Foto's uit de oude doos

Nog een leuk weetje over de gele BMW 3-serie (E21).
In het eerste jaar (1975) zat er nog geen zwarte plaat tussen de achterlichten.
Deze kwam er vanaf 1976.

BMW-Serie-3-1975.jpg

Goede foto weer. (y)
Het lijkt mij een Renault 20.
Bij de 30 loopt de achterbumper verder de hoek om en zit er een zwarte kunststof strip in de bumpers.
En als ik het goed zie heeft deze 3-bout velgen van de vroege 20 i.p.v. 4 bij de 30.

Je kunt ook goed zien dat het een R20 is aan de kleinere uitsparing voor het voorwiel in het voorspatbord. De latere R30 Turbodiesel had dat ook, maar daar is de foto duidelijk te oud voor en de auto heeft het eerste type portiergrepen. De R20 is daarmee maar heel kort geleverd, een maandje of acht.

jnjycwhbpmla_800.jpg

Renault_30_Amiens.jpg

Heeft iedereen dat ie de periode rond zijn geboortejaar het mooist/meest intrigerend vind? Ik ben van 1986 en ik vind deze foto's echt geweldig!

Kan nog wel tweede helft jaren 70 zijn, alleen de gele kentekenplaat op de R12 rechts verraadt dat het op zijn vroegst 1976 moet zijn.

Sowieso bijzonder spul op de foto van de 356, vooraan een Mercedes 220s Coupe, een lichte Amphicar/Austin Cambridge? wat verder achterin, links vooraan een Mercedes 300 (Adenauer?) en helemaal achteraan iets wat lijkt op een Jaguar Mark 9/IX.

Laatst bewerkt:
Sowieso bijzonder spul op de foto van de 356, vooraan een Mercedes 220s Coupe, een lichte Amphicar/Austin Cambridge? wat verder achterin, links vooraan een Mercedes 300 (Adenauer?) en helemaal achteraan iets wat lijkt op een Jaguar Mark 9/IX.
220S Coupé zie ik niet, wel een 190SL met Hardtop (AD-99-09). Ik weet niet waar je op doelt met de Amphicar/Austin Cambridge want dat zijn twee totaal verschillende auto's. De derde van links is inderdaad een Adenauer en die auto in de verte zou ook inderdaad een Jaguar Mark IX kunnen zijn.
Verder interessant:
- BMW 600 en Lloyd Arabella, beide aan het trottoir.
- Simca Océane (de cabriolet achter de Porsche) en MG Magnette (naast de Porsche).
- Riley Pathfinder (vooraan).
De Peugeot 404 moet een heel vroege zijn als de foto inderdaad uit 1960 is (wat me wel aannemelijk lijkt).

220S Coupé zie ik niet, wel een 190SL met Hardtop (AD-99-09). Ik weet niet waar je op doelt met de Amphicar/Austin Cambridge want dat zijn twee totaal verschillende auto's. De derde van links is inderdaad een Adenauer en die auto in de verte zou ook inderdaad een Jaguar Mark IX kunnen zijn.
Verder interessant:
- BMW 600 en Lloyd Arabella, beide aan het trottoir.
- Simca Océane (de cabriolet achter de Porsche) en MG Magnette (naast de Porsche).
- Riley Pathfinder (vooraan).
De Peugeot 404 moet een heel vroege zijn als de foto inderdaad uit 1960 is (wat me wel aannemelijk lijkt).
En nog wat types uit het dierenrijk naast elkaar:
Eend, kever, impala, kever.

Ik heb in dat kantoor gewerkt. Ook van binnen een heel bijzonder gebouw. Mooie foto!
Doe maar geen actuele foto van dezelfde plek erbij. De tranen schieten je in de ogen...
Het was een echt Hertzberger gebouw, lekte aan alle kanten bij regen. Stonden er overal emmertjes..... Ook een jaar of 10 gewerkt.

Weet ik niet, ben niet zo thuis in de Golfjes :) Wikipedia zegt dit:

During the life of the Golf MK2, there were a number of external style revisions. Notable changes to the looks of the Golf MK2 included the removal of quarterlight windows in the front doors, and the introduction of larger grille slats with the August 1987 facelift. The most notable was the introduction of so-called "Big Bumpers", which were introduced in the European market with an August 1989 facelift.

Wat me nu ook opvalt: die Rekord lijkt een 1.9S (of zelfs 1.6S, het is moeilijk leesbaar maar die S is duidelijk) te zijn. Die motoruitvoering bestaat in theorie helemaal niet, of zou die speciaal voor de Belgische markt zijn gemaakt?

Terug
Bovenaan