ginkelvanmichiel’s wagenpark: Dyane, Marbella, Trans, Dwergauto, Ampera en Swift!: Swift opgehaald.

Vandaag een zusje van mijn Marbella, maar dan zonder ECO-pakket gered.
Ga kijken of ik hem nog kan opknappen.
Als ik hem kan verkopen voor bijv. 300 euro als winterautootje kan ik dat investeren in een witte Panda tbv. het Italia '90 project :)

Betere foto's volgen morgen:
file.php

Dus voor minder dan 300e gekocht? Heel netjes!
Om 'm net zo mooi als je andere te krijgen kost wel ietsjes werk zeker? Maar deze ziet er ook wel netjes uit valt me op!

Zo mooi als mijn andere zal hij niet worden, maar ik ga mn best er wel even op doen. Er is nog wel wat van te maken!
En als ik er dan weer iemand een plezier mee kan doen :)

Hij heeft een tijdje te koop aangeboden, was aangemeld voor de slooppremie maar dat was uiteindelijk te laat, en toen stopte de schakelstang ermee en dreigde hij naar de sloop te gaan. Maar gelukkig waren ze mij niet vergeten (hij was van dezelfde dame die eerder mijn Panda II heeft gehad) en zodoende is hij nu hier beland. Dus staan mij enige reparaties te wachten.

Vandaag de buitenkant van de auto onder handen genomen. Vuil dat 'ie was... Even fles cleaner op losgelaten en daarna in de speedwax gezet...

met ouder broertje:

Het is de enige andere Marbella die ik ken met dit kleurnummer. In 1997 en 1998 was hij ook weer leverbaar. Dus zeker in dat opzicht.
Verschillen zijn er wel: Ik heb het ECO pakket met luxe vloerbedekking, computer, lange 5-bak, spoiler, en deze GL is een kale met 4-bak en zeil op de vloer.

Inderdaad zijn de wieldoppen van een Panda afkomstig. Maar ach, maakt dat zo veel uit? Het is beter dan roestige velgen.
Overigens heeft hij waarschijnlijk per woensdag al een nieuwe eigenaar. Dus dat was een zinvolle reddingsactie.

Die doppen heb ik overigens eerder op mijn Panda gehad:

Gefeliciteerd, hij ziet er mooi uit.
Ik vind hem de wieldoppen leuk staan.

Netjes. En weer een goede reddingsactie. Dit is de laatste reddingsactie voor dit jaar of heb je er nog 1 in de planning?

Zo, Michiel. Ik dacht even dat ik dubbel zag….
Twee stuks voor de deur! Je had het blijkbaar nog niet druk genoeg met de andere auto’s? Alweer een mooie reddingsactie. (y)
Door de geplaatste foto’s komen twee vragen bij mij op:
Is deze Marbella een buitengewoon goed exemplaar? Of zit er een behoorlijk kwaliteitsverschil tussen de toenmalige Panda en Marbella? Namelijk in vergelijking met de blauwe Fiat Panda 45CL uit 1985 van Micha D. https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4666248,page=6 zit er zo op het eerste gezicht veel minder roest aan/op deze Marbella van 1988.

Ligt de geribbelde zwarte afwateringsslang (links op de foto van de motorruimte) niet verkeerd om de schokbreker? Deze komt nu uit bij de boordelektronica. Aan de andere zijde gaat een dergelijke slang gelijk richting straat.

Achja, soms komt er iets op je pad! Woensdag gaat hij naar een nieuwe eigenaar overigens, dus dat is rap.

Aan deze Marbella is flink wat gelast, voornamelijk aan de dorpels. Verder is 'ie hard.
Grootste verschil met de oerpanda is dat hij gemaakt is van zincorplaat. Dat roest gewoon veel minder hard. In 1997 zijn ze daar vanwege de productiekosten vanaf gestapt, met als gevolg dat de Marbella's vanaf dat bouwjaar dramatisch slecht zijn...

Die slang hoort zo te lopen, de Oerpanda heeft het ook. Waarom? Geen idee. Bij mijn Trans heb ik ze wel verlegd, omdat ik het luchtfilter op de plaats waar hier de bobine zit heb geplaatst (ivm de injectie)

Kijk toch laswerk nodig geweest dat zag ik er niet aan af. Dat de toepassing van zincorplaat zo een groot verschil met een Panda zou geven had ik niet verwacht. Dit ondanks het lassen van de Bella dorpels.

Deze actie is een goed voorbeeld van a quick return on investment.
Je volgende project staat al te wachten?
Landrover_Reddingsbrigade_Noordwijk_NWK110_p2.JPG

:D

neu, die zijn een beetje buiten budget :p Ik houd het op kleine autootjes. En, zo'n projectje tussendoor was niet helemaal gepland. Maar, je weet nooit wat er op je pad komt :)

Jammer, ik vond het wel toepasselijk. Zo wat op je pad komt.:cool:
En begrijpelijk de keuze voor kleine overzichtelijke projectjes.(y)

En zojuist is Bella II afgereisd tezamen met de nieuwe eigenaar. Lid van de Pandaclub en liefhebber, dus dat komt helemaal goed! :D

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat/m876355013-fiat-panda-1-0-1000-fire-e2-1994-wit.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

ginkelvanmichiel zei:
Klopt, ben in contact met de verkoper. Helaas schijnen de deuren minder te zijn, dus dat is wel even het nadenken waard.

Het is voor mij op dit moment een kleine moeite om hem ff te bekijken. Het is voor erg dichtbij!

Gisteren was hij ook al even weg, maar nu komt dat wellicht omdat marktplaats op het moment zelf raar lijkt te doen...

Voor de Technisch Leider van de reddingsbrigade onder andere op het gebied van verftoepassingen en bewezen met de Arna moeten twee Panda deurtjes toch geen probleem zijn?:D

ginkelvanmichiel zei:
probleem is meer: zie maar eens fatsoenlijke deukvrije Pandadeuren te vinden.

Zijn dat soort dingen niet gewoon uit Italie te halen? Daar rijden nog genoeg oude Panda's rond, en het klimaat is er wat milder.

Dennis, dat kan wel, maar daar durven ze er hoofdprijzen voor te vragen; juist omdat er nog zoveel rijden ;).

Ik kreeg vandaag een leuk mailtje!

Het blijkt dat mijn Trans z'n 1e twee levensjaren in gebruik geweest is bij de rijkspostspaarbank/postgiro aka Postbank, als introductie/servicewagen voor het in 1986 in het leven geroepen Girotel!

Vermoedelijk moet er ergens nog een foto van zijn, de mailer zou daar nog achteraan gaan.

Ik ben benieuwd...!

Zoals ik al schreef, van de Postbank dus.

Vandaag een kopie van de foto mogen ontvangen. Hopelijk duikt het origineel ook nog eens ergens op...

mooi te zien: de achterramen zijn er nog niet. Ik had al gezien dat ze er later waren ingezet, nu dus de bevestiging.

Mooi hoor, zo'n mailtje wil ik ook wel van een foto van mijn audi uit de jaren 80.
(y)

Terug
Bovenaan