Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
FB-IMG-1776632336743.jpg

FB-IMG-1776632350879.jpg
Die laatste twee zijn gemaakt of nabewerkt met Gemini AI.

Grappig wel: De (enige) zwarte auto's zijn van begrafenisondernemingen....
Inderdaad! Daar was vroeger, zover ik me kan herinneren, dan weer weinig in te kiezen. Tegenwoordig zie je ze ook in wit, zilver, donkergrijs, wijnrood en donkerblauw om maar wat te noemen. Jammergenoeg verdwijnen de Amerikanen met V8 steeds meer. In mijn jongere jaren zag je de Chevrolet Caprice nog regelmatig. Daar hoefde weinig aan verlengd te worden. :ROFLMAO: Maar ik kan een ‘mooie’ Mercedes inmiddels ook wel waarderen.

Laatst bewerkt:
ik was afgelopen weekend voor het eerst in hanzestad zutphen, ook erg mooi! ik was even in hun beeldbank aan het speuren.heir alvast iets!
leuk allergaartje:
S7xmFUX.jpeg

oarHrP4.jpeg

mooie volkswagen en een....?? japanner?
4exwl3K.jpeg

volgens mij een toyota?
B2mWqvT.jpeg
Die beeldbanken zijn vaak goudmijnen qua foto's en van goede kwaliteit meestal. En Zutphen is inderdaad ook mooi. :)

Inderdaad een Capri met schade. Links ervoor (voor de kijkers rechts) een in Nederland zeldzame Singer Vogue. De oude Galecopperbrug bij Utrecht.

Best een oud ding dus. Die bij Weesp, Loenersloot en Breukelen waren van dezelfde lichting (maar iets smaller) maar zijn inmiddels vervangen.

Leuke beelden, en wat een verscheidenheid aan auto's reed er toen rond en dan vooral ook technisch: van een Ford Taunus met vooroorlogse zijkleppenmotor tot een tweetakt Trabant en een hypermoderne Fiat 128 met bovenliggende nokkenas en distributieriem, en dan nog boxertjes, V4-tjes, enzovoort.

Toen is de zwarte invasie begonnen…….
Ik denk dat zeker de helft van de donkere autootjes die je ziet donkerblauw of donkergroen zijn, maar op de foto zwart lijken. Sirions zag je weleens in het zwart maar verhoudingsgewijs echt niet zó vaak.

Datsun Stanza op de foto met de ronde audi 80!!

Wat staat er voor die vw bus/is dat een mazda? (op de eesrte foto van rzasa)

Nee ik bedoel die t2 bus met dat spandoek er op.
Lijkt mij een mazda.
Rechts van de mazda een fiat 128

Bij die rode Celica Coupé ST op de eerste foto vond ik die klapkoplampen wel apart.
Met het glas in ruststand naar boven gericht.
Net zoals bij bijvoorbeeld de Porsche 928.
Bij de facelift van de Celica klapten ze zoals gebruikelijk.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan