm van A naar B te komen(en nog zuinig ook) en een auto van formaat hebben waar we makkelijk met het hele gezin incl bagage op vakantie kunnen en niet om er nog jaren financieel aan vast te zitten ivm aanschaf.Zie ik naar de merken die je noemt die luxer en een betere reputatie hebben kan ik er een aanhangwagen bij bestellen als we uitgaan van dezelfde aanschafprijs dan de granta en wat ruimte betreft. Lada en dacia maken het qua budget auto,s nog mogelijk om er voor te sparen en een huidige auto in te ruilen en een klein bedragje bij hoeven te leggen.Er zijn mensen die absoluut geen lada willen.Maar die zijn er ook die absoluut geen dacia willen.En de klant is nog altijd degene die beslist.

Volgens de laatste berichten is volgens de grote baas van renault en hoofd van raad van bestuur bij avtovaz carlos ghosen lada klaar voor export met hulp van renault.

Ben het met je eens als de modellen van steve martinn het levenslicht zien het een heel ander verhaal wordt.

Bijzondere 111 te koop:

lada-111-1-6-16v-luxe-export-1499-euro-bpm-460-euro-6375273-1.jpg

111

Het is een van de 17 1.6 modellen maar zonder airbag maar wel met stoelverwarming.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lada/m703930830-lada-112-1-6-16v-5drs-luxe-lichtmetaal-trekhaak-131dkm.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Deze is ook mooi.een 112 luxe met hetzelfde stuur als wat jij in je 111 had toch??? kia' ceed

kalina 1117 zei:
Deze is ook mooi.een 112 luxe met hetzelfde stuur als wat jij in je 111 had toch??? kia' ceed

Klopt, ik heb het stuur op zolder liggen, iemand interesse?

kalina 1117 zei:
https://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=236048670&asrc=pl|fs

De dacia logan wordt wel gevoerd in duitsland.Totaal staan er 6.725 dacia,s nieuw en gebruikt op de website www.autoscout24.de.
Waarvan totaal 1084 logan,s nieuw en gebruikt.bij oa renault dealers.
Dat lada france zegt dat de logan niet in duitsland gevoerd wordt klopt volgens mij niet helemaal.
Nu duitsland de granta wel hebben kan de klant zowel bij lada als dacia gaan kijken en een proefrit en keuze maken.(y)
Zo zorgen de duitsers dat lada in leven blijft en dat er aandacht aan geschonken wordt.Iets wat in frankrijk waarschijnlijk aan het doodbloeden is.:cry:

Nochtans staat de Logan niet op de duitse website van Dacia

Hierbij mijn antwoorden:
Auto's met een spectaculair design? nee, maar ik vind de Priora en de nieuwe Kalina wel leuke modellen. Een Ferrari is bv. spectaculair (ook leuk), maar bv. een Renaul Megane is ook niet spectaculair, wel weer leuk. Dit is mijn mening en het is net als met eten, ook over auto's verschillen de meningen.
Verrassende techniek? nee, maar mijn Priora rijdt prima, rustig en met een verbruik van 1:15,6 (over de afgelopen drie maanden, zelf bijgehouden en dus niet van de boordcomputer) en de techniek heeft mij tot zover niet in de steek gelaten. Voor sommigen is dat laatste bij voorbaat wellicht wel een verrassing als het om een Lada gaat.
Goede garantievoorwaarden? eh ja, geen problemen met de twee dingetjes die onder garantie de eerste twee jaar gedaan moesten worden.
Uitgebreid dealernetwerk? eh nee, dat nou weer net niet.

Natuurlijk vind ik het ook jammer dat er geen nieuwe Lada's bij de (nog overgebleven) dealers staan en ook ik denk wat ik straks zou moeten als Lada niet meer te krijgen is (al zet ik nog steeds in op een Priora station uit Duitsland in 2014). Mocht het toch geen Lada meer (kunnen) worden, dan wordt het naar alle waarschijnlijkheid een occasion: Suzuki SX4 of een Chevrolet Aveo sedan.

AvtoVAZ voornemens blijft om terug te keren naar Israël, maar voor 2014!

Oorspronkelijk gepland in de tweede helft van 2012 en vervolgens voor onbepaalde tijd uitgesteld wegens een gebrek aan goedkeuring in verband met aanzienlijke vertragingen bij de aanpassing aan de norm "Euro 5" en monteer de ESP elektronische stabiliteitscontrole verplicht terugkeer LADA Israël moet eindelijk reageren 2014, zal AvtoVAZ binnenkort definitief opgelost compliance-kwesties waarmee de LADA Granta in airconditioning. Geïnspireerd door de Europese Unie, heeft de Hebreeuwse Staat besloten om het koelgas R1234yf op alle goedgekeurde modellen op te leggen na 1 januari 2013, ter vervanging van de traditionele R-134a. De officiële verklaring is dat dit nieuwe medium, hoewel licht ontvlambare (ook tien keer duurder ...), zou blijken minder vervuilend te gebruiken. Of wanneer de "groene lobby" opweegt tegen de veiligheid van alle ... Terughoudend om het te gebruiken, net als veel andere fabrikanten zoals Mercedes-Benz, Volkswagen en Suzuki een paar te noemen, AvtoVAZ geeft niettemin bereid om zijn voertuigen aan te passen met ingang van volgend jaar, het werk is van ook aan de gang in deze richting in Togliatti. Tenzij er nieuwe "vondst" Ondertussen autoriteiten, mag niets tegen deze tijd de marketing van de LADA Granta op de Israëlische markt door het bedrijf Auto Chen (voormalig importeur ... Mercedes-Benz!) Or dus de beschikbaarheid van airconditioning in Europa. De openstaande vraag blijft tegen welke prijs, zeker als je weet dat de eerste LADA Granta in Duitsland geleverd zonder deze kostbare troost apparatuur al tegen hoge prijzen onaantrekkelijk 9990 € worden verkocht ... Wachten om meer duidelijk te zien, de meest attente misschien al gemerkt hebt, zonder enige overgang met het voorgaande, dit artikel is de 2500 publiceerde sinds de aanvang van deze blog in januari 2006. Dank u vanuit mijn hart aan alle gelovigen, die zijn toegetreden sinds die datum aan hem zo'n lang leven te verzekeren! En benoeming van de 2501 hebben ...

AvtoVAZ voornemens blijft om terug te keren naar Israël, maar voor 2014!

Is dit misschien leuk voor één van jullie voor in de garage?
https://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/overige-verzamelen/m709987914-lichtbak.html?c=bead941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr

(is niet van mij hoor ;) )

Leuk bord!(y)
Ik reed vandaag toevallig langs de plaatselijke Nissan-dealer en herinnerde me toen dat hij ook nog twee Lada's heeft staan. Ik had de auto's al eerder bekeken toen ze nog bij andere bedrijven stonden (ze hebben inmiddels al bij 3 bedrijven gestaan!) maar ik was vooral benieuwd hoe ze er nu bijstonden.

Het gaat om deze auto's:
https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=232301424
https://www.autotrader.nl/auto/573F2/detail/

Ze stonden geparkeerd op de parkeerplaats van de dealer. Buiten dus. De staat van de 110 viel me tegen. De richtingaanwijzers aan de voorzijde waren helemaal vergeeld en de richtingaanwijzer aan de rechterzijkant (op het voorscherm) van de auto ontbrak. Tevens nog een flinke barst in de linkerbuitenspiegel. Ik ben maar weer snel doorgelopen....
De 1119 stond er nog wel goed bij. Even wassen en dan is het weer voor mekaar.

Aangezien ik nu tijdelijk een Opel Adam rijd (en dus op zoek ben naar zo veel mogelijk ritjes:D), was ik van plan even bij Grooters in Rekken langs te rijden om even te kijken naar de Lada's, maar door andere plannen en afspraken kwam dat er helaas niet meer van.

@Bentley Arnage,

Deze auto's heb ik pas ook nog bekeken.
Die 110 is dan ook erg goedkoop en voor weinig weer mooi te maken als je dat zou willen.
Heb je geen proefrit gemaakt om eens aan te voelen hoe het rijdt?
Persoonlijk vindt ik de 110 een leuke Lada.

Als je toch op zoek bent naar een ritje; die pickup bij de dealer in Bussum is heel mooi geworden.

Bentley Arnage zei:
Aangezien ik nu tijdelijk een Opel Adam rijd (en dus op zoek ben naar zo veel mogelijk ritjes:D), was ik van plan even bij Grooters in Rekken langs te rijden om even te kijken naar de Lada's, maar door andere plannen en afspraken kwam dat er helaas niet meer van.

Dat is leuk, ik ben heel benieuwd naar de toestand van de Lada's die ze hebben staan, met name de 111 (die ze aan ons hadden kunnen verkopen :confused:).
Als je kentekens zou willen noteren ben ik je erg dankbaar.

Die 111 bij Grooters staat al zeker 2 jaar buiten dus zal daar zeker niet beter van geworden zijn.
Of dat nou zoveel uitmaakt weet ik ook niet, de Kalina en de Niva staan nog steeds binnen maar worden ook niet verkocht.

Appelmoes zei:
Heb je geen proefrit gemaakt om eens aan te voelen hoe het rijdt?

Had ik graag even willen doen, ik wil sowieso graag een keer Lada rijden. Ben benieuwd of dat echt zo prettig is als ik het me voorstel. Ik vraag me echter af of de dealers zitten te wachten op mensen die voor hun plezier willen rijden. De actie met de Opel Adam werd me aangeboden en daar zeg ik dan graag 'ja' op, maar ik voel me een beetje schuldig als ik een dealer benader met de vraag of ik even een rondje kan sturen zonder aankoopintentie.

Appelmoes zei:
Als je toch op zoek bent naar een ritje; die pickup bij de dealer in Bussum is heel mooi geworden.

Ik heb het te laat gelezen, ik heb de Opel al weer ingeleverd.;) Toch bedankt voor het idee.(y)

@ Kia C'eed,

Volgens mij is je nickname verkeerd. Het is toch Cee'd?
Ik weet niet in hoeverre ik nog bij Grooters kom, zoals gezegd heb ik de auto al weer ingeleverd. Als ik er nog eens kom schrijf ik de kentekens voor je op.;)

Tot bijna een maand geleden stond er in Oss een Kalina 1.6 1118 [64-XD-TK] te koop voor de zeer schappelijke prijs van €2250,- De foto's zagen er goed uit van deze auto, zo te zien geen schades oid en een net interieur. Deze auto beschikte zelfs over airco en had slechts 56dkm gelopen. Toen we onze auto verkocht hadden en ik nog eens de website van VWE [en die v/d aanbieder] bezocht bleek hij al verkocht te zijn, ik denk dat de nwe eigenaar zich daar geen buil aan kan vallen voor dat geld. In mijn zoektocht naar een andere auto [met airco] was dit de enige Lada met airco die ik tegenkwam op het internet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 'm niet kreeg te zien bij de bekende auto zoekmachine's maar gewoon via google. Het had onze 1e Lada kunnen zijn, maar het is nu een Seat Cordoba [model t/m 2003] geworden, ze zeggen altijd dat de 1118 daar wel wat trekjes van heeft.

In tegenstelling tot eerdere berichten lijkt de Granta nu toch verkrijgbaar in Frankrijk en bijgevolg dus ook in Belgie. Op de franse website is hij geprijsd... de prijs begint net als in Duitsland vanaf 9990 eur. Airco is niet verkrijgbaar en de levertermijn bedraagt 3 tot 4 maanden. Daarmee ga ik er van uit dat ze geen wagens in stock zullen nemen.
Afwachten of we op die manier veel Granta's op de weg te zien zullen krijgen....
Conclusie: ze bieden hem aan, maar of het met volle overtuiging is, valt nog te bezien...

3 tot 4 maanden wachten? Tja, je moet het er voor over hebben....;)
Denk dat alleen de echte liefhebbers zo lang willen wachten op een Lada.

Bentley Arnage zei:
3 tot 4 maanden wachten? Tja, je moet het er voor over hebben....;)
Denk dat alleen de echte liefhebbers zo lang willen wachten op een Lada.

Maar dan heb je wel de keuze uit 4 kleuren; grijs, grijs, grijs en grijs.
Als ik dan denk aan het besteldebacle van de 2171, leverbaar vanaf januari maar niet in Nederland. Lada Holland doet er goed aan geen aandacht aan de Granta te besteden, stel dat iemand er een wil bestellen kan de auto niet geleverd worden of voor veel meer geld.

Als Lada terug wil keren op de Europese markt moeten ze hier maar eens naar kijken. birth of the kia optima
Twee ingrediënten voor het succes hebben ze al; Steve Mattin en deelname in het WTCC nu de auto nog.

https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/s403x403/1186153_391845014274674_1498715952_n.jpg

Vandaag 182 km op nog geen kwart tank gereden met onze kalina. ben benieuwd of ik het record verbruik van 1 op 17,5 kan verbeteren.(y)

appelmoes zei:
Van Etten heeft de Kalina 1117 nog staan. (inmiddels al zeker 3 jaar)

Die had in juni 2010 verkocht kunnen zijn..... Nu staat de auto maar te verstoffen. Zonde.
Is dit de 62-PDP-8?

Geen idee, er zaten geen kentekenplaten op.
Het is zeker jammer dat de auto staat te verstoffen, gelukkig is het niet mijn geld.

appelmoes zei:
gelukkig is het niet mijn geld.

Er kan nog geen volle tank af als je een auto koopt, een nieuwe auto laten ze liever wegroesten. Dealers.........

Ik ben benieuwd naar het verhaal over het bouwjaar als er ooit een serieuze klant voor de auto is.
Dealer: Dit is de gloednieuwe Kalina stationcar, net binnen, het Russische stof zit er nog op.
Klant: Je zuster op een houtvlot, het kenteken is veel ouder dan dat van de nieuwe auto van de buren.
Dealer: Je buurman is gek.
Klant: Oet morn.
En weer verlaat een ontevreden klant het pand.
Dealer: Gelukkig, die Kalina hoef ik niet schoon te maken.

Beetje gechargeerd natuurlijk, maar geen weldenkend mens gaat toch een 'nieuwe' auto van 3 jaar oud kopen, of de prijs moet buitengewoon gunstig zijn.

Op deze "nieuwe" Kalina 1117 zitten nu geen kentekenplaten, dus als iemand hem koopt komt hij er waarschijnlijk pas achter als de auto wordt afgeleverd.

een mooie auto de granta hatchback. de gefacelifte priora wordt eind sept gepresenteerd en gaat okt in de verkoop.
31783310.jpg

Mooie auto die Granta Hatchback [of Liftback], ben alleen benieuwd of we 'm ooit in Nederland kunnen bewonderen [met Nederlands kenteken wel te verstaan].
Zijn er al foto's van de gefacelifte Priora?

@ Kalina1117
Mooie advertentie he?!

Merk trouwens ook op dat op de Granta momenteel het metaalkleur gratis wordt bijgegeven.
Ze zijn dus te verkrijgen bij de Belgische dealers (hint hint voor de nederlanders ;-))

Ik snap trouwens niet waarom de nederlandse dealers niet gaan aankloppen bij Lada France???

Weet soms iemand hoeveel BPM of bijtelling of hoe heet dat bij jullie er zou bijkomen?

Arrows zei:
Ik snap trouwens niet waarom de nederlandse dealers niet gaan aankloppen bij Lada France???
Dealers krijgen dan een probleem met Lada Holland, die zal met alle mogelijke middelen daar een stokje voor willen steken. Lada Holland beschouwt Lada als het hunne en zal geen andere importeur toelaten.
Een ex-dealer in het midden van het land heeft daar nare ervaringen mee.

Arrows zei:
Weet soms iemand hoeveel BPM of bijtelling of hoe heet dat bij jullie er zou bijkomen?
De berekening van de BPM lijkt met een natte vinger te gebeuren. Ik heb me daar in het verleden al eens mee bezig gehouden en zelfs m.b.v. van de belastingdienst en de RDW kwam ik er niet uit. Het lijkt wel of de stand van de maan er mee te maken heeft. o_O
Kijk maar eens naar de BPM bedragen van de 2172, daar is geen logica in te ontdekken.

23-KSB-6 BLAUW 2010-02-01 2012-10-01 2014-02-01 Ja Particulier 1 Eur. 2.462 vkr
14-KZZ-2 GRIJS 2010-03-20 2010-03-20 2014-03-20 Ja Particulier 1 Eur. 2.631 vkr
87-NPL-8 BLAUW 2010-11-01 2010-11-01 2014-11-01 Ja Particulier 1 Eur. 2.659 vkr Eur. 11.805
34-NXN-1 GRIJS 2011-01-08 2011-01-08 2015-01-08 Ja Particulier 1 Eur. 2.605 vkr Eur. 11.155
26-PDX-1 GRIJS 2011-02-28 2011-02-18 2015-02-28 Ja Particulier 1 Eur. 2.727 vkr Eur. 11.805
27-PDX-1 ZWART 2011-03-23 2011-09-10 2015-03-25 Ja Particulier 1 Eur. 2.727 vkr Eur. 11.805

De 9e kolom is de BPM de laatste is de consumentenprijs.

Kia cee'd zei:
Arrows zei:
Dealers krijgen dan een probleem met Lada Holland, die zal met alle mogelijke middelen daar een stokje voor willen steken. Lada Holland beschouwt Lada als het hunne en zal geen andere importeur toelaten.
Een ex-dealer in het midden van het land heeft daar nare ervaringen mee.

Dat begrijp ik ergens wel, maar de vraag is om Lada Holland effectief wagens kan leveren of niet?

Arrows zei:
De berekening van de BPM lijkt met een natte vinger te gebeuren. Ik heb me daar in het verleden al eens mee bezig gehouden en zelfs m.b.v. van de belastingdienst en de RDW kwam ik er niet uit. Het lijkt wel of de stand van de maan er mee te maken heeft. o_O
Kijk maar eens naar de BPM bedragen van de 2172, daar is geen logica in te ontdekken.

23-KSB-6 BLAUW 2010-02-01 2012-10-01 2014-02-01 Ja Particulier 1 Eur. 2.462 vkr
14-KZZ-2 GRIJS 2010-03-20 2010-03-20 2014-03-20 Ja Particulier 1 Eur. 2.631 vkr
87-NPL-8 BLAUW 2010-11-01 2010-11-01 2014-11-01 Ja Particulier 1 Eur. 2.659 vkr Eur. 11.805
34-NXN-1 GRIJS 2011-01-08 2011-01-08 2015-01-08 Ja Particulier 1 Eur. 2.605 vkr Eur. 11.155
26-PDX-1 GRIJS 2011-02-28 2011-02-18 2015-02-28 Ja Particulier 1 Eur. 2.727 vkr Eur. 11.805
27-PDX-1 ZWART 2011-03-23 2011-09-10 2015-03-25 Ja Particulier 1 Eur. 2.727 vkr Eur. 11.805

De 9e kolom is de BPM de laatste is de consumentenprijs.

Wat zijn die prijzen bij jullie toch onwijs hoog????? dat is niet meer normaal. Maar als ik het dan goed begrijp zou zou een Granta ongeveer 12 600 EUR kosten bij jullie.
Ik heb geen idee hoeveel bv een Dacia Logan bij jullie zou kosten en hoe de Granta zich qua prijs verhoudt tegenover de concurrentie.

De Priora is toch 'pas' gefacelift? Ik vind 'm nog wel up-to-date smoelen.

Mooie reclame idd! Is dat nou de Granta Sport?

Die hatchback vind ik eh lelijk...

Terug
Bovenaan