Harm78: Nieuwe auto! Gele Smart #1 p.40

Davidoff zei:
Ah, overdreven dus.
Wat niet wegneemt dat ik wel degelijk 3 Series e46 met een roestduiveltje aan boord heb zien rijden.

Elke auto gaat roesten. Elke! Het is een kwestie van tijd, omstandigheden en onderhoud.

Dingolfinger zei:
Polo Slowmotion en privé iets leuks behouden. Alstu!

Goed plan, maar dan wel een Fiesta 1.6 TDCi Titanium ECOnetic Lease 5d voor € 18.995,- met 14% bijtelling incl o.a.:

-Climate control
-Navigatie West Europa met 5" full map kaartweergave
-Sony audio met DAB tuner
-Keyless entry met startbutton
-Parkeersensoren achter
-Voorruitverwarming
-Regensensor
-El. ramen voor en achter

Persclub%20Ford%20Fiesta%20in%20de%20media.jpg

Ook ik heb al geprobeerd Harm een Fiesta door zijn strot te duwen. Is niet geluk :( :}

Zojuist nog even met een vriend een rondje gaan doen, handig zo'n second opinion!

Hij vond ook het sturen wat vaag en durfde er niet echt hard mee de bocht door. Het onderstel is wel erg stug, vooral op klinkerwegen, maar je krijgt er geen enorm strak sturende auto voor terug.

Ik durf dus eigenlijk wel de beweren dat de Zaa'd lekkerder stuurde dan de V40...

Kijk mooi om te horen dat de Kia zo goed beviel. Vond ik zelf ook hoor. Alleen niet heel inspirerend rijgedrag maar in hoeverre is dat erg. Heeft een Golf ook niet.
Verder denk ik dat Kia de zaken goed op orde heeft qua kwaliteit en veiligheid. Zijn ook weleens Duitse auto's in een uitwijkproef geflopt. En soms wordt de boel ook gemanipuleerd door de testers (banden bijna leeg).

Wat ik wel typisch vind is dat je zo te horen de keuze grotendeels laat afhangen van bochtgedrag etc. terwijl je eerder zegt bijv. de BMW niet gehad te hebben vanwege de goede rij-eigenschappen, omdat je dat toch weinig zegt (:P)

Overigens vind ik de C'eed in dat rood zeker van de achterkant behoorlijk rommelig als model. De V40 komt dan echt stukken rustiger over, ook in het interieur. Kortom: ik zou ook op wat andere zaken letten ipv alleen hoe snel ie door een bocht kan ;)

Wat poekoek zegt.

Misschien is het zo, dat als je in het geval van de V40 bijna een verdubbeling aan autokosten krijgt, je hogere verwachtingen hebt. Als dan zoiets voor je gevoel niet voldoet aan de verwachtingen dan kun je je afvragen of je het geld wilt besteden aan de V40 als je verder niet direct warm liep voor deze auto. Als jij je goed voelt bij de Kia, waarom dan idd de V40 nemen. Uiteindelijk moet je er zelf inrijden, niet de facebook vriendjes die de V40 zo mooi vinden.

Sowieso is het vergelijken lastig, want hoe constant is de kwaliteit nu helemaal van de testauto's De testen die ik hierboven liet zien van Teknikens Värld lieten zien dat de Kia objectief gezien beroerd door de slalomproef kwam. Dat laat zien dat die specfieike auto onder die omstandigheden mnider goed de bocht om te loodsen is. Maar dan wel op feiten, niet op gevoel. Kan zijn dat de Kia je meer vertrouwen geeft, maar het objectief niet waarmaakt. Kan zijn dat een andere Kia het wel beter doet in die test, of een andere Volvo slechter. Als bijv. de bandenspanning van de V40 niet goed stond, kun je net zoiets krijgen. Je kan een andere V40 proberen, om helemaal zeker te zijn van je zaak. Ik vind het ergens toch gek.

Davidoff zei:
@ turbod12: Bij dit soort tests moet ik altijd denken aan de test van de Dacia Logan..
Ik weet niet wat er met die test is voorgevallen. Hooguit dat (zoals ik al schreef) in beide gevallen waarbij de testresutlaten op een punt ver achterbleven (met de C'eed em net de Rio) uitgebreid onderzoek is gedaan naar de oorzaak. Eerst voor publicatie door het tijdschrift zelf en daarna ook door Kia zelf en dat daaruit eensluidende conclusies zijn getrokken over verbeteracties. Die verbeterde modellen zullen getest worden.

Wellicht dat een V40 met R-line en een verlaagd onderstel (affabriek te bestellen) strakker rijdt?

Wat jij zegt is overigens ook weer waar, turbod12: als de Kia helemaal naar wens is, dan lekker daar voor gaan.

Harm78 zei:
Polo Slowmotion en privé iets leuks behouden. Alstu!

Heb ik over gedacht, maar het fijne van een leasebak is juist dat je geen zorgen meer over je auto hebt. Dat ben je weer kwijt als je dan privé een leuke auto erbij neemt. Daarbij zit ik het grootste deel van mijn kilometers in de leasebak, dus vind ik wel dat ik mezelf een beetje mag verwennen. En ik vind het wel eens leuk om een nieuwe auto te hebben, maar dan wel echt als mijn auto.

Enne.. ik heb al een hobbyhok erbij, 3 auto's vind ik wat overdreven :).
Dat herken ik. Ik wilde mijn eerste auto ook houden naast mijn leaseauto, maar merkte dat ik er nooit meer mee reed. Met de Kever wel, maar de Golf stond echt weg te rotten (voor zover dat kan bij een VW natuurlijk! :}).

Ik heb onlangs in zo'n V40 meegereden, dat is toch wel leuk speelgoed hoor! Maarja, als de KIA je de helft kost...

Wat ik wel typisch vind is dat je zo te horen de keuze grotendeels laat afhangen van bochtgedrag etc. terwijl je eerder zegt bijv. de BMW niet gehad te hebben vanwege de goede rij-eigenschappen, omdat je dat toch weinig zegt

Nou... nu ik met wat nieuwe auto's rijd merk ik dat ik het best goed kan beoordelen :). Met de V40 deed ik helemaal niks raars, ik nam een bocht op de snelheid waarmee ik dat altijd doe. Zelfs toen voelde het niet solide aan.

Wellicht dat een V40 met R-line en een verlaagd onderstel (affabriek te bestellen) strakker rijdt?

Kan ik nie betalen nie! Bovendien wordt ie dan waarschijnlijk nog veel stugger, en het is nu al een stuiterbak.

De Kia kost trouwens niet de helft, dat was iets overdreven. Maar ik had er wel een beter gevoel bij.

Jammer, had het wel lollig geleken als een deel van het geld dat ik soms in NL uitgeef aan buskaartjes indirect toch weer in mijn loonzakje terugkomt.

Poekoek zei:
Overigens vind ik de C'eed in dat rood zeker van de achterkant behoorlijk rommelig als model. De V40 komt dan echt stukken rustiger over, ook in het interieur.
Wat de achterkant betreft heb ik exact het tegenovergestelde. De V40 vind ik een enorm drukke en vooral afschuwelijk lelijke achterkant hebben, waar de Kia nog best te doen is. Vooruit, dat stuk in de bumper slaat nergens op maar dat valt in het niets bij de V40. Wat interieur betreft is de V40 wel een stukje leuker, ik kan me goed voorstellen dat Harm die klokken helemaal het einde vindt. :)

Maarre, als ik het zo lees moet je gewoon naar de Kia-dealer rennen Harm.

Ik vind de V40 toevallig een erg fraaie auto, dus voor mij zou de keuze nog lastig zijn.. Wellicht dat ik zelfs toch die V40 zou kiezen, ondanks de hogere kosten.
Wat niet wegneemt dat de Cee'd gewoon een geduchte concurrent van de Europese merken is. Niets mis mee.

Met het interieur trouwens ook niet:

2416112937193_.JPG

Ik heb voor de Zaa'd ook offertes gevraagd voor een Super Pack met 17" wielen en dan is ie ongeveer net zo duur als de Volvo... :)

Volgende week ga ik nog een DS4 uitproberen. Die hadden ze niet als dieseldemo, dus neem ik de dag erop een DS5 met e-hdi aandrijflijn mee om dat te testen.

Jammer, de DS4 komt echt achterlijk duur uit in de lease. De testritten doe ik dus maar even niet, tenzij onze wagenparkbeheerder met goedkopere offertes komt...

Dat is bij mij ook al zo. Een vrij luxe aangeklede DS4 E-HDI komt in de configurator van mijn werk qua leasebedrag erg dicht in de buurt van een bomvolle DS5 Hybrid4 Business Executive.

Juist daarom, dan heb je wat te bewijzen en wil je een hippe auto waar je alleen met "oef" geluiden in en uit komt :).

Die is er zelfs al, leuk ding. Maar ik hoef geen break en de normale i30 is in de lease ook al relatief duur.

Had hem achteraf wél gezien, een week geleden of zo. Gave bak, maar ik vind de Kia net wat eleganter, maar dat is dan natuurlijk subjectief.

Volgende week ga ik toch maar eens met een Alfa Giulietta rijden, ik ken tenslotte iemand die ze verkoopt :).

Goede keuze, mooie auto :) Jammer dat je geen benzine mag. Een collega van mij kon kiezen tussen een 170 pk benzine of een 105 pk diesel, allebei 20% en het leasetarief was slechts iets hoger voor de benzine.

Nieuw slachtoffer:

28168766-B7DD-47A4-95AC-0CB429ECB182-391-0000004DB6EE2739_zps16ba4516.jpg~original

Opel I-Kadett. Vooral om het rijgedrag en de standaardstoelen te proberen. Dit is namelijk een 120 pk turbobenzine in crisisuitvoering mét navigatie. Fijn motortje eigenlijk wel, en het ligt ook lekker strak maar toch comfortabel op de weg. Wel moet ik wennen aan het rempedaal. Dat doet eerst even niks en grijpt dan redelijk fel aan.

De Kadett is op de snelweg wel net zo nerveus als de Focus, waardoor ik een beetje zwalk (en nee, ik heb geen carnaval gevierd). Dat is jammer. De stoelen zitten wel weer prima, jammer genoeg had ik geen file vandaag om die langer te testen.

En noem me een dwangneuroot, maar dit gaat me storen:
FD603EAA-828E-4746-9010-21B940BA02BF-391-0000004DBBA5CC36_zps4017c9c4.jpg~original

cc-knopje staat in de aan-positie scheef, dus steekt uit het stuur....

Dus je hebt nu al meerdere 'serieuze gegadigden', dát gaat nog moeilijk worden! Let vooral op de zitpositie, die ongeacht het merk, echt belangrijk is voor de veelrijder!:)

Daarom neem ik ze ook mee naar huis, dan krijg je een goed beeld van hoe zo'n auto op de normale ritten zit!

Tja als autoliefhebber moet je wel een Alfa Giulietta overwegen, toch?

526751_10200358071290970_998473569_n.jpg

Rijdt lekker, ligt goed op de weg, weinig op aan te merken. Maar welke idioot heeft bedacht dat de cruise control geen cancelfunctie heeft? Als je even de cc eraf wil hebben moet je koppelen, remmen of de cc maar helemaal uitzetten. In dat laatste geval moet je daarna dus de snelheid weer opnieuw instellen. Ik vind het echt een enorme misser.

Dat heet karakter, Harm! Prachtige auto, vooral (in dit zeg ik niet vaak) in het grijs. Rood staat 'm echt briljant, in tegenstelling tot wit. Als je een rode bestelt dan kom ik 'm in bikini voor je wassen ;)

Terug
Bovenaan