Goede voornemens

Rob0032 zei:
Mijn goede voornemen is om het komende jaar meer ingeblikt en verpakt voedsel te consumeren. Door al die mensen die per se vers eten moeten hebben, ontstaat er een overschot aan blikken, potten en zakken. Het zou zonde zijn als die weggegooid moeten worden als deze gezonde tendens zich voortzet.

:D

'
Zemelaar zei:
En daarom blijf ik herhalen, geld maakt WEL gelukkig.

Zorg dat je je geldzaken op orde hebt. Je hoeft niet rijk te zijn. Op orde hebben is al heel wat. Dan leef je relaxter.
Geld maakt niet gelukkig, het is het gebrek aan geld wat ongelukkig maakt.
Dus, je moet 'gewoon' zorgen dat je geen geldgebrek hebt.

Auto uitzoeken? Zoek iets wat binnen jouw budget past en niet iets waarin je jezelf het haantje voelt.
Huis uitzoeken? Beter iets in een betaalbare buurt dan 'op stand' met boterhammetjes met schuifkaas.
Vakantie? Drie weken in Zeeland voor een paar tientjes of drie weken Thailand kan een verschil zijn van een jaar financieel gaten met gaten dichten.

Denk er eens aan dat er mensen zijn die perfect gelukkig zijn met een fles goedkope wijn en een doos onder de brug en dat er ongelukkige mensen zijn die uren moeten tellen om te bepalen hoe rijk zij zijn.

En wellicht ten overvloede: Ik heb niet de muntjes zodat jij kan bewijzen dat jij met geld wel gelukkig kan zijn. Schraap zelf maar.

R-W zei:
@rke, solo, ik kan het je wél aanraden als het oprecht zover is dat jullie elkaar alleen nog maar ongelukkiger maken. Als er geen kinderen in het spel zijn, vallen de kosten en de rompslomp ook wel mee.

Ik heb mijn scheiding overlegd met mijn ex en wij hebben beiden besloten dat de situatie dat ieder voor zich verder zou leven ons meer geluk zou brengen dan de situatie waarin we elkaar bleven plagen. Ik durf met een gerust hart te schrijven dat mijn ex haar best gedaan heeft om samen met mij een leefbare situatie te creëren; ik ben arrogant genoeg om het omgekeerde van mijn kant te denken.
Op een gegeven moment heb je andere levensverwachtingen, je hebt andere dingen die je gelukkig maken en je hebt geen diepgaande gevoelens meer voor elkaar. Dat is het moment om de rekening op te maken en voortaan alleen verder te gaan.
Helaas komen dan de vorkschrijvers in beeld om je nog even een paar duizend euro lichter te maken.

Wat ik vaak zie is dat er ruzie gemaakt moet worden. Een soort "ik hou meer van mijn kinderen dan jij", een "ik neem alles, jij mag de rest" geruzie. Ik begrijp dat kinderen en exen eten en opleiding nodig hebben maar ik vind ook dat zoiets in onderling overleg vastgesteld moet kunnen worden. Als je de vorkschrijvers buiten die ruzie houdt, hou je netto veel meer over.

In goed overleg, zonder ruzie en opeisen, geen alimentaties en kinderen en een beetje mazzel qua huisverkoop enz kostte het me ong €1500,- , geloof ik. Was iedere cent waard :D

Goede, niet autogerelateerde, voornemens voor aankomend jaar;

- Minder bier drinken doordeweeks, drink in het weekend al meer dan genoeg, die 3 a 4 exemplaren op een gemiddelde doordeweekse dag mogen wel verdwijnen.
- Meer de mountainbike pakken, aangezien ik wat voetballen betreft een stapje terug heb gedaan en daardoor ook iets minder train lijkt het me verstandig dit maar weer eens wat gretiger op te pakken.
- Vast contract verdienen op het werk, het ziet er allemaal goed uit, maar je weet nooit hoe de situatie bij het bedrijf is wanneer er een verlenging(en dus vast in mijn geval) moet komen.

Goede autogerelateerde voornemens voor aankomend jaar;

- De alfa behouden
- De Alfa technisch op orde krijgen
- Echt elke dag fietsen naar het werk en dus niet met de auto :)
- De ring, het vernieuwde Alfa museum en de Mille Miglia bezoeken

Geld maakt niet gelukkig, dat is een spreekwoord dat vaak verkeerd wordt uitgelegd.

Als je niet rond kunt komen, verziekt dat gewoon je leven. Dan word je doodongelukkig. Je moet gewoon geld hebben om goed te kunnen leven en ook gelukkig te zijn.

Maar wat het spreekwoord wil zeggen is dat geld niet de sleutel is tot geluk. Als je miljarden bezit, kun je er wel gelukkiger door worden, maar je persoonlijkheid blijft dezelfde. En in dat laatste, daar moet je geluk in vinden.
En ook weer zoiets: Met geld is het goed vrouwen versieren. Is dat zo? Volgens mij zijn het bepaalde typen vrouwen die op mannen met geld afkomen. Ze zijn gelokt door het geld.

Inmiddels een goede traditie, in de laatste dagen van het jaar zoek ik in de archieven van het forum naar dit topic en stof ik het af.

Twix vorig jaar zei:
Ik heb niet echt goede voornemens, gewoon verder waar ik mee bezig was. Meer beweging is daarbij de voornaamste. Daar ben ik echt van opgeknapt.

Niets autogerelateerd? Misschien wel, de zoektocht naar iets open is in volle gang en kan alle kanten op gaan. Ook op tweewieler niveau aan het zoeken.

Wauw, alles gedaan. Iets open was nog net in 2015 gekocht, in blessuretijd. De motor kwam in mei.

Geld zit onlosmakelijk vast aan het leven, we kunnen er niet omheen en we kunnen niet zonder. Tóch is het voor veel mensen moeilijk tevreden te zijn met wat ze hebben, en dat valt me juist op bij personen waarbij het geld zogezegd binnenstroomt. Het geluk zit bij jezelf maar het is niet voor iedereen makkelijk te ontdekken. Nou probeer ik mezelf niet mooier voor te stellen dan een ander, want ook ik heb een lot in de staatsloterij, dat iedere maand automatisch afgeschreven wordt. De kans op een leuke prijs is zowat nihil, dat realiseer ik me.

Lycan Capri zei:
Capri op de weg brengen en elk verlof zoveel mogelijk meetings / events afgaan Gelukt :)
Cursus BS-AFF-PSC en ECDIS-cursus volgen en behalen Gelukt weer 5 jaar verder varen zonder al teveel gezeur
Bad habbits minderen / stoppen Meh, enigzins gelukt :)
(Waarschijnlijk de Sierra weer 100% netjes / compleet maken inclusief [kleine] modificaties en respray) (Tja, dit was dus een mislukking, herkansing in 2017 als ik de 2de sedan erbij heb)

Mijn goede voornemen, Transit Nugget kopen. De eerste serieuze kandidaat aan de tand voelen komende week als het bij elkaar komt.

Verder wat meer de MTB pakken. Te weinig gedaan.

Ton. zei:
Tweemaal afstuderen, full-time aan het werk gaan, vermoedelijk verhuizen, ..., genoeg op de rit in ieder geval. Zin an 2011.

Zo, 6 jaar geleden. Leuk om te lezen.

Inderdaad tweemaal afgestudeerd, inderdaad full-time aan het werk gegaan, inderdaad verhuisd.

Inmiddels staan er voor 2017 ook weel voldoende dingen op de rit:
- trouwen
- mooi reisje met 't meisje (dan mevrouw) maken
- verhuizen (nieuwbouwhutje op het oog) / huidige hutje verkopen.

Boppie zei:
Mijn goede voornemen, Transit Nugget kopen. De eerste serieuze kandidaat aan de tand voelen komende week als het bij elkaar komt.

Verder wat meer de MTB pakken. Te weinig gedaan.

(y) mooi voornemen, hopen dat je je binnenkort bij het Campervolk mag voegen :). Ik blijf het ideaal vinden een niet te grote Camper

Dat hoop ik ook, misschien volgende week al:). Kleine camper lijkt ons ook heel prettig. En moet zeggen dat een Nugget beter overkomt dan een California. Die zijn een stuk duurder en kwalitatief schijnbaar toch minder. Achterwielaandrijving maakt het sleutelen ook makkelijker.

Ik heb wat studiegerelateerde voornemens.
Auto op 200.000 km zetten
Wat onderhoud doen
Fietsen
Genieten

:T

Niet te lastig. ;)

Vreemd.... Ik heb het gevoel dat ik iets gemist heb wat ik niet had willen missen....:(

Oeps! On topic! Mijn goede voornemen voor dit jaar is niets te missen.:cool:

Mijn goede voornemen is om weer meer mee te doen. :LOL:

Heb gelezen dat Sarcast gedwongen afwezig is. Hoop dat hij weer na zijn strafbank terug kan / mag / wil komen.

Ik leef per dag en ga daar mee door, bevalt uitstekend. Soms neem ik (ingrijpende) beslissingen, maar dat zou zo maar op alle momenten kunnen zijn .

Ik merk dat ik mijn taak al twee jaar verwaarloosd heb... Afijn, topic is afgestoft en we kunnen beginnen.

Komend jaar geen auto-voornemens.
Tenzij er een tesla op het werk vrij komt door vertrekkende collega’s, dan ruil ik graag.

Bedrijf van mijn (inmiddels ex) schoonouders overgenomen, maar nog geen passende auto aangeschaft.
Dus dit jaar lekker hard aan het werk en passend vervoer aanschaffen 😊

Twix eind 2016 zei:
Twix vorig jaar zei:
Ik heb niet echt goede voornemens, gewoon verder waar ik mee bezig was. Meer beweging is daarbij de voornaamste. Daar ben ik echt van opgeknapt.

Niets autogerelateerd? Misschien wel, de zoektocht naar iets open is in volle gang en kan alle kanten op gaan. Ook op tweewieler niveau aan het zoeken.

Wauw, alles gedaan. Iets open was nog net in 2015 gekocht, in blessuretijd. De motor kwam in mei.

Op het gebied van auto's en motoren geen veranderingen dit jaar. Het wagenpark is dit jaar vervangen. Geen autogerelateerde voornemens dit jaar.

Autogereleteerd, ik heb een al paar dagen wat spulletjes liggen die ik nog moet monteren:
-Led achterlichten
-Led verlichting voetenruimte
-Regensensor en lichtschakelaar zodat ik coming home/leaving home verlichting, automatische verlichting en automatische wissers heb.

Guus Leferink zei:
Bedrijf van mijn (inmiddels ex) schoonouders overgenomen, maar nog geen passende auto aangeschaft.
Dus dit jaar lekker hard aan het werk en passend vervoer aanschaffen 😊
Wat bedoel je met passend? Een busje, of een kilometervreter?

Wist niet dat je via die weg in dat bedrijf gekomen was. Zag dat het eerst hier om de hoek zat ;)

Wagenpark is wel weer op orde, al weet je het bij mij nooit.
Wel plannen om komend jaar wat te gaan handelen in auto's samen met een vriend. Leuk/gezellig om wat auto's te importeren, repareren en te verkopen en er nog wat aan over te houden.

Laat ik dan maar aftrappen. Eigenlijk weinig autogerelateerde voornemens. Alhoewel, wil weer eens vaker gaan tekenen als hobby. En dat zijn vaak wel auto's. De BMW blijft waarschijnlijk nog wel een jaartje, de Up sowieso. Wellicht nog eens kijken naar een leuke Youngtimer uit de 80's. Ben afgelopen jaar aardig aangestoken door het YouTube kanaal van Halle77 en krijg steeds meer zin in zo'n eenvoudige auto uit mijn jeugd.

Ik ben niet zo van de goede voornemens, maar ik heb nu wel voorgenomen om bij de volgende jaarwisseling een kattenverbod in te stellen.

Terug
Bovenaan