Harm78: Nieuwe auto! Gele Smart #1 p.40

Ik heb hem al zien liggen.

WOF
0198.gif

Hm op zilverkleurige e46's is dat grilletje volgens mij normaal zwart:

m1by0jqbjhm2_800.jpg

Maar bij deze lijkt het rooster in het midden zwart, en die zijstukjes zilver:

3271_169070945426_564250426_6864015_3115180_n.jpg

Die laatste vind ik eigenlijk wel erg mooi! Het rooster helemaal zilver lijkt me teveel grijs aan de voorkant...

Net eens even de onderdelen ervoor gehouden, volgens mij staat het erg strak met zilveren zijdingesjes en een zwart rooster :)

Even op Mobile.de gekeken en daar staan inderdaad bosjes zilveren 330i's :) De meeste hebben een zilveren rooster, maar het valt eigenlijk amper op omdat het vrij diep in de bumper ligt. Hij gaat er dus gewoon in het zilver onder, kijk ik later wel weer of dat zo blijft.

Hmm, ziet er niet slecht uit, maar nu moet je ook zilveren inleg hebben in je koplampen..

Netjes! Het valt niet erg op, maar staat goed. Wanneer ga je de velgen wassen? B)

Gelukkig is deze foto nog steeds up to date..(:B

Harm78 zei:
Zo ziet het er dus uit met 330i grilletje :)

24144983.jpg

Oehf.... persoonlijk vind ik dat niet echt een vooruitgang. Het maakt de voorkant veel te druk, en dat heeft die auto echt niet nodig.

Prachtig! (tu)

Deze E46 is wat mij betreft helemaal goed. Chique, stijlvol en toch zie je aan de iets grotere velgen en details dat het om iets bijzonders gaat. Heb je nog meer foto's van het interieur?

De afgelopen paar pagina's heb ik volgens mij al behoorlijk wat interieurfoto's geplaatst, ik zou niet weten wat ik nog meer op de foto moet zetten :)

Ah, dus zo ziet dat er uit zonder verpakkingsmateriaal en auto er aan vast.

Het staat erg mooi!

WOF
a041.gif

Eergister de eer gehad erin te rijden, en ik moet zeggen; wat een beest! Heerlijk geluid, en het ziet er allemaal prachtig uit. Retourtje monschau was erg aangenaam in deze bolide.

greetz
R.L.

Harm -/- 75 m, in welke grot ben jij gestart? Je moet de hoogte meter ff op de juiste hoogte instellen!!

Da's volgens mij nog van toen ik naar Den Helder ofzo ben geweest, dan rij je door Noord-Holland wat honderden meters onder de zeespiegel ligt :p

Nee ik zou 't niet weten, volgens mij is de hoogtemeting met GPS nooit zo precies. Maar het ging in dit geval ook niet zo om dat getal :)

Sinds gisteren heb ik 2 nieuwe xenonlampjes :) De linker was 2 weken geleden een keer uitgevallen en was ook best wel roze van kleur. Die is dus onder garantie vervangen. Een vriend van me had op www.dealextreme.com een set xenonlampjes besteld voor 15 euro ofzo, gewoon omdat ie vond dat ik dat moest proberen. De rechter xenonlamp was nu natuurlijk weer minder fel dan de linker. Eigenlijk wilde ik er alleen maar een Philips lampje in, maar ik zou toch dat Chinese spul proberen.

Dat Chinese lampje zit er nu dus in en doet 't prima, lijkt ongeveer even fel als de Philips links. Nu eens kijken of ie het ook een beetje lang volhoudt, maar 15 euro voor een set van 2 lampjes is natuurlijk niet duur...

15 euro is niet verkeerd ik betaalde €55 per philips lampje. Op ebay.de zijn ze wel goedkoper te vinden, maar dat duurde te lang qua verzenden.

haha tsja ik moet zeggen dat de lichtopbrengst bij mijn primera hard achteruit ging toen ik overstapte van philips naar chinees spul! Bij mij komen er tzt lampen in van Pilot. Goed spul en niet zo duur als philips!

Vlot apparaat trouwens, zo'n 330D!

Afgelopen week naar Zweden geweest om een vriend te bezoeken die daar is gaan wonen. In het kader van ramptoerisme bij de Saabfabriek geweest en wat leuke foto's gemaakt bij het Aeroseum, een ondergrondse luchtmachtbasis. Ook wat algemene foto's van de BMW :)

Toevallig bleken we de foto bij Saab:

IMG_0144.jpg~original

op de plek gemaakt te hebben die ook op de standaard afbeeldingen van Saab staat:

m1eyuivb8fta_600.jpg

IMG_0181.jpg~original

IMG_0180.jpg~original

IMG_0175.jpg~original

IMG_0174.jpg~original

IMG_0173.jpg~original

IMG_0172.jpg~original

IMG_0171.jpg~original

IMG_0170.jpg~original

IMG_0169.jpg~original

IMG_0168.jpg~original

IMG_0143.jpg~original

IMG_0108.jpg~original

IMG_0106.jpg~original

Op de terugweg ook nog even de topsnelheid aangetikt:

4d824bdc.jpg~original

Leuke plaatjes zo. Harm even een vraag: hoe heb je de autotelefoon aan de praat gekregen? Ik heb vorige week een BMW 728 tds uit Duitsland gehaald en die heeft ook een autotelefoon. Heb jij gewoon een duo-simkaart aangevraagd en gebruik je die? Of een nieuw abonnement afgesloten oid?

Het liefst heb ik dat ik mijn huidige nummer ook inde auto kan gebruiken. Die telefoon zit er wel leuk in maar ik kan gewoon via een knopje op het stuur opnemen en handsfree bellen.

Heb jij gewoon een duo-simkaart aangevraagd en gebruik je die? Of een nieuw abonnement afgesloten oid?

Ik heb een AH mobiel simkaartje gekocht. Het handigst zou zijn om gewoon een duokaart van m'n eigen nummer te hebben, maar ik heb T-Mobile. De autotelefoon is single band dus werkt alleen op KPN en Vodafone netwerken. Ik heb 'm dus wel werkend, maar meer om het ding werkend te hebben dan om er echt mee te bellen :)

Haha, dan ben ik ook de pineut.... Heb Iphone 4 met T-mobile. Ik heb ook nog ergens een prepaid kaartje liggen die ik niet gebruik van Vodafone dus dan ga ik dat maar proberen. Kunnen de kinderen van achter uit de auto met opa en oma bellen. Ik zie ze al zitten met die telefoon aan hun oren......:D

Gebruik ik mijn bluetooth 'oortje' wel als ik op mijn eigen nummer gebeld wordt.

Precies, over een jaar kan ik overstappen, misschien dat ik dan maar Vodafone moet nemen, alleen maar om de autotelefoon te kunnen gebruiken :)

In mijn BMW heb ik ook een autotelefoon zitten (weliswaar een Motorola-systeem, maar was rond 2000 wel een officiële BMW-accessoire) en die werkt op KPN of Vodafone.

Ik zit zelf bij KPN en er zit een duokaartje in de autotelefoon. Ik moet zeggen dat het systeem perfect werkt. Eerst was het even wennen om op mijn telefoon de telefoonfunctie (HTC HD2) uit te schakelen alvorens in de auto de PIN in te toetsen, maar nu ben ik eraan gewend en vind het ideaal.

Autotelefoon schakelt na het afzetten na contact na een minuut automatisch uit en dan activeer ik de telefoonfunctie op m'n telefoon weer.

Wat je auto betreft: schitterend!!! (tu) Helemaal goed en het plaatje klopt gewoon. De oranje knipperlichten doen de auto ontzettend goed, waarbij ik het verschil met de witte knipperlichten verbazingwekkend groot vind.

Niets meer aan doen :D

Mooie foto's van een mooie auto in een mooie omgeving! Meer kan ik er echt niet van zeggen.

Wat een mooie auto's is het toch Harm! Het ondergrilletje vind ik persoonlijk niet zo mooi, dat vind ik wat rommelig staan. Ben erg benieuwd hoe je breedset gaat staan (:B

Ik zie trouwens nu pas dat er een Zweedse 320i tussenstaat:P Ik was zo afgeleid door die Saab 600 op de achtergrond...

Ja die Zweedse 320i stond daar ook, die zette ik op de foto omdat ik dus al geparkeerd was voordat ik aan kwam rijden, dat ding is precies gelijk aan de mijne :)

Vince525iA zei:
In mijn BMW heb ik ook een autotelefoon zitten (weliswaar een Motorola-systeem, maar was rond 2000 wel een officiële BMW-accessoire) en die werkt op KPN of Vodafone.

Ik zit zelf bij KPN en er zit een duokaartje in de autotelefoon. Ik moet zeggen dat het systeem perfect werkt. Eerst was het even wennen om op mijn telefoon de telefoonfunctie (HTC HD2) uit te schakelen alvorens in de auto de PIN in te toetsen, maar nu ben ik eraan gewend en vind het ideaal.

Autotelefoon schakelt na het afzetten na contact na een minuut automatisch uit en dan activeer ik de telefoonfunctie op m'n telefoon weer.

Wat je auto betreft: schitterend!!! (tu) Helemaal goed en het plaatje klopt gewoon. De oranje knipperlichten doen de auto ontzettend goed, waarbij ik het verschil met de witte knipperlichten verbazingwekkend groot vind.

Niets meer aan doen :D

Wat omslachtig zeg. En dan kan je dus ook niet meer gebruik maken van internet op je tel?
In de Peugeot 307 kan je ook een duokaartje erin doen, ook bellen etc, maar je hoeft je telefoon niet uit te schakelen...

Je kunt je telefoon op zich gewoon aan laten staan, de autotelefoon pakt het signaal gewoon over omdat ie als laatste aangemeld is. Volgens mij hoor.

In de Peugeot 307 kan je ook een duokaartje erin doen, ook bellen etc, maar je hoeft je telefoon niet uit te schakelen...

Een Peugeot 307 met autotelefoon is dan ook wel weer een heel stuk jonger. Ik mag aannemen dat het in jongere BMW's ook wat beter ontwikkeld is.

Mooie 330d overigens, Harm. Toch vind ik het prefacelift model meer hebben dan de facelift.

Volgens mij heeft dat weinig met de moderniteit van de telefoon te maken maar gewoon met de simkaart. Als je je normale telefoon aan laat staan en dan de autotelefoon aanzet, pakt de autotelefoon het signaal wel over omdat die als laatste aangemeld is. Als je de autotelefoon weer uitzet zal de gewone telefoon het wel weer overpakken. Lijkt me zo ook te werken in de BMW, kwestie van even testen :)

Terence zei:
Wat omslachtig zeg. En dan kan je dus ook niet meer gebruik maken van internet op je tel?

Helemaal mee eens, maar als een KPN-medewerker aangeeft dat ik bovenstaande procedure zoals door mij beschreven moet hanteren in verband met de mogelijkheid van storingen op mijn telefoonnummer, wie ben ik dan om dat tegen te spreken? ;)

Anyway, bij de volgende autorit zal ik eens testen wat er gebeurd als ik mijn telefoon niet deactiveer. Bedankt voor de tip :}

Harm78 zei:
Volgens mij heeft dat weinig met de moderniteit van de telefoon te maken maar gewoon met de simkaart. Als je je normale telefoon aan laat staan en dan de autotelefoon aanzet, pakt de autotelefoon het signaal wel over omdat die als laatste aangemeld is. Als je de autotelefoon weer uitzet zal de gewone telefoon het wel weer overpakken. Lijkt me zo ook te werken in de BMW, kwestie van even testen :)

Bijna helemaal goed. Als je de autotelefoon uitzet, moet je je gsm wel even aan en uit zetten, anders valt de beller " in de auto op voice mail". Althans, zo werkte het bij mij......

Maar dat zit 'm dan meer in de mobiele telefoon, het maakt dan ook niet uit hoe oud de auto is.

Precies.

De provider stuurt het belsignaal naar de laatst aangemelde sim, ook als die uitstaat. Ik had de autotelefoon zo afgesteld, dat hij zonder pin direct aanmeldde als ik wegreed. Bij het uitstappen was het dan een kwestie van mobiele telefoon uit en aan, en klaar. In latere bouwjaren stapte BMW over op bluetooth, en dat werkt natuurlijk nog wat makkelijker. Jouw systeem is echter qua geluid en bedieningsgemak (knopjes op het stuur) nog steeds prima.

Wat een geweldige aandrijflijn ligt er in deze auto zeg, heerlijk :-D Automaat, 6-cilinder, wat wil een autoliefhebber nog meer. En voor een ruim 10 jaar oude diesel loopt het bijzonder soepel en stil.

Terug
Bovenaan