ENTE
Kilometervreter
Wat nog grappiger was dat een meeting in Zwolle daarvoor de aanleiding was….weg met die CorsaIk vind het nog steeds grappig dat je die Mercedes vrij snel kocht en nu eigenlijk niks kan vinden wat m kan vervangen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat nog grappiger was dat een meeting in Zwolle daarvoor de aanleiding was….weg met die CorsaIk vind het nog steeds grappig dat je die Mercedes vrij snel kocht en nu eigenlijk niks kan vinden wat m kan vervangen!
Haha, dat was wel de druppel toen ja. En achteraf een goede beslissing geweest als je ziet hoe de prijzen van elektrische auto's zijn gedaald sindsdien en hoe goed de Mercedes bevalt.Wat nog grappiger was dat een meeting in Zwolle daarvoor de aanleiding was….weg met die Corsa![]()
Wat nog grappiger was dat een meeting in Zwolle daarvoor de aanleiding was….weg met die Corsa![]()
Ik had het over een leuke elektrische auto.Corsa-e stiekem toch wel goed bevallen?
Hopelijk niks ernstig met de A45
Ik had het over een leuke elektrische auto.![]()
leuke stad he? Ik moest altijd een bootje huren als ik daar met mn kinderen was, en dan in de hitte heen en terug
Die types gaat het dan wel op ja, maar kans is groter dat het iets heel anders wordt.Op een mini of een R5 kan ik geen kleine elektrische EV bedenken. Dan moet het wel 1 van die 2 zijn haast. Maar natuurlijk totaal niet te vergelijken met een A45.
Ja, echt een heerlijke stad, zou er zo kunnen wonen. Inderdaad een mooi gezicht, de mannen in de bootjes ploeterend met de riemen en de dames zittend erbij beetje foto's makend.leuke stad he? Ik moest altijd een bootje huren als ik daar met mn kinderen was, en dan in de hitte heen en terug
hopelijk valt het mee, vervuilde sensor oid.
Tijdje geleden alweer,
in de zomer alleen veel te heet, geregeld boven de 42 graden.Ja, echt een heerlijke stad, zou er zo kunnen wonen. Inderdaad een mooi gezicht, de mannen in de bootjes ploeterend met de riemen en de dames zittend erbij beetje foto's makend.![]()
Ik heb geen Viper gereden, hoezo?Jup, je topictitel is nu een beetje verwarrend.
Had jij die Viper gereden?
Omdat bij de RS4 alles groter, zwaarder en complexer is qua techniek.Ik begrijp je zorgen, maar bij een A 45 is de kat-in-de-zak-factor toch niet veel minder groot? Die generatie RS 4 is in ieder geval geweldig.
Ja, die diefstal gevoeligheid is ook wel een punt en zou daarom ook geen donkergrijze of zwarte willen. Ik denk dat een blauwe al veel minder aantrekkelijk is.Je hebt nogal kans om je auto uit te moeten lenen aan de ramkrakers of plofkrakers, als je die A4 niet binnen kunt stallen. Dus de premie is inderdaad vermoedelijk stevig op zo'n avant. Hoop dat de ellende aan de MBAAMG meevalt.
Ik heb geen Viper gereden, hoezo?
Vrij boud gesteld. Bij dat ding is alles nog redelijk in verhouding, zo'n A 45 met 2,0-liter zoekt pas echt de grenzen op. In beide gevallen staat of valt het met goed (vorig) onderhoud en dito eigenaarschap, al kun je natuurlijk pech hebben. Je had toch ooit een C 55, dat ging ook goed?Omdat bij de RS4 alles groter, zwaarder en complexer is qua techniek
Ik weet dat het ook niet heel objectief is, het is ook meer het gevoel dat ik heb bij VAG-producten, ook met wat ik er zoal over heb gelezen de laatste jaren.Vrij boud gesteld. Bij dat ding is alles nog redelijk in verhouding, zo'n A 45 met 2,0-liter zoekt pas echt de grenzen op. In beide gevallen staat of valt het met goed (vorig) onderhoud en dito eigenaarschap, al kun je natuurlijk pech hebben. Je had toch ooit een C 55, dat ging ook goed?
Zelf zou ik dan juist wel nadenken over nu inruilen/verkopen. Die 2400 kun je dan bij een volgende auto leggen. Desnoods koop je tijdelijk iets wat misschien saaier en goedkoper is, en dan wacht je gewoon totdat de juiste opvolger voorbij komt.Nou, de diagnose is gesteld, het motorlampje komt voort uit een storing in het hydraulisch brein van de automaatbak.
Het goede nieuws: Het is niet iets wat direct verholpen hoeft te worden en voorlopig kan ik er mee blijven rijden. Het motorlampje is nu ook weer weg en ik merk ook niets raars tijdens het rijden.
Het slechte nieuws: Wanneer het motorlampje terugkomt en/of ik de storing wil verhelpen moet het hydraulische brein vervangen worden, met een kostenplaatje van zo'n 2400 euro. Dit is dan inclusief vervangen, opnieuw instellen/coderen, nieuwe transmissie olie, filters etcetera.
Nee, dat zie ik niet zo zitten. Mijn ervaring is dat even een andere auto tussendoor ook al snel meer dan 2400 euro kost met inruil. Een auto staat wat dat betreft ook te dichtbij me en dan weg doen met een mankement zou me geen goed gevoel geven.Zelf zou ik dan juist wel nadenken over nu inruilen/verkopen. Die 2400 kun je dan bij een volgende auto leggen. Desnoods koop je tijdelijk iets wat misschien saaier en goedkoper is, en dan wacht je gewoon totdat de juiste opvolger voorbij komt.
Dat kan, en dat mag.Nee, dat zie ik niet zo zitten. Mijn ervaring is dat even een andere auto tussendoor ook al snel meer dan 2400 euro kost met inruil. Een auto staat wat dat betreft ook te dichtbij me, dus dan weg doen met een mankement zou me geen goed gevoel geven.
Klinkt misschien raar, maar het weer goed laten maken geeft me juist voldoening om te doen wat de auto "verdient". De auto dan maar weg doen voelt ook een beetje als de makkelijkste uitweg.
Doe je goed. Vaak is dat een reden voor verkoop. Koop je andermans ellende.Nee, dat zie ik niet zo zitten. Mijn ervaring is dat even een andere auto tussendoor ook al snel meer dan 2400 euro kost met inruil. Een auto staat wat dat betreft ook te dichtbij me, dus dan weg doen met een mankement zou me geen goed gevoel geven.
Klinkt misschien raar, maar het weer goed laten maken geeft me juist voldoening om te doen wat de auto "verdient". De auto dan maar weg doen voelt ook een beetje als de makkelijkste uitweg.
Ja, denk ook wel dat ik dat ga doen, zit nu nog even in de ontkenningsfase denk ik.Kun je alvast een beetje wennen aan het onderhoud van een RS 4
Zonder dollen, ik zou het zo snel mogelijk laten vervangen. Hoe eerder het achter de rug is, hoe langer je er zelf van geniet in plaats van de volgende eigenaar. En het lijkt me dat je je nu bij elke rit toch afvraagt wanneer lampje weer gaat branden.
Zonder dollen, ik zou het zo snel mogelijk laten vervangen. Hoe eerder het achter de rug is, hoe langer je er zelf van geniet in plaats van de volgende eigenaar. En het lijkt me dat je je nu bij elke rit toch afvraagt wanneer lampje weer gaat branden.
Ik zou het niet weten. Aan de ene kant wachten, aan de andere kant graag repareren. Misschien het even aankijken en zodra het terugkomt meteen laten repareren.Zolang het storingslampje niet meer gaat branden zou ik niets aan doen.
Wie weet is het bug in de software en lag een meetwaarde net buiten bereik waardoor het lampje ging branden en vervang je het brein voor niets omdat er gewoonweg niets mee aan de hand is.
Nee, dat zal niet aan de hand zijn. Dit is een gekend probleem en bij veel 7G-Tronic / 7G-Tronic Plus bakken gaat dit onderdeel er simpelweg aan. Nu is het wel zo dat dit onderdeel in veel gevallen niet in zijn geheel moet worden vervangen maar alleen een of twee sensors, en dat doet een dealer niet. Een dealer vervangt alles in zijn geheel en daarmee wordt het dan ook duur. Terwijl alleen de defecte onderdelen vervangen doorgaans minder duur is.Wie weet is het bug in de software en lag een meetwaarde net buiten bereik waardoor het lampje ging branden en vervang je het brein voor niets omdat er gewoonweg niets mee aan de hand is.
Nu is het wel zo dat dit onderdeel in veel gevallen niet in zijn geheel moet worden vervangen maar alleen een of twee sensors, en dat doet een dealer niet. Een dealer vervangt alles in zijn geheel en daarmee wordt het dan ook duur.
Zo zit ik er nu zelf inderdaad ook in. Aan de ene kant wil ik het graag laten maken, maar aan de andere kant zolang de storing niet terugkomt kijk ik het eerst nog even aan. Omdat ik er verder niets aan merk of hoor vind ik het ook niet raar om er gewoon mee te rijden.Mijn gevoel hierbij is samen te vatten in onderstaande quotes.
Ik zou het niet weten. Aan de ene kant wachten, aan de andere kant graag repareren. Misschien het even aankijken en zodra het terugkomt meteen laten repareren.
Als bij een jonge auto om de haverklap dingen stuk gaan ben ik er idd ook snel klaar mee. Maar voor een oudere liedhebbersauto heb ik heel wat over.Precies, hoort er gewoon bij.
moet wel zeggen; onderhoud vind ik totaal geen probleem om geld aan uit te geven. Reparaties (hoort er natuurlijk ook gewoon bij) heb ik toch een dubbel gevoel bij, dat moet wel een beetje bij incidenten blijven en binnen de perken qua kosten.
Aan de andere kant, als het op leeftijd komt zul je veel zaken tegenkomen die je moet vervangen. Want het is gewoon technisch op. Als het daarbij blijft, en dus niet een saga van terugkerende identieke problemen verwordt, dan vind ik dat geen groot probleem.moet wel zeggen; onderhoud vind ik totaal geen probleem om geld aan uit te geven. Reparaties (hoort er natuurlijk ook gewoon bij) heb ik toch een dubbel gevoel bij, dat moet wel een beetje bij incidenten blijven en binnen de perken qua kosten.
Mwoh... je hebt natuurlijk auto's met motoren die een aaneenschakeling van ellende kennen. Die fameuze 3 pitter van Peugeot, de eerste N46 motoren van BMW, sommige 5 cilinders van Volvo.... Iedere keer net iets anders wat er kapot gaat, maar wel klauwen met geld kost, gaat ook snel vervelen.