Goede voornemens

Mijn 2014 voornemens staan nog op deze pagina, dus maar even quoten:

adinsx zei:
Mijn goede voornemen voor 2013 ging binnen enkele dagen al aan diggelen, dus opnieuw in de herhaling: Een boetevrij 2014. :)

En dat lijkt vooralsnog gelukt. Dus voor 2015 hopen we op net zo weinig post van CJIB

adinsx zei:
En stiekem zijn er in 2013 (na in 2012 12kg afvallen gedurende 8 maanden door iets meer te sporten en minder snaaien) weer wat kilo's bij geslopen. Oftewel, volgend jaar ondanks veel drukkere job toch meer tijd vrij maken om te sporten.

De drukkere job vergde toch wat meer. Daarnaast 'meegezwangerd' met de wederhelft. Zij is het alweer zo goed als kwijt, bij mij mogen er weer een kilo of acht vanaf. Dus net als in 2012, meer sporten, minder snaaien voor 2015.

adinsx zei:
Qua wagenpark verwacht ik niet veel veranderingen. Wat kleine mods aan de Mégane (led-interieurverlichting, stukje dak voor het panoramadak zwart wrappen), en de Twingo verdient een flinke polijstbeurt. Die moet in 2015 het veld ruimen als het aan mij ligt. 2014 komt te vroeg voor wat ik er voor terug wil. Maar zeg nooit nooit.

Mods aan de Mégane zijn niet gelukt, de Twingo ruimde het veld net voor 2015 voor de Clio IV Estate. Ook dat is dus gelukt, alleen stond achter 'wat ik er voor terug wil' natuurlijk een Clio IV RS ipv de TCe90.
Het verstand won.

Voor 2015 verwacht ik weinig spannends. Wat kleine aanpassingen hier aan daar aan de auto's qua details, wassen, detailen en dan houdt het wel op denk ik. :)

adinsx zei:
Privé had ik (hadden we) nog een doel: lekkere vakanties.
Ook dat is aardig gelukt met 3,5 week Thailand en wat stedentrips, en krijgt in 2014 weer vervolg.
De eerste twee zijn alweer geboekt. :T

Prima reizen gedaan in 2014 en voor 2015 staat dat eigenlijk niet meer gepland. In april nog een stedentrip vanwege 1 jaar getrouwd, maar komende zomer lekker met de kleine meid (nu 3,5 maand) naar de camping in Kroatië. (y)

2015 staat dus in het teken van:
Kilo's weer kwijt raken
Auto's de finishing touch geven

En toch wel het belangrijkste, genieten van de kleine. ;)

Ik heb een goed voornemen. Weer gaan trainen(sportschool). Laatste keer was eind mei. Toen kwam de klad erin.
Dit topic moet mij daarbij helpen. Wat heeft die jongen een trainingsarbeid verricht. Diepe buiging. Hij heeft zijn doel, 300 kg deadlift, overigens niet gehaald in 2014. Zijn inzet en motivatie ten spijt.
Maar de weg ergens naartoe is vaak leuker dan het uiteindelijke doel.

Na even zoeken in de stoffige archieven van het forum, is het "Goede voornemens-topic" weer boven water.

Wie trapt er af?

Capri op de weg brengen en elk verlof zoveel mogelijk meetings / events afgaan
Cursus BS-AFF-PSC en ECDIS-cursus volgen en behalen
Bad habbits minderen / stoppen
(Waarschijnlijk de Sierra weer 100% netjes / compleet maken inclusief [kleine] modificaties en respray)

Geen voornemens voor het nieuwe jaar; ik zie iedere dag als een dag waarbij ik het mezelf naar de zin moet maken, daar kan een ander je niet bij helpen.

Ik heb het te doen met de mensen die willen stoppen met roken. Ik kan me er weinig bij voorstellen, het schijnt toch erg te zijn.
Ik rook zelf niet, maar ik heb wel het gevoel dat ik iets mis. Als ik de gezichten zie van mensen die roken (zo tevreden, zo gelukkig), dan heb ik echt iets gemist. Ik kan me dan wel voorstellen dat het moeilijk is om te stoppen.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat het best moeilijk is om heel gezond te eten. De omschakeling van vlees naar groente is best moeilijk.

Soloman zei:
Vrijgezel worden.

H'm... Ga je scheiden?

Ik kan het niet aanbevelen. Al was het maar omdat je dan diverse soorten vorkschrijvers nodig hebt om dat ene digitale vinkje in het register van de burgerlijke stand om te zetten. Dat grapje is duur... [size=x-small]En als je dan bedenkt dat geldgebrek een van de meest voorkomende redenen tot scheiden is.[/size]

Ik heb eigenlijk geen echte voornemens voor 2016. Mezelf inschrijven op een lompe-boer-zoekt-vrouw site, hoewel ik inschat meer kans te hebben bij de staatsloterij. Mijn dochter helpen om voortaan zelfstandig te wonen. Dit jaar wel met de motor op vakantie gaan. De tuin eens op orde krijgen.

Ik kan iedereen aanbevelen te stoppen met roken. In mijn geval betekende stoppen met roken een goede 20 kg meer lichaamsgewicht. En, bij 75 kg zegt de dokter: "prima", bij 95 kg zegt de dokter: "heb je wel eens aan afvallen gedacht?"....
Dus, ik ging sporten. Minder of minder lekker eten is voor een bourgondiër als ik geen echte optie. Ik sport dus al meer dan 25 jaar en train vooral voor conditie. Maar trainen betekent spiervolume en dus weeg ik inmiddels een goede 100 kg. Ik heb een periode van dagelijks 1000 kcal wegtrappen gehad, het blijft 100 kg.

Maar toch, toen ik stopte was ik begin 30. Sinds het stoppen met roken voel ik aan mijn lijf dat het gezonder is. Dat gaat niet van je boem, pats; gisteren gestopt, vandaag gezond. Dat gaat met niet voelbare kleine stapjes; pas na een paar jaar denk je: "hé, ik ben toch wat gezonder dan vroeger".

Nee sorry, de kerststress maakte ons chagrijnig tegen elkaar. Wat een mallotig feest is dat toch. Moet je eens kijken hoeveel tijd er al in zit. Voor een beetje flauwekul. En wat een geld dat allemaal kost. En dan dat gedoe met de familie.
Sorry, ik zat vandaag op het nulpunt van mijn stemming en zij ook en dan ben je niet echt gezellig tegen elkaar.

Over roken gesproken: ik vind het er altijd gezellig uitzien.
Maar er zijn ook nadelen, of voordelen, hoe je het wilt zien: Ik heb geen wekker nodig, want om half zeven steekt de buurman zijn eerste sigaret op. Een tijdje ging het mis, toen had hij sjek. Dat stinkt niet. Maar hij heeft weer camel (wat meurt dat zeg).

Soloman zei:
Nee sorry, de kerststress maakte ons chagrijnig tegen elkaar. Wat een mallotig feest is dat toch. Moet je eens kijken hoeveel tijd er al in zit. Voor een beetje flauwekul. En wat een geld dat allemaal kost. En dan dat gedoe met de familie.
Sorry, ik zat vandaag op het nulpunt van mijn stemming en zij ook en dan ben je niet echt gezellig tegen elkaar.

Je hebt ook de keus om er niets aan te doen, doen wij ook, lekker rustig thuis met de vriendin, ik ga verder geen enkele verplichting meer aan.
Die tijd heb ik echt gehad van verplicht gezellig doen. Zelfde als met andere sociale verplichtingen, doe er niet niet aan mee meer, enkel als ik zelf zin heb.
Scheelt je een hoop stress , en een ongelooflijk vrij gevoel :T

@Soloman, ik rook ook niet, en vind dat helemaal niet erg eigenlijk. Ik zie niet in waarom een groepje rokers (inclusief bijbehorende rookwolk) recht voor de deur gezelliger zou zijn dan een groepje niet-rokers op dezelfde plek.
Dan heb ik het nog niet over het plaatje wat je (mijns inziens) afgeeft als je echt niet zonder je verslaving kan. De vergelijking met een alcoholist die om 11u 's morgens al met pils in de bus zit gaat me te ver, maar het idee moge duidelijk zijn. Ik ben dan ook voorstander van een uitbreiding van het rookverbod in de horeca, ook op de terrassen. Dit zodat ook de obers gezond blijven en iedereen zijn/haar eetlust behoudt, maar dat is een andere discussie. Na dit korte betoog zal ook voor weinig mensen een verrassing zijn dat ik meestal vrij beroerd word (niet astma, gewoon niet lekker) van een eerder omschreven rookwalm...

Over mijn goede voornemens... Mijn enige goede voornemen is al een paar jaar om alles eraan te doen om ervoor te zorgen dat ik straks wéér een jaar geen goede voornemens nodig heb! Als ik er dan toch een moet noemen ga ik ervoor dat ik op tijd mijn stage etc. in het buitenland voor aanstaande zomer geregeld wil hebben.

Wat meer rijden met de 155 en nog een paar keer naar de Nürburgring.
En studiegerelateerd: Mijn bachelor halen.

Soloman zei:

Ik snap wat je bedoel. Ik loop vaak met rokers naar buiten, lekker een bakkie in de hand en even van het weer genieten.

Ik heb niet echt goede voornemens, gewoon verder waar ik mee bezig was. Meer beweging is daarbij de voornaamste. Daar ben ik echt van opgeknapt.

Niets autogerelateerd? Misschien wel, de zoektocht naar iets open is in volle gang en kan alle kanten op gaan. Ook op tweewieler niveau aan het zoeken.

Twix zei:
Soloman zei:

Ik snap wat je bedoel. Ik loop vaak met rokers naar buiten, lekker een bakkie in de hand en even van het weer genieten.

Wat ik bedoel is dat je het gedrag van mensen ziet veranderen als ze een sigaret in de mond steken.

Sowieso meer bewegen, mag wel een redelijk beetje kilo's af.
Tot de volgende APK met de Twingo blijven rijden (Langste wat ik met een auto heb gedaan was 2 maanden en 1 week...)

Meer bewegen is leuk, maar om echt af te vallen moet je minder eten en minder zoete zooi/alcohol drinken.
Hele volksstammen gaan zich te pletter hardlopen/fitnessen maar worden niet/marginaal lichter omdat ze blijven eten hoe ze gewend waren.
En dan raken ze teleurgesteld en haken ze af.

(bron: mijn vrouw die als dokter in die business zit)

Alcohol drinken doe ik al heel zelden, maar wil ik ook helemaal stoppen met Alcohol. Frisdrank wil ik eigenlijk ook niet meer echt drinken. Koffie mag ook wel minder (Was een periode dat ik alleen al in de ochtend op m`n oude werk al 6 bakkies met melk/suiker achterover sloeg) Drink nu nog maar 1 kopje koffie om wakker te worden in de ochtend en hou het verder bij water. En eten bij mij valt volgens mij wel mee, enige probleem is dat ik na 8 uur at tot 2 weken geleden (Merk nu al een beetje verschil, er is 3 kilo af ondertussen)

rke zei:
[size=x-small]En als je dan bedenkt dat geldgebrek een van de meest voorkomende redenen tot scheiden is.[/size]

Waarheid als een koe. Helaas beseffen velen dat niet. En daarom blijf ik herhalen, geld maakt WEL gelukkig.

Zorg dat je je geldzaken op orde hebt. Je hoeft niet rijk te zijn. Op orde hebben is al heel wat. Dan leef je relaxter.

@zemelaar, zo, je plasje ook weer kunnen doen?
@rke, solo, ik kan het je wél aanraden als het oprecht zover is dat jullie elkaar alleen nog maar ongelukkiger maken. Als er geen kinderen in het spel zijn, vallen de kosten en de rompslomp ook wel mee.

Zemelaar zei:
Je hoeft niet rijk te zijn. Op orde hebben is al heel wat. Dan leef je relaxter.

Zoals ik al eerder zei, een kwestie van 'leren omgaan met' en dat begint al (en misschien vooral) met weinig geld. Dat onderdeel heb ik goed meegekregen van mijn ouders. Misschien klink 'geld maakt gelukkig' wel overladen, maar het komt er wel een beetje op neer.

Zemelaar zei:
Waarheid als een koe. Helaas beseffen velen dat niet. En daarom blijf ik herhalen, geld maakt WEL gelukkig.

580679_907910659277187_7670233360273746789_n.jpg

braadslee zei:
Tot de volgende APK met de Twingo blijven rijden (Langste wat ik met een auto heb gedaan was 2 maanden en 1 week...)

Dus tot 3 januari?
Hoeveel wil je er aan uit geven voor het ding het veld moet ruimen omdat het toch een wrak is?

braadslee zei:

Het bezit van gezonde humor hoef je je niet meer voor te nemen. Dat heb je al.(y)

Lycan_Capri (TSC) zei:
braadslee zei:

Dus tot 3 januari?
Hoeveel wil je er aan uit geven voor het ding het veld moet ruimen omdat het toch een wrak is?
Ik doelde uiteraard 3 Januari 2017.
Niet zo denigrerend over mijn Twingo he ;) Ding is prima. :D De 200,000 kilometer gaat 'ie dan ook zéker halen.

Ik heb niet zo heel veel met goede voornemens. Eigenlijk helemaal niets.
Ik kan slechts hopen dat ik en mijn gezin het jaar weer in goede gezondheid doorkomen.

Tjonge, even terugbladeren is toch altijd weer leuk. In 2016 gaan we op de herhaling met wat goede voornemens, maar nu écht.

adinsx vorig jaar zei:
Mijn 2014 voornemens staan nog op deze pagina, dus maar even quoten:

adinsx zei:
Mijn goede voornemen voor 2013 ging binnen enkele dagen al aan diggelen, dus opnieuw in de herhaling: Een boetevrij 2014. :)

En dat lijkt vooralsnog gelukt. Dus voor 2015 hopen we op net zo weinig post van CJIB

Helaas, twee boetes behaald dit jaar. 1x € 124,- voor een paar kilometer te hard bij wegwerkzaamheden. De andere was een tientje in Duitsland met de wederhelft achter het stuur. "Hey, wat zijn dat voor camera's? FLITS. Ohh... " :)

We proberen in 2016 er weer wat minder te scoren. ;)

adinsx vorig jaar zei:
adinsx zei:
En stiekem zijn er in 2013 (na in 2012 12kg afvallen gedurende 8 maanden door iets meer te sporten en minder snaaien) weer wat kilo's bij geslopen. Oftewel, volgend jaar ondanks veel drukkere job toch meer tijd vrij maken om te sporten.

De drukkere job vergde toch wat meer. Daarnaast 'meegezwangerd' met de wederhelft. Zij is het alweer zo goed als kwijt, bij mij mogen er weer een kilo of acht vanaf. Dus net als in 2012, meer sporten, minder snaaien voor 2015.

Meh... slecht slecht slecht. Het moet er nog steeds af. Gisteravond na drie dagen Kerst (= uit eten) maar weer begonnen. 's avonds water, geen gesnaai meer en vanavond weer eens baantjes trekken in het zwembad. (y)

adinsx vorig jaar zei:
adinsx zei:
Qua wagenpark verwacht ik niet veel veranderingen. Wat kleine mods aan de Mégane (led-interieurverlichting, stukje dak voor het panoramadak zwart wrappen), en de Twingo verdient een flinke polijstbeurt. Die moet in 2015 het veld ruimen als het aan mij ligt. 2014 komt te vroeg voor wat ik er voor terug wil. Maar zeg nooit nooit.

Mods aan de Mégane zijn niet gelukt, de Twingo ruimde het veld net voor 2015 voor de Clio IV Estate. Ook dat is dus gelukt, alleen stond achter 'wat ik er voor terug wil' natuurlijk een Clio IV RS ipv de TCe90. Het verstand won.

Clio bevalt goed. De Mégane draait prima zijn kilometers. Geen spannende dingen wat auto's betreft want er moet eerst een ander huis komen.

adinsx vorig jaar zei:
adinsx zei:
Privé had ik (hadden we) nog een doel: lekkere vakanties.
Ook dat is aardig gelukt met 3,5 week Thailand en wat stedentrips, en krijgt in 2014 weer vervolg.
De eerste twee zijn alweer geboekt. :T
Prima reizen gedaan in 2014 en voor 2015 staat dat eigenlijk niet meer gepland. In april nog een stedentrip vanwege 1 jaar getrouwd, maar komende zomer lekker met de kleine meid (nu 3,5 maand) naar de camping in Kroatië. (y)

Prima gehaald dit jaar. Kleine meid groeit, bloeit en wordt al een lekker zelfstandig. Lopen, rennen, etc. En dat moet ook wel want half volgend jaar wordt het nog een stukje drukker in huize adinsx. :)

2015 2016 staat dus in het teken van:
Kilo's weer kwijt raken
Ander huis kopen
Dingen blijven doen waar je zin in hebt

adinsx zei:
2016 staat dus in het teken van:
Kilo's weer kwijt raken
Ander huis kopen
Dingen blijven doen waar je zin in hebt

Kilo's kwijtraken is alleen een kwestie van eetgewoontes aanpassen en in beweging komen, moet te realiseren zijn in 2016!
Ik eet ook graag lekker maar realiseer me gewoon dat het ook nog verbrand moet worden, dus vanmorgen vroeg al 20 km gefietst en dadelijk nog een ritje, hier in Roosendaal schijnt de zon! Vanmiddag richting Bergen op Zoom fietsen voor een etentje!

Klopt helemaal. Knop weer even om. In 2012 zo twaalf kilo's weten te lozen. Dat mag nu ook wel weer. Knop om, en terug naar de betere levensstijl ;)
De kleine helpt er ook bij. Bij lekker weer fietsen we zo 45 minuten rond. Niettemin, 1x per week baantjes trekken, de andere dagen op de crosstrainer, hardlopen of skeeleren en dan is het er ook zo weer af. Blijft wel een nadeel van een kantoorbaan, je zit veel stil. Hoewel de middagpauze sinds de zomer een half uurtje wandelen met de collega's betekent in plaats van in de kantine aanschuiven. Scheelt ook weer. Oftewel, alle 'doelen' zijn haalbaar in 2016. Van minder boetes tot een ander huis. Van afvallen tot meer drukte in huis.

Mijn tip met betrekking tot kilo's kwijtraken: geen toegevoegde suikers meer eten. Mijn vriendin is redelijk gezondheid-/sportfreak en ik was na een paar weken met haar meeliften zonder enkel probleem 5 kg kwijt. En dus wel gewoon serieus VEEL gegeten.

Toch is ook dat mijn voornemen voor aankomend jaar. Wat extra kg's kwijt en vooral weer beetje fit worden (hardlopen, fietsen).

Daarnaast proberen GEEN andere auto te kopen :D Gelukkig staat de vriendin hard op de rem op dat punt, aangezien het nieuwe huis medio 2016 wordt opgeleverd en ze is nogal veel eisen heeft qua afwerking/inrichting ;)

Oei, afwerking en inrichting in huis. Daar kun je inderdaad ook heel wat euro's op stukslaan.
Thanks voor de tip. Met twee diëtistes in de familie kreeg ik met Kerst ook al een en ander getipt terwijl er een broodje beenham naar binnen ging. ;)

@BMW Power: Inderdaad! Suiker, dát is eigenlijk het (hoofd)probleem en niet te vergeten vet. Ik heb al jaren geleden geleerd thee zonder suiker te drinken, en koffie drink ik, indien mogelijk, met een zoetje. Ook een overdaad aan zout schaadt, ik doe zelf géén zout in mijn eten. Vanmiddag ga ik uit eten (na 15 km gefietst te hebben) en dan maakt het me niets uit, ik eet met de pot mee, zoals je dat noemt. Ik kan ook goed nee zeggen, als men mij iets aanbiedt. Ik heb een paar weken geleden een vriendin moeten afstaan, haar hele leven bestond uit eten en ze was niet in staat dat te wijzigen omdat ze zich zo prettig voelde als ze at. Door de jaren heen alleen maar problemen (de knieën konden het gewicht niet meer dragen, het vet drukte op de longen en darmen en het hart kon het ook niet meer aan). Ik heb ooit geprobeerd haar tot andere gedachten te brengen, maar ze wilde het niet zien.

@speedtouch: zoetjes zijn zo mogelijk nog erger dan gewone suikers volgens mij. Natuurlijke suikers zijn nog deels af te breken door het lichaam, maar die zoetjes helemaal niet! Mogelijk kunnen de diëtistes hier en daar wat duidelijkheid scheppen? ;)
Wel jammer van die vriendin uiteraard. Sterkte er mee!

Hier gaat al jaren geen suiker meer in koffie of cappuccino. Zoutloos eten doen we ook i.v.m. de kleine die met de pot mee eet. Alleen op de frietjes gaan ze wel. Zoetjes? Dat spul is niet te pruimen. (n)

Auto-fan zei:
@speedtouch: zoetjes zijn zo mogelijk nog erger dan gewone suikers volgens mij. Natuurlijke suikers zijn nog deels af te breken door het lichaam, maar die zoetjes helemaal niet! Mogelijk kunnen de diëtistes hier en daar wat duidelijkheid scheppen? ;)

Op veel plekken krijg ik Senseo aangeboden en die kan ik pruimen zonder suiker. Inderdaad, wat is wijsheid inzake die zoetjes.

Mits alles zo goed blijft gaan als nu, heb ik mij voorgenomen om de zaken volgend jaar maar eens uit te breiden met de import/verkoop van een leuk exotisch wagentje uit Japan. Lijkt mij een leuke ervaring, en tevens een positieve bijdrage aan het straatbeeld.;)

adinsx zei:
Hier gaat al jaren geen suiker meer in koffie of cappuccino. Zoutloos eten doen we ook i.v.m. de kleine die met de pot mee eet. Alleen op de frietjes gaan ze wel. Zoetjes? Dat spul is niet te pruimen. (n)

Zoutloos/zoutarm eten voor de kinderen is niet nodig, kinderen hebben ook genoeg zout nodig.
Groenten zijn voor kinderen ook vaak niet te pruimen als er niet genoeg zout inzit, dus dat betaalt zich wel weer terug in dat ze beter groenten gaan eten. :p
Het meeste overtollige zout zit in fabrieksvoer, maar in alles wat je zelf maakt kun je gerust genoeg zout strooien.

Mijn goede voornemen is het uitzoeken van een leaseauto. Maar dat kan pas na een definitieve vaststelling van t budget.
Dan kan ik eindelijk verder met concrete voorpret:)

herman m zei:
adinsx zei:

Zoutloos/zoutarm eten voor de kinderen is niet nodig, kinderen hebben ook genoeg zout nodig.
Groenten zijn voor kinderen ook vaak niet te pruimen als er niet genoeg zout inzit, dus dat betaalt zich wel weer terug in dat ze beter groenten gaan eten. :p
Het meeste overtollige zout zit in fabrieksvoer, maar in alles wat je zelf maakt kun je gerust genoeg zout strooien.

Yep, zo denk ik er ook over. Gewoon verse groente en zelf je prak maken, met een snufje zout.(y)

Mijn goede voornemen is om het komende jaar meer ingeblikt en verpakt voedsel te consumeren. Door al die mensen die per se vers eten moeten hebben, ontstaat er een overschot aan blikken, potten en zakken. Het zou zonde zijn als die weggegooid moeten worden als deze gezonde tendens zich voortzet.

Rob0032 zei:
Mijn goede voornemen is om het komende jaar meer ingeblikt en verpakt voedsel te consumeren. Door al die mensen die per se vers eten moeten hebben, ontstaat er een overschot aan blikken, potten en zakken. Het zou zonde zijn als die weggegooid moeten worden als deze gezonde tendens zich voortzet.

Jij kan toch gewoon met de hond mee-eten?

Twix zei:
Rob0032 zei:

Jij kan toch gewoon met de hond mee-eten?

Voorlopig leef ik alleen nog samen met een goudvisje. En geloof me, Sushi is een dusdanige veelvraat dat ik de kans niet zou krijgen om mee te dineren!

Terug
Bovenaan