Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Helaas krijg ik de foto's niet groter gepost in Flickr, want het origineel is groter. In ieder geval wel leuke foto's van de parkeerplaats bij de MIRO rond 1990. Zelf vind ik de Uno, 440 en R19 er het meest modern uitzien. De klassieke Honda is natuurlijk opvallend.

55241066429_6f7130f7f5_b.jpg

55240827691_f37964d326_b.jpg

Deze twee onderste foto's zullen ook op hetzelfde moment gemaakt zijn gezien de omgeving; één keer in noordelijke richting en een keer in zuidelijke. Persoonlijk detail; mijn moeder woonde in het huis op de plek waar de Kevers en de Fiat 128 staan. Op deze foto zal het huis niet lang gelden afgebroken zijn. Het buurtje moest halverwege jaren 70 plaatsmaken voor de "MIRO Hypermarkt". Daarvan zie je op de onderste foto links al een klein deel en dus ook op de foto's hierboven.

Ergens tussen de 15 en 20 jaar geleden is dit ook weer afgebroken en is de parkeerplaats en de MIRO ingeruild voor een overdekt winkelcentrum en appartementen.
55241066434_6db09ca0fa_b.jpg

55240968508_a23d40e781_b.jpg

Mooie plaatjes, de bovenste twee. Ik zou er zo graag nog eens in willen stappen als het kon…, mooie tijd was dat! Ford Sierra’s volop aanwezig, een leuke Mitsubishi Lancer Wagon zie ik… teveel leuks om op te noemen.

Mooi nog dat deel 3 van het kentenbewijs achter iedere voorruit.
Ieder jaar een nieuw deel 3 in het in de loop der jaren verfrommelde plastic hoesje schuiven.
Er zat altijd een nieuw hoesje bij het deel 3, maar het was vaak te veel moeite om de oude van je ruit te pulken.

^^ Maar wel een mooie Taunus Turnier-bestel met de alternatieve achterlichtjes op het zijscherm,

Die Corvette is eerder langsgekomen maar blijft gaaf natuurlijk.

Op de onderste foto twee Mazda's 929 Coupé die met de kont tegenover elkaar staan. Het was geen heel zeldzame auto maar dat is toch wel toevallig. Voor de linker 929 staat deels zichtbaar een Japanse coupé die wel vrij zeldzaam was, een Datsun 180B SSS. En aan de andere kant ervan een Datsun 140J, ook leuk.

Zou dat op de tweede foto het parkeren voor de AutoRai (1963?) zijn, of is dat wat anders op de achtergrond?

Ik ben het helemaal eens met Barri, prachtige sfeerplaatjes die me terugbrengen naar mijn jeugd.

Dank je Harmen, en hopelijk volgen er nog vele!

Utrecht. Eigenlijk wil ik deze foto's opnieuw schieten, voor het contrast

Paardenveld jaren '60

Mariaplaats 1974

Oudegracht jaren '30

Vredenburg 1962

Oudegracht jaren '80

Fietspad(!) Berenkuil 1962

Leidseveer jaren '50

Vredenburg 1957

Vredenburg eind jaren '30(?)

Maliebaan 1956

Nobelstraat 1967

Albatrosstraat 1981

Amsterdamsestraatweg 1980

Vredenburg 1972

Lange Viestraat 1970

Neude 1968

Domplein 1967

Ja, en een Galant voor de Sapporo?

Op die foto uit focus op de achtergrond de noodgebouwen waarin ik les heb gehad. Al een paar decennia geleden afgebroken en vervangen door een politiebureau (wat inmiddels zo te zien alweer jaren leegstaat).

Alleen is dat rode ding dan eigenlijk een bestelwagen (waar dan extra ruiten in zullen zijn gebeund), een Bedford HA. In het VK had je daar ook een uitvoering met achterbank van, de Beagle, maar die werd volgens mij niet in Nederland verkocht.

Dit vind ik een leuke foto, omdat er van alles op staat. De Alfa, Autobianchi en Jaguar waren niet meteen dagelijkse auto's toen, hier zie je ze allemaal.
55270713454_66d94e0a79_b.jpg

Trots worden hier de nieuwe auto's getoond van de de groothandel Geertjes op de achtergrond. In 1992 is het complete kantoor met bijna het complete magazijn afgebrand, het is nog altijd één van de grootste branden ooit in Assen.
55270612763_cd26b0c2b2_b.jpg

Foto van Max Manak Productions uit 1997. Het was een schildersbedrijf, maar volgens mij deden ze ook allerlei andere decoratie aan panden. De Fiorino is blijkbaar ooit in de prak gereden, maar dat is creatief opgelost. In de jaren 80 en begin jaren 90 reden ze altijd in een VW LT met Alfa grille, ik kan daar helaas geen foto van vinden. Vraag me wel af wat de Alfa 75 op Italiaans kenteken daar deed.
55270612768_76c816ca79_b.jpg

Terug
Bovenaan