Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Scorpio's waren firmawagens van het management. Quantumkorting bij de Ford garage neem ik aan.
Leuk tijdsbeeld, gok einde jaren 80?
Moet op de grens zijn. De golf en BMW 5 hebben een Belgische nummerplaat.
Als ik het goed zie heeft de blauwe Scorpio ook Belgische platen.

In dat geval was de blauwe Volvo (340/343?) bijna aan het eind van z’n contract gezien de leeftijd, denk ik. Mijn opa zat vroeger als vertegenwoordiger veel op de weg en zijn (eerste) auto was een Citroën 2CV. :ROFLMAO: Later heeft hij een aantal Fords maar ook Japans gereden.

In dat geval was de blauwe Volvo (340/343?) bijna aan het eind van z’n contract gezien de leeftijd, denk ik. Mijn opa zat vroeger als vertegenwoordiger veel op de weg en zijn (eerste) auto was een Citroën 2CV. :ROFLMAO: Later heeft hij een aantal Fords maar ook Japans gereden.
De foto is van '88 of later, te zien aan de Golf 2 facelift en de BX phase 2 met zo te zien een kenteken beginnend met een T. Die 343 of 345 was toen al minstens 7 jaar oud, is een 2-liter GLS van modeljaar '81. Maar 1 jaar gebouwd in deze vorm, met de kleine verhoging in de motorkap. Lijkt me dus geen leasewagen.

Laatst bewerkt:
Ha, het toen nieuwe (de foto zal net 50 jaar oud zijn) en nu al weer lang voormalige Utrecht CS. Het was er al heel lang geen fijne plek meer toen het gesloopt werd.

Ha, het toen nieuwe (de foto zal net 50 jaar oud zijn) en nu al weer lang voormalige Utrecht CS. Het was er al heel lang geen fijne plek meer toen het gesloopt werd.
Jij weet vast welke station links achter de man met de rugzak geparkeerd staat.
En is dat een Primula helemaal links op de foto?

Erg leuk die groene Datsun 120Y achteraan. Opvallend ook hoeveel coupes en tweedeurs auto's er op die foto staan. Dat is nu toch wel compleet anders.

Leuke Fiat 124.
11.jpg

Winters tafereel rond 1980.
FB-IMG-1775759508842.jpg

Open dag Gilze-Rijen in 1977. Wat een kleur in de foto en die Toyota Hiace. :love:
Open-dag-Gilze-Rijen-1977-filtered.jpg

Laatst bewerkt:
Op die laatste foto moet je gewoon zoeken naar een auto zonder kleur!
Zo te zien is dit kort na de introductie van de gele kentekenplaten.

Laatst bewerkt:
Erg leuk die groene Datsun 120Y achteraan. Opvallend ook hoeveel coupes en tweedeurs auto's er op die foto staan. Dat is nu toch wel compleet anders.

Leuke Fiat 124.
11.jpg

Winters tafereel rond 1980.
FB-IMG-1775759508842.jpg

Open dag Gilze-Rijen in 1977. Wat een kleur in de foto en die Toyota Hiace. :love:
Open-dag-Gilze-Rijen-1977-filtered.jpg
Wat een prachtige foto! Die blauwe Dyane op de 3e rij links had zo de mijne geweest kunnen zijn.

Ik zou eerder zeggen dat de datering niet klopt en de foto's van een jaar of vijf daarvóór zijn. Het recentste model dat ik zie is een Clio.

Deze foto is met AI bewerkt, gezien de vele foutjes.
Als je hem uitvergroot klopt er echt helemaal niets meer van en is het ook eigenlijk geen foto meer. Sommige auto's zijn nog wel enigszins herkenbaar maar die gele stationcar bijvoorbeeld zou voor mijn part ook een Ford kunnen zijn.

Nog een paar echte kleurenfoto's van oud Ridderkerk dan.
1219-221-004.jpg

Zie je toch ook nooit meer zo'n 405 Break.
1219-221-003.jpg
Haha ik zag pas na 3x kijken dat dit 2x dezelfde locatie is......
Zelfde ZX en 405 Break.
De Starlet is tussendoor ingeruild.

Bij ons in de buurt reed vroeger exact zo'n donkergrijze Sierra sedan van een ouder echtpaar en volgens mij was dat de ZK-97-TL, ipv deze 98

Terug
Bovenaan