Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Coenplein, 1-6-1966. Geen idee wat voor auto.
0zfxy.jpg

Dit is het portret van één van de eerste filerijders op het Coenplein, maar was er nog weinig animo voor zoals je ziet. Dat is nu wel anders

een foto gevonden van onze oude peugeot 205, foto dateert uit 1996
528580_410752988940105_44523717_n.jpg

522884_410753198940084_95619768_n.jpg

en een iets nieuwere volgensmij 2002 als ik me niet vergis. op het station elst(gld) ik achter het stuur van deze geweldige iconische daf bus
398832_455118467836890_1490530560_n.jpg

Geweldig die bus! Voor mij ook zeker nostalgie, heb er in mijn studententijd heel wat uurtjes mee rondgereden. Sommige exemplaren waren al bijna 25 jaar oud en hadden nog een halfautomaat. Hoewel ze lawaaiig waren, hadden ze onmiskenbaar karakter, wat bij die moderne lagevloerbussen ver te zoeken is... Erg jammer dat ze uit het straatbeeld verdwenen zijn!

Hier de Brinkstraat in Assen. Dit pleintje is al heel erg lang autovrij, zeker sinds eind jaren 80. Maar wat schetste mijn verbazing toen ik hier zonet langsfietste? Het pleintje doet weer tijdelijk dienst als parkeerplaats, omdat ze nogal met de wegen bezig zijn hier in het centrum. Daarom lijkt de situatie bijna hetzelfde als rond 1970, op wat boompjes na.

BrinkAssen1970.jpg

BrinkAssen2012.jpg

Wouw die vol behangen simca 1000!!!
Leuk een A manta die er iets moderner uit moest zien met een geel kenteken, terwijl er voor een nieuwere B manta staat met een blauwe plaat.
Maarre wat staat er nu tussen in?

Zo te zien iets Japans met integraalhoofdsteunen en een tamelijk rechthoekige achterruit. Een Toyota 1000 misschien?

Stif zei:
Leuk een A manta die er iets moderner uit moest zien met een geel kenteken, terwijl er voor een nieuwere B manta staat met een blauwe plaat.

Is dat niet gewoon een Opel Manta B?

images

Brammutjuh zei:
Stif zei:

Is dat niet gewoon een Opel Manta B?

Iets beter naar de foto kijken. Er staat nog een auto tussen de twee Manta's in en dat lijkt me echt geen andere Manta. Ik houd het nog steeds op een Toyota 1000.

Ik heb zelf een tijdje terug een aantal oude foto's van mijn ouders ingescand.

Te beginnen met de foto's van deze Mack die door mijn opa werd bereden voor transporten van en naar vooral Griekenland.

8217471073_7688f4e205_c.jpg

8217471537_fe549374a2_c.jpg

8218554216_3c03ffa41a_c.jpg

De Peugeot van een oom ergens in een polder hier in Haarlem.

8218658956_b9e60c9d97_c.jpg

En dan de eerste auto van mijn moeder. Een Autobianchi. Toen mijn vader en moeder de auto op gingen halen kwam mijn vader tot de ontdekking dat het een ontzettend barrel was. Dat maakte mijn moeder niet uit want: 'Hij was zo leuk!' Vervolgens is de auto een half jaar in bezit geweest en heeft ze hem daarna maar weg gedaan want kwam ze tot de conclusie: 'Het is een barrel.' De foto past ook precies bij de herinnering die mijn ouders er aan hebben.

8217575601_158e7e0db9_c.jpg

Na de Autobianchi was het tijd voor iets heel anders. Een zilvergrijze Audi 100 zonder stuurbekrachtiging. Liet zich altijd heel makkelijk inparkeren.

8172976135_c741b6f220_c.jpg

Na de Audi kwam deze BMW. Liep ongeveer 1 op 4.

8218658758_c898b4c5d8_c.jpg

Dit rode Fiëstaatje is ook van moeders geweest.

8173015881_c69e2a4299_c.jpg

Blijkbaar was een bootje achter de auto toentertijd een luxe/optie?

8173015739_9eaa444a6b_c.jpg

Ook leuk, een foto van de benzineprijs in +/- 2001.

8173032513_a3eaee28a4_c.jpg

Een vriend van mijn vader aan het klussen aan een Reliant.

8172976359_33e4a2039f_c.jpg

En dan een uitgebreid verslag van een schade aan mijn vaders auto. Mijn vader had deze auto toentertijd gekocht omdat hij een auto nodig had. Hij vond het achteraf een verschrikkelijke rotauto. Hij vind het maar vreemd dat er nog zoveel foto's van zijn gemaakt.

8218752188_98dcb1580f_c.jpg

8218751808_83d5b716bd_c.jpg

8217668631_e4a208f7dd_c.jpg

8217668245_d20509ed23_c.jpg

D' oh zei:

Te beginnen met de foto's van deze Mack die door mijn opa werd bereden voor transporten van en naar vooral Griekenland.

8217471073_7688f4e205_c.jpg

Geweldig!!! (tu)

D' oh zei:
En dan de eerste auto van mijn moeder. Een Autobianchi. Toen mijn vader en moeder de auto op gingen halen kwam mijn vader tot de ontdekking dat het een ontzettend barrel was. Dat maakte mijn moeder niet uit want: 'Hij was zo leuk!' Vervolgens is de auto een half jaar in bezit geweest en heeft ze hem daarna maar weg gedaan want kwam ze tot de conclusie: 'Het is een barrel.' De foto past ook precies bij de herinnering die mijn ouders er aan hebben.

8217575601_158e7e0db9_c.jpg

Heb je enig idee in welke straat deze foto is gemaakt?

Die zilvergrijze Datsun Cherry staat hier namelijk nog steeds om de hoek...

XBXG zei:
D' oh zei:

https://farm9.staticflickr.com/8062/8217471073_7688f4e205_c.jpg

Geweldig!!! (tu)

D' oh zei:

https://farm9.staticflickr.com/8058/8217575601_158e7e0db9_c.jpg

Heb je enig idee in welke straat deze foto is gemaakt?

Ik weet wel waar die foto is gemaakt. Gewoon bij mij voor de deur in de Goetzeestraat. Ik woon er nog steeds. ;)

Wouter82 zei:
Inderdaad geweldig die Mack, om daar Europa mee te doorkruisen!

En dat geknutsel aan die Autobianchi :D

Ook leuk trouwens, mijn opa had een bloedhekel aan die Mack-truck. Het reed volgens hem voor geen meter. Daarbij zat er nogal wat chroom op de vrachtwagen dat volgens de baas elke zaterdag gepoetst moest worden. In eigen tijd welteverstaan. Hij was blij dat zijn volgende vrachtwagen gewoon weer een van Volvo was.

XBXG zei:
D' oh zei:
XBXG zei:

Ik weet wel waar die foto is gemaakt. Gewoon bij mij voor de deur in de Goetzeestraat. Ik woon er nog steeds. ;)

Enig idee of het om deze gaat dan?
Het kan natuurlijk een andere zijn, maar toen leken Cherry's ook niet op elke straathoek te staan.

6826596369_97ba579cc4_z.jpg

Nee, dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. Ik denk dat de Cherry van een vrouw is geweest die hier in de straat heeft gewoond want zij had elke paar jaar een nieuwe Nissan (en daarvoor misschien dus Datsuns), maar zij is al jaren geleden verhuisd.

Het zou dus zomaar kunnen. Die Cherry is overigens een paar weken geleden weer van naam gewisseld.

@D'oh en 929V6, bedankt voor het delen van deze foto's.

@929V6. Deze is natuurlijk helemaal briljant:

8178386980_243525388e_c.jpg

@D'oh, gave foto's! (tu) Vooral natuurlijk die Mack (wat een avontuur zal zo'n rit toen geweest zijn), maar ook de oranje BMW 320-met-zwart-dak is geweldig om te zien.
@XBXG, Cherry's waren toen toch wel behoorlijk gangbaar, ik kan zo een stuk of vijf familieleden en kennissen noemen die er eentje hadden.
@Eddy C, toen was het dus ook al een unicum, anders had ik er ook geen foto van gemaakt. De foto is van een jaar of 15 geleden, denk ik.

Geweldig! Een Mack was toen al iets bijzonders, je zag zelden een niet-Europees truckmerk. Ik hoor ook nog steeds verhalen uit mijn kennissenkring over Autobianchi's, allemaal hetzelfde. Geweldig om mee te rijden, maar de carrosserie was niet bij te houden.
Zo'n type 43 Audi 100 was het model waarmee mijn liefde voor het merk is begonnen. Jaren later in gereden, wat een fijne auto... helaas nooit aangedurfd om er een te kopen.

Die Vauxhall Viva, was mijn eerste auto na het behalen van mijn rijbewijs, eentje uit 1969 en daarna heb ik een station uitvoering gehad uit 1970. Al heel lang niet meer gezien deze viva's. Ik zou er graag weer 1 hebben.

Marc van der Togt zei:
929V6 zei:
@D'oh, gave foto's! (tu) Vooral natuurlijk die Mack (wat een avontuur zal zo'n rit toen geweest zijn)......

Als je dat soort avonturen mooi vindt (zoals ik) denk ik dat je deze site
ook wel heel leuk vindt om door te "bladeren"....
Fantastisch! Van dat soort verhalen kan ik enorm genieten. De site staat nu tussen mijn favorieten om stukje bij beetje te lezen en bekijken. (tu)

@929V6: Oeh, een Trevi. Heb ik nog nooit gezien...

Deze is ook leuk, de Axel die rechts naast de R18 staat vond ik toen blijkbaar niet bijzonder genoeg...

Wel leuk, de foto's van oud versus nieuw. Ik heb deze van de Markt in Beilen:

Beilen7okt1216.jpg

2Markt-oud.jpg

Terug
Bovenaan