Het algemene Lada-topic deel 2

Nog een jonge Kalina te koop:

0008767406.jpg

https://www.autowereld.nl/lada/kalina/1.6-i-8v-1118-3233715/details.html

Kilometerstand: op aanvraag. (?)

Dat is inderdaad een leuk stukje op hart van nederland over de zuster van mijn Priora, 26PDX1 . Ze kiezen de juiste auto uit , die er voorgemaakt is. Ik heb alleen een beetje mijn twijfels bij het test team:D , ik hoop dat ze boel heel houden en de Priora met respect behandelen!. Dat stukje hoe de koffer werd dichtgesmeten met de hoedenplank nog open..... Maar goed de auto is er voor gemaakt dus ik ga er van uit dat het goedkomt en er een eerlijk en positief verslag over de auto komt.
Jammer dat die Kalina geen airco heeft. Dat die Kalina met alles er op en er aan bij Soevereign nog niet verkocht is verbaast me echt.

:confused:

Jammer dat ze de FSO niet meer bouwen. Dan hadden ze met een Lada naar de Oekraine gekund en met de FSO naar Polen.

Leuk dat de Lada Priora zo goed in beeld kwam.

Ik vraag me af hoe ze überhaupt aan die Priora komen...
Waar heeft hij al die tijd gestaan? Of is het gewoon een demo-auto van Lada Holland?
Wie weet meer?

En gisteren weer duizend erbij, dus vandaag ruim boven de 33000. We tellen gewoon door.

Lada Priora zei:
En gisteren weer duizend erbij, dus vandaag ruim boven de 33000. We tellen gewoon door.

Is dat zo uitzonderlijk dan ? :confused: Mijn Vitara staat nu op 326.000....

Kizashi zei:

Nee, voor mij niet (en voor jou/u schijnbaar ook niet), anders had ik het erbij geschreven:)

Anderen menen evenwel dat dit wel uitzonderlijk is voor een Lada en dat deze na 10 of 20 duizend aan vervanging toe is of aan alle kanten uit elkaar begint te vallen. Het is 'alleen maar' om te laten weten dat dat niet het geval is. Misschien had ik dat er dan bij moeten zetten.

Lada Priora zei:
Kizashi zei:

Nee, voor mij niet (en voor jou/u schijnbaar ook niet), anders had ik het erbij geschreven:)

Anderen menen evenwel dat dit wel uitzonderlijk is voor een Lada en dat deze na 10 of 20 duizend aan vervanging toe is of aan alle kanten uit elkaar begint te vallen. Het is 'alleen maar' om te laten weten dat dat niet het geval is. Misschien had ik dat er dan bij moeten zetten.

Helemaal mee eens.

Het blijft jammer dat er geen nieuwe Priora's / Kalina's meer naar NL komen. Niemand ken zo kennis maken met de nieuwe en sterk verbeterde modellen.
Ik zou best eens een vergelijkende test willen doen tussen onze Cee'd en een Priora SW.
Eerlijk is eerlijk, de Lada zal van goede huize moeten komen om het te winnen, de Kia bevalt ons uitstekend en dat mag ook wel want hij kost tenslotte veel meer dan de Priora.

Ik zat net een paar kentekens van '86 en '87 in te kloppen, wat een grote hoeveelheden Lada's werden er toen verkocht zeg. Vooral de 2105 deed het toen erg goed.
Zullen we die tijd ooit weer meemaken?

1986.gif

Dit is overigens 1986.

Lada --> Kia zei:
Helemaal mee eens.

Het blijft jammer dat er geen nieuwe Priora's / Kalina's meer naar NL komen.

Goed om te lezen dat de Kia goed bevalt! Ook ik vind het jammer dat er geen nieuwe Lada's binnenkomen. Daardoor ben ik intussen 'genoodzaakt' na te denken wat het gaat worden over een jaar of twee als er geen nieuwe Lada's meer komen. Nu denk ik dat het dan een Suzuki gaat worden, de Ignis bevalt ons nu als tweede auto namelijk ook erg goed. Als ik nu zou moeten kiezen zou het een SX4 sedan worden.

Lada Priora zei:
Lada --> Kia zei:
Helemaal mee eens.

Het blijft jammer dat er geen nieuwe Priora's / Kalina's meer naar NL komen.

Goed om te lezen dat de Kia goed bevalt! Ook ik vind het jammer dat er geen nieuwe Lada's binnenkomen. Daardoor ben ik intussen 'genoodzaakt' na te denken wat het gaat worden over een jaar of twee als er geen nieuwe Lada's meer komen. Nu denk ik dat het dan een Suzuki gaat worden, de Ignis bevalt ons nu als tweede auto namelijk ook erg goed. Als ik nu zou moeten kiezen zou het een SX4 sedan worden.

Je kan er toch ook gewoon in door blijven rijden?:)
Als hij goed bevalt en hij blijft betrouwbaar dan zou ik lekker blijven doorrijden.
Maar goed, misschien staan de zaken er met betrekking tot de import van LADA er over 3 jaar beter voor en kun je er toch één aanschaffen. (y)

De SX4 sedan is nieuw trouwens niet meer te krijgen.

Bentley Arnage zei:
Je kan er toch ook gewoon in door blijven rijden?:)

Dat kan dan natuurlijk, maar ik vind het ook gewoon leuk om elke drie/vier jaar een andere auto te hebben. Vooralsnog bevalt de Priora (tenslotte mijn 7e Lada) prima en rijd ik ´m rustig door. En wel aardig, deze week het gemiddelde verbruik over de laatste ruim 1000 kilometer gekregen zoals ook aangegeven door de fabriek: 1:15,9. Kijken of dat nog beter kan.

Mocht het later dan toch een Suzuki worden, dan wordt dat denk ik een occasion. Voor mijn Priora nieuwprijs heb ik geen vergelijkbare grote Suzuki tenslotte.

Ook wij hebben het verbruik van de kalina weer eens onder de loep genomen en met een verbruik van 1 op 15.2 incl veel stadsritjes blijven we gewoon erg tevreden met onze 1117.(y)
Nog zo,n 1000 km en dan gaat de auto naar autobedrijf snippe voor z,n beurt.De teller staat dan op 30.000 km.

LADA-->KIA hoe zuinig is je kia nu eigenlijk??? is deze veel zuiniger dan je vorige kalina?? Je schreef een tijdje terug dit bij te houden als je op vakantie gaat maar dan maakt de auto lange afstanden en dan is elke auto zuiniger toch?? En de kalina heeft die afstand die je nu gaat maken met de kia nooit gemaakt toch naar je vakantie adres??? dus dat lijkt me geen eerlijke vergelijking.
Ben benieuwd wat de kia nu gecombineerd doet incl stadsritjes etc etc. ik bedoel hiermee de kia vergelijken hoe je ook met de kalina reed.
En dan de kilometers delen door het aantal liters bij de pomp.

De website van Lada Holland is nu helemaal verdwenen...zou er dan nu toch eindelijk de stekker uit getrokken zijn ?
Ik kon een tijdje geleden ook al geen spoor van Lada ontdekken op het adres in Groningen :confused:

Ik zie nog steeds de site. Ik vraag me ook af waarom er wordt gehoopt dat Lada er mee stopt in Nederland. Ik rijd er al jaren met veel plezier in en ook de Priora is een prima wagen. Ik blijf hopen dat Lada in Nederland blijft. maar dat betekent voor mij niet dat dat zou moeten gaan met de huidige ..................... importeur.

Lada Priora zei:
Ik zie nog steeds de site. Ik vraag me ook af waarom er wordt gehoopt dat Lada er mee stopt in Nederland. Ik rijd er al jaren met veel plezier in en ook de Priora is een prima wagen. Ik blijf hopen dat Lada in Nederland blijft. maar dat betekent voor mij niet dat dat zou moeten gaan met de huidige ..................... importeur.

Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik begrijp best dat Lada Holland zich stil houd, er is geen nieuws, en komen geen nieuwe auto's dus waarom zou hij met een nieuwe website bezig zijn? Welke informatie moet daarop dan te lezen zijn?

Ook ik blijf hopen dat Lada in Nederland blijft, laten we ook maar blij zijn dat we nog een importeur hebben.
Stel dat Dhr. Noordman stopt wie neemt het dan over?
Het lijkt me niet dat men ervoor in de rij staat.

Ik denk dat in dat geval de dealers ongetwijfeld bij Lada France terecht kunnen, die nu ook al officieel invoerder is voor België voor een eventuele bestelling.

EXPORT NIEUWS.

Avtovaz wil de verkopen in het buitenland de export markt vergroten met 25%.
Dit komt neer op 70.000 auto,s.
Omdat ze niet een significante toename op de binnenlandse markt verwachten worden het bestaande modellenreeks met spoed geupgrade om ook in de exportlanden weer van zich te laten horen.
Renault-nissan wordt in mei 50% eigenaar en zet er denk ik vaart achter om ook de auto.s in het buitenland te verkopen.Want ze gaan weer voor een aantal miljard in avtovaz investeren.

Nu in Nederland nog een importeur die er ook vaart achterzet :LOL: Misschien kan ie dan ipv 10 auto,s 100 auto,s laten komen.Dan hebben de 4 dealers die er nog over zijn elk 25 op voorraad.(y)

De verkoopcijfers voor april zijn bekend voor België.. Deze zijn niet onaardig, al kan het natuurlijk nog veel beter! In april werden in Belgie 3 Lada's ingeschreven en daarmee komen we op 7 stuks voor 2012....

Er is dus nog een pak werk om de 70000 stuks te halen...

Goedendag Ladaliefhebbers,

Volg zo nu en dan jullie forum.
Mijn overbuurman had vroeger een rode Lada 1200, motortje liep altijd mooi zacht stationair, later kocht hij een Lada Samara, hier begon al na anderhalf jaar de achterklep al te roesten.
De dichtsbijzijnde Lada-dealer zat in Dronrijp, 20 km van onze woonplaats, Garage Posset.
Maar waarom ik reageer is eigenlijk hierover; ik zag vandaag een Lada Niva met 5 deuren op de A7 rijden.
Had deze nog nooit gezien, wel de driedeurs.
Kon niet zien of de auto een buitenlands kenteken had omdat ik zelf op de parallelweg reed.
Is de 5 deurs ooit in Nederland geleverd?

Welkom!!:)
Officieel is de vijfdeurs Niva volgens mij nooit in Nederland geleverd. Wel weet ik dat er laatst een grijze vijfdeurs Niva te koop stond in Nederland die door een handelaar was geïmporteerd. Misschien is dit wel vaker gedaan. Was de Niva die je zag toevallig grijs?

Wie heeft voor mij het e-mail adres van Lada in Rusland en weet iemand of ik daar beter met Engels of Duits terecht kan?

Lada Priora zei:
Wie heeft voor mij het e-mail adres van Lada in Rusland en weet iemand of ik daar beter met Engels of Duits terecht kan?

In het verleden heb ik met m.metalnikov(at)vaz.ru wel eens gemaild. Maar op de laatste 2 e-mails kreeg ik geen reactie.
Ik schreef de mailtjes gewoon in het Engels en ook het antwoord was keurig in het Engels.

AutoVaz is nauwelijks per e-mail bereikbaar, ik heb via een truc dit e-mailadres weten te bemachtigen.

Stuur geen mail naar Lada Duitsland / Lada International, want die sturen het (ongevraagd) door naar LH.

henk1100 zei:
Goedendag Ladaliefhebbers,

Maar waarom ik reageer is eigenlijk hierover; ik zag vandaag een Lada Niva met 5 deuren op de A7 rijden.
Had deze nog nooit gezien, wel de driedeurs.
Kon niet zien of de auto een buitenlands kenteken had omdat ik zelf op de parallelweg reed.
Is de 5 deurs ooit in Nederland geleverd?

Ik vermoed dat het de 39-NSG-5 is. Een van de twee Niva's 2131 in Nederland. Van de tweede heb ik het kenteken niet.

Het viel me op dat er dit jaar al veel Lada kentekens zijn overgeschreven. Veel Kalina's 1118 hebben een andere eigenaar gekregen, ik hoop dat het geen handelaren zijn, want dat betekend vaak export.

Lada Priora zei:

Er zijn toch geen problemen met je Priora die ervoor zorgen dat je contact met LADA Rusland moet opnemen?

@Lada Priora

Volgens mij kan je ook naar Lada France mailen. Lada France is voor 100% een filiaal van AVTOVAZ Rusland en wordt geleid door de heer Tikhomirov. Hij zal volgens mij wel contacten hebben met Rusland.
Dit is het email adres waarop nieuwe dealers terechtkunnen. Je mag gerust op dit adres mailen: developpement.reseau@ladafrance.fr
Ik denk wel dat je hier in het engels kan schrijven. Je mag gerust ook in het nederlands schrijven, ze sturen het dan wel door voor vertaling naar mij, anderzijds wil ik vraag ook wel van meetaf aan vertalen... je ziet maar!

Dank aan allen.

@ Bentley Arnage. De auto heeft geen problemen, maar als ik een onderdeel (Lada embleem voor de voorkant) bestel en ik wacht daar nu bijna zes weken op (zou twee weken duren en dat is dus twee keer herhaald), dan word ik iets minder vrolijk, niet over de auto, maar wel...... Ik wil gewoon weten of ik onderdelen hier binnen een paar dagen kan hebben, dat moet toch geen probleem zijn???? Een goedmakertje mag het toesturen zijn van een gloednieuwe Granta. :D

LADA PRIORA.

Neem eens contact op met autobedrijf snippe.Deze zal er alles aan doen om je te helpen.En om een ladarijder ook tevreden te houden.
Ik woon in friesland maar het zegt toch genoeg dat ik voor de beurten naar nieuwlande ga.
Volgens mij is hij nog de enige dealer die echt fanatiek met het merk en de rijders omgaat.Ik denk persoonlijk dat je van LH niet te veel meer moet verwachten.

Ik begrijp het probleem niet helemaal, het is zo simpel op te lossen.
Noordman heeft zelf een Priora, als ik hem was zou het embleem daaraf (laten) halen in een envelop doen en opsturen naar de dealer; en weer verlaat een tevreden klant het pand.

Wij moesten een maand of drie wachten op een kabeltje voor de bestuurdersairbag / claxon, uiteindelijk heb ik maar een schakelaar in het dashboard gemaakt om de claxon te kunnen gebruiken.
Als je de onderdelenvoorziening niet goed voor elkaar hebt lopen je klanten vanzelf weg.......

Lada Priora zei:
Dank aan allen.

@ Bentley Arnage. De auto heeft geen problemen, maar als ik een onderdeel (Lada embleem voor de voorkant) bestel en ik wacht daar nu bijna zes weken op (zou twee weken duren en dat is dus twee keer herhaald), dan word ik iets minder vrolijk, niet over de auto, maar wel...... Ik wil gewoon weten of ik onderdelen hier binnen een paar dagen kan hebben, dat moet toch geen probleem zijn???? Een goedmakertje mag het toesturen zijn van een gloednieuwe Granta. :D

Is het logo gejat?

Dat is gelijk het probleem met zo'n zeldzame auto. Het is erg leuk om er één te hebben, maar de onderdelen zijn in Nederland ook zeldzaam. (En iedereen wil je logo blijkbaar hebben.;))
Maar serieus, ik zou hier niet mee naar Lada Rusland gaan. Die gaan voor zo'n relatief klein probleem vast geen moeite doen. Als ik jou was zou ik inderdaad contact opnemen met Snippe of LADA Deutschland. Die kunnen dat vast wel regelen.

@ Lada --> Kia,

Met alle respect, maar ik vind het echt te gek voor woorden dat je zelf oplossingen aan je auto moet aanbrengen, en er dus zelf aan moet sleutelen, enkel omdat onderdelen niet leverbaar zijn. Ik begrijp dat je het gedaan hebt, maar op deze manier is het natuurlijk niet zo gek dat LADA niet verkocht wordt in Nederland. Het lijkt me erg irritant om in een auto te rijden waarbij je geen onderdeel kunt krijgen en dan zelf maar moet gaan doe-het-zelven. Jij bent zo blijkbaar zo technisch dat je het zo kunt latn functioneren, maar wat moet een minder technisch persoon dan wel niet? Het is erg jammer, maar zo kan een merk in Nederland simpelweg niet verkocht worden.

Maar je hebt het over een kabeltje voor de bestuurdersairbag / claxon? Betekent dat de airbag ook niet werkte?

Bentley Arnage zei:
@ Lada --> Kia,

Maar je hebt het over een kabeltje voor de bestuurdersairbag / claxon? Betekent dat de airbag ook niet werkte?

Het kabeltje was kapot gegaan toen we de stuurinrichting weer monteerden.
AB Snippe heeft LH voortdurend gevraagd het onderdeel te bestellen, eerst was het niet los verkrijgbaar en toen weer wel. Een kabel uit een sloopauto was ook geen optie want die was iets anders als die van ons. Reparatie van het onderdeel was ook niet mogelijk.

De airbag in het stuur werd niet meer aangestuurd dus in geval van een aanrijding zou deze dus niet hebben gewerkt.

Uiteindelijk is de kabel geleverd, het kost maar liefst EUR. 120,- exclusief montage. :(

Vandaag onder de motorkap gekeken van een Lada 111 1.6 16v bj. 2006.
Als ik dit vergelijk met een priora op de site Lada.de zie ik aan de motor eigenlijk geen verschil.
Nou ben ik geen automonteur dus kan ik het best mis hebben natuurlijk, is er hier een kenner die weet of er overeenkomsten zijn?

Eén van mijn eerdere Lada's staat te koop: Lada 110

Met mij er bij, voor zover ik weet, twee eigenaren gehad. De auto ziet er nog prima uit en diep van binnen zou ik 'm er best naast de Priora willen hebben. Maar ja, ik kan er toch maar in één rijden.

In de jongste uitgave van de AutoWeek wordt er in de rubriek "bijzonder gebruikt" een Lada Kalina besproken. In het kort komt het verhaal op het volgende neer: Veel auto voor weinig geld (auto is van 2008, kilometerstand van nog geen 50.000 en een prijs van 3499 euro) maar wel eentje die achterloopt op zijn concurrentie. Dit door het ontbreken van ABS en ESP alsmede het hebben van maar 2 airbags. Alles blijft heel maar er zijn geen hoogwaardige materialen gebruikt wat resulteert in piepjes en kraakjes. De auto is ruim, de grote kofferruimte wordt genoemd (sedan heeft volgens het verhaal 400 liter bagageruimte). Het merkwaardige bochtgedrag wordt ook genoemd: "Bocht uit stuurt de Kalina scherper dan bocht in. Dat is de eerste keer schrikken! Halverwege de bocht rustig uitsturen is het devies".

Het verhaal eindigt met dit: "Er valt dus best wat op de Kalina aan te merken, maar hij verdient meer dan het ultieme muurbloempjesbestaan van nu. Na onze proefriet zijn wij hem bijna sympathiek gaan vinden!"

Naar mijn idee het de redacteur van het stukje het woord "bijna" wel achterwege kunnen laten.

verlichting zei:
In de jongste uitgave van de AutoWeek wordt er in de rubriek "bijzonder gebruikt" een Lada Kalina besproken. In het kort komt het verhaal op het volgende neer: Veel auto voor weinig geld (auto is van 2008, kilometerstand van nog geen 50.000 en een prijs van 3499 euro) maar wel eentje die achterloopt op zijn concurrentie. Dit door het ontbreken van ABS en ESP alsmede het hebben van maar 2 airbags. Alles blijft heel maar er zijn geen hoogwaardige materialen gebruikt wat resulteert in piepjes en kraakjes. De auto is ruim, de grote kofferruimte wordt genoemd (sedan heeft volgens het verhaal 400 liter bagageruimte). Het merkwaardige bochtgedrag wordt ook genoemd: "Bocht uit stuurt de Kalina scherper dan bocht in. Dat is de eerste keer schrikken! Halverwege de bocht rustig uitsturen is het devies".

Het verhaal eindigt met dit: "Er valt dus best wat op de Kalina aan te merken, maar hij verdient meer dan het ultieme muurbloempjesbestaan van nu. Na onze proefriet zijn wij hem bijna sympathiek gaan vinden!"

Naar mijn idee het de redacteur van het stukje het woord "bijna" wel achterwege kunnen laten.

Allemaal heel leuk maar zonder importeur blijft Lada kansloos , kans is klein dat het hier ooit nog goed komt met het merk .:cry:
De laatste Lada's op de weg zullen langzaam uit gaan sterven , échte liefhebbers koesteren de oudjes - jammer - heel jammer !
Helaas realiteit ...wie komt er nog wel eens een FSO of Yugo tegen ???

Vandaag een stukje op een russische site gelezen over de granta in duitsland en dat deze zeer succesvol ontvangen wordt.En dat er veel belangstelling wordt getoont naar deze auto op de AMI BEURS IN LEIPZIG.(y)
De granta gaat z,n opwachting maken in europa het laatste kwartaal van 2012 of 1e kwartaal van 2013.
De granta zal dan in de volgende europese landen te koop zijn.

Duitsland
spanje
italie
frankrijk
belgie
zwitserland
oostenrijk
tsjechie

Meneer noordman leeft u nog?? Ons mooie nederland staat er niet bij op de lijst.:(

kizashi zei:
Helaas realiteit ...wie komt er nog wel eens een FSO of Yugo tegen ???

Afgelopen zaterdag ritje Zwolle gedaan omdat anders mijn ouders 3 uur en 3 kwartier over het traject Enschede-Almere zouden doen met de trein, en wat zag ik onderweg bij Harderwijk? Een FSO Prima, ik was zelf redelijk verbaasd dat je die krengen nog ziet. Wel met Pools kenteken overigens.

kalina 1117 zei:
Vandaag een stukje op een russische site gelezen over de granta in duitsland en dat deze zeer succesvol ontvangen wordt.En dat er veel belangstelling wordt getoont naar deze auto op de AMI BEURS IN LEIPZIG.(y)
De granta gaat z,n opwachting maken in europa het laatste kwartaal van 2012 of 1e kwartaal van 2013.
De granta zal dan in de volgende europese landen te koop zijn.

Duitsland
spanje
italie
frankrijk
belgie
zwitserland
oostenrijk
tsjechie

Meneer noordman leeft u nog?? Ons mooie nederland staat er niet bij op de lijst.:(

De "Granta" zeer succesvol ontvangen ??? Dat betekent dat er misschien enkele tientallen van verkocht gaan worden in Duitsland....
Alleen de Niva doet het redelijk bij de Oosterburen , de rest is ook daar onverkoopbaar .

Wees nu eerlijk : wie zit er hier op een Granta te wachten ??? Lijkt wel op een voorganger van de Kalina ipv een opvolger ...
Laat ze nu eens met écht nieuwe modellen komen ipv met van die oude rotzooi , Noordman zit allang achter de geraniums in het bejaardenhuis .

Wanneer je een voordelige nieuwe auto wil kun je momenteel prima terecht bij Dacia - het blijft in de familie (y)

Dan ook geen Lada meer ! Want die komt (vroeg of laat) onder de vleugels van Renault. Net zoals nu de Dacia...

Het heeft niets met Renault te maken. Sommigen kopen geen Opel, de meesten geen Lada, en ik geen Dacia. Een Renault is nou net wel weer een optie voor mij.

kalina 1117 zei:

Ik moet onwillekeurig een beetje lachen om dit soort "nieuws". Zijn er dan al veel orders voor de Granta getekend?
Laten we eerlijk zijn; wie zit er in Europa te wachten op de Granta? Is die auto zoveel beter dan de Kalina, een tijdloos ontwerp, een technisch hoogstandje, een auto die Lada weer op de kaart gaat zetten, een auto waarin je gezien wilt worden, waar je buren jaloers op zijn? Nee toch.

Met een nieuw model ontworpen door Steve Martin en moderne en betrouwbare (Renault) techniek heeft Lada pas serieus kans op succes in Europa.

Dit gaat er op lijken qua ontwerp, zo ziet een modernere auto eruit.

48ceb537117a29f6-main.jpg
.

Ik kwam gisteren op de parkeerplaats van de plaatselijke Albert-Heijn 4 Lada`s tegen. 2 Kalina`s, een Priora en een ??????. Ik zal een foto neerzetten, hier is vast wel iemand (zo niet iedereen) die weet wat voor één het is.

lada-2101-ussr-1970.jpg

Terug
Bovenaan