Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zou het niet 1990/1991 geweest zijn gezien de Charade, Omega en Renault 5?Javastraat Amsterdam in 1980.
![]()
Het ging mij vooral om de foto van de Javastraat. Dat lijkt me geen 1980.De eerste foto is zeker van vóór 1984, ik denk een jaar of vier eerder. De onderste foto is ook uit die periode.
Dat was al gezegd, ik probeerde dat aan te vullen.Het ging mij vooral om de foto van de Javastraat. Dat lijkt me geen 1980.![]()
GT Veloce zelfs.Mooie foto's en gave Alfa GT Junior.![]()
Bij de Sanato? Die hadden altijd zo’n mooi stickertje van het gemeentewapen met Sanato eronder.Mijn Kever is nieuw in Zeist geleverd dus ik hoop m altijd nog eens tegen te komen op zo'n foto! Toen was ie nog wel blauw.
Dat is bijzonder! Toevallig Laan van Vollenhove 826-832? Die flat met eronder garage werd in 1971 opgeleverd.Het kentekenbewijs is afgegeven op de Laan van Vollenhove, in februari 1973.
Moderator
Klopt! Dat herinner ik me ook nog toen mijn moeder in mei 2000 haar nieuwe Punto bij de dealer ophaalde.Gebeurde dat afgeven van een kentekenbewijs niet op een postkantoor?
Ligt er ook aan wanneer de foto gemaakt is. Die C-Kadett lijkt me de jongste samen het Renaultje achteraan voor de DAF-vrachtwagen. Kan best zijn dat er net een rijtje auto’s voorbij rijdt die al wat ouder zijn.Dat jochie bij z'n moeder voorop de fiets op de eerste foto zal inmiddels wel met pensioen zijn.![]()
De foto is op zijn vroegst van 1977 en het jochie zal nog geen twee jaar oud zijn, dus hij zal idd nét de 50 aantikken. De moeder zal bij leven en welzijn de 70 zeker wel zijn gepasseerd. Achterop zit als je goed kijkt nog een tweede kind!Begin 50 zal hij nu zijn zijn schat ik? Dus hij moet nog even.
Klopt, nu zouden ze het waarschijnlijk met een bakfiets doen.De foto is op zijn vroegst van 1977 en het jochie zal nog geen twee jaar oud zijn, dus hij zal idd nét de 50 aantikken. De moeder zal bij leven en welzijn de 70 zeker wel zijn gepasseerd. Achterop zit als je goed kijkt nog een tweede kind!
Dan is het ook geen Simca meer, maar een Chrysler Alpine.Ik kan de foto wel spiegelen, maar dan zit het stuur rechts.![]()
Allebei Denen. Ook die reisden erop los, net als Nederlanders dat deden. De Golf met het toen nieuwe type kentekenplaat en de Kever met het oude. Gelet op de rest van het straatbeeld zal het 1974/1975 zijn toen de Golf nog maar net op de markt was.Ik weet niet in hoeverre mesen uit het buitenlands toen al in Nederland of op vakantie kwamen, maar een Deen (of toch 2?) en een Zweed was bijzonder in die tijd denk ik.
Deze laatste foto vind ik verwarrend.... Als je de Eend niet meetelt lijkt het een foto van rond 1977, met de blauwe Corolla als nieuwste auto. De Eend echter heeft een kleur die ik associeer met medio jaren '80, toen zag je deze kleur blauwpaars best vaak. Ken 'm niet van oudere Eenden. Dus van wanneer deze foto dateert??