Zoals beloofd weer een aantal foto's uit het oude Enschede:
Bovenstaand is de Oldenzaalsestraat, gezien vanaf de kruising Boulevard 1945 met de Brinkstraat
Hier is het nu onherkenbaar veranderd, alleen de 2 flats staan er nog
Station Enschede. Dit is grotendeels gelijk gebleven, afgezien van de pleinen eromheen
Ergens in Enschede, aan het begin van de jaren 70. Verpaupering ohne ende...
Enschede, Hengelosestraat, bij de UT. Ook deze situatie is veranderd --> brug is sinds een paar maanden weg
Grensovergang Glanerbrug. Gek genoeg is hier weinig veranderd
Nogmaals grensovergang Glanerbrug, nu in de jaren 50. Leuke R4 he?
Enschede, Ei van Ko. Foto is genomen vanaf het balkon van het gemeentehuis in de richting van de van Loenshof, kruising met de Raadhuisstraat.
Ook hier is de verkeerssitiuatie veranderd, is nu stadserf. Gebouwen staan er grotendeels nog wel
Enschede, station. Dit bestaat allemaal niet meer, hier is nu een groot plein met het busstation
Station, ook hier weer, station staat er nog, verkeerssituatie totaal anders
Enschede, textielfabriek van de Nido. Helemaal weg, de laatste resten zijn na de vuurwerkramp gesloopt
Dit lag namelijk midden in het rampgebied
Waar dit is weet ik eigenlijk niet, wel in Enschede
Zaterdagmarkt in de jaren 60 in Enschede. Dit is aan de Boulevard 1945 in Enschede. Op de achtergrond is de inmiddels gesloopte HTS te zien, hier staat nu de Alphatoren.
Je ziet dus dat Enschede op veel plaatsen erg is veranderd, en dat is het understatement van het jaar
Ik zou echt donders graag eens met de ogen van nu door Enschede in de periode 75-80 rijden. Maar ja, dat gaat niet he
Ook niet op youtube
Als jullie het leuk blijven vinden dan ga ik gewoon door met foto's plaatsen hoor
Verder is het zo dat ik de foto's verkleind heb naar een breedte van 800 pixels
Mocht er behoefte zijn aan een detail uitvergroting, dan kan dat. De meeste foto's hebben namelijk 2800 pixels breedte