Als je kijkt naar de achterzijde van de Twingo zie je dat de wielen gewoon buiten de achterbumper uitsteken. Die sproeien alle drek van de weg gewoon direct omhoog tegen de achterzijde aan. Eigenlijk vind ik dat echt een raar deel van het ontwerp. Dat kan nu niet meer gebeuren.
Voor wat betreft de carburateur:
inderdaad is het raadzaam de originele slangen te vervangen voor nieuw (dat heb ik deels 15 jaar terug gedaan en bij het vervangen van de brandstoftank voor een kunststof exemplaar van 39 liter ook bovenop de tank.)
De carburateur zelf heeft er geen enkele moeite mee, die bestaat alleen maar uit metalen onderdelen.
Bij de verstelbare sproeier moet je je eigenlijk voorstellen dat je hem op twee standen kunt zetten, een voor benzine en een voor Ethanol. De boring voor Ethanol is groter waardoor er meer brandstof ingespoten kan worden, want anders zou hij afslaan aangezien het energetisch vermogen van Ethanol natuurlijk lager ligt. Dus stel, je gaat op E85 rijden, dan zet je hem op de grote boring en voila, dan loopt je auto als het ware 'rijker' en kan hij ermee overweg. Als je vervolgens weer op 98 gaat rijden dan draai je hem gewoon terug. Ideaal. (hoewel, je, je moet wel je luchtfilter eraf halen om vervolgens met een tooltje (stukje brandstofslang) bij die sproeier te kunnen komen).