Geef je mening zodat we AutoWeek kunnen blijven verbeteren

Als je alle topics in een groot topic schuift kan je er toch ook op reageren? En zo lang de eerste post een goed overzicht van aankomende evenementen geeft blijft het overzichtelijk. Een hele schare aan topics met maar 1 of 2 reacties laat het forum minder actief overkomen dan het daadwerkelijk is.

Er was behoefte aan meer topics en om te kunnen reageren en dat is er nu.

Er waren nauwelijks reacties op..

Vind sowieso de rubrieken teveel worden en te ingewikkeld of juist raar (concept cars en scoops bij elkaar). Loop steeds vaker te zoeken naar een topic.

Bedrijven, automotive economie en auto-wereld zijn topics die gewoon bij de rubriek 'algemeen' konden, wat tegenwoordig 'overig' heet. Sowieso aardig wat overlap en wat is dan nog overig? Dit topic kan toch prima bij Autoliefde roest niet...? Daar staat sowieso Het grote evenementen-, beurzen- en museatopic. Inmiddels meer dan 100 bijdragen!

Bold kan ik niet meer uitzetten hierboven. Ook gek.

Als ik nu op de hoofdpagina kijk, zie ik in twee dagen tijd 13 (!) items over importheffingen. Enige wat ik kan bedenken om in zo'n korte tijd zoveel berichten te plaatsen over iets wat zijdelings aan auto's gerelateerd is, is toch echt om zoveel mogelijk reacties uit te lokken. Prima dat er over dit soort dingen een nieuwsbericht geplaatst wordt, maar 13 stuks...?

EU overweegt Trump tegemoet te komen voor importheffingen auto's

'Sterke daling Duitse auto-export naar VS bij heffingen'

Vietnam reageert op Trump: lagere importheffingen op Amerikaanse auto's

Duitse minister hekelt door Trump aangekondigde autoheffingen

Mexico wil speciale behandeling als Trump autoheffingen invoert

ING: impact autoheffingen VS op Nederland 230 miljoen euro

Ferrari's straks tienduizenden dollars duurder voor Amerikanen

Porsche en Mercedes het hardst geraakt door importheffingen VS

'Trump was heel duidelijk over importheffingen, EU heeft het genegeerd'

Duitsland en Frankrijk willen ferme reactie op Amerikaanse importheffing auto's

Autofabrikanten zakken op beurzen door importheffingen Trump

Japan en Zuid-Korea bezorgd om Amerikaanse heffingen op importauto's

Trump voert importheffing van 25 procent op niet in VS gemaakte auto's in

Als ik nu op de hoofdpagina kijk, zie ik in twee dagen tijd 13 (!) items over importheffingen. Enige wat ik kan bedenken om in zo'n korte tijd zoveel berichten te plaatsen over iets wat zijdelings aan auto's gerelateerd is, is toch echt om zoveel mogelijk reacties uit te lokken. Prima dat er over dit soort dingen een nieuwsbericht geplaatst wordt, maar 13 stuks...?

Eens, het viel mij de afgelopen week ook behoorlijk op dat er veel van deze -bagger- geplaatst werd.
één of twee informatieve artikelen voor een week zal voldoende zijn, maar dit is gewoon overkill. Ik denk dat vele ook niet voor Trumpnieuws kwamen maar voor auto's.

Misschien niet een idee om alles met:

nieuwe auto/conceptcar introducties
teasers en spy-shots

een aparte categorie in te zetten? dan is het ook makkelijker om al de zijdelingse nieuws items weg te filteren voor degene die er geen zin in hebben.

Laatst bewerkt:
Dat is de redactie, die werkt onafhankelijk. Ik vestig er wel de aandacht op. Hoewel het politiek is raakt het de auto(wereld) en daardoor vinden ze dit onderwerp wel interessant. Het helpt wel als de reacties on-topic blijven.

Ik zie ook dat de verhouding tussen echt autonieuws (facelift, nieuwe uitvoeringen, prijzen) en politiek nieuws verschuift op de frontpage en dat vind ik ook niet heel wenselijk. Je kan autonieuws filteren per merk, maar idealiter is er ook een filtertje 'politiek' waarmee je gelijk al dat nieuws kan verbergen :)

Ik had niet door dat er effectief zoveel artikels over geplaatst waren; ik heb er bij nader inzien 2 gelezen, m.n. die over Ferrari en Porsche.
Als ik de bredere impact wil weten van de maatregelen en ander economisch nieuws vind ik die info vast wel in een zakenkrant zoals De Tijd, hiervoor kom ik niet op een autoforum.

Tsja. Ik lees -helaas- bijna geen AW frontpage artikelen meer hierdoor. Topgear vind ik leuk alternatief en de test filmpjes van AW kijk ik rechtstreeks via Youtube.
Ik begin ook steeds meer moeite te krijgen om vrijwillig de frontpage te lezen. Wellicht zal ik ook even kijken wat er op Topgear is.

Inderdaad te veel focus op politiek en het snel overtypen van persberichten. Ik vrees omdat artikels over Trump op korte termijn zorgt voor een boel extra clicks. Op lange termijn gaan mensen wegblijven. Andere sites doen dat wat dat betreft beter.
Ik was er al bang voor na de verkiezingen dat het weer één grote Trumpshow wordt. Het is jammer dat Autoweek ook vollop meedoet.

AW heeft inmiddels jarenlang polarisatie een platform gegeven. Dat begon al met "Hans Solo" en is alleen maar erger geworden. Nu wordt er beter gemodereerd maar het is dweilen met een kraan open en ook een beetje hypocriet na héél veel uitlokkende en suggestieve nieuwsartikelen. De reacties uitzetten op de FP en zorgen dat ze niet allemaal naar het forum komen (een bepaalde groep heeft zich hier al dominant gevestigd, waar ik destijds al voor waarschuwde). maar ja, reacties en clicks zijn belangrijker.

Op de FP ben ik ook snel klaar. Zodra de eerste reactie van die Volvo-boy of Lennie is dan staan er weer tig reacties onder met dezelfde verhalen. Of dat irritante "koop Europees!". Ja lekker zo'n Franse auto met 2 jaar garantie een boordlader van Duitse makelij.
De 'Da's War Einmal' is ook zo'n ergelijk iets.

AW heeft inmiddels jarenlang polarisatie een platform gegeven. Dat begon al met "Hans Solo" en is alleen maar erger geworden. Nu wordt er beter gemodereerd maar het is dweilen met een kraan open en ook een beetje hypocriet na héél veel uitlokkende en suggestieve nieuwsartikelen. De reacties uitzetten op de FP en zorgen dat ze niet allemaal naar het forum komen (een bepaalde groep heeft zich hier al dominant gevestigd, waar ik destijds al voor waarschuwde). maar ja, reacties en clicks zijn belangrijker.

Op de FP ben ik ook snel klaar. Zodra de eerste reactie van die Volvo-boy of Lennie is dan staan er weer tig reacties onder met dezelfde verhalen. Of dat irritante "koop Europees!". Ja lekker zo'n Franse auto met 2 jaar garantie een boordlader van Duitse makelij.

Dat begon al met Bofkont en zijn aliassen bedoel je. Ik check hooguit de eerste paar reacties maar ben al jaren niet meer actief op de fp.

Vroeger kon je nog "minnetjes" [ - ] uitdelen.... Dat zou een automatische moderatie kunnen helpen. Bij X x een [ - ] verdwijnt je reactie met alle volgreacties.

Dat is de redactie, die werkt onafhankelijk. Ik vestig er wel de aandacht op. Hoewel het politiek is raakt het de auto(wereld) en daardoor vinden ze dit onderwerp wel interessant. Het helpt wel als de reacties on-topic blijven.
Dat is het probleem. Het gaat na de eerste de beste reactie al helemaal niet meer over het topic maar elkaar op een afzeikende manier proberen te overtuigen van elkaars gelijk. Trap die vervelende mensen van de FP af ofzo. Hoezo een platform geven.

IMG-0814.jpg

Ik zie bij de reviews al een paar dagen hele rare random foto’s die niet bij de auto’s horen. Zie print screen. Ligt dit aan mij? Zowel iPad als iPhone ..

Doe mij maar de Citroën C4 Picasso, dat lijkt me een echt racemonster zo op de foto

Ik heb het ook, net even gecheckt

Laatst bewerkt:
De "negeer" functie op forum heeft één omissie: accounts die je negeert verschijnen helaas nog altijd storend in beeld bij de duimpjes, ROFL's en andere one-click reacties.

Overigens vaak wel komisch omdat het laat zien dat ze de puntentelling niet snappen, en met een duidelijk hatelijk bedoelde ROFL de puntenscore ("waarderingsscore") van degene die ze proberen te disliken juist omhoog stuwen...

Laatst bewerkt:
Het onderwerp van dit topic is :

“Geef je mening zodat we AutoWeek kunnen blijven verbeteren”​

Het zou fijn als er eens gestopt wordt met de continue stook en uitlok posts.

Het lijkt me dat mensen hier zitten omdat ze het leuk vinden en/of om (al dan niet interessant) nieuws en andere leuke dingen met de rest te delen.

Ik dacht dat je volwassen moest zijn om hier te posten. Maar als ik dit schoolplein-geklier zie, dan vraag ik me dat bij sommige mensen af…

Jammer dat het steeds zo blijft doorgaan …

Waarom emoticons gebruiken op iemand anders z’n reactie op het forum om je haat te tonen en te disliken? Volgens mij gooi je hiermee alleen je eigen ruiten in!
Volledig mee eens. Reden te meer om de 'negeer' functie op 't forum ook naar dat type reacties uit de breiden, zodat je types die zich bij voortduring ook aan dergelijke sfeerbedervende reacties schuldig maken helemaal kunt negeren.

Wat dacht je? Je posts zijn verwijderd dus je gaat maar gewoon weer over door? Over sfeerbedervend gesproken..

Laatst bewerkt:
Iets met boter op je hoofd. Volgens mij is het gewoon beter als er een slotje komt op dit topic @Wouter82 is dat een idee? Een plekje minder voor oneindige - onnodige discussies? ;)

Ik blijf nog meelezen maar zal verder niet meer reageren.... de nepprofielen met altijd weer afzeik reacties hebben gewonnen en maken de AW website een topper voor gelijkgezinden ! Ik reageerde een paar keer en kreeg te maken met censuur ...... jammer !

Wellicht niet helemaal de juiste plek, maar vind het overdreven om er een helemaal nieuw topic aan te maken voor een korte vraag. En onder de noemer 'hoe kunnen we blijven verbeteren' zou ik zeggen maak een kleine handleiding betreft wat deze knop inhoudt. :p (grapje, denk ik?)

Ik kom vandaag deze opeens tegen, niet op alle topics overigens, maar ben niet bekend met deze knop of wat deze doet. Kan iemand mij uitleggen wat dit is en waar het voor dient?

pijltjes.jpg

Bij een aantal onderdelen (waaronder Koop- en Leaseadvies) kun je bij een nieuw topic kiezen voor een bericht, een poll of een vraag. Dit doe je met tabjes boven het veld waar je de tekst in schrijft (maar die vallen niet zo op, wellicht worden ze daardoor ook weinig gebruikt). Dit is een vraag - en daarmee kunnen antwoorden hoger en lager worden gestemd (en kan de vragensteller het 'beste antwoord' kiezen).

Ik zie ook dat de verhouding tussen echt autonieuws (facelift, nieuwe uitvoeringen, prijzen) en politiek nieuws verschuift op de frontpage en dat vind ik ook niet heel wenselijk. Je kan autonieuws filteren per merk, maar idealiter is er ook een filtertje 'politiek' waarmee je gelijk al dat nieuws kan verbergen :)

Ik kom er hier op terug, want afgelopen week was het weer veel politiek nieuws dat domineerde met de heffingen enz.

Het is aan de redactie en die kunnen gewoon blijven doen wat ze moeten doen omdat het relevant is in deze barre tijden, maar:

Ik mag Barries idee wel van dat er een soort 'bubbel' mag komen voor degene die meer voor de auto's komen dan al de zijdelingse drama. Geen idee of dat mogelijk is, maar het zal welkom zijn. :)

Ik heb nog wel een suggestie voor iets waar ik mij mateloos aan irriteer sinds ik een eigen topic beheer en veel met opmaak bezig ben.

lettergrootte.jpg

De standaard lettergrootte van een bericht zit niet tussen deze opties. Dus wanneer ik eenmaal een andere lettergrootte heb gebruikt, voor bijvoorbeeld een titel oid, moet ik door hoepels springen en trucjes uithalen om weer terug te komen op de originele lettergrootte.

Dat heeft niks met AW te maken maar met het gebruik van het forum. Zoals in dit topic:

Excuus ik had niet door dat daar een ander specifiek topic voor was en dacht dat dat allemaal onder dezelfde noemer ging. Ik zal mijn bericht daar ook plaatsen.

Er miste een vinkje. Ik heb dat erbij geplaatst en het zou weer goed moeten gaan (als je érg snel bent na mijn update - soms zit er zo'n 15 minuten tussen het opslaan van een artikel en dat de wijzigingen effectief zijn).

Ik heb een vraagje, ik wil mij namelijk aanmelden voor Mijn Eerste Auto, alleen als ik op de pagina zit van aanmelden voor Mijn eerste auto dan zie ik nergens het formulier wat ik in moet vullen om aan te melden. weet iemand hou dat werkt?

Terug
Bovenaan