Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Joël. zei:Nee, Harm had dat gevraagd in het verzoekentopic.![]()
Harm78 zei:Gisteren de voorremmen vervangen, schijven en blokken. Dat viel aan de linkerkant nog best tegen, de rubber ring om de zuiger zat daar voor een gedeelte naast de zuiger. De enige manier om 't er weer in te krijgen, was de zuiger er helemaal uit te ploppen. Toen was het nog een rotklusje om die ring weer terug te frotten, maar uiteindelijk is 't gelukt.
Nu zijn dus rondom de blokken en schijven nieuw, da's toch weer voor 500 euro aan remmen!
Harm78 zei:Ik haal ze bij de onderdelensjakie, met erg veel korting (vriend van me is garagebedrijf, dus gunstige prijs en sleutelen op de brug). Bosch schijven en Ferodo blokken.
De volgende keer zal nog wel heel lang duren denk ik![]()
Harm78 zei:Nouja die korting is op de prijs van de onderdelensjakie... Zimmerman en ATE ken ik niet, maar ik heb al wel gemerkt dat de onderdelensjakie niet eens altijd goedkoper is dan de dealer. Een stel motorsteunen waren veeeeel duurder dan die bij de dealer bijvoorbeeld. Toen dat bleek, leverde de onderdelensjakie ook voor de dealerprijs. Sindsdien kijk ik bij alle onderdelen dus ook even wat ze bij de dealer kosten.
Harm78 zei:Gisteren zijn de draagarmrubbers maar weer eens vervangen... die bleken na anderhalf jaar alweer flink stuk te zijn. Nu zitten er Meyle HD rubbers onder, die schijnen wat stugger te zijn.
Ik had al een tijdje last van trillende remmen. Dat bleek niet in de schijven te zitten, maar dus in die rubbers. Ook meteen opgelost!
Harm78 zei:Veel mensen reden zelfs zo overdreven langzaam dat ik genoodzaakt was ze in te halen...