Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jammer inderdaad, blijkbaar is het continu in het weekend feest. Het lijkt wel de school van vroeger, is de leraar er niet, gaat men los. (misschien een idee om de reacties in het weekend uitzetten onder de berichten)En waar ik al bang voor was is nu al uitgekomen; detrollenreageerders op de FP komen nu hier hun gal spuwen. Nog even en ze gaan hele topics overnemen..
We weten als volwassenen best hoe we ons moeten gedragen. Doen we in het dagelijks leven toch ook, lijkt me.Lijkt mij een goed plan om de reacties uit te zetten in het weekend. Daar ben ik een voorstander van.
Heb mijn reactie nog iets aangepast, @MCW. Gewoon de personen aanpakken die het betreft. Is vast ook wel iets voor om in te bouwen in de website.Zolang AW de trollen voedt met hun typische vrijdagartikelen zal het niet snel veranderen.
Vind ik ook. Helaas zie je dat ze dan direct weer een nieuw profiel maken en IP-ban ook niet werkt. Je ziet het altijd bij 'nieuwe' reageerders, weten alle ins en outs van de anderen al en trollen gewoon door. Ook in dit topic een paar die zich daar schuldig aan hebben gemaakt...
Uiteraard zijn daar mogelijkheden voor, maar ze werken veelal maar beperkte tijd. Of zijn eenvoudig te omzeilen als je "die hard" trol bent.Is ook wel weer wat voor te zeggen. Ik ben geen ICT-er, maar er moet in de huidige tijd toch wel iets mogelijk zijn dat een website een trol automatisch kan herkennen aan bepaalde gegevens zodat er verder niemand aan te pas hoeft te komen?
Is ook wel weer wat voor te zeggen. Ik ben geen ICT-er, maar er moet in de huidige tijd toch wel iets mogelijk zijn dat een website een trol automatisch kan herkennen aan bepaalde gegevens zodat er verder niemand aan te pas hoeft te komen?
Het kan zijn dat je op het forum hebt ingelogd. Als je op de frontpage ook nog een keer op inloggen klikt wordt het automatisch overgenomen als het goed is!Waarom kan ik wel berichten plaatsen op het forum maar niet op de Front-Page?
Waarom kan ik wel berichten plaatsen op het forum maar niet op de Front-Page?
Precies, ik heb het nu op dit moment ook, op FP respectievelijk forum zie je vaak deze rechtsboven:Het kan zijn dat je op het forum hebt ingelogd. Als je op de frontpage ook nog een keer op inloggen klikt wordt het automatisch overgenomen als het goed is!
Dat is standaard. Je kunt op de FP als nieuwe gebruiker nooit direct berichten plaatsen.Waarom kan ik wel berichten plaatsen op het forum maar niet op de Front-Page?
Graag gedaan!Netjes dat je nu ook een melding krijgt als je op het forum een post rapporteert en deze verwijdert is.
Ik vind dat Rapporteer verhaal eigenlijk niks tenzij voor Bot Posts of zaken die flagrant tegen de forumregels of elementair fatsoen ingaan.Netjes dat je nu ook een melding krijgt als je op het forum een post rapporteert en deze verwijdert is.
(al heb ik zelf niet de behoefte om bij een auto die me totaal niet interesseert te gaan schrijven "wat is ie lelijk")
En waar ik al bang voor was is nu al uitgekomen; detrollenreageerders op de FP komen nu hier hun gal spuwen. Nog even en ze gaan hele topics overnemen..
In de praktijk worden daarbij dan ook woorden gebruikt die onder categoriën scheldwoorden, denigrerend taalgebruik etc vallen. Je mag best wat lelijk vinden maar om dan gelijk naar het uiterste (qua taalgebruik dan) te gaan is een ander punt. En dat kan dan weer niet. De grens, toegegeven, is dan nogal eens onduidelijk en daarmee subjectief.wat is ie lelijk zonder onderbouwing mag wel eens niet
scheldwoorden, denigrerend taalgebruik
Vertel, waar ben je bang voor?Had ik toch weer gelijk![]()
Ik had het over het taalgebruik en de woordkeuze dat ik nogal eens zie bij vooral negatieve beoordelingen door reageerders. En dan vallen dergelijke meningen sneller onder de grenzen van de huisregels. Bij positieve bijdragen zie je dat praktisch nooit.We hebben het over auto's.
Is anders vaker voorgekomen dat een mening wel verwijderd was omdat een zekere webcare-groep ging rapporteren op één persoon.
Zal wel gewoon moeten kunnen ... Bizar.
Je gaat hier vragen naar details over een enkele persoon, waarvoor het 'open forum' niet het medium is. De strekking van je vraag is wel duidelijk en ik vertrouw erop dat de discussie er in het algemeen aan gaat bijdragen dat we elkaar in de reacties beter begrijpen.Hoe weet jij dat een ‘zekere webcare-groep’ één persoon ging rapporteren?
Kan je wellicht delen wie deze ‘één persoon’ was?
Ik volg je. Mijn bedoeling is niet de discussie te blokkeren maar wél (onnodig) op de man spelen te voorkomen. That's all.Volg je Joost, maar met vage verwijzingen cq een beschuldiging naar een blijkbaar bestaande groep (die besloot te rapporteren) EN een individu - voor anderen niet te verifiëren - schiet een discussie niet op. Onthoud mij daarom van verder commentaar.
Ik raporteer alleen bot posts of mensen die alleen reclame maken, posts van mensen zeker niet of ze moeten echt over de schreef gaan.Ik vind dat Rapporteer verhaal eigenlijk niks tenzij voor Bot Posts of zaken die flagrant tegen de forumregels of elementair fatsoen ingaan.
Stel Frits79, jij bent een liefhebber van merk XYZ en ik maak een opmerking over een nieuw model dat XYZ uitbrengt bvb omdat ik het te duur vind of weinig competitief of het design maar zus en zo. Dat is vrijheid van meningsuiting. Omgekeerd, ik ben eigenaar van auto ABC en jij maakt daar een opmerking over als, dat ding is saai, het is een auto voor stewardessen of weet ik veel, dan of ik kan er eens hartelijk om lachen of ik negeer het gewoon.
Volg je Joost, maar met vage verwijzingen cq een beschuldiging naar een blijkbaar bestaande groep (die besloot te rapporteren) EN een individu - voor anderen niet te verifiëren - schiet een discussie niet op. Onthoud mij daarom van verder commentaar.
Je bent bang dat anderen hun mening uiten over bepaalde auto's? Daar dient een forum voor. En zoals je zelf zegt: elke mening moet kunnen + het gaat maar over auto's (maw echt niet van levensbelang)
Wat dan wel weer vreemd is, is dat juist degenen die het hardst roepen dat dat moet kunnen, mensen in een webcare hokje stoppen, zelf in de stress schieten als je die suggesties eens omdraait. Eentje in het bijzonder, zal geen naam noemen in een algemene topic, sleept wel overal zijn favoriete merkje aan de haren bij ook waar dat totaal off topic is. Als je dan reageert in de trant van "webcare Xyz laat zich ook weer horen" zou dat ineens niet kunnen. Ik kan het niet mooier maken dan het is, dat is pure hypocrisie.@MCW heeft hier echt wel een punt..
Het valt me vaker op dat hier een hoop mensen zich aangesproken voelen als de term "webcare groep" weer eens valt op het forum.
Wellicht is het voor die mensen verstandig om zelfreflectie gebruiken: voel je je aangesproken, dan ben je dus zelf degene die ze bedoelen en dan moet je je eigen gedrag eens tegen het licht houden. En jezelf afvragen waarom men die term gebruikt en hoe je je eigen gedrag kunt wijzigen om ervoor te zorgen dat dat niet meer gebeurt.
Ipv doen alsof je neus bloedt en anderen verwijten dat er teveel geklaagd wordt.
Dat geldt trouwens altijd als je je aangesproken voelt, ook met andere termen.
Een mening verkondigen kan inderdaad onderdeel van een discussie zijn. Mits deze inhoudelijk onderbouwd is en men mekaars mening respecteert ipv mekaar gaat uitschelden omdat ze het niet met elkaar eens zijn.
Maar het keer op keer dezelfde mening verkondigen op alle mogelijke manieren valt onder spamgedrag. Ookal vind je zelf misschien niet dat dat zo is.
Dat een persoon duidelijke voorkeur heeft voor merk A of merk B is niet het probleem. Maar als je 10x die voorkeur naar voren brengt met bijvoorbeeld nieuwsberichten te blijven plaatsen of bij elk artikel iedereen die negatief is over dat merk de grond in probeert te stampen ben je gewoon zelf fout bezig. En mogelijk heb je dat niet eens zelf in de gaten. Je hoeft niet te koop te lopen met je mening.
Ik wil in elk geval niemand persoonlijk aanspreken hiermee.
Degene die zich hier persoonlijk door aangesproken voelen, moeten die zelfreflectie gaan toepassen![]()
zal geen naam noemen in een algemene topic, sleept wel overal zijn favoriete merkje aan de haren bij ook waar dat totaal off topic is
Het forum is helemaal niet negatief, dat maak jij ervan. Sterker nog; het is de Stellantis-webcaregroep die hier loopt te drammen en zeer nadrukkelijk aanwezig is op het forum. Precíes wat ik al voorspelde.