A
Anoniem
Guest
Auto fans,
Ik heb een occasion op het oog. Een Opel Grandland X 1.2 PureTech automaat uit 2018. 170k plus op de teller (kilometerstand schik mij niet zo af, ik heb nu een auto met 350k op de teller). 1 zakelijke eigenaar.
Nu is dit het gevreesde Franse motorblok met de alom bekende distributieriem problemen, vuil ophoping, afbrekende bougies (??!) et cetera.
Nu hoor ik uiteenlopende verhalen over dit blok. Van 'het is inderdaad een ramp' tot aan 'het is nu met de juiste distributieriem en onderhoud niet meer van toepassing'. Dit betreft ook een blok uit 2018, volgens mij een verbeterde versie?
Wie kan mij hierin van info voorzien. Ik zit er zelf aan te denken, als ik tot koop wil overgaan, een aankoopkeuring te laten uitvoeren bij een Opel garage. Met het verzoek om de motor na te lopen waar dat kan.
Ik heb een occasion op het oog. Een Opel Grandland X 1.2 PureTech automaat uit 2018. 170k plus op de teller (kilometerstand schik mij niet zo af, ik heb nu een auto met 350k op de teller). 1 zakelijke eigenaar.
Nu is dit het gevreesde Franse motorblok met de alom bekende distributieriem problemen, vuil ophoping, afbrekende bougies (??!) et cetera.
Nu hoor ik uiteenlopende verhalen over dit blok. Van 'het is inderdaad een ramp' tot aan 'het is nu met de juiste distributieriem en onderhoud niet meer van toepassing'. Dit betreft ook een blok uit 2018, volgens mij een verbeterde versie?
Wie kan mij hierin van info voorzien. Ik zit er zelf aan te denken, als ik tot koop wil overgaan, een aankoopkeuring te laten uitvoeren bij een Opel garage. Met het verzoek om de motor na te lopen waar dat kan.