Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
HDI110 zei:exroosje zei:HDI110 zei:En wat gebeurd er in zo'n THP motor als de PCV (positive carter ventilation) afgedopt is?
De THP heeft 2 PCV's, de achterste dumpt zijn olie rechtstreekt op de kleppen, dus die moet je afdoppen. De voorste blijft gewoon functioneren. Dat heeft PSA met de TH-200 standaard zelf gedaan, vandaar dat je de dopjes bij PSA zelf kunt bestellen. Zie evt C5club.nl voor meer info.
OK. Maar daarmee is mijn vraag nog niet beantwoord. Waar blijven de carterdampen als de achterste van de 2 pcvs afgedopt is?
Paddie zei:Ik heb recentelijk ook nieuwe bougies gekregen die blijkbaar normaal gesproken auto's met LPG bedoeld zijn. Dit heeft voor een zeer tijdelijke oplossing gezorgd. Nadat we afgelopen zondag bijna werden aangereden op de snelweg omdat de auto weer eens niet reageerde op het gaspedaal gaat de auto maandag terug naar de dealer. Deze heeft toegezegd de auto terug te nemen als ze de problemen niet opgelost krijgen. Die kans acht ik eerlijk gezegd 0% gelet op de historie met deze auto.
Moderator
Mike5 zei:Paddie zei:OK, problemen met de auto lijken opgelost. De nieuwe software is geïnstalleerd maar dat hielp niet. Vervolgens is met verder gegaan met diagnose en heeft men problemen met de koppeling (van de DSG) gevonden. Deze is tijdens kerst en oud en nieuw vervangen en een dag later ben ik met de auto naar Oostenrijk gereden. Geen enkel probleem ervaren, de auto reed perfect. Inmiddels er weer zo'n 3000km opzitten sinds deze actie en nog geen problemen.
Hey Paddie,
Schakelt uw auto het is toch een: 1.4 TSI 90 kW/122 pk 7-DSG, ook vanaf de 4de versnelling al op bij ongeveer 1200 RPM en kunt u bij langzaam optrekken al in de 7de versnelling rijden bij 60 kilometer per uur?
Mike5 zei:Paddie zei:OK, problemen met de auto lijken opgelost. De nieuwe software is geïnstalleerd maar dat hielp niet. Vervolgens is met verder gegaan met diagnose en heeft men problemen met de koppeling (van de DSG) gevonden. Deze is tijdens kerst en oud en nieuw vervangen en een dag later ben ik met de auto naar Oostenrijk gereden. Geen enkel probleem ervaren, de auto reed perfect. Inmiddels er weer zo'n 3000km opzitten sinds deze actie en nog geen problemen.
Hey Paddie,
Schakelt uw auto het is toch een: 1.4 TSI 90 kW/122 pk 7-DSG, ook vanaf de 4de versnelling al op bij ongeveer 1200 RPM en kunt u bij langzaam optrekken al in de 7de versnelling rijden bij 60 kilometer per uur?
BMW Power zei:Mike5 zei:Paddie zei:OK, problemen met de auto lijken opgelost. De nieuwe software is geïnstalleerd maar dat hielp niet. Vervolgens is met verder gegaan met diagnose en heeft men problemen met de koppeling (van de DSG) gevonden. Deze is tijdens kerst en oud en nieuw vervangen en een dag later ben ik met de auto naar Oostenrijk gereden. Geen enkel probleem ervaren, de auto reed perfect. Inmiddels er weer zo'n 3000km opzitten sinds deze actie en nog geen problemen.
Hey Paddie,
Bij mij staat de DSG ook al in 7 bij 60 km/u.
twinny zei:Om niet de hele middag forums af te struinen hier mijn vraag.
Sta op het punt een keuze te maken tussen de polo 1.2 tdi Blue Motion of toch de 1.2 TSI.
Hoor negatieve geluiden over de vele problemen bij de tsi , geld dit ook voor de 1.2 uitvoering van 90 pk en hoe zit het met de
betrouwbaarheid van de tdi BlueMotion blok?
Groet,
Edwin
twinny zei:Freez,
ik rij ongeveer 12000 Km per jaar en woonwerk 30 per dag......
twinny zei:Alleen de inruilwaarde van de Kia Rio zal minder bij latere inruil.
gearhead zei:
Terence zei:Prima oplossing dat alles wel wordt vergoed zoals het er nu naar uitziet, prima!
Terence zei:Nee dat ben ik volledig met je eens, maar er wordt nu in ieder geval iets erkend![]()
s velthuis zei:Terence zei:Prima oplossing dat alles wel wordt vergoed zoals het er nu naar uitziet, prima!
Dat is nog maar de vraag. De grote vraag is namelijk of het dieper liggende, structurele probleem wordt opgelost. VW vervangt de TSI's ook wel binnen de garantie, maar de vervuilingsproblemen zijn daar niet mee opgelost. Daar draaien al die motoren op stuk. Dat was al met de eerste GDI's en FSI's zo en het is nog steeds. Ook veel diesels aan daar aan ten onder, zoals de 1.6 TDCI. Je kunt wel eindeloos motoren vervangen, maar het blijft een tijdbom. Vroeger kochten mensen een nieuwe auto omdat ze dan 3 jaar lang geen gedoe hadden en de kleinste kans op pech onderweg. Die mensen komen tegenwoordig allemaal van een koude kermis thuis. De rijders van de Peugeot 5005, C4 en de C5 waren duidelijk zulke types. Is niet best voor het imago van een merk.
up! zei:Die Peugeot mevrouw verdient werkelijk complimenten. Ze zei geen woord teveel, alle woorden waren afgewogen. Ze liet zich niet verleiden tot een erkenning dat het bij Peugeot helemaal mis is, en ze bleef vriendelijk. Terwijl toch Antoinette Hertsenberg tegenover haar zat. Peugeot heeft een keuze gemaakt hoe ze dit probleem moeten oplossen, en die oplossing is uitstekend onder woorden gebracht door deze mevrouw. Heel goed, heeft Peugeot goed over nagedacht.
s velthuis zei:up! zei:Die Peugeot mevrouw verdient werkelijk complimenten. Ze zei geen woord teveel, alle woorden waren afgewogen. Ze liet zich niet verleiden tot een erkenning dat het bij Peugeot helemaal mis is, en ze bleef vriendelijk. Terwijl toch Antoinette Hertsenberg tegenover haar zat. Peugeot heeft een keuze gemaakt hoe ze dit probleem moeten oplossen, en die oplossing is uitstekend onder woorden gebracht door deze mevrouw. Heel goed, heeft Peugeot goed over nagedacht.
Dus? Ben je mooi klaar mee als je net weer voor 4 mille je motor hebt laten vervangen. En vast kunt gaan sparen om dat over 3 jaar weer te doen. Dat daar een vrouw zit die de woorden mooi kan afwegen, doet verder niets af aan het probleem van een knakenbak. Als een fabrikant echt gelooft in de kwaliteit van zijn produkt, organiseert hij een massale terugroepaktie en lost hij de problemen definitief op. Maar het probleem is dat ze dat niet kunnen. Omdat het een structureel en zeer fundamenteel probleem is. Om te beginnen moet de uitlaatgasrecirculatie er per direct af. Maar dan haal je de normen niet meer. En ten tweede moeten de marges op het materiaal en ontwerp omhoog. Maar dan prijs je je uit de markt tov de concurrentie. En ten derde moeten de prestaties omlaag naar gezonde waardes. Dus 80 pk uit een 1.4 ipv 180. Maar dan hoeven de consumenten het niet meer. Die mevrouw zou heel duur worden als ze haar woorden niet goed had afgewogen...
S Velthuis zei:Omdat het een structureel en zeer fundamenteel probleem is.
up! zei:Ik oordeel niet over hoe Peugeot dit probleem oplost. Ik oordeelde alleen over de professionaliteit van deze mevrouw. Jouw laatste zin laat zien waar het bij dit soort 'damage control' om gaat, en dat deed deze mevrouw heel goed vond ik.
Bentley Arnage zei:S Velthuis zei:Omdat het een structureel en zeer fundamenteel probleem is.
Volgens Peugeot-mevrouw was het juist geen structureel probleem en konden ze daarom geen terugroepactie organiseren.![]()
Bentley Arnage zei:@ Mechanix,
Kan me herinneren dat één vrouw die net één van de eerste nieuwe Fucussen (Foci?) had aangeschaft problemen had met de motor.
Was volgens mij 150 pk Ecoboost die niet meer aansloeg. Kan het me niet helemaal meer voor de geest halen.
Veel meer hoor je er verder niet over, volgens mij.
Zelfde geldt trouwens voor de turbo-benzine's van Opel. Heb ik ook geen gekke dingen over gehoord.
Kizashi zei:Ik snap niet dat de importeur niet gewoon met een terugroepactie komt om imagoschade te voorkomen.