Guest
speedtouch zei:Over de JTS motor van Alfa heb ik overigens nog geen klachten gehoord!![]()
Misschien omdat hun vaak twin spark zijn?
https://www.ngk.de/Bougies_voor_motoren_met_direc.3427.0.html
De laatse zin is alleen niet zo.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
speedtouch zei:Over de JTS motor van Alfa heb ik overigens nog geen klachten gehoord!![]()
schudde zei:speedtouch zei:Over de JTS motor van Alfa heb ik overigens nog geen klachten gehoord!![]()
meeuw zei:Pon heeft bij dealers overzichten neergelegd voor coulancepercentages voor bepaalde reparaties binnen bepaalde termijnen. Op die manier is bij mij ook wel eens een rekening gehalveerd. Weet niet meer of dat automatisch ging; het kan natuurlijk zo zijn dat dummies er geen regeling voor kregen.
alfamannetje zei:meeuw zei:Pon heeft bij dealers overzichten neergelegd voor coulancepercentages voor bepaalde reparaties binnen bepaalde termijnen. Op die manier is bij mij ook wel eens een rekening gehalveerd. Weet niet meer of dat automatisch ging; het kan natuurlijk zo zijn dat dummies er geen regeling voor kregen.
niet Pon bepaald eea. maar de wet , en daar staat het begrip ''coulance'' niet vermeld en doet helemaal niet ter zake.
we gaan met z''n allen voor 1.5 % de straat op voor loonsverhogingen en leggen alles plat , in dit soort gevallen laat de massa zich heerlijk slachtofferen. Het blijft fasinerend.
schudde zei:s velthuis zei:Een gat in de zuiger kan prima komen door een slechte verstuiver. En dan is het probleem eigenlijk best heel simpel. Of de verstuivers zijn van zeer slechte kwaliteit, of de verstuiver krijgt zeer vuile brandstof voor zijn kiezen. (slechte filters??)
Dit is mij zo verteld door de dealer. Er blijkt af en toe een druppelende verstuiver in de TSI motoren gemonteerd te worden (fabricage foutje). Op de vraag of ze deze slechte verstuivers dan niet preventief kunnen vervangen werd gezegd dat ze dit niet mogen doen van Pon (500 Euro per verstuiver). Ik moet maar wachten tot er echt iets kapot gaat blijkbaar. Ondertussen gaan ze de hele motor vervangen, onder garantie! Als ik dit verhaal zo achteraf lees kan ik het zelf niet geloven, ik rij ondertussen al een week of 2 in een leenauto en heb een andere auto besteld want deze vertrouw ik niet meer. Alle lof voor de dealer overigens daar heb ik geen klachten over, ik word netjes geholpen en men staat me met raad en daad bij.
alfamannetje zei:meeuw zei:Pon heeft bij dealers overzichten neergelegd voor coulancepercentages voor bepaalde reparaties binnen bepaalde termijnen. Op die manier is bij mij ook wel eens een rekening gehalveerd. Weet niet meer of dat automatisch ging; het kan natuurlijk zo zijn dat dummies er geen regeling voor kregen.
niet Pon bepaald eea. maar de wet , en daar staat het begrip ''coulance'' niet vermeld en doet helemaal niet ter zake.
we gaan met z''n allen voor 1.5 % de straat op voor loonsverhogingen en leggen alles plat , in dit soort gevallen laat de massa zich heerlijk slachtofferen. Het blijft fasinerend.
Edhome zei:Ik ben benieuwd hoeveel TSI rijders met problemen zich intussen gemeld hebben?
meeuw zei:alfamannetje zei:meeuw zei:Pon heeft bij dealers overzichten neergelegd voor coulancepercentages voor bepaalde reparaties binnen bepaalde termijnen. Op die manier is bij mij ook wel eens een rekening gehalveerd. Weet niet meer of dat automatisch ging; het kan natuurlijk zo zijn dat dummies er geen regeling voor kregen.
De wet is niet altijd even relevant. Of wil je bij elk garagebezoek een advocaat meenemen? Voor dit soort zaken is een redelijke mate van assertiviteit belangrijker. En vergeet ook niet dat de wet niet helemaal duidelijk is. Waar staat immers in de wet dat je voor onderdeel a van merk b een levensduur van c jaar mag verwachten?
speedtouch zei:schudde zei:speedtouch zei:Over de JTS motor van Alfa heb ik overigens nog geen klachten gehoord!![]()
Kan zijn, daar krijg je toch geen antwoord op!
alfamannetje zei:Als jij stopt met over coulance praten en dat de ''wet niet relevant is'' zijn we al een heel eind. Wat je volgens de verkeersopvatting mag verwachten van een onderdeel is in de jurisprudentie vastgelegd middels uitspraken , en dat vorm op zich weer een wet.
meeuw zei:@alfam.: Leer eens praktisch denken, dan begrijp je mijn posts wel (zie bijv.''advocaat meenemen"). Of ga je voor iedere reparatie van € 250 naar de rechter totdat je auto 10 jaar oud is? Denk dat je te weinig praktijkervaring hebt om over dit soort zaken wat zinnigs te zeggen.
Ik zou als dealer hooguit 1 keer mijn verlies pakken en de eerste de beste keer dat je binnen stapte je er meteen uittrappen.alfamannetje zei:meeuw zei:@alfam.: Leer eens praktisch denken, dan begrijp je mijn posts wel (zie bijv.''advocaat meenemen"). Of ga je voor iedere reparatie van € 250 naar de rechter totdat je auto 10 jaar oud is? Denk dat je te weinig praktijkervaring hebt om over dit soort zaken wat zinnigs te zeggen.
In al die jaren dat je nu ageert had je je zelf redelijk op de hoogte kunnen brengen van genoemde non-conformiteit en nog wel als ondernemer zijnde. van 50 plus. De reden dat ik veel ondernemrs failliet zie gaan en dat is niet altijd zo slecht.
Weet je dat ik 8 van de 10 zaken heb opgelost zonder advocaat , je had het over assertiviteit ?
ps. ik heb nog een rekening liggen van een kleine reparatie van een 2.5 jaar oude auto. Ik heb ze voorgesteld 60 euros ipv. de 161 die het koste. En ik heb ze succes gewenst. Als hierbij een advocaat aan te pas komt tracteer ik .
meeuw zei:@alfam.: Tip van mij, vul je profiel eens in. Staat wel wat sympathieker tegenover andere forummers (dit is niet lullig bedoeld!).
En voor het overige: Ik reageer op posts waar ik toevallig ervaring mee heb. Als er een discussie is over de werking van een krukas of zo zal je mij niet tegenkomen.
Raddraaier zei:Kan zijn dat dat blok als basis heeft gediend voor dit TSI-blok.
De boring en slag van beide motoren zijn op de mm na in ieder geval gelijk, kans lijkt mij juist groot dat er aan de zuiger/cilinderwandcombinatie weinig is verbeterd. Daarbij is het olieverbruik tijdens de inloopperiode sowieso hoger, allemaal vet en smurrie terug het motorblok in. Heeft directe injectie niet al een verkoelende werking en is daardoor het effect van een EGR minimaal?s velthuis zei:Dan is de kans dat de onderblokken echt anders zijn wel heel groot.Raddraaier zei:Kan zijn dat dat blok als basis heeft gediend voor dit TSI-blok.
Perfectionist zei:Er zullen zeker mensen die zijn die problemen hebben met deze nieuwe motor. Hoewel vervelend genoeg, mag dat zeker niet significant genoemd worden.... Als we de wet van de grote aantallen (er rijden inmiddels honderduizenden auto's rond met een TSI motor) volgen dan is de enkele reactie in dit topic zeker niet representatief voor de uitspraak als zouden er op grote schaal problemen zijn.......
En reken maar dat een groot concern als VAG erg aan risicomanagement zal doen, puur uit eigen belang, en vooraf erg goed de bedrijfszekerheid van haar motoren inschat om te kunnen inschatten hoe hoog garantiekosten zullen zijn en welke risico's ze lopen.
marcel21674 zei:Perfectionist zei:Er zullen zeker mensen die zijn die problemen hebben met deze nieuwe motor. Hoewel vervelend genoeg, mag dat zeker niet significant genoemd worden.... Als we de wet van de grote aantallen (er rijden inmiddels honderduizenden auto's rond met een TSI motor) volgen dan is de enkele reactie in dit topic zeker niet representatief voor de uitspraak als zouden er op grote schaal problemen zijn.......
En reken maar dat een groot concern als VAG erg aan risicomanagement zal doen, puur uit eigen belang, en vooraf erg goed de bedrijfszekerheid van haar motoren inschat om te kunnen inschatten hoe hoog garantiekosten zullen zijn en welke risico's ze lopen.
kijk even naar de post van triple_nl
9 van de 30 polo's =30%
5 van de 10 golfjes = 50%
vind het nog al wat, of ga je nu beweren dat hij net alle slechte auto' s getroffen heeft.
Perfectionist zei:En reken maar dat een groot concern als VAG erg aan risicomanagement zal doen, puur uit eigen belang, en vooraf erg goed de bedrijfszekerheid van haar motoren inschat om te kunnen inschatten hoe hoog garantiekosten zullen zijn en welke risico's ze lopen.
Majortom zei:Ik denk dat op dit moment de druk vanuit de milieumassahysterie zo groot is dat veel fabrikanten stante pede hun aanbod motoren klaar wil hebben om te kunnen marketen en te kunnen verkopen. En dan wordt de hysterie nog eens aangewakkerd door belastingmaatregelen te koppelen aan EU cycli, die weinig of niets met reëel verbruik te maken hebben. Zo is de druk om met een nog niet uitontwikkeld produkt te komen voor fabrikanten erg groot en daar betalen de consumenten uiteindelijk de rekening van.
RoadJunk zei:Wat zuinigheid betreft, de 1.4 TSI was toch juist de eerste echt goed gelukte downsized motor die zuinigheidv(op papier?)
VW heeft altijd sterk ingezet op diesels als het om zuinigheid gaat, imho correct en met de Polo BM is er geen reden meer om een bezine te kopen (behalve qua aanschafprijs). De A2 was revolutionair, ook kwa luchtweerstand... Alleen was de markt niet rijp én het ding te duur (té revolutionair)HDI110 zei:Ik had het over benzine auto's. De Lupo 3L is een diesel.
Dat zijn hybrides, waar de Duitsers (onterecht naar blijkt) niks in zagen. Maar qua downsizing met behoud va, of eigenlijk verbeterde, prestaties hadden de Jappen niks.Qua zuinigheid haalt de 1.4 TSI het niet bij de Prius of Civic/Insight Hybrid, terwijl die twee in de praktijk voor veel mensen voldoende prestaties leveren.
En hoeveel Fuel Cell auto's hebben de Duitsers al bij particulieren rijden?
De winst zit dus bij de aanschaf nieuw (belasting), bij uitstoot schadelijke stoffen én bij de mogelijkheid om wel zuiniger te rijden. Alleen moet je dan je rechtervoet in bedwang houden. Koop je zo'n auto 2de-hands, dan is een groot deel van het voordeel inderdaad gebakken lucht.s velthuis zei:RoadJunk zei:Wat zuinigheid betreft, de 1.4 TSI was toch juist de eerste echt goed gelukte downsized motor die zuinigheidv(op papier?)
Als ik op Spritmonitor kijk, valt mij op dat als je bijvoorbeeld naar de Golfjes gaat kijken, dat de 1.8 turbo's en 1.4 TSI gebroederlijk tussen elkaar staan als het gaat om verbruik. Wat het theoretisch verbruik is heb ik niet zo veel aan, maar het praktijkverbruik van deze "stokoude" en "splinternieuwe" blokken liggen dus verrassend dicht bij elkaar. Waar zit de winst dan?
tsiprobleem zei:Ja, er zijn inmiddels de nodige reacties binnengekomen, dus ik was zeker niet de enige. Met de nadruk op 'was', want de auto is inmiddels teruggenomen. Mocht ik de juridische stappen hebben doorgezet, dan is dat natuurlijk een vrijbrief voor alle anderen met hetzelfde probleem. Voor mij in ieder geval nóóit meer een VW.
Kipnugget zei:Gelukkig voldoet de 1.6 THP in de 308 van mijn vader wel, het kan wel een probleemloze turbo motor maken.
Kipnugget zei:Ben benieuwd hoelang de DSG zich staande houdt.
tsiprobleem zei:In 2009 kocht ik een nieuwe VW Scirocco met een 1.4 160 PK TSI-motor. Na 23.000 km begonnen de problemen. De motor begeeft het telkens, waardoor ik al verscheidene keren met de auto langs de weg heb gestaan. De verstuivers en de bobine zijn inmiddels meerdere malen vervangen, maar er is geen verbetering tot stand gekomen.
JPeG zei:Profiel tsiprobleem
Laatst actief; 23-06-2010