ginkelvanmichiel’s wagenpark: Dyane, Marbella, Trans, Dwergauto, Ampera en Swift!: Swift opgehaald.

Omdat ik een replica wil maken van de Panda Italia '90. Daarvan heb ik het complete interieur, de witte bumpers en grille al liggen.

fiat1990pandaitalia90nlme1.large.jpg

fiat-panda-148254b.jpg

De enige witte die ik kan vinden is deze:

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=259360215&asrc=st|sr,as

Als het ook een buitenlandse mag zijn is er meer keus, maar nog steeds erg weinig:

https://www.kapaza.be/nl/fiat/fiat-panda-750-cl-86805400.htm

https://www.kapaza.be/nl/fiat/fiat-panda-88612408.htm

klopt, die twee in België had ik gezien. Ik had contact gezocht over die onderste, maar niets gehoord.
En een origineel NL is wel zo leuk.

En die 1e is een Elettra. Béétje duur...

Gezien de kosten die gemaakt moeten worden voor de haalbaarheid van het project heb ik een budget vastgesteld van max. 500 euro.
Dus, vandaar dat het lastig is.

https://www.tweedehands.nl/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/fiat/fiat-panda-0-9-1170a1-046-wit-200025666.html
Zitten al wel stickers op...

@rzasa
de Nederlandse versie had witte standaard wieldoppen, dus niet de voetballen. En die heb ik al liggen :)
en die bij Henk van Olst is helaas al gedemonteerd.

@Quatrelle
Inderdaad wat krap, maar het moet te doen zijn. En laswerk dat zit zelfs aan Panda's waarvoor ze 1500 euro durven te vragen...

Zo,

vandaag voor de 8e maal op rij in het 10 jarig bezig de Dyane naar het stallingsadres gebracht.
Lekker droog binnen overwinteren dus. De Trans staat ondertussen verstopt tussen de meubels in een garage die ik daarvoor huur, naast m'n dwergauto.
Kortom, het wagenpark dat geen pekel mag zien (en in het kwarttarief valt...) staat weer netjes op tijd en klaar voor het volgend seizoen droog binnen :p

tsja, die staat eigenlijk maar wat te staan. Problemen met de stuurinrichting zijn het grootste euvel. Eigenlijk moet dat helemaal herzien worden. Maar dan kan ik beter een andere vooras fabriceren...

op dit filmpje zit achterop het originele kenteken. Normaliter zit daaroverheen een 45-km bord en zit de bijbehorende kentekenplaat op de bumper. Maar op dit filmpje nog niet.
Op de voorkant zit het officiele bromfietskenteken op een blauwe plaat :)

Vanmiddag kwam Micha langs met zijn 45 om even een mini ruilhandel te plegen. Mooi moment om de Marbella en Panda eens even naast elkaar te zetten. Ondanks het 1,5 jaar leeftijdsverschil zijn sommige zaken heel anders, en andere weer heel erg hetzelfde. Kijk en beoordeel zelf.

oh en Micha, hier is de zijkant alvast in de juiste tint ;)

filmpje, waarbij ook mijn recent geplaatste 3de remlicht (ivm veiligheid) zichtbaar is. Het is er een uit een Panda, en hij past dus ook op een Marbella uitstekend.
https://youtu.be/RFJTIU9_8VU

@quatrelle

daar heb ik ook naar gekeken, maar die worden met schuifjes op de achterruit geplakt. aangezien die ruiten ook een speciaal zwart vlak hebben vond ik dat niet mooi. Dit is net origineel.

Tsja, kapot...
De Marbella besloot vanmorgen dat ik de contactsleutel niet meer mocht omdraaien. Ook wat grafiet mocht niet baten, ding heeft de geest gegeven.
Ik kan dus weer aan de slag!
Gelukkig bedacht ik me dat ik op de Dwergauto een Marbella-stuurkolom had gemonteerd nadat daar het origineel van gebroken was.
Daar zit nog een slot aan. Dus dat maar 'ns even demonteren.

En daar is de vervanger!
Ben ik blij dat ik oude sleutels bewaar en het slot nog niet van de stuurkolom van m'n Dwergauto had afgehaald!

10744474_10205380031089034_1084292390_o.jpg

Vandaag een dagje buiten vertoefd.
Contactslot van de Marbella vervangen, de deursloten gewisseld (nu heb ik tenminste nog steeds maar 2 sleutels) het geheel gezogen, gewassen en de banden even voorzien van lucht. Vervolgens nog even wat mooie plaatjes geschoten.

Hij moet er dus weer even tegen kunnen. :)

Wat foto's:
boel gedemonteerd, slot zit nog vast.

na een half uur slijpen de bouten eruit weten te krijgen (gehard staal)

gekozen om een NOS stuurkap te monteren. Hij is ietsje anders dan de originele, maar bij de originele is het choke-gat zo uitgelubberd dat je de choke uit het dashbord trok...

meteen ook de stuurhandels gespoten, want die waren, zoals zo vaak bij een Marbella, helemaal verbleekt en vlekkerig.

past goed:

Ja ja, het is een van de eersten!

vervolgens, helaas, de deursloten vervangen. Anders zat ik met 3 verschillende sleutels en nu nog met slechts 2.

filmpje: https://youtu.be/RVLGdUphupE

Netjes!

Wat zie ik nu? heb je de naam Marbella verlicht in je dashboard staan?
Wat gaaf!

En je banden zien er wat hoger uit dan normaal. hogere wang? Wel gaaf gezicht zo!

Ja! klopt. Zo vergeet je nooit dat je een Marbella rijdt ;)

Op mijn Bella horen, volgens de advertentie 145/70 r13 banden. Maar omdat die toen ik hem kocht lastig te vinden waren heb ik er 145 r13 op gelegd. Die zijn 80 hoog en geven dit effect. Auto kan dat heel goed hebben.

Vandaag een 'nieuwe' waterpomp geplaatst bij de Marbella. De oude had een versleten poelie, waardoor de v-snaar nogal slipte...
Nu wel wat problemen met de ontluchting, gek genoeg ging ineens het koelvloeistoflampje branden.
Na afkoelen weer bijgevuld en toen was het in orde. Morgen nog een keer ontluchten. Ik vermoed dus een luchtbel oid. Net even een stuk gereden en de auto doet het uitstekend.

verder ook alvast een beginnetje gemaakt aan het antraciet lakken van de bumpers. Grille al even gedaan :)
Eindelijk van dat lelijke verkeerde lichtgrijs af :D

Voor de beeldvorming:

Helaas is de verf op, dus morgen weer verder. Moet nog aan de zijkanten een tweede laagje hebben om goed te dekken.
Ook de nieuwe zilverkleurige striping is onderweg, dus het wordt nog eens wat :)

ginkelvanmichiel zei:
dus het wordt nog eens wat :)
Dat zei ik twee minuten geleden nog over m'n Panda :LOL:. Maar bij mij is de verf ook op.

Ziet er goed uit, zal vast weer mooi worden met striping :).

Vandaag de laatste hand gelegd aan het kunststof. Nu mooi effen mat zwart!

Enkel nog even de striping afwachten, en dan kan de auto er weer even tegenaan :)

Dat spuitwerk wel ja, altijd zo'n twijfel of het wel mooi gaat worden en ook of het wel dekt... Maar ik ben wel tevreden met het resultaat.

Ziet er heel netjes uit! Grappig ook, dat grijze vond ik veel karakteristieker/typischer, maar dat zwart is natuurlijk origineler. Hoe het ook zij, dit staat erg leuk zo! (y)

@rzasa
In principe heb je daar op de bumpers niet zo veel last van, je kunt het heel licht aandrukken, recht plaatsen en dan écht vastdrukken. Dan zou het nu moeten blijven zitten.

@Rob
Mij deed het lichtgrijs steeds denken aan Marbella's van na 1996. Die hadden zo'n soort kleur bumpers:
Seat_Marbella_front_20071012.jpg

Aangezien mijne een van de oudste van NL is vond ik het tijd worden de originaliteit weer terug te brengen. Hoewel ik het grijs absoluut niet verkeerd vond...

Terug
Bovenaan