Dank Michiel. Dat is precies wat ik ook altijd van deze wagen heb gevonden.
@Rembrandt: geen Rembrandt uitvoering! Exact zoals ie op het plaatje staat, een business Zen (ZEN?!

) 140pk benzine handgeschakeld. Als enige optie de achteruitrijcamera en de zwarte metallic lak. Meer zat er dit keer niet in met de auto met een hopeloze restwaarde.
Wèl oogt ie redelijk luxe met standaard led en de nette lichtmetalen wielen. Ik had m’n zinnen gezet op een 3 serie touring hybrid. Dat is voor het bedrijf vele euro’s goedkoper qua leasebedrag, echter de transitie naar hybride gaat nog even duren. Die tijd heb ik niet.
Ja, die podcast was weinig verheffend. Opvallend dat ze ‘m afkraken op onderstel terwijl ze alleen hebben gereden met de versies met 4ws, verstelbare dempers en extreem grote wielen. De normale versie is mieters fijn namelijk!
Afijn, nu over op benzine na jaren diesel. Ik denk dat ik me hier prima mee ga vermaken. Zoals hierboven al aangegeven; altijd een erg fraaie wagen gevonden. Heb een zwak voor grote Franse voitures zoals jullie weten.
iDS zei:
Mooie wagen deze Talisman, zeker na de facelift. En vermoedelijk niet van de dramatische kwaliteit van de Laguna.
Ik heb enkele ritjes gemaakt met de Octavia: erg degelijke wagen, leuker dan een VW Jetta maar hij mist toch de Franse flair van deze wagen.
Geniet ervan: zoals Rembrandt schrijft: spijtig genoeg blijkbaar een uitstervend ras dit type wagen.
Ik snap exact wat je bedoeld. Een Octavia is niet echt frivool. Heb geprobeerd om dat enigszins op te heffen door ‘m een beetje anders aan te kleden Zie m’n review in profiel. Er bestaat geen 2e van

Ben ‘m ook zeker nog niet zat, maar helaas moet ie vanwege z’n kilometers het veld ruimen. Qua degelijkheid onovertroffen.
De nieuwe Octavia heb ik kort overwogen maar die is er niet veel fraaier op geworden. Dat rechthoekige stoere van m’n huidige is compleet vernacheld. Geen sterk ontwerp meer. Ook rijgedrag is niet fijner geworden om nog maar te zwijgen van bepaalde schakelaars die zijn vervangen door maffe swipe schermpjes. Jammer!
Ik hoop inderdaad dat de kwaliteit van de Talisman op peil is. Is vaak wel goed bij de uitloop series. We gaan het meemaken!