Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Lekker kleurrijk die laatste. :) Nog een paar, Stationsstraat in Ermelo, beiden vermoedelijk rond 1984.
csm-ermelo-287-4d60027a6f.jpg

csm-ermelo-148-a3899ae992.jpg

Javastraat Amsterdam in 1980.
con_brio.png

Arnhem, Spechtstraat 1978.
FB-IMG-1770146218314.jpg

Emmen, jaartal onbekend.
emmen-215.jpg

Laatst bewerkt:
De eerste foto is zeker van vóór 1984, ik denk een jaar of vier eerder. De onderste foto is ook uit die periode.

Mooie tijden!

Met deel I, deel II en kopie deel III naar postkantoor en de auto was daarna echt (of niet meer) van jou.. eentje met kruis erop terug.. Dat was het moment.. sentimenteel moment vaak maar officieel.

Tegenwoordig kan het overschrijven niet eens meer zonder plastic kaartje en koppelcode.
Het kan ook gewoon online. Bij het herladen van de pagina is het gebeurd, daar moet je het als autoliefhebber mee doen.

Lijkt één grote chaos op de laatste foto, maar als je wat beter kijkt zie je dat het rijdende auto's door een labyrint van schuin en filegeparkeerde auto's zijn. Opvallend veel gele en oranje tinten ook. :)

Volkomen onoverzichtelijk, zeker weten dat het er inmiddels heel anders uitziet. We denken tegenwoordig wat anders over stadsindeling dan vroeger... gelukkig.

Ik denk dat er ergens iets gebeurd is, vandaar ook de politie Fiat 128, en dat het verkeer wordt omgeleid via dit normaal vast rustige woonerf.

Die witte Golf is dan zeker ook van de politie? Heb niet het idee dat die normaal in het wit leverbaar was namelijk, of niemand bestelde m in het wit.

Dat jochie bij z'n moeder voorop de fiets op de eerste foto zal inmiddels wel met pensioen zijn. :cool:
Ligt er ook aan wanneer de foto gemaakt is. Die C-Kadett lijkt me de jongste samen het Renaultje achteraan voor de DAF-vrachtwagen. Kan best zijn dat er net een rijtje auto’s voorbij rijdt die al wat ouder zijn.

De foto is op zijn vroegst van 1977 en het jochie zal nog geen twee jaar oud zijn, dus hij zal idd nét de 50 aantikken. De moeder zal bij leven en welzijn de 70 zeker wel zijn gepasseerd. Achterop zit als je goed kijkt nog een tweede kind!
Klopt, nu zouden ze het waarschijnlijk met een bakfiets doen. :giggle:

Ik weet niet in hoeverre mesen uit het buitenlands toen al in Nederland of op vakantie kwamen, maar een Deen (of toch 2?) en een Zweed was bijzonder in die tijd denk ik.

Ik weet niet in hoeverre mesen uit het buitenlands toen al in Nederland of op vakantie kwamen, maar een Deen (of toch 2?) en een Zweed was bijzonder in die tijd denk ik.
Allebei Denen. Ook die reisden erop los, net als Nederlanders dat deden. De Golf met het toen nieuwe type kentekenplaat en de Kever met het oude. Gelet op de rest van het straatbeeld zal het 1974/1975 zijn toen de Golf nog maar net op de markt was.

Deze laatste foto vind ik verwarrend.... Als je de Eend niet meetelt lijkt het een foto van rond 1977, met de blauwe Corolla als nieuwste auto. De Eend echter heeft een kleur die ik associeer met medio jaren '80, toen zag je deze kleur blauwpaars best vaak. Ken 'm niet van oudere Eenden. Dus van wanneer deze foto dateert??

Terug
Bovenaan