Help Autoweek losbreken

Dat losbreken lijkt mij echter in dezen wel een terechte beeldspraak. Niet alleen de kont het gat (dixit Joas) maar ook het plaatwerk wat de aandrijflijn moet verbergen breekt los.
8s9y1g4b443a_800.jpg

Als ze het nou bij dit artikeltje over losbreken hadden gehad, had ik het nog wel grappig gevonden...

luc.png

Dít is de Ford Ecosport Active! https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-is-de-ford-ecosport-active/ zucht, ik heb er maar wat van gezegd, vind het echt vermoeiend

Ook het "vouwen" van banden om velgen en auto's waar motoren "ingelepeld" worden is m.i. onderhand irritant taalgebruik aan het worden.

MCDubbellU zei:
Dít is de Ford Ecosport Active! https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-is-de-ford-ecosport-active/ zucht, ik heb er maar wat van gezegd, vind het echt vermoeiend

En aan het eind van een zin hoort een leesteken, MCW! Van iemand die dat soort elementaire regels nooit toepast, verbaast het mij oprecht dat-ie zich zo drukmaakt over andermans schrijfstijl.

MCW zei:
Ik schrijf niet voor AW, of wel?
Dat doet niet ter zake. Bij mensen die taal belangrijk vinden zie ik dat doorgaans ook terug in een verzorgde schrijfstijl. Bij jou zie ik dat niet, en dus verbaast het mij dat je het kennelijk wél belangrijk vindt.

Nee maar dat was het punt ook helemaal niet van dit topic, slimpie. Hup, terug in je mand!

MCW zei:
Nee maar dat was het punt ook helemaal niet van dit topic, slimpie. Hup, terug in je mand!

Ach natuurlijk. Het punt is om te focussen op dat splintertje, en die balk bewust te blijven negeren.

Zouden ze er dan toch eindelijk naar gekeken hebben?

AutoWeek zei:
ELEKTRISCHE MERCEDES-BENZ EQA GEPRESENTEERD

Verfrissend, zo'n 'normale' titel zonder krampachtige nephumor of clickbait!

Op 8 en 9 maart kunnen wij, forummers, meedenken hoe AW los kan breken. :p

Autoweek.nl zei:
(..)
Wanneer:
Op 8 en 9 maart zoeken wij een uurtje hulp van een aantal personen.

Hoe:
Je kunt op je eigen plek en virtueel een uur met ons in gesprek.

Wat:
We vragen je over je gebruik en wensen rondom de AutoWeek community van nu en in de toekomst. Voorafgaand aan het gesprek bereid je je voor met een korte eenvoudige opdracht.

Wie zoeken we?
Ben jij actief op het AutoWeek-forum? Heb je weleens een review van je eigen auto geschreven en/of houd je het verbruik bij met de AutoWeek verbruiksmonitor? Volg je AutoWeek op social media (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter)? Of ben je een actieve gebruiker op autoweek.nl? Zo ja, dan willen wij graag jouw mening horen!

Wat heb je eraan?
Je kunt jezelf en anderen helpen met het bouwen van een waardevolle online AutoWeek community. Je kunt je wensen en ideeën delen. Het wordt een leuk en interactief gesprek.

(..)

https://www.autoweek.nl/advertorial/denk-mee/

Zullen ze het Autoweek forum opheffen, net als ze met het hardware online forum gedaan hebben en dan de leden doorverwijzen naar het dictatoriale forum van Tweakers? Waarbij Autoweek forum leden het zwijgen opgelegd wordt, als ze de elektrische auto's niet omarmen :LOL:

Bedoel Tweakers staat al half vol met auto nieuws: iedere scheet over Tesla en andere electrische auto's kun je daar lezen, terwijl auto's juist het domein van Autoweek is en ze onder dezelfde firma vallen.

Zullen ze het Autoweek forum opheffen, net als ze met het hardware online forum gedaan hebben en dan de leden doorverwijzen naar het dictatoriale forum van Tweakers? Waarbij Autoweek forum leden het zwijgen opgelegd wordt, als ze de elektrische auto's niet omarmen

:confused: Waar heb je het over? Mbt je auto en je werk ben je ook al zo extreem negatief. Echt niet goed hoor.

^^ Ik zie het juist positief. Een oproep om eens aan de gebruikers te vragen hoe het gaat en wat er veranderd kan worden. (y).

Volgens mij moet er nog een topic zijn waarin veel, door forummers, over AW als forumbeheerder wordt gezeurd.. dat zocht ik eigenlijk om het bericht te plaatsen. Eens een andere noot in dat draadje. ;)

MCW zei:
Zullen ze het Autoweek forum opheffen, net als ze met het hardware online forum gedaan hebben en dan de leden doorverwijzen naar het dictatoriale forum van Tweakers? Waarbij Autoweek forum leden het zwijgen opgelegd wordt, als ze de elektrische auto's niet omarmen

:confused: Waar heb je het over? Mbt je auto en je werk ben je ook al zo extreem negatief. Echt niet goed hoor.
Dat Autoweek, hardware online, AD, Tweakers etc horen allemaal bij Dpg media. Die willen voornamelijk geld verdienen, dus verliesgevende platformen worden opgeheven of samengevoegd.

Negatief? Nee hoor, alleen een andere mening. Sta best wel positief in het leven, behalve dan omtrent het covid-19 beleid van de overheid. Ben wel benieuwd wat ze dan met het forum willen doen.

Zo'n beetje ieder topic wat hier geplaatst wordt voor advies, vind je ook terug op Tweakers en daar vinden internet gebruikers dan meer respons dan op het Autoweek forum. Zelf ben ik van mening dat fora's zijn langste tijd gehad hebben, maar als dertiger ben ik opgegroeid met het fenomeen. Maar ik ben veel actiever op Instagram, aangezien die drempel veel lager is.

Echter de laatste jaren merk je wel dat de grootste forums van Nederland, zo goed als wat dood gebloed zijn en er nauwelijks nog activiteit is. Kan mij best voorstellen als Dpg media, de eigenaar van deze site de stekker uit het forum wilt trekken.

Onder nieuwsberichten worden echter wel nog steeds veel reacties geplaatst, soms wel meer dan honderd reacties onder een nieuwsbericht.

Nooit gekeken op Tweakers. Dacht dat voor computer(spellen) waren. Juist in deze tijd dat je ook op de homepage kunt reageren vind ik het forum het nog prima doet. En qua nieuws ook beter dan menig autosite door mijzelf, Rutger DC en anderen die meer moeite om wat op te zoeken dan de gemiddelde autojournalist.

MCW zei:
Nooit gekeken op Tweakers. Dacht dat voor computer(spellen) waren.
Nee je kunt daar echt terecht over zo'n beetje ieder onderwerp, dus het zou nog niet zo gek zijn als het forum van Autoweek verhuisd naar Tweakers. Die site ging ooit over het tweaken oftewel optimaliseren van je computer, maar nu gaat het over smartphones en ook (electrische) auto's.

Forum > General Chat > Verkeer & Vervoer. Ergens verstopt. Lijkt me sterk dat het verplaatst wordt naar dat forum. "verliesgevende platformen worden opgeheven of samengevoegd." Zou kunnen. Moet je wel aankomen met een bron waaruit blijkt dat AW verliesgevend is.

MCW zei:
Moet je wel aankomen met een bron waaruit blijkt dat AW verliesgevend is.
Ik zeg niet dat AW verliesgevend is, maar het forum levert Autoweek (Dpg media ) niks op en het beheer heeft zich allang teruggetrokken. Zal trouwens niet weten hoeveel abonnees op het magazine Autoweek nog heeft. Het enige wat ik weet is, dat ik Autoweek vroeger bezorgde voor Media Express.

Hardware online is als site ook niet opgegeven, maar het forum wel en dat is in feite een deel van de community. Men was er niet bepaald blij mee, omdat op het hardware online forum ook niet streng gemodereerd werd.

en het beheer heeft zich allang teruggetrokken.

:confused: Moderators zijn geen medewerkers maar gewoon forummers. Dat is een andere discussie. Jan Renting is nog altijd bereikbaar zover ik weet. Die is al jaren de beheerder.

Hardware online is als site ook niet opgegeven, maar het forum wel en dat is in feite een deel van de community. Men was er niet bepaald blij mee, omdat op het hardware online forum ook niet streng gemodereerd werd.

Je het het hier over Tweakers of AW forum? Als je het laatste bedoelt, waar blijkt dat uit?

rzasa zei:
Heel positief deze oproep. Wie heeft zich al aangemeld?

Ik zou wel willen, alleen vermoed ik dat het tijdens kantoren zal zijn. Dan zit ik niet achter een beeldscherm maar achter een stuur/voorruit. Wordt dus lastig om deel te nemen. Een vrije dag ervoor nemen vind ik wat al te gortig, die heb ik nodig voor andere perioden.

In de (latere) avonduren kan ik wel deelnemen.

Zunigrijje zei:
Zullen ze het Autoweek forum opheffen, net als ze met het hardware online forum gedaan hebben en dan de leden doorverwijzen naar het dictatoriale forum van Tweakers? Waarbij Autoweek forum leden het zwijgen opgelegd wordt, als ze de elektrische auto's niet omarmen :LOL:

Bedoel Tweakers staat al half vol met auto nieuws: iedere scheet over Tesla en andere electrische auto's kun je daar lezen, terwijl auto's juist het domein van Autoweek is en ze onder dezelfde firma vallen.

Het mooie van internet is dat je niet afhankelijk bent van grote uitgeverijen om een vrij forum over wat voor onderwerp dan ook te beginnen. De benodigde software is als open source beschikbaar (bij mijn Synology NAS was het zelfs voorgeinstalleerd!), dus binnen een halve dag ben je in de lucht. Dan kan iedereen zonder dictatoriale invloed van bedrijven die geld moeten verdienen zich uitleven.

Jay DoubleYou zei:
Door mijn werk en opleiding in de grafische sector weet ik uit ervaring dat het bedenken van een pakkende titel, slogan of een aantrekkelijke tekst op een gegeven moment steeds moeilijker wordt. Na verloop van tijd heb je alles wel een keer gedaan en is het ook niet de bedoeling dat je ideeën van de concurrentie wegpikt. Ben het op zich wel met bovenstaande reacties eens dat er soms wel wat meer variatie in mag, aan de andere kant is de koek op een gegeven moment soms ook gewoon een beetje op en moet je misschien een keuze maken uit iets wat je in het verleden al eens gebruikt hebt.

Wat ook nog meespeelt is dat je "vroeger" 1 keer per week of 1 keer per maand een tijdschrift leverde terwijl nu wordt verwacht dat er 24/7 nieuws gepubliceerd wordt. Als je een uur later bent dan een concurrerende site omdat je het nieuws wilt kunnen duiden wordt je door reageerders al afgefikt omdat het oud nieuws is en dat het elders al lang bekend was (waarom die mensen dan naar een andere site komen om te klagen snap ik dan weer niet).

R Wolters zei:
Zunigrijje zei:

Het mooie van internet is dat je niet afhankelijk bent van grote uitgeverijen om een vrij forum over wat voor onderwerp dan ook te beginnen. De benodigde software is als open source beschikbaar (bij mijn Synology NAS was het zelfs voorgeinstalleerd!), dus binnen een halve dag ben je in de lucht. Dan kan iedereen zonder dictatoriale invloed van bedrijven die geld moeten verdienen zich uitleven.
Dan kun je net zo goed een Whatsapp groep beginnen: de grote uitgevers, die kunnen het veroorloven om flink wat geld aan Google te betalen zodat ze hoog in de zoekresultaten gepositioneerd worden. Het heeft helemaal geen zin of nut, om zelf een forum op te zetten.

Vroeger was daar wellicht nog wel belangstelling voor: maar als ik dat soort forums nu probeer te bezoeken, dan blijkt het overgrote deel allang offline te zijn en de hosting niet verlengd te hebben. Van mijn eigen website heb ik die ook niet meer verlengd.... zal mij een worst wezen.

Of denk je dat de reljeugd gezellig een forum opzet, zodat ze de boel kunnen gaan slopen: die gebruiken daar gewoon Whatsapp of Telegram voor, want een forum is echt niet van deze tijd.

Zunigrijje zei:
Dan kun je net zo goed een Whatsapp groep beginnen: de grote uitgevers, die kunnen het veroorloven om flink wat geld aan Google te betalen zodat ze hoog in de zoekresultaten gepositioneerd worden. Het heeft helemaal geen zin of nut, om zelf een forum op te zetten.

Het grote verschil tussen forums en whatsapp groepjes is de vindbaarheid van de onderwerpen.
Op een forum kun je vlot oude onderwerpen terug vinden dankzij de verschillende topics en zoekfuncties, in een whatsapp groep staan alle berichten op volgorde van binnenkomst onder elkaar, lopen alle onderwerpen compleet door elkaar heen en zoek je je een ongeluk als je een ouder onderwerp wilt bekijken.
Whatsapp is mooi voor dom gelul en om eventjes wat snel info te delen/vragen, voor vindbaar bewaren van gegevens is het absoluut niet handig.
En Google enz. hoef je ook echt niet te betalen om een forum vindbaar te houden: de info die op het forum te vinden is bepaalt veel meer in hoeverre een forum daar vindbaar is in de zoekresultaten. (mits je die zoekmachines toegang geeft tot het forum)

Dat vele forums qua gebruik tegenwoordig wat opdrogen is gewoon het gevolg van gemakzucht, whatsapp en dat soort media leent zich nu eenmaal veel gemakkelijker om even wat in het rond te roeptoeteren... daar hoef je niet eerst een nieuw topic te openen en wat inspanning te doen om foto's toe te voegen.

Zunigrijje zei:
Zullen ze het Autoweek forum opheffen, net als ze met het hardware online forum gedaan hebben en dan de leden doorverwijzen naar het dictatoriale forum van Tweakers
Lijkt mij niet voor de hand ligggen. Het moderatiesysteem op de frontpage overnemen zou wel mooi zijn. Ook de price-watch is m.i. subliem en zou misschien, met wat aanpassingen, bruikbaar zijn voor het bijhouden van prijsontwikkelingen van tweedehands auto's.
Zunigrijje zei:
Omdat Tweakers een site is geworden voor electronische producten meer in het algemeen, leek het ze waarschijnlijk logisch om electrische auto's erin mee te nemen, maar dat zou het dan nog niet logisch maken om daar niet-electrische auto' onder te brengen. Maar goed, ik heb ook artikelen op Tweakers gezien over astronomie, dus in dat opzicht zou het niet eens een al te gekke stap zijn. Overigens is het forum van Tweakers is sowieso altijd al breder van onderwerpen geweest dan de site van Tweakers. Maar het ombouwen van het Tweakers forum naar een praktisch allesomvattend forum, lijkt mij niet echt logisch. Op Tweakers wordt al veel geklaagd dat de site niet meer is wat het was (maar of dat ook voor het forum geldt weet ik niet).

[edit - verwarring over het moderatiesysteem opgehelderd - dat geldt op de frontpage, niet op het forum]

Het is weer even geleden, geloof ik, maar we hebben er weer eentje:

BENTLEY CONTINENTAL GT SPEED CONVERTIBLE IS LOS

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/bentley-continental-gt-speed-convertible-is-los/

Nog even terugkomen op Tweakers vs Autoweek: dit is een leuke directe vergelijking:

- Tweakers Ioniq 5 video met 193 reacties (in 8,5 uur)
- Autoweek Ioniq 5 video met 108 reacties (in 4 dagen)

Persoonlijk prefereer ik de Autoweek video (die was ook veel eerder beschikbaar), maar vind ik de reacties op Tweakers veel interessanter om te lezen, waarbij ook nog eens de interessantste reacties eenvoudiger te vinden zijn (omdat ze bovenaan komen te staan).

Terug
Bovenaan